Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2006 #1221 Skrevet 20. juli 2006 Ikke våken nei. Det var meg over. Gjest med sko
Gjest Gjest med sko Skrevet 21. juli 2006 #1222 Skrevet 21. juli 2006 Har ikke kommet lengre enn å stå opp og spise frokost så langt. Det passer bra med dagens Kelly; litt egenpleie på et fint bad Denne uken har jeg ikke fått gjort særlig i boden som planlagt, men nå er jeg klar til å ta det neste gang i hvert fall. Og badet er fint... Må huske å fylle bensin idag og ta en Clean Car Boogie.
Malama Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #1223 Skrevet 21. juli 2006 Åhh.. imax fått jentebaby. Så kos da Jeg er på mitt mini-baby-step nivå, men har 5 smilefjes på rad på kalendren nå. Min elskede har bare to (og hans eneste oppgave for å få smilefjes er å legge seg i rimelig tid! (definert som før jeg sovner...))
Gjest Gjest med sko Skrevet 21. juli 2006 #1224 Skrevet 21. juli 2006 (endret) Det var bra, Malama! Du klarer to til på rad selv om det er helg? Får jeg komme med en tanke? Jeg vet dere skal flytte snart og at nedpakking (og forhåpentligvis litt decluttering samtidig) er prioritert. Hva med å sette grensen der foreløpig, siden du må pakke 2-3 esker hver dag for å rekke det i babysteps? Altså ikke pålegge flere rutiner nå enn den du gjør (men ha som mål å greie den i 7 dager til, og 7 dager til), og så vente med resten til du har flyttet? For pakking tar jo av dagene det også, og flytteperioden er stress nok om du ikke skal prøve å "bli perfekt" på alle andre måter samtidig? ************* Nå har jeg hatt en økt i garasjen og fått kastet en hel søplesekk, har fått litt bedre orden i en krok og samlet en pose panteflasker og returglass/metall. Vaskemaskinen går, jeg vet ikke hva jeg skal ha til middag men jeg orker ikke mat pga varmen så jeg drikker vann og Cultura i steden. Og det var dagens rapport. Endret 21. juli 2006 av Gjest med sko
Gjest Gjest med sko Skrevet 24. juli 2006 #1225 Skrevet 24. juli 2006 I går fikk jeg i desperasjon ryddet et par hyller i "kosteskapet" (les: alt-mulig-roteskapet i gangen). Heldigvis fant jeg innleggssålene jeg lette etter. Har hatt store smerter i ene foten i en uke og har knapt kunnet gå (og jeg går MYE på jobb!). Det ser ut til at innleggssålene var tingen; selv om foten er hoven kan jeg i hvert fall trå på den igjen Jeg ser ut til å bli et ufrivillig FlyLady-eksempel på at det er ekstremt viktig å gå med gode sko (og jeg som hadde tenkt å skifte nick ). Prioritert fremover: 1) kjøpe nye arbeidssko! (Ser ut til at jeg blir Schjoll-kunde før jeg blir 40 ) 2) Pælme alle "dårlige" sko som ikke støtter foten på rett måte (A tough one!) 3) Kjøpe nye dagligsko, gjerne også et par jeg kan bruke inne også. Og ellers har jeg en ekstremt viktig oppgave jeg utsetter og utsetter og utsetter, men deadline 30/7 er dødelig endelig og må overholdes. Kan noen filleriste meg litt? Jeg kommer ikke engang i gang med en første 15 minutter her. Har ellers planer om en 20 minutters ukesrengjøring her (det blir sjelden mer). 10 minutter støvsuging, 10 minutter skifte sengetøy. Andre rutiner rusler og går stort sett hver dag; Vaske/tørke/brette/rydde bort klær, oppvask, rydde bort etter meg, planlegge dagen og morgendagen, morgen- og kveldsrutine... Jo jeg har mye å være tilfreds med. Har du fått de siste stjernene da, Malama?
Fakse Skrevet 24. juli 2006 #1226 Skrevet 24. juli 2006 Vi tok en stor sjau med rydding i boden i går, så nå står det faktisk nesten ingen ting på gulvet der inne. Før var gulvet bomba, og resten av boden var et kaos. Nå har vi fått tatt ut alle tingene som tilhører den leieboeren som skal flytte (det står på mellomboden som brukes som vaskerom, der skal vi lage treningsrom når han har flyttet og tatt med seg tingene sine), vi har kasta ganske mye, har gitt en del til fretex og har sortert ut en del el-avfall og gamle malingsrester (mer enn 20 spann, det er jeg sikker på) som vi må kjøre på fyllinga med. Det ble veldig bra i boden, og vi ble veldig slitne I dag er det homeblessing. Mannen er visst full av energi, og har gått i gang nå mens middagen står i ovnen. Jeg er mer avventende, litt sliten etter jobb, så jeg tar det heller litt seinere.
Litt Lost Skrevet 24. juli 2006 #1227 Skrevet 24. juli 2006 I dag har jeg fått tatt klær av stativet, shinet badet, ryddet litt på kjøkkenet, støvsuget. Skal tørke støv i løpet av kvelden. Og prøve å bære en kommode sammen med sambo opp på soverommet - først da kan jeg begynne med decluttering der inne og Kellys mission.
Fakse Skrevet 24. juli 2006 #1228 Skrevet 24. juli 2006 Det ble visst bare mannen som tok ukens homeblessing. Til gjengjeld har jeg strøket klær i 2x15 minutter, så nå er endelig gjestesenga tom for strykeklær. Skal rydde vidre der inne resten av uka, så blir det nok fint til vi (kanskje) får gjester i helga. Greit å få det gjort enten vi får gjester eller ei. Nå skal jeg forhåpentligvis snart avgårde for å levere noen ting til søstra mi og en veninne. Noe som vi gir bort og noe som de har hatt stående her. For meg er det jo "clutter", men for dem er det forhåpentlivig verdifulle ting. Blir bra å få det ut av huset
Gjest Gjest med sko Skrevet 25. juli 2006 #1229 Skrevet 25. juli 2006 Snart ferdig med oppgaven jeg har utsatt og utsatt. GO ME!
Fakse Skrevet 26. juli 2006 #1230 Skrevet 26. juli 2006 Gjest med sko: Vi fikk begynt på ett av bedene som skal bli plen i går. Holdt på en time, og på den tida fikk jeg plantet om en del stauder, reddet noen blomsterløk, samt fjerna to trillebårlass med ugress. Mannen fikk gravd opp to trerøtter, så nå er det bare en igjen. I dag må vi handle, og dessuten bør vi bestemme oss for om og eventuelt hvor vi skal ha flere sensorer til husalarmen, for det kommer en montør for å fikse noe på den snart. Også må vi få kjøpt billetter til filmfestivalen vi skal på, har ikke fått gjort det enda, og nå er jeg redd det snart nærmer seg utsolgt på enkelte forestillinger.
Malama Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #1231 Skrevet 26. juli 2006 Det var bra, Malama! Du klarer to til på rad selv om det er helg? Får jeg komme med en tanke? Jeg vet dere skal flytte snart og at nedpakking (og forhåpentligvis litt decluttering samtidig) er prioritert. Hva med å sette grensen der foreløpig, siden du må pakke 2-3 esker hver dag for å rekke det i babysteps? Altså ikke pålegge flere rutiner nå enn den du gjør (men ha som mål å greie den i 7 dager til, og 7 dager til), og så vente med resten til du har flyttet? For pakking tar jo av dagene det også, og flytteperioden er stress nok om du ikke skal prøve å "bli perfekt" på alle andre måter samtidig? ************* ← Jeg har valgt en annen tilnærming (Og ja, jeg klarte to på rad også i helga, jeg har nå TI smilefjes på rad, og fortjener en "premie" (slik er opplegget mitt, ny oppgave etter 7 på rad, belønning etter ti) Jeg velger ENKLE oppgave, som jeg mer eller mindre allerede gjør, som ikke krever mye tid, og som har som fellestrekk at det er rutiner som jeg kan fortsette med når vi har flytta. Jeg har ikke noe om pakking på smilefjeslista mi. Det skal jeg jo ikke fortsette med i all evighet. Men jeg har helt ENKLE ting. Jeg har hittil bare det å shine kjøkkenvasken og sørge for at alt er kommet inn i oppvaskmaskina, fra både kjøkken og stue. Min elskede ar bare ett punkt han, å legge seg i rimelig tid, hvilket er definert som før jeg sovner. Han har egentlig ALDRI kommet lenger enn dette, for han bryter det bestandig med å ikek komme seg i segn en gang, men i går kveld fikk han sitt 7. smilefjes på rad, så nå skal han få velge seg en ny oppgave. Noe enkelt, men praktsik. Flyttingen tar vi en eske eller to for dagen. Vi pakket nesten tre i går, men tidligere i uka har det bar blitt en pr dag. Jeg vet at en eller to esker for dagen ikke er fort nok, men det blir mere etterhvert. Poenget er at vi har begynt, ikke sant? Babysteps. (også pakker vi selvsagt mer i helga enn i uka, pga at vi da ikke bruker 8 timer på jobb...) Om en uke får vi nøkkelen og begynner å frakte bort kasser. Det hjelper veldig, for stua begynner å bli full av esker... 11. august skal vi ha "flyttefri" fra jobb og flyttingen finner sted helga etter sånn ca. Det blir nok bra, vi skal klare dette. (vi får jo mine foreldre på besøk til å hjelpe oss også, med flytting av møblre og sånn)
Fakse Skrevet 26. juli 2006 #1232 Skrevet 26. juli 2006 Så bra at du er flink og får smilefjes Malama! Jeg er også flink, har fått klistremerke på kalenderen maaange dager nå.Ble et opphold på et par dager i helga (pga. ikke tidlig til sengs), men pyttsann, jeg fortsetter jo bare der jeg slapp
Gjest Gjest med sko Skrevet 26. juli 2006 #1233 Skrevet 26. juli 2006 Jepp! :rosasmil: Dere er også flinke, Fakse og Malama! Selv om du bare pakker en eske om dagen, Malama, og det blir mer stress de siste dagene, så tenk på alt du HAR FÅTT PAKKET allerede, som ikke står igjen til siste natta... Det er en stor gevinst for dere. Hver eneste kasse dere pakker nå, blir ingen "stresspakkekasse" siste kvelden! Det er kjempefint å få flyttet over endel kasser snart. Så får dere ny giv(og plass) hjemme for mere pakking. Av erfaring vil jeg si: IKKE bli sidetracked av iver så du begynner å pakke ut kassene i den nye boligen ennå! Inntil alt er flyttet over, bør du prioritere nedpakking og flytting. (De viktigste tingene først!) Og ellers kan jeg fly inn i nye områder! For tiden plukker og fryser jeg ned villbringebær i babysteps. Dvs jeg har et par tomme jordbærkurver liggende i bilen, og når jeg ser et kratt med bugnende røde bringebær, stopper jeg og plukker det jeg gidder. (Ja jeg bor på landet!) Jeg har funnet tre steder med slike "kratt" som er lett tilgjengelig, og siden ikke alle bæra modnes samtidig, kan jeg komme tilbake flere ganger og plukke like mye igjen. Til nå har jeg plukket fire kurver bringebær. Det blir fort 1/2 -1 kurv bær når jeg først stopper, men jeg slipper det stresset som følger med "matauke i stor stil"; plutselig har du kjøkkenet fullt av noe som må renses og fryses med en gang. Èn kurv bær er veldig lett å få unna og i fryseren. :rosasmil:
Malama Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #1234 Skrevet 26. juli 2006 Jeg har nå reelle planer om å begynne å pakke noe ut jeg da. Vi kommer til å delvis ta i bruk hust før vi flytter. Der er det nemlig altan. Her er det ingen uteplass. Dager med veldig fint vær stappe vi kasser i bilen, kjører til det nye huset, griller mdidag på altanen, nyter livet der, til det er på tde å dra hjem og legge seg. Da må vi ha grill der.Planlegger å flytte kjøkkenbordet og et par enkle stoler fra ikea også. Og så må vi pakke ut fat. Glass. Bestikk. Dette er i stor grad pakket inn i håndklær, som jeg da putter i skapene på badet (og vips har vi muligheten til et bad i det stor hjørnebadekaret, eller en kjapp dusj også om behovet skulle melde seg. Det må være toalettpapir på do, mulighet til å vaske opp. MATEN må vi derimot ta med for hver dag, for kjøleskap kommer der ikke. Og, da tar vi med tomme kasser tilbake, for da kan vi bruke dem på nytt Men det aller meste skal bare flyttes i sine kasser, og stables i nyehuset i påvente av at møblene det skal inn i skal flytte etter ja. Og det stemmer som du sier fokusere på alt vi HAR pakket bned. Det slipper vi å pakke mot slutten. Nå har vi ikke en sånn "siste kvelden" greie egentlig da, for det gjør jo ikke noe om ikke alle kassene er pakket når mine forldre kommer, er vi ikke blitt ferdige, ja så hjelper de oss. De kommer jo for å hjelpe oss med flyttinga. Men det meste bør være pakket. Men vi har jo faktisk to elle tre hele dager på sluttn oså... Vi skal ha flyttefri fra jobb på fredagn. Vi har hele lørdagen, og antakelig også nesten hee sndag før mamma og pappa kommer, pga at de antaklig ikke kjører før søndag. Og dette er jo 2,5 uke til også. Så 1-2 kasser hver dag etter jobb, og minst 3-4 pr dag i helga (jeg pakker mest, men han kommer mer og mer med han også, flink gutt) og tre effektive dager på slutten der, så tror jeg dette skal gå bra. Vi har jo fått pakket en god del allerede Og nå dkal jeg gå og pakke videre. Fylle opp resten av den siste kassa fra i går, go begynne på en ny kasse eller to. Kanskje pakke ned scrappesakene mine i dag. Det er nok en kasse det også, og de blir helt sikekrt ikke brukt før etter vi har flytta, så de kan trygt pakkes ned, etter den kjøkkenkassa jeg skal fullføre. Og begynne litt papirsortering fra pulten min. Pakke en kasse med permer kanskje (se der ja, der fant jg permen med monteringanvisninger fra ikea, dem kan vi komme til å trenge, noen ting blir nok demontert...) Jepp, dette skal gå så fint så
Gjest Gjest med sko ii Skrevet 26. juli 2006 #1235 Skrevet 26. juli 2006 Idag har jeg gjort mine 15 minutter på soverommet. Endelig hadde jeg fått plass i boden til vintertøyet, og da sekkene var borte fra soverommet, var det enkelt å swiffe over gulvet og fjerne et par ting som ikke hører hjemme der. (Jeg er nyfrelst "swiffer"). Nå er det ganske tomt på soverommet mitt Ikke helt "hotellaktig" ennå, men det hjalp veldig! Har ennå tre kasser, en papirhaug i en krok og sko som ikke har noen plass. Men gulvet er åpent!
Gjest Gjest med sko Skrevet 28. juli 2006 #1236 Skrevet 28. juli 2006 Mitt store "Årets kjipeste prosjekt" er levert, og det var i grunnen ikke så kjipt bare jeg fikk gjort det. (Det ekleste var å gå og tenke på oppgaven før jeg fikk begynt). Døgnet mitt er helt koko. Jeg har akkurat stått opp, etter at døgnet ble ennå mer forskjøvet og jeg gikk til sengs kl 12 i formiddag. Selv om jeg tåler det, så må jeg definitivt si at normal døgnrytme, der man sover om natta, er å foretrekke Idag har jeg vel bare planer om å pleie meg selv på best mulig måte så jeg overlever nok en uke med psyko døgnrytme. OK, jeg kan alltids rydde bilen og gjøre litt rutiner. Forresten så er jeg blitt flink til å fylle bensin slik at jeg aldri nærmer meg tom tank. Det er da bra. *gjesper og prøver å våkne*
Gjest Gjest med sko Skrevet 30. juli 2006 #1237 Skrevet 30. juli 2006 (endret) Hm, ingen her? Velvel. Jeg har en klesvask i gang , og skal håndvaske litt etterpå. Planer for dagen? Rense og fryse en kurv rips. Rense, dele og fryse rabarbra. Mini sopptur? (Fint med hemmelige soppsteder nær parkeringsplass) 10 minutter rydding ute i regnet. Oppvask. Plante stiklinger som endelig har slått røtter i et vannglass. Rydde dypfryseren for å få plass til mer bær og frukt. Planlegge neste uke. Endret 30. juli 2006 av Gjest med sko
Fakse Skrevet 30. juli 2006 #1238 Skrevet 30. juli 2006 Nei, det har vært lite pc for meg i helga, for været har vært nydelig, så da må man jo bare utnytte det. Vi var ute på middag med besøket fredag, var på fjelltur lørdag og har grilla i fjæra i dag. Nå skriver jeg meny og handleliste for dagene rett etter at vi har vært på feire. Noe skal handles inn nå før vi drar så vi har middag og sånn i huset til vi kommer hjem, mens resten skal handles inn ved første mulighet etter at vi har kommet hjem. Tipper det kommer til å være greit å ha handlelista klar da. Ellers driver jeg med andre ferieforberedelser. Rydder litt og ikke minst vasker klær. Har egentlig ikke så mye skittne klær, men det er jo greit at mest mulig er reint så har man alle valgmuligheter åpne når man pakker kofferten.
Gjest Gjest med sko Skrevet 30. juli 2006 #1239 Skrevet 30. juli 2006 Helt enig i å kose seg ute så lenge været holder! Å skrive huskeliste til dere kommer hjem fra ferie er lurt. Og jeg støtter tanken din om å vaske klær før du reiser på ferie. Mer å velge i, pluss at når du kommer hjem fra ferien med skittentøy ligger det ikke hauger av annen klesvask og venter... Hvor går ferien hen, da?
Gjest Gjest med sko Skrevet 31. juli 2006 #1240 Skrevet 31. juli 2006 (endret) Ny uke med nye muligheter til å få gjort noe. Denne uken er det stua + gangen ++. Kelly ber oss ta en hotspot eller fler i stua for å holde rotenivået nede, siden vi bare er i stuesonen idag. (1.august i morgen - wow sommeren går fort unna!) Skal skjerpe meg og gjøre det i dag. Stua trenger det. Ellers er planen: Ukesrengjøring Pusse det store stuevinduet og vinduskarmene nå som det endelig er "plantefritt" Hvorfor gjøre det gammeldags tungvint, når Jif og tørkepapir? Flytte inn alle plantene mine som ble satt ut i regnet i morges (etter å ha pusset vinduet) 1 time til studier Rydde kjøleskapet (søpletømming imorgen) Henge opp klesvasken når den er ferdig Har allerede vært på rekogniseringstur i skogen etter sopp idag, men fant ingenting. Det må nok mange flere regndager til først. Men jeg plukket en halv kurv villbringebær og en halv kurv blåbær, før jeg rømte unna myggen. Er vel bare å sette igang da. *trives som flybaby* Endret 31. juli 2006 av Gjest med sko
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå