Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Takk for oppmuntring, Fakse! Jeg trenger det virkelig. :tristbla:

Jeg jobbet med eksamen det jeg skulle igår, vasket et par maskiner tøy, og så ble det ikke noe mer. Men jeg er fornøyd mer eksamenslesingen.

Idag skal jeg dele den inn i litt kortere økter (i går satt jeg tre kvarter før pause, idag har jeg tenkt 20 minutter), og gjøre homeblessing i kvarterspauser imellom. Gulvet her ser ikke ut etter å ha tråkket inn og ut med stallsko i hui og hast.

Hei til alle! :blomst:

Oppfordrer alle til å gjøre noe av dagsrutinen deres idag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har du tre barn + mann, Qlio? (Alltid imponert over mangebarnsmødre; hvordan de fikser alt...men det er kanskje en myte?)

Da jeg skrev innlegget hadde jeg fire barn og ingen mann.

Mine to vakre tantebarn på 3 og 8 år var på overnattingsdøgn hos tante mens mamma og pappa hadde en frikveld. Det er liksom ikke nok med bare to barn, skjønner du. :ler:

Jobber igjen, og tjener masse tid på Flylady.

Klær er under kontroll, mat og oppvask.

Jeg har stålkontroll.

Skrevet
Jobber igjen, og tjener masse tid på Flylady.

Klær er under kontroll, mat og oppvask.

Jeg har stålkontroll.

Er ikke det deilig å føle det sånn? Noen ganger sklir det ut eller "noen" saboterer, men man vet jo hva som skal til for å komme på rett kjøl igjen, og da gjør det ikke så mye :)

Skrevet

Det er mye raskere å få hodet over vannet nå, hvertfall!

Jeg swischer og swiper, det blir bra skjønner du!

Gjest Gjest med sko
Skrevet
Det er mye raskere å få hodet over vannet nå, hvertfall!

Jeg swischer og swiper, det blir bra skjønner du!

Enig i denne!

Skrevet

Og jeg "tvinger" mannen til å hjelpe til.

Leverer jeg begge barna, forventer jeg at han henter dem.

Han MÅ være med å handle mat, jeg gidder ike å høre på sutring om at jeg kjøper feil varer.

*streng*

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Mannen sutrer fordi du kjøper "feil" varer?

Jeg skal si deg en ting, Qlio: Hadde din mann vært min mann, hadde han med umiddelbar virkning fått det fulle ansvaret for ALLE innnkjøp de nærmeste to-tre ukene.

Du er gift med en perfeksjonist som trenger flywashing! (Eller realitycheck)

Skrevet

Men jeg nekter å gå rundt i butikken å lure på hva jeg skal kjøpe, lager handleliste, han vet hvor den er, og jeg handler det som står der. Om han vil ha noe, setter han det opp der. Står det ingenting der, ja så blir det faktisk ikke kjøpt. Sorry, Mac!

Jeg har blitt tøffere, det å bli 30 år har gjort noe med meg.

Det er slutt på å bare føye andre.

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Hva synes dere om månedens mission da? Selv har jeg veldig godt av det, jeg drikker for lite vann og vet det. Så nå får jeg et spark bak til å lære meg til å huske på å drikke nok vann. Har funnet frem kalenderen og klistremerkestjernene igjen. :)

Idag har jeg så langt drukket to tekopper med vann (6 dl). Noen som vet hvor mye 1 oz tilsvarer? Selv har jeg lest at vi bør drikke minst to liter vann om dagen. Mer om man trener hardt og/eller røyker.

For å oppsummere forrige mission om å mosjonere, så er jeg alltid i mer bevegelse enn 15 minutter pr dag. Så der har jeg i grunnen ikke gjort noe mer enn vanlig, annet enn å poste minuttene mine på websiden.

Skal reise bort over weekenden, og har tatt oppvasken og ryddet den bort før jeg reiser. Hotspots får bare være, men sengetøyet er nyvasket og det er ikke lenge siden jeg støvsuget, så det er OK å komme tilbake.

Skrevet

Jeg er en aktiv om dagen og drikker masse vann.

Under kontroll. :)

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Sinnsykt mange FlyLady-mail & reminders da jeg kom hjem fra bortreist...

Vaskemaskinen går, og jeg sitter og drikker vann og juice og leser mail (og sletter mail.) Har dere hatt en fin langhelg?

Skrevet

Vi har hatt ett døgn på hytta, og det har vært aktivt!

Vasket og ordnet siden svigers kommer hjem til neste uke.

Gresset er klippet, raket og kastet på egnet sted.

Innhold i alle kjøkkenskap- og skuffer og vitrineskap er vasket.

Alle vinduer er pusset.

Gardiner på kjøkken og duker i hele hytta er byttet (inkl. min hatgreie, strøket også!).

Kaffetrakter og kaffekanner er renset (har stått siden september i fjor).

Alle senger er skiftet på.

Alle gulver er støvsuget og vasket.

Tepper er banket og luftet.

Terasser er spylt (2 stk) og skrubbet.

Jeg gjetter at det er to glade globetrottere som kommer "hjem" neste helg.

Skrevet

Vi har vært mye borte i det siste, så husarbeidet har ikke vært det høyest prioriterte den lille tida vi har vært hjemme. Likevel ser dte greit ut her, fordi rutinene med rydding henger fast. I dag jobber jeg hjemme, og benytter anledningen til å kjøre en vaskemaskin eller tre. Vannglasset står på bordet forran meg sånn at jeg kan smådrikke av det hele tida. I ettermiddag skal jeg bort, men da har mannen sagt han skal ta ukens homeblessing.

Skrevet

Jeg er så takknemlig for at jeg har hjernevasket meg selv.

Huset ser skapelig ut selvom jeg jobber, men siden jeg jobber og har tusen prosjekter med barn og jobb har jeg ikke hatt tid til noen missions på lenge. Men jeg kjefter på min "inner brat" når hun sier: "Det tar vi etterpå". Jeg gjør det NÅ, for det er nå jeg holder på!

Skrevet

Leste kjapt igjennom, og det er ingenting for meg der.

Alt er nemlig gjort! :)

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Nå blir det fredeligere tider for meg... kun en eksamen igjen, og så SOMMERFERIE (= sommerjobb hele sommeren, riktignok).

Skal sjekke mail etterpå, det ligger sikkert hundre mail og venter. Synes ikke det gjør noe jeg. Jeg har en egen yahoomail til FlyLady, og jeg sletter underveis så den blir aldri full. Og reminders'ene sletter jeg med det samme, for de husker jeg når jeg ser subject. Testemonials'ene koser jeg meg med når jeg har tid til overs. Og - ja - jeg har en brat jeg må bli kjent med...

Bilen trenger ingen boogie idag, de siste ukene har jeg ryddet etter meg hver dag :) En støvsuging og en oppvask er det som skal til før helgen.

God helg dere! Nyt finværet!

Gjest med vannglass!

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Det er på tide å fortsette decluttering hjemme og i garasje.

Skal ta 15 minutter (må sjekke hvilken zone vi er i)

Ukesrengjøring og gressklipping står på planen, og så må jeg være flink til å drikke vann.

Du er flink som har fått unna klesvask, Qlio!

Skrevet

Men matpakker er smurt, vinduer pusset, gulver i 1.etg og trapp er vasket, teppe støvsuget (småtepper henger ute til lufting til i morgen), oppvaskemaskinen er klar til ny oppfylling og vaskemaskinen er klar til nye oppdrag i morgen tidlig.

Nå gjenstår kun å finne frem morgendagens klær, så er det natta....

- om jeg da ikke finner noe mer jeg bare MÅ gjøre først.

Skrevet

Jeg har kun sovet hjemme de siste dagene, men det er underlig hvordan det likevel klarer å bli mer og mer rotete. Nå er jeg ferdig med konferansen, så da er det full innsats igjen. Tror jeg skal starte med vask av hårbørsten min :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...