Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er rett som du sier Fakse, testemonialsene sier noe om amerikansk levesett. Og det er faktisk underholdning i det!

hva er det med disse forkortelsene DH, DS og DD? I mitt hode har jeg gjort dem til Dear Husband, Son og Daughter. Jeg har i alle fall fått kjønnene riktig tror jeg, men om Dear er riktig eller ikke vet jeg ikke.

I dag er mitt babystep å legge frem klær for morgendagen og gjøre det til en kveldsrutine. Men vet ikke om det vil bli gjennomført. Vi vet jo aldri hva vær det er hver dag. I går var det sol og varmt til å gå lettkledd (skjørt/shorts og topp), men i dag er det sol og nordavind som krever en tynn bukse og genser.

Jeg har i alle fall brukt 15 minutter på "decluttering" salongbordet, det er full av hyller og der blir det lagret mye. Nå fikk jeg kastet bosset og lagt annet på plass. Har også hatt to maskiner i gang med klær (undertøy og sengetøy), det er hengt opp. Vært ute i 1,5 timer og klippet gresskantene og lukt ene bedet. Så jeg har ikke lagt på latsiden i dag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

By the way. Kellys mission er i dag eller var det i går? I alle fall, å rydde opp i gamle håndklær. Hun sier vi skal donere det til animal shelters. Gjør vi sånt i Norge? Tar disse organisasjonene for hjemløse katter og hunder imot gamle håndklær og sengetøy? I så fall er jo det en grei måte å bli kvitt det på. Noen som vet?

Håndklærne ryddet jeg i for et par uker siden, men de er bare lagt til side. Har også gammelt sengetøy jeg skal gå gjennom.

Skrevet

Legg i alle fall frem undertøy og sokker. Legg frem det du TROR du skal ha på deg etter værmeldingen, og vit hvor du har alternativet (eller legg frem to alternativer, og legg tilbake det du ikke velger)

Forøvrig, NÅR jeg leser testemonials er det mest for underholdningen ja. Sier mye om livet i USA. Festlig til tider.

Skrevet

Må innrømme at jeg er litt sur nå.

Dro på samling i går, og kom hjem i dag til oppvask som sto på benken (jeg hadde i forkant passet på at den var tom da jeg dro), skittentøy i gangen (pose med bæsjetøy fra barnehagen... ble kastet etter å ha ligget slik i en pose i ett døgn), skittentøy på kjøkkenet, skittentøy på badet, skittentøy på 3 soverom... jeg nevner i fleng. 1.etg er en eneste stor hotspot, hvordan kan huset bli slik på under 24 timer?

Vel, nå durer oppvaskmaskinen og vaskemaskinen fornøyd, illeluktende søppel står utenfor huset, skittentøyskurven i skapet er fullt, senga til Vilde er skiftet på og kofferten er tom. Velkommen hjem, ja.

Skrevet

Huff da! Lite kjekt... Babysteps tar deg tilbake slik det var. Men fordel oppgavene, sett andre til å ta deler av rotet!

Skrevet
Huff da! Lite kjekt... Babysteps tar deg tilbake slik det var. Men fordel oppgavene, sett andre til å ta deler av rotet!

Hvilke andre, da?

3- åringen med 40 i feber eller 1- åringen som drar alt annet frem?

Jeg orker ikke å leve i slikt rot, så jeg tar det nok selv.

*teller til 10*

Babysteps!

Skrevet

Huff Qlio, skjønner godt at det ikke er mye gøy å komme hjem til et hus som er i en sånn tilstand. Fatter ikke at mannen din har samvittighet til det. Selv leieboerene mine kan bedre enn som så begge to. Men du har i alle fall verktøyet som skal til for å få alt på stell! :klem:

Når det gjelder gamle håndklær og sengetøy så gir jeg det til fretex om det er helt og i orden men f.eks ikke så fint i fargen at jeg vil ha det selv. Det som er utslitt vet jeg ikke, har ikke prøvd med organisasjoner for hjemløse dyr. Men kanskje et husflidslag som vil klippe mattefiller er interessert?

Jeg er veldig fornøyd med at jeg skrev her inne at jeg skulle vaske vindu i dag, for da måtte jeg jo faktisk gjøre det. Tør ikke tenke på når det ble gjort sist. Har også brukt 15 minutter på å stryke klær. Fortsette med det i dagene fremover, så blir jeg vel ferdig. En gang til neste år...

Nå blir det ikke gjort så mye mer, for jeg skal ta med mannen og gå på cafe før vi skal på kino.

Skrevet

FERDIG:

2 vaskemaskiner er ryddet i skap

2 vaskemaskiner er vasket

1 oppvaskmaskin er kjørt og ryddet ut

Koffert er tømt

Middag er laget (marinert kyllingfilet, pannestekte båtpoteter med rødløk og frisk basilikum)

Generell rydding (klær, leker, mat)

Handlet

Skiftet på senga til Vilde

GJENSTÅR:

Tømme tørketrommel

Gå med søppel

Smøre matpakke til Vilde og Qliomannen

Støvsuge 1.etg

I MORGEN:

Støvsuge 2.etg

Vaske 1 vaskemaskin og henge opp

Rydde vekk dagens vask

- i tillegg til hjemmekontor når det er "rolig"

Men jeg har tent duftlys på kjøkkenet og en oljebrenner i stua så roen senker seg!

Skrevet

Flott innsats Qlio!

I dag har jeg:

* tømt oppvaskemaskin

* satt i gang klesvask

* ryddet 15 minutter i stuen

* tørket støv (Kellys mission)

* sprayet rosebusken som er full av lus

Skal:

* henge opp vått tøy

* delta på dugnad

Slipper å lage middag for vi skal i middagsbesøk :)

Skrevet

At det er mulig på et døgn...

Du er flink, Qlio, som rydder opp etter noe slikt. Så fort og flink som du er. Husk å ta vare på deg selv også ja :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er bare innom for å skryte litt av dere..... Dere er så flink. :)

Send gjerne noen vibber til meg .... Jeg måååå få organisert skapene mine.

Men det var det å komme i gang da... :forvirret:

Skrevet

Bareå begynne det.. du klarer 5 minutter i alle fall, sant?

Babysteps!

Skrevet

Jeg har forresten kontaktet dyrebeskyttelsen. De har gitt tilbakemelding om at de tar imot alt de kan bruke til dyrene; brukte håndklær, tepper, sengetøy. Så nå skal jeg få rensket bort alt det utgåtte og levere til hjemløse katter. Vil ikke levere til Fretex, er det slik at jeg ikke kan bruke det, kan det heller ikke selges ;)

Men i følge Fretax sine nettsider tar de imot gammelt strikketøy som ikke kan brukes lenger. Da behandler dette på en spesiell måte og det legges så inni dyner som sendes til nødhjelpsland. Siden 1997 har de laget over 1,2 nødhjelpstepper :klappe:

Slurry: det er bare til å sette i gang med Flylady prosjektet. Da skal alt gjøres i små deler, ikke alt på en gang - babysteps. Og da virker ikke alt så uoverkommelig heller. Du må bare kunne leve med at det ikke er gjort i en håndvending. Som Flylady sier så tok det ikke en dag å gjøre det så rotete, derfor tar det heller ikke en dag å få alt i orden igjen heller ;)

Skrevet
Vil ikke levere til Fretex, er det slik at jeg ikke kan bruke det, kan det heller ikke selges  ;)

Jeg mente for all del ikke at du skulle levere utslitte ting til Fretex! Men vi hadde alt for mye liggende (har fått i gave og sånn), så vi hadde ganske mye som vi kunne ha brukt, men som ikke ble brukt fordi jeg syntes fargen på det andre var finere osv. Denslags er Fretex glade for å få. Men det er alt for mange som gir dem søppel, og det skaper jo bare problemer, så det skal man passe på at man ikke gjør :Nikke:

Skrevet

Siden det er anti-utsettelses-dagen i dag og vi er i stue-sonen så har jeg tatt en ting i stua som jeg har utsatt lenge, nemlig å tømme peisen og vaske glasset i døra. Hadde trodd det skulle være kjempemye jobb, men det var mye lettere å få glasset rent denne gangen enn forrige gang. Så nå er det tomt og rent, og jeg har stabla i noen vedpinner sånn at det er klart til å tenne på neste gang det er ønske om det :)

Mannen var flink og tok en stor runde med skjorte-stryking, og jeg har tatt 15 minutter med diverse andre ting som skulle strykes, så nå har vi gjort et merkbart innhugg i haugen. Krever nok fortsatt 4-5 økter på 15 minutter, men jeg ser i alle fall enden. Ellers har vi vært ganske sløve i dag, men det er deilig å være det også noen ganger.

Gjest Gjest med sko
Skrevet

*sender sterke vibber til slurry*

;)

Som Malama sier: Start med fem minutter! Hvis du gjør det hver dag, blir du tilslutt ferdig! Fem minutter greier du, når du vet at du ikke skal rydde gjennom alt på en dag (det blir for overveldende for de fleste av oss)!

Pass bare på at det du ikke bruker, har for mye av eller ikke liker, skal du kvitte deg med, ikke fortsette å spare på "i tilfelle <fyll inn dårlig unnskyldning>". Det blir lettere og lettere å holde orden når du først har fått vekk endel, og alt jeg personlig har gitt bort/kastet, har jeg ikke trengt/angret på senere. Og når det er mindre ting/klær i skapet, kan du overraskende finne det du trenger (men som du før ga opp å lete etter hvis du ikke fant det med det samme). Det er bare fordeler!

Dagens sitat (fant lappen under opprydning, et visdomsord jeg prøvde å hjernevaske meg med flere år før jeg fant FlyLady sitt system):

"Begynn!

Bare på den måten kan det umulige bli mulig!"

(Thomas Carlyle)

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Og idag har jeg ikke gjort noen ting. Så jeg hopper på igjen imorgen.

Natta dere! ;)

Skrevet

Kan glemme at jeg får gjort noe i dag så fint vær det er ute!

Gjest Gjest med sko
Skrevet

I går kveld fikk jeg likevel tatt en kjempeoppvask, og jeg fikk tatt ut forelesningsnotater mm fra flere hotspots og sortert inn i permene sine. Så om jeg ikke har kverka hotspots helt har jeg ihvertfall gjort en innsats for å redusere høyden på dem... :ler:

I dag er siste dag av Super Fling-uke, og jeg har ikke fått gjort noe særlig der. Men setter på timeren nå for 15 minutter reklame-og returpapir-kast. (Og skal inn på FlyLady-siden etterpå og rapportere vekta på det som er "fling'et".)

Tips for "Flying" i finvær: Vent til sene natta og gjør litt da. 15 minutter har man alltid tid til, og temperaturen er blitt levelig på det tidspunktet.

Ha en strålende dag!

Skrevet

Jeg har hatt lite å gjøre på jobb i dag, så kontrolljournalen er bare helt fantastisk nydelig nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...