Gjest Sabia Skrevet 14. juni 2006 #1041 Skrevet 14. juni 2006 (endret) Jeg henger med - idag har jeg hatt litt kontor dag - og skrevet meny for halve neste uke . og litt handlelapp. Skrive mer nå etter på. Endret 14. juni 2006 av Nivea
Gjest gjest med sko ii Skrevet 18. juni 2006 #1042 Skrevet 18. juni 2006 You can do anything in 15 minutes! Gjett om! Fikk klippet gressplenen på 15 minutter, og nå må jeg reise om ti minutter! Så plutselig at værmelding spådde en uke regn(?) og MÅTTE få gjort det i dag. Jeg klarte det!
Fakse Skrevet 18. juni 2006 #1043 Skrevet 18. juni 2006 Så flot Gjest med sko! Jeg tror jeg må kjøre samme taktikk i morgen. Men her tar det bortimot en time uansett hvordan jeg snur og vender på det, for vi har (alt for) stor plen. I dag har vi skikkelig ryddedag i heimen. Har gått gjennom alt mannen eier av klær, og det ble tre fulle bæreposer til fretex og tre til søppelbøtta. Holder på med mitt skap, og det er en god del som ryker ut der også. Jeg burde også skrive handleliste forresten. Og meny. Det blir så lett tull med middagene her i huset dersom vi ikke har en meny å følge. Henfaler utrolig lett til søppelmat da. Dessuten har jeg en del greier i fryseren som det hadde vært fint å få spist opp før høsten.
Gjest Gjest med sko Skrevet 19. juni 2006 #1044 Skrevet 19. juni 2006 For en sjelden gangs skyld har jeg rukket å gjøre noe i tide! Idag pøsregner det, og min lange gressplen ble klippet i går . Så flink du er Fakse som har nye opprenskningsrunder! Jeg har en bod jeg må ta, problemet er bare at nå står det to søplesekker med rent vintertøy på soverommet som skulle inn i boden, men har ikke plass...Og hvis jeg skal gjøre det tror jeg at alt må dras ut i gangen, og det frister ikke... Det er mer enn 15 minutters jobb, og jeg kan ikke gå og tråkke i det. Ellers har jeg planer om en minimumsrengjøring (dvs støvsuging), pluss at jeg har noen viktige ærender som må tas i dag.
Gjest Qlio Skrevet 19. juni 2006 #1045 Skrevet 19. juni 2006 Tok Homeblessing i går kveld, tenker ikke på at jeg flyr lenger... jeg bare gjør det!
Fakse Skrevet 19. juni 2006 #1046 Skrevet 19. juni 2006 Ja, jeg følte meg ganske flink da vi var ferdige, men så tok det hele dagen også da. Vi har kvittet oss med 10 bæreposer klær, og det som skal gis bort er allerede levert på fretex. En bonus var jo selvfølgelig at det ble en tyvstart på unkens sone som er soverommet. Kjenner jeg kelly rett kommer det vel beskjed om å rydde i klesskapet snart, og da har jeg allerede gjort det I dag blir det vel homeblessing i heimen. Det trengs, for som følge av klesskaprydding og mye å gjøre i det siste har det flytt litt ut. Ikke mye, men akkurat såpass at jeg føler veldig for å få gjort noe med det.
Gjest Qlio Skrevet 19. juni 2006 #1047 Skrevet 19. juni 2006 Vårt soverom er fortsatt OK, så jeg tar Vilde sitt soverom.
Gjest Gjest med sko Skrevet 20. juni 2006 #1048 Skrevet 20. juni 2006 (endret) Nå er det Super Boogie Fling på websiden! Jeg benytter påminnelsen og hiver meg på en ny runde med decluttering. "Post your pounds" også (1 kg er ca 2 pounds) og jeg har postet mine første 3 pounds i dag. Det var litt til som skal til Fretex. Både søppel og gi-bort-ting teller. Får kanskje ta en fling på ukebladet jeg har abbonnert på som har ligget i påvente av at jeg "skal få tid til å lese dem!" Tror jeg skal dele dem på fastfoodsjappa jeg har litt medynk med (tror de sliter med omsetning), de har eldgamle fillete blader man kan lese mens man venter på maten, samt legekontoret. Blir dere andre med på Super Fling? (Fakse, du får anslå vekt av posene med klær du akkurat har fått ut, og poste kiloene på websiden!) Endret 20. juni 2006 av Gjest med sko
Gjest Qlio Skrevet 20. juni 2006 #1049 Skrevet 20. juni 2006 Blir dere andre med på Super Fling? (Fakse, du får anslå vekt av posene med klær du akkurat har fått ut, og poste kiloene på websiden!) ← Hvilken webside? Jeg er klar for ungenes leker og klær, flinge meg igjennom! Og roteskuffen min! Masse som skal arkiveres. I'M IN!
Gjest Gjest med sko Skrevet 20. juni 2006 #1050 Skrevet 20. juni 2006 Her: http://flylady.net/index.asp Scroll deg ned til "2.avsnitt" (det som begynner med rød tversoverstrek...) (Denne burde vi få med Malama på, hun som skal flytte) *PM til Malama*
Fakse Skrevet 20. juni 2006 #1051 Skrevet 20. juni 2006 Nå er det Super Boogie Fling på websiden! Jeg benytter påminnelsen og hiver meg på en ny runde med decluttering. "Post your pounds" også (1 kg er ca 2 pounds) og jeg har postet mine første 3 pounds i dag. Det var litt til som skal til Fretex. Både søppel og gi-bort-ting teller. Får kanskje ta en fling på ukebladet jeg har abbonnert på som har ligget i påvente av at jeg "skal få tid til å lese dem!" Tror jeg skal dele dem på fastfoodsjappa jeg har litt medynk med (tror de sliter med omsetning), de har eldgamle fillete blader man kan lese mens man venter på maten, samt legekontoret. Blir dere andre med på Super Fling? (Fakse, du får anslå vekt av posene med klær du akkurat har fått ut, og poste kiloene på websiden!) ← Pokker at jeg ikke fikk veid da! Men jeg annslår minimum 2 kg per pose, og da blir det 20 kg, altså 40 pounds!!! I dag skal mannen slå gresset mens jeg har lovet å vaske noen vinduer som er langt på overtid
Malama Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #1052 Skrevet 22. juni 2006 Malama har mottatt PM, og svart på pm, og stikker inn her for rapportere at: Ja, jeg er klar voer denne "late som vi flytter" aksjonen, som passer utmerket for meg. Har vært svært lite aktiv i tråden her de siste ukene ettersom jeg ikke har hatt energi til det. (Jeg har problemer med å "forplikte meg" til tråder nårjeg har energimangel som jeg har hatt (og fortsatt har) i denne tiden som er preget av sorg, ettersom min mormor døde for en måned siden. Men jeg jobber sakte men sikkert med litt rydding og klesvask i alle fall. Helt til livet mitt fikk et helt nytt fokus i går kveld, da min samboer gikk ned på kne. Han er nå min forlovede! Tror jeg trenger en ekstra "controll journal" eller to jeg jeg. En vanllig. Og en til flytting. Og en der jeg kan samle alt som har med bryllupsplaner å gjøre! FlyLady er god å ha, når det føles som om det blir mye på en gang. Babysteps. Funker det
Gjest Qlio Skrevet 22. juni 2006 #1053 Skrevet 22. juni 2006 Gratulerer som forlovet! Behørlig gratulert i din nye dagbok også. Babysteps funker overalt! I jobb, hjemme, ferie og i det hele tatt. Det er en måte å tenke på, og man blir fryktelig rasjonell og kjedelig i forhold til de som flyr i taket og ikke ser noen ende i galskapen! Oppdaterer kontrolljournalen min med jevne mellomrom. Den har jeg blitt veldig glad i, altså!
Gjest Gjest med sko Skrevet 22. juni 2006 #1054 Skrevet 22. juni 2006 (endret) Gratulerer med forlovelse, Malama!!! Hm, har visst glemt av kontrolljournalen. Og idag har jeg ikke kvittet meg med noe...ennå. Jeg sliter med å kvitte meg med ukeblader NÅ, for jeg har jo nesten ikke lest dem... Kan en eller annen si noe fornuftig til meg? Endret 22. juni 2006 av Gjest med sko
Litt Lost Skrevet 22. juni 2006 #1055 Skrevet 22. juni 2006 Nå er jeg innmeldt i Flyladykonseptet jeg også. I håp om at dette kan fungere for meg og gjøre hjemmet mitt til et ryddig, rent og pent sted... Shinet sinken min i går. Sambo ser ikke helt poenget med å tørke av hver eneste vanndråpe, så dette må jeg nok styre med selv. I dag har jeg kledt på meg selv, helt selv, uten hjelp. Disse babystepsene er virkelig babysteps. Flylady har i alle fall fått meg til å ta klesvasken i dag, den har jeg ventet med altfor lenge... Og nå har jeg noen kg med babyklær å vaske også som skal være klar om en måneds tid. Alt det hvite ble tatt i dag + håndklær Det skal være babysteps. Men jeg har da tatt en titt på ukens sone og Kellys mission. Passer i grunnen bra, siden soverommet er et roterom hos oss, i min del av rommet... Problemet er visst at jeg ikke gidder disse babystepsene her... Ingen timer som er blitt satt i gang eller noe Latskap allerede nå i dette Flyladyopplegget jeg tenkte jeg skulle klare? Kontrolljournalen ja. Hva har dere i den, foruten om rutinene for morgen, ettermiddag og kveld?
Malama Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #1056 Skrevet 22. juni 2006 Jeg har ukesrutiner, sonerutiner, notatark, adressebok, krisetelefonnummer, en enkel kalender (bare skrevet ut fra office), em plastlomme med noen kort (postkotrt) sånn til hastetilfeller, og porto. Lappene vi klisterer på brevene til vårt fjernadopterte fadderbarn, og en av dem utfyllt, så jeg slipper lete eter faddernummer etc hver gang etc. Det er en liten a5 perm, og den er FULL, så jeg bør kanskje vurdere å ha neo av dette en annen plass, men det er så greit når det er der, så finner jeg det lett...
Litt Lost Skrevet 22. juni 2006 #1057 Skrevet 22. juni 2006 Wow, det har altså blitt en perm hvor du har "alt". Smart. Dette må adopteres, dog jeg har nok ikke struktur nok til det. Har nå i alle fall fått ryddet undertøyet mitt, kastet utgåtte ting. Klesskapet er påbegynt og jeg har tømt alt som lå i bunnen. Kleshengerne har blitt organisert etter hva som henger på dem - og ingenting passer nå som jeg er gravid. Nå skal gamle klær kastes, de jeg aldri har klart å kaste tidligere, men som bare ligger der bakerst uten å bli brukt fordi passform, farge, utslitthet osv regjerer. Nå kan jeg gjøre dette - sambo har lovet meg 3000 på konto som jeg skal bruke til klær til meg når kroppen begynner å bli seg selv igjen
Malama Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #1058 Skrevet 22. juni 2006 Jepp, dette er blitt en perm der jeg har "alt". Og med det i bakhodet tenkte jeg at jeg kunne trenge en dedikert til flytting, med alle lister over adresseendringer, hv som er i hvilken eksle, huskelister, pakkelister, gjørelister og handlelister i dem sammenheng. (FlyLady anbefler jo en slik) Og da falt det meg ned i hodet i går at jeg trenger da sannelig en slik perm der jeg kan samle alt som har med bryllupet å gjøre også! (men det kan kanskje være en A4 perm, jeg har en følese av at det blit MANGE lister og div inni der...)
Gjest Qlio Skrevet 22. juni 2006 #1059 Skrevet 22. juni 2006 Min kontrolljournal inneholder: Dagsplanlegger Plan for dagen Plan for uken Meny Plan for Vilde Plan for Ida Soner- detljert rengjøringsliste Sone1 - Gangen Sone2 - Kjøkkenet Sone3 - Badet og ett ekstra rom Sone4 - Hovedsoverom Sone5 - Stue Viktige datoer Januar Februar Mars April Mai Juni Juli August September Oktober November Desember Hva skal være hvor? Ønskeliste Alt er i A4 format. I tillegg har jeg en egen julejournal, med pakkelister og oversikt over julekortmottagere. En lomme med frimerker, en lomme med merkelapper (til påleggsbokser o.l.).
Malama Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #1060 Skrevet 22. juni 2006 Lurer på om jeg må bytte over til a4 jeg også... Valgte a5 fordi det er så lett å ha med seg (jeg har den med meg på ferier og sånn, og i roligeperioder på jobb (lenge siden en sånn sist gang, men om sommeren er det ofte rolig på jobb og mye å planlegge hjemme (men ikke i sommer, i sommer blir det travelt på jobb)) har jeg tatt det med dit også, i den perioden da jeg drev og laget den til i alle fall) Men den er for full, så enten trenger jeg en tykkere perm, eller en større perm og uansett blir den med tingvindt å ha med seg, men kanskje jeg ikke trenger å ha den med, dersom jeg fører dobbelt i kalenderen der og den i lommeboka, samt sørger for å ha kort, porto, faddernummer og adressebok i lommeboka (a-plan)? Men det har vært så greit å ha den med. Jeg har en kopi av lotto-talla våre også, og mer enn en gang har de vært grei å ha, for å levere nytt spill eller sjekke trekninga. Og ja, vi har hatt behov for faddernummeret på ferie (da vi ga penger til Plan ved tsunamien midt i juleferien) og det er gjerne på ferie jeg er når jg trenger sånne "krisekort" (hjemme LAGER jeg kort) Må avveie litt her... Kanskje jeg kan ta ut noe, for å spare plass? I juletider pleier jeg ha julejournalen inni der i tillegg (men tar de ut igjen i januar, har den som fil da, så jeg skriver ut hvert år (Ja, jeg må jo ha ny uansett, nye lister, nye planer) og da går ikke permen skikkelig igjen...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå