Fakse Skrevet 22. juni 2006 #1061 Skrevet 22. juni 2006 Jeg har også en A5-journal, og har langt i fra så mye i den. Adresseliste til familie og venner Morgenrutine Ettermiddagsrutine Kveldsrutine Ukesplan Handleliste med oversikt over tørrvarer ol. som vi skal ha i huset til en hver tid. (Bruker den til å sjekke om det er noe jeg mangler ca. en gang i måneden) Dessuten har jeg detaljert vaskeliste for alle soner, men de er bare på PC'en foreløpig. Må printe dem ut. Det som er viktig for en som er ny, er å huske at man ikke må prøve å lage hele kontrolljournalen på en gang. Man bør f.eks starte med en enkel morgenrutine og en enkel kveldsrutine. Så kan man etterhvert føye til en ettermiddagsrutine. Så kan man utvide kveldsrutinen med en ting eller to når de man har fra før er innarbeidet. Det viktige er at man ikke forsøker å gjøre for mye, da ramler man lett av lasset. Velkommen hit Litt lost. Rydding og kasting i klesskapet er en fin start. Du skal se at dersom du tar dette rolig og innfører en og en vane med babyskritt, så kommer du fort inn i gode rutiner som du vil sette stor pris på!
Malama Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #1062 Skrevet 23. juni 2006 Veldig sant, man lager ikke hele permen på en gang. Jeg begynte med skilleark og blanke ark for morgen og kveldsrutine. Har byttet ut, utvidet, endret og justert på den mange ganger i løpet av den tiden jeg har hatt den
Litt Lost Skrevet 23. juni 2006 #1063 Skrevet 23. juni 2006 I dag skal jeg ut for å kjøpe meg en perm. Tror den må få et bra utseende for at jeg skal kunne gå inn for dette. Mål for dagen: * Kjøpe perm til kontrolljournal (A5) * Vaske sengetøy (er i maskinen, gjenstår å henge opp etterpå) * Sette i gang oppvaskemaskin (gjort, gjenstår tømming senere) * 15 minutter i sonen - husk timer! * Kellys mission (re seng) * Holde meg til babysteps
Gjest Qlio Skrevet 23. juni 2006 #1064 Skrevet 23. juni 2006 Jeg ønsker meg en telefon med kalender og Office (Qtek). Da kan jeg ha hele kontrolljouralen elektronisk med meg hele tiden!
Fakse Skrevet 23. juni 2006 #1065 Skrevet 23. juni 2006 Jeg ønsker meg en telefon med kalender og Office (Qtek). Da kan jeg ha hele kontrolljouralen elektronisk med meg hele tiden! ← Jeg har en sånn, de er fine de telefonene men kanskje litt store. Jeg har ikke kontrolljournal med meg elektronisk, og om jeg hadde hatt det ville jeg samtidig hatt en versjon i ringpermen hjemme i tillegg.
Gjest Qlio Skrevet 23. juni 2006 #1066 Skrevet 23. juni 2006 Hvor får man kjøpt A5 ark til printer? Bokhandler?
Malama Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #1067 Skrevet 23. juni 2006 Aner ikke, jeg bare skriver ut på A4 ark jeg, som er formatert liggende, og med to kolonner (har laget en mal) også bare bretter jeg dem på midten og setter inn, vips har jeg tosider
Gjest Qlio Skrevet 23. juni 2006 #1068 Skrevet 23. juni 2006 Jeg trykker bare Ctrl+P når en side er oppdatert. DET er enkelt, det!
Litt Lost Skrevet 23. juni 2006 #1069 Skrevet 23. juni 2006 Holder på med Kellys mission. Har tatt av sengetøy og sprayet med febreeze. Kan absolutt anbefales! Lukter så friskt der inne nå! Dynene og putene hengte jeg opp i vinduet for lufting. Men leieboeren kommer jo ut for å røyke hvert 10. minutt - og det er rett under soveromsvinduene :icon_mad: Sambo skal få æren av å legge på nytt sengetøy i kveld Må jo dele litt på det
Gjest Qlio Skrevet 23. juni 2006 #1070 Skrevet 23. juni 2006 Har tatt av sengetøy og sprayet med febreeze. Kan absolutt anbefales! Lukter så friskt der inne nå! ← Hvor i all verden har du fått kjøpt det? Jeg har til og med laget egen tråd om den sprayen, uten at noen har funnet ut hvor de selges. Jeg var "avhengig" av den da jeg hadde hunder, den er fantastisk!
Litt Lost Skrevet 23. juni 2006 #1071 Skrevet 23. juni 2006 Hvor får man kjøpt A5 ark til printer? Bokhandler? ← Vel, ute på min runde for å kjøpe perm, hvilket jeg ikke fant, kjøpte jeg vanlig a5 blokk. Blir det feil å bruke det i en printer?
Gjest Qlio Skrevet 23. juni 2006 #1072 Skrevet 23. juni 2006 Hmm.. det vet jeg ikke? Om de er limt i en ende må du hvertfall fjerne alt som kan sette seg fast i printeren. Unngå "papirsyltetøy".
Litt Lost Skrevet 23. juni 2006 #1073 Skrevet 23. juni 2006 Da er min ide til deg å finne frem saks eller papirkniv til å dele opp a4 ark med. Eller gjøre som Malama å dele siden i kolonner. Ang spm om Febreeze vet jeg ærlig talt ikke Tror spayen kom med huset da jeg overtok det etter min far. Jeg har et tonn med vaskemidler av alle slag her, skulle tro han er glad i vasking...
Fakse Skrevet 23. juni 2006 #1074 Skrevet 23. juni 2006 Aner ikke, jeg bare skriver ut på A4 ark jeg, som er formatert liggende, og med to kolonner (har laget en mal) også bare bretter jeg dem på midten og setter inn, vips har jeg tosider ← Om du bruker word kan du også sette opp i utskriftsformatet at det skal skrives ut som A5. Veldig kjekkt
Malama Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #1075 Skrevet 23. juni 2006 Kan jeg helt sikkert, men da må jeg jo klippe bort resten av arket? (eller putter den to sider på et ark da?)
Fakse Skrevet 23. juni 2006 #1076 Skrevet 23. juni 2006 Kan jeg helt sikkert, men da må jeg jo klippe bort resten av arket? (eller putter den to sider på et ark da?) ← Den putter to sider på et ark, så jeg bretter dobbelt og putter i plastlomme. Noen ganger skriver jeg på baksida, andre ganger ikke.
Malama Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #1077 Skrevet 23. juni 2006 Med andre ord akkurat som jeg gjør med mine to kolonner da.
Gjest Gjest med sko Skrevet 23. juni 2006 #1078 Skrevet 23. juni 2006 *hente kontrolljournalen og børste støv av den* Min inneholder: Morgen-, ettermiddag- og kveldsrutine (sjelden jeg gjør alt, men har såpass rutine at jeg gjør det viktigste) Utvalgte testemonials jeg har printet ut fordi de minnet meg om noe viktig eller fordi det var så godt sagt. De leser jeg av og til for å styrke motivasjonen og innstillingen! Julegavelisten fra ifjor Julekortlisten med adresser fra ifjor Utskrifter fra websiden: alle zonebeskrivelsene Artikkel om kaos/Flylady på jobb Artikkel om Crisis Cleaning Camp GonnaWannaFly Control Journal Og bakerst har jeg hullet og satt inn alle gode oppskrifter jeg har fått opp gjennom tidene, som jeg har funnet ved div FlyLady-inspirerte opprydninger hjemme. Nå samles de der inntil jeg har tid til å skrive dem pent over i min håndskrevne oppskriftsbok. (Og det er så deilig å vite at jeg finner dem når jeg trenger oppskriften!)
Gjest Gjest med sko Skrevet 23. juni 2006 #1079 Skrevet 23. juni 2006 Og så vil jeg ønske Litt Lost velkommen!
Fakse Skrevet 23. juni 2006 #1080 Skrevet 23. juni 2006 Med andre ord akkurat som jeg gjør med mine to kolonner da. ← Jupp, det blir nok det samme. Jeg tenkte kanskje det kunne være litt klønete å få teksten justert riktig, men det virker jo som om det går bra. Egne A5-ark trenger man i alle fall ikke
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå