Fakse Skrevet 12. juli 2006 #1181 Skrevet 12. juli 2006 Jeg gjør nesten alltid S&S i forbindelse med kveldsstellet på badet. Om morgenen har jeg rett og slett ikke tid. Dagens 15 minutter blir for min del stryking av klær, akkurat som i går. Har et gjesterom som må graves frem. Igjen! Tar det med en gang jeg, nå mens middagen står i ovnen.
Imax Skrevet 12. juli 2006 #1182 Skrevet 12. juli 2006 Jeg har vasket og ryddet i tørrvareskapet på kjøkkenet. Så tørket jeg over skapdørene også, og da var jeg nærmest nødt til å ta alle skapdørene, for de var passe møkkete. Så nå har jeg skinnende skapdører på kjøkkenet og et ryddig skap med mel og stæsj. Det var faktisk ikke så veldig mye jeg måtte kaste av innhold, det er fordelen med å faktisk følge FlyLady og gjøre sånne ting innimellom og ikke utsette det. Så det er ikke 5 år siden jeg gjorde det sist, så da gjør det jo jobben mye enklere. Så har man først ryddet, blir det lettere å rydde neste gang (det må være dagens motto!)
Gjest Gjest med sko ii Skrevet 12. juli 2006 #1183 Skrevet 12. juli 2006 Da fikk jeg ryddet de tre øverste hyllene i kjøkkenskapet. Jeg kastet ingenting (jeg har også hatt fly-tokt der før), men fant tilsammen en kilo løsvekt-te som nå er tatt frem for å brukes. Jeg oppdaget også at jeg har servietter for nesten enhver årstid så nå skal jeg være flink å dekke til ordentlig til middag så jeg får brukt dem (å spise alene stimulerer sjelden til overdådig borddekking, selv om jeg nå har forbedret meg ved å ha markblomster på bordet). Design-TV-kannen doneres til Fretex. Det hjelper ikke at den var dyr og kul; jeg har faktisk aldri brukt den!
Imax Skrevet 12. juli 2006 #1184 Skrevet 12. juli 2006 Flink pike, gjest med sko, hvis du ikke bruker det eller det har noen emosjonell verdi for deg - TOSS IT OUT!
Litt Lost Skrevet 13. juli 2006 #1185 Skrevet 13. juli 2006 Snakk om Flying start på dagen Har gjort hele morgenrutinen så langt. Oppvaskemaskin tømt, klesvask satt i gang, swishet og swipet, påkledd og klar for dagen! Plan for dagen: - 15 minutter med declutter - Kellys mission - få ut trash, på tide å tømme papirbeholderen inne. Skal sette frem spannene for tømming i kveld - få oversikt over hva vi har i frysen og i skapene og handle inn det vi trenger
Fakse Skrevet 13. juli 2006 #1186 Skrevet 13. juli 2006 Jeg har startet dagen med å slumre i senga. Forkjølelsen er værre, halsen er vond og jeg har feber. Foreløpig er jeg ikke engang påkledd, men det skal jeg gjøre noe med snart. Er jeg frisk nok til å stå opp så er jeg frisk nok til å ta en dusj og kle på meg, og da føler jeg meg sikker mye bedre etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #1187 Skrevet 13. juli 2006 God bedring Fakse! Vær snill med deg selv så kroppen får nok hvile da! Her har jeg bare fått redd opp senga så langt. :gjespe:
Fakse Skrevet 13. juli 2006 #1189 Skrevet 13. juli 2006 (endret) 1. Shine your sink! 2. Get dressed! 4. Lay out youre clothes for tomorrow! 5. Go to bed at decent hour! 6. Declutter for 15 minutes every day. ← Nå er jeg oppstått, påkledd, nydusja og har oppredd seng på tross av at jeg er syk. Tok 15 minutter declutter i kjøkkenskapet i dag. Tenkte jeg ikke bare kunne holde meg til stryking, siden det tross alt er kjøkkensone. Har fått kastet litt, tatt ut to store pakker med litt pasta i bunnen som vi skal bruke opp til middag, systematisert og tørket støv. Det ble fint. Det var altså to av hyllene, tar kanskje resten i morra? Lurer på hvilke sleipe tiltak jeg skal bruke for å få leieboerene til å rydde sine hyller? *** Noen timer senere*** Har gjort alt som står på lista for i dag, nå mangler jeg bare å legge meg i fornuftig tid (min grense er satt til før 23:00), så da bør jeg vel logge av. Endret 13. juli 2006 av Fakse
Gjest Gjest med sko Skrevet 13. juli 2006 #1190 Skrevet 13. juli 2006 Vasket baderomsgulvet og dro frem vaskemaskinen slik at jeg fikk vekk støvlaget bak. Jeg vasket med en bit av et gammelt slitt håndkle. På den måten kaster jeg bare filla etterpå. *Hater å rengjøre vaskefiller med masse støv og hår i* Så får det bare være at det er kjøkkensone denne uken... *blingser*
Litt Lost Skrevet 13. juli 2006 #1191 Skrevet 13. juli 2006 Hatt en god flydag i dag også Fått gjort unna det jeg ønsket, unntatt handleliste og handling. Men vi skal få nytt kjøleskap, så ikke noe poeng i å fylle opp kjøleskapet nå tenkte jeg... Kveldsrutinen er en drøm! Matpakker for morgendagen er laget. Vasken er shinet. Kjøkkenet er et paradis, takk for kjøkkensonen! Nå skal jeg shine meg selv og deretter gå til sengs. Natta alle sammen! God nattevakt Gjest med sko
Gjest Qlio Skrevet 14. juli 2006 #1192 Skrevet 14. juli 2006 Hola! Jeg flyr i Spania også! Slik ser rutinene ut etter at ungene har spist: - fjern all mat/søppel - vask/skyll godt all oppvask - vask kjøkkengulv Dette pga maur som er overalt om man glemmer det.... Ellers er det ikke mange rutiner her, men merker at jeg rydder, systematiserer som om jeg aldri skulle gjort annet. Men vi er kun i ett rom, og det er kjøkkenet (har også utekjøkken der all matlaging foregår). Soverommene sover vi bare i, styrter ut så snart vi kan. Men sengene blir redd opp, og vasker kun klær når det virkelig trengs (vann og strøm er dyrt i Spania). Men, nå skal jeg dra frem min nye tvillingtrille (double stroller) og gå strandpromendaden med jentene mine. Tata!
Litt Lost Skrevet 14. juli 2006 #1193 Skrevet 14. juli 2006 Kos deg masse Qlio! I dag kutter jeg ut kjøkkenet og konsentrerer meg om barnerommet som har vært en eneste stor hotspot lenge nå... Lagt babyklærne på plass. Funnet sted til sengetøyet. Fått ut det som er i større str, det skal sambo bære på loftet i dag. Fått ut en del som skal kastes og noe skal til Fretex. Nå begynner det å se litt ok ut her inne, det skal være pc rom i alle fall et halvt år til, så noe babypreg får det i grunnen ikke. Men det trenger ikke se ut som et bomberom heller... Nå er det noen ting til som skal ut av rommet, så er jeg så godt som ferdig Kanskje jeg tar Kellys mission og vasker toppen av kjøleskapet, er ganske ryddig der uansett. Ikke dumt å legge plastfolie på toppen, da slipper man å vaske neste gang, bare å bytte ut foliet! Fikk lignende tips av min mor: å legge matpapir på toppen av kjøkkenskapene, da er det bare å kaste matpapiret når man egentlig skulle ta en vask. Hvorfor har vi kjøkkenskap som ikke går helt til taket? Irriterenede, masse skap-plass som går tapt og bare fett og støv som samler seg der likevel. En vakker dag skal jeg ha nytt kjøkken med høye skap helt opp til taket Morgenrutinen er helt unnagjort! Så deilig!
Gjest Gjest med sko Skrevet 14. juli 2006 #1194 Skrevet 14. juli 2006 Det er kjempekult å oppdage at du allerede har gjort den oppgaven som Kelly kommer med . Litt Jifspray på et tørkepapir gjør susen ganske fort (og mitt kjøleskap er såpass lavt at gladpack på toppen ville sett dumt ut.) Poenget er vel å dra over der en gang i mnd i steden for å ha en støvsamlende hotspot der som saboterer rengjøring. Jeg har fått kjøkkenvask og benker under kontroll denne uken, (minus en gigant-hotspot på kjøkkenbordet) og er sikker på at jeg skal greie å holde det bra videre nå. Badet er også en god kandidat til "clutter-fritt", og siden bad og ett rom til er neste ukens sone, så vil jeg komme gjennom badet også til uka! Det er to rom det! Jeg tror jeg får gå løs på boden eller kottet i neste uke. Jeg har nedpakket vintertøy i søplesekker på soverommet, og det må bort før jeg kan komme videre der. Det ser ut som om jeg må prøve å kverke den siste kjøkkenhotspoten på kjøkkenbordet idag. *grue seg* Jeg får dele den inn i 10-minuttersøkter. Hola til Qlio i Spania, og hilsen til Imax som er på termin nå og går og venter...
Fakse Skrevet 14. juli 2006 #1195 Skrevet 14. juli 2006 Dagens: 1. Shine your sink! 2. Get dressed! 4. Lay out youre clothes for tomorrow! 5. Go to bed at decent hour! 6. Declutter for 15 minutes every day. ←
Imax Skrevet 14. juli 2006 #1196 Skrevet 14. juli 2006 Takk for hilsen Gjest med sko, jeg venter og venter, men ingen baby i sikte foreløpig, så det betyr jo at jeg har tid til litt flylady i ventetiden. Toppen av kjøleskapet tok jeg i kjøkkenskap-raidet mitt her om dagen Føler meg kjempeflink! I dag swishet jeg litt på badet (jeg tar en ting hver dag, i dag var det vasken og benken, i går do osv). I samme slengen tørket jeg over skapene over vasken (nå er det faktisk aldri støv der lenger fordi jeg faktisk drar kluten over der en gang i uka), og da tenkte jeg at jeg fikk ta den møkkete døra også. Og så vasket jeg fronten av vaskemaskinen og oppi der hvor man putter såpe. Brukte vel kanskje 5-10 minutter, og det ble VIRKELIG forskjell! Og så føler jeg meg såååå flink
Gjest Gjest med sko Skrevet 14. juli 2006 #1197 Skrevet 14. juli 2006 Skal ikke plage meg med at hotspoten på kjøkkenbordet fortsatt ligger der den ligger. Idag har jeg vasket nederste hylle i gryteskapet. Der var det mye rart... Og jeg fikk vekk noe ekkel gugge etterlatt av en leieboer (fett fra undersiden av en dårlig vasket stekepanne?) Alle bakebollene mine fikk plass der etterpå, hermetikkbokser er satt i en annen hylle, og syltetøyglass som venter på årets syltetøy, er samlet i en bærepose og satt innenfor døren i boden (joda, det er plass til litt til der!) Jeg dro over døra til klesvaskemaskinen igår jeg. Jif på en serviett Det tok to minutter, og vaskemaskina så ny ut igjen. Inspirert av Tigerjente har jeg siste uke vært flink til å smøre inn albuene med hudkrem, og nå har jeg fine albuer igjen, uten sår og revner og elefanthud. SÅ lite som skulle til; bare litt påpasselighet!
Gjest Gjest med sko Skrevet 15. juli 2006 #1198 Skrevet 15. juli 2006 (endret) God morgen (for meg)! Idag var planen jordbærsyltetøy, men dagens utgave av Dagsavisen melder at norske jordbær jevnt over inneholder rester av sprøytemidler (fy - sløve bønder som ikke overholder minimumsfrister for plukking ), så jeg tror faktisk jeg avstår fra jordbærsyltetøy. Dette skal jeg gjøre idag: Decluttere de siste to hyllene i kjøkkenskapet :blunke: 10 minutter brannslukking på kjøkkenbordhotspot'en Vanne planter inne :blunke: Etter solnedgang: rotbløyte hagen (dvs skru på vannslangen, la den ligge og renne 1/2 time på ett sted, deretter flytt = enkelt.) :blunke: Lage ordentlig middag :blunke: Planlegge neste ukes middager (se i fryser + kjøkkenskap):blunke: Se 2 DVDer som biblioteket skal ha tilbake før fristen (1 av 2 får holde) Fotbad + pleie (stakkars undersåtter!):blunke: Idag ble det i hundesjampo, da jeg hadde glemt å kjøpe grønnsåpe! Fungerte like bra. Begynne og lese ukens aviser... :blunke: Ut med 2 kg aviser. Endret 15. juli 2006 av Gjest med sko
Imax Skrevet 16. juli 2006 #1199 Skrevet 16. juli 2006 Godt inspirert av Gjest med Sko har jeg gjort følgende i dag: Vasket tøy, tørket og skal snart legge bort Vasket speilet på skapet i gangen Vasket skyvedørene på boden i gangen Vasket over skostativet i gangen ( ) Ellers har jeg vært flink til å feste tråder på strikketøy og faktisk bli ferdig med det. Så en passe produktiv søndag.
Litt Lost Skrevet 16. juli 2006 #1200 Skrevet 16. juli 2006 Og jeg har ikke gjort stort i dag. Har luket noe ugress og jødslet planter. Og det var vel det. Blir nok ikke mye gjort i morgen heller, har et sykt barn hjemme å ta meg av og da prioriterer jeg henne. Men skal prøve å få unna dette i morgen: * swish'n swipe * støvsuge * vaske tøy Om jeg tar et ekstra tak er oppgavene å: * tørke støv * decluttere 15 minutter i sonen * Kellys mission * kaste blader * vaske speilene i huset Men for å ta babystepsene og ikke tenke på perferksjonering tar jeg de tre første som målsettinger, om jeg gjør det andre er det bare en bonus.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå