Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi kom i mål i går, og det var deilg å stå opp til rent og ryddig hus i morrest :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest med sko
Skrevet (endret)

Har tatt ukesrengjøringen idag, pluss ordnet et par ting som har vært utsatt en stund.

Ellers har jeg gått løs på haugen med stokker som ligger i hagen (les: peisved, bare den blir sagd opp...) Jeg sager en stokk pr dag (babysteps fungerer), og på få dager er jeg er kommet halvveis i haugen som har ligget siden februar. Når jeg først er i gang er det så fort gjort at jeg gjerne sager 1-2 stokker til mens jeg likvel holder på. :ler: Og jeg er i gang med decluttering av garasjen. Hver gang jeg parkerer bilen, plukker jeg med meg en ting eller en pose som jeg tar med hjem/inn. Og der vurderer jeg hva jeg skal gjøre med den; Kaste, gi bort eller beholde. Det er faktisk fint lite jeg beholder, men desto bedre. Jeg ser at det er blitt bedre plass til bilen i garasjen.

Skal prøve meg på et par Kelly's Missions denne uken også.

Forresten så holder jeg på og vaske og brette tøy.

Og Qlio: Du er kjempelur som ikke kommenterer mannens støvsuging, og flink som greier å være fornøyd med det han gjør, selv om han skulle slurve i kroker. Leste faktisk for ti år siden en artikkel om fordeling av husarbeide; hvor poenget akkurat var det at kvinner måtte gi slipp på det perfeksjonistiske, og tåle at mannen støvsugde på SIN måte. Beste oppskrift på å få hjelp med husarbeidet, men det er ennå ikke "normalt" å akseptere dette.

Endret av Gjest med sko
Skrevet

Ble ikke gjort så mye i går. Tok vel igjen for innsatsen dagen før tenker jeg ;) Fikk gjort de daglige rutinene da, med middag, rydding etter den og dekking av frokostbord til dagen etter. Også gjorde mannen en flott innsats med raking av tørt gress i hagen. Jeg fikk vaska en maskin med klær, og fikk bretta sammen det som var tørt. Har en god del som skal strykes nå, så jeg bør vel komme i gang med det snart. Jeg hadde jo tatt alt før utdrikkingslaget, men nå har det bygget seg opp igjen med duker og div skjorter siden det har vært en del festligheter. Får ta det en regndag.

Jeg gjorde i det minste en innsats for "bless my heart" i går. Gikk en tur på rulleskøyter, nesten en time. Også fikk jeg levert sykkelen til vårpuss, så når den er ferdig får jeg kan skje kommet i gang med daglige sykkelturer til jobb. Det skal bli godt. Ikke første uka da, den blir nok vond, men etterhvert.

Skrevet

Etter en pyton natt går jeg nå i streik i dag.

Må bare tømme oppvaskmaskinen, henge opp dressbuksa til mannen som er ferdig skylt, sette på en vaskemaskin og brette de tørre klærne fra i går.

Så skal jeg gå i streik.

Skrevet
Etter en pyton natt går jeg nå i streik i dag.

Må bare tømme oppvaskmaskinen, henge opp dressbuksa til mannen som er ferdig skylt, sette på en vaskemaskin og brette de tørre klærne fra i går.

Så skal jeg gå i streik.

:troest:

Men du er flink som gjør litt unna før du går til streik, det hjelper så du slipper å komme tilbake til kaos etter streiken det... :klem:

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Hvorfor skal du streike, Qlio? :klem:

Skrevet
Hvorfor skal du streike, Qlio? :klem:

Fordi jeg er lei av å få kjeft over at ting er ryddet vekk, fordi jeg er lei av å gjøre det samme hele tiden hver eneste dag, fordi jeg er lei mannen, fordi jeg er lei av å ordne etter 4 stk alene, fordi jeg er sur etter en tverr morgen.

Men det går bedre nå, og huset er faktisk ryddig.

Gjest gjest med sko ii
Skrevet

Åh...

Da sympatiserer jeg med streiken din.

Hvis jeg ikke husker helt feil, hadde Qliomannen masse stæsj liggende? Det må han selvsagt ta ansvar for selv, og ikke kjefte på deg for at du gjør huset ryddigere/mer levelig. Go girl!

Skrevet

Kanskje du trenger noen Flybabies som streikevakter, Qlio? :sjarmor:

Skrevet

Trenger all hjelp jeg kan få.

Det beste hadde kanskje vært å reist bort alene i en ukes tid eller to fra mann og barn?

Rekreasjon og så kan de få se hvor hyggelig det blir.

Skrevet

Det høres ut som en uholdbar situasjon du er i, så jeg skjønner godt at du vil gjøre noe med den Qlio. Men det høres jo ikke helt håpløst ut, når du får med mannen på homeblessing sammen med deg, så må det jo være potensiale der et sted. Han trenger nok bare å forstå, og det er ikke så enkelt. Kanskje du både må streike for at de skal skjønne tegninga, for så å ta en skikkelig prat med hele familien samlet?

Skrevet

Tviler på at de to yngste har noe utbytte av det, men mannen har faktisk skjønt at han MÅ hjelpe til. Det er bare det at jeg må BE han om å gjøre ting, og det irriterer meg gusjegrønn.

Skrevet

Stemmer, jeg tenkte et øyeblikk at barna dine var større enn de egentlig er. Men noen gang er det kanskje de voksne barna som er vanskeligst å nå inn til ;)

Skrevet

Ida rydder faktisk!

Jakker på knaggen, lue i skuffen, sko på hylla, leker i korrekte esker, tomflasker i skapet, oppvask i oppvaskmaskinen, søppel i søplekassa.... både for seg og sin søster! Hun er kjempeflink, for henne er det hele en lek hun får masse skryt for! Og en racer med Swiffer, både tørrmoppen og dusteren.

Mens de to andre.....

Gjest Gjest med sko
Skrevet

I går ble det clean car boogie og en 15 minutter opprydning i mailboksen min (det trengtes!)

Ønsker alle en fin helg!

Skrevet

Her flys det minimalt for tida, men jeg gjør de oppgaver jeg prioriterer.

Det betyr, klesvask av de tinga jeg føler vi trenger.

sånn går det, når jeg for FJERDE gang på ahlavnnen måned skal ut og reise. Og denne gangen trenge jeg spesifikke klær. Begravelsesklær. Igjen. (det er jo bare en måned siden jeg var i min onkels begravelse) så da er det vask av hvitskjorter, sorte busker og skjørt, og å se til at det finnes nok rent undertøy til turen, og spesifikt SVARTE sokker til dress.

Får fly mer når jeg kommer tilbake.

Skrevet

Innser at med 4 barn i ett hus med 1 voksen ikke kan holdes company ready....

Gjest Gjest med sko ii
Skrevet

Har du tre barn + mann, Qlio? (Alltid imponert over mangebarnsmødre; hvordan de fikser alt...men det er kanskje en myte?)

Det tar tid å endre seg, og mannen din er kanskje litt uvillig til endring? Tross alt er FlyLady VÅR greie, mulig det ikke fortoner seg like fantastisk sett utenifra med "vil-ikke"-brillene? Eller mulig at mannen din har en "brat" eller fem som kontrollerer han?

Jeg syns det kan høres ut som om han har noen "brat'er" (om det kan være noen trøst). Barna er vel såpass små ennå at de ikke flyr så bra ennå uansett (bortsett fra Ida).

Idag er visst ukesrengjøring. Nok en gang plages jeg med en nært forestående eksamen (dvs flere), og jeg må raskt som bare det bruke FLyLady-prinsipper på eksamensforberedelser. Snakk om å ha en lang rekke procrastinations... :sur: Takk til god venninne som pep-talket meg inn i eksamenslesningsmodus igår. Minst tre timer pr dag, og hyggelige pauser. Tre timer er egentlig ingenting, men jeg skal slutte med å sabotere før jeg har begynt. Tre timer er utrolig mye bedre enn å være handlingslammet og fortvilet over pensum og dermed ikke engang åpne bøkene...

Uansett må jeg bare innse at det ikke holder å lese til eksamen 24 timer i døgnet heller, så et sted må jeg bare begynne.. Dette er ikke ment som syting, men jeg er litt irritert på meg selv at jeg lukker øynene for at sommereksamen er viktig uansett hva jeg synes om faget (kan ikke fordra akkurat dette faget, men det er obligatorisk) :tristbla:

(OK, jeg synes ikke synd på meg selv, jeg er sint på meg selv for dette.)

Skrevet

Kom igjen Gjest med sko, dette klarer du! Sett på stoppeklokka og få lest det første kvarteret, så skal du se at resten går lettere! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...