Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hmmm... kanskje en hører til på utfordringstråden lenger ned??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hmmm... kanskje en hører til på utfordringstråden lenger ned??

Du kan godt skryte i denne tråden også :)

Skrevet

Nå begynner huset å bli seg selv igjen, etter å ha sett ut som et bombekrater siden utdrikkingslaget på lørdag. Oppvasken er tatt, håndklær, sengeklær, duker og annet skittentøy er hentet inn fra over det hele og venter på tur i vaskemaskinen som forøvrig jobber for livet med å ta unna. Gulvene ser grei ut, tror mannen tok dem en runde på søndagsformiddagen uten at jeg fikk det med meg. Jeg har handlet inn til 17. mai-frokost i morra, nybakte brød står i ovnen, korn til rundstykker ligger i bløtt, og kransekakeringene er ferdige til steiking så snart brødene viker plass. Bunadskjorta ligger i en pose med fuktige håndklær, skal stryke den så snart jeg slipper til på strykebrettet tenker jeg. Hadde glemt at forkleet trengte vask, så det er vaska nå, og sikkert klar til stryking etter fruene i kveld. Deilig når freden senker seg og det blir orden igjen :)

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Så flinke dere er alle sammen!

Akkurat nå har div hotspots overtatt soveromsgulvet mitt, siden det var håndverker i arbeid her i dag... Men deilig å ha det gjort, det er noe som har blitt utsatt og utsatt fordi jeg ikke hadde det ryddig nok til å bestille noen fremmede innenfor døren. Så GO ME!

Badet mangler et par småting på å være helt decluttered, og det regner jeg med å få til denne uken. Ellers blir det vel hotspots på soverommet jeg vil gjøre noe med i slutten av uken.

Jeg vil ønske alle en riktig fin 17.mai!

Gjest også med regntøy ;)

Skrevet (endret)

Også ble det slik det måtte bli, men ikke skulle bli.

Det er første gangen jeg har vært SÅ sent ute, men grunnet reiseaktiviteten ble det bare sånn.

NÅ er skjorta strøket. Jeg er meget klar over at det er noen dager for sent, og at den vil krølle.

Den er ikke bra strøket heller, og på toppen av det hele klarte jeg å "svi" den litt :( Og det er for sent å ringe mamma og spørre om hva jeg evt kan, om noe, gjøre med den saken, så jeg får ta det opp i morgen...

Hun maser jo på at jeg skulle hatt en ny skjorte... (MEN, at jeg skulle helst ha fått de barna jeg skal ha først, pga størrelsesendring...) Jeg håper da at det ikke er helt "drepen" at den ble litt lysebrun, men det var surt, for det er synlig, for det er på mansketten, helt fremst på ene arma altså :(

Og skjorta er ikke pent strøket.

Men været tilsier at jeg sikkert skal ha cape utenpå uansett, so who cares?

Har nesten lyst til å droppe hele greia jeg, men jeg ELSKER jo 17. mai egentlig. Så hvorfor har jeg ikke lyst i år? Det kommer vel i morgen, tenker jeg... satser på det. Jeg SKAL jo! Se på tog. I bunad. Og småmase på sambo om at han hadde vært kjempesexy i herrebunad (Fikk nettopp et "kanskje" fra ham, understreket at "kanskje" ikke var forpliktende, men det er jo langt mer positivt enn det "ALSRI I LIVET!" jeg har pleid å få, så kanskje jeg kan bearbeide ham litt FØR ham blir 50? :) ) Og spise softis. Dersom jeg ikke fryser så mye at jeg dropper det da, dersom regnet de melder setter inn...

Men jeg skal ha bunad. MEd cape. Og skaut. så hva klager jeg over? JEG blir ikke våt? Men det blir bunaden. Våt lin krøller... lite lekkert skaut. Våt silkesløyfe (tilhører skautet) er sikkert heller kke lekkert. Og våt ull klør. (Og jeg eier ikke underskjørt..)

Wee... gleder meg.....

Men, det jeg kom inn hit for å si er:

*Bunadskjorta er strøket

*skjorta til sambo er strøket

*flaggene er strøket (sambo sa til og med at jeg kunne ta med ett til ham i morgen. Da blir et kke flagg til dukka, for vi har bare to, men det re greit)

*17. maisløyfene er strøket

*Bunadssølvet til dukka mi er pusset

Jeg har altså ei bunadskledd dukke som står i vinduet, og 17. mai pleier hun få flagg, men ikke i år da, og da pusser jeg sølvet hennes også (mitt trengte det ikke, derfor er ikke det pusset, men hennes er jo fremme heøe året, og trenger det nok egentlig oftere...)

Og da er det leggetid

Ett minutt inn i nasjonaldagen. (På min klokke, ikke på KG-klokken...)

Endret av Malama
Skrevet

Her er alt klart, bortsett fra potetsalaten.

Men de må bare bli litt kaldere først.

Ungenes og min bunad er klare, vi blir så fine i morgen!

Gratulerer med dagen, måtte dere alle FLY gjennom dagen med ett smil.

Skrevet

17. mai vel overstått. Huset er ikke bomba. Jeg er deilig sliten av å ha vært i aktivitet hele dagen, men ikke av å ha stressa for mye med forberedelser. Det meste gikk etter planen, og vi slabb regn. Fikk litt sne, men faktisk mest oppholdsvær og litt sol. Kaldt var det riktig nok, men det får da være måte på å være storforlangende.

Mener du at bunadskjorta krøller mindre når man har den på dersom man stryker den noen dager i forveien Malma? Har aldri prøvd det jeg, så jeg aner egentlig ikke :flau:

I morra skal jeg vaske bunadskjorter. Ha litt flekkfjerner på armen til mannen si skjorte og kanskje på kragen til mi. Skulle jo ha gjort det i dag, men vaskemaskinen er okkupert av leieboerens treningsklær. Er sikkert tids nok i morra. Resten av bunadene tror jeg er OK, så de skal bare luftes og henges på plass.

Skrevet

Fakse, ja de sier så, og senest på radioen 16. mai forklarte en skredder meg dette, at dersom man stryker den flere dager i forveien så rekker den å bli tørr og kald på en måte den ikke rekker fra kvelden før, og da skal den visstnok holde bedre.

Under min cape betydde det ingenting denne gangen, men jeg vet jo at mamma alltid sier at jeg skal styke den flere dager i forveien. Jeg bare er ikke så flink til det... Kanskje neste år?

Skrevet

Det visste ikke jeg heller, men skal forsøkes neste år!

Skrevet

Da får jeg prøve å stryke sjorta noen dager før til neste år. Det sier jeg nå hvert år da, uavhengig av krølling, så vi får se om dette er den ekstra motivasjonen som skal til :ler:

Gjest gjest med sko ii
Skrevet

Jeg passer en venninnes hus noen dager, og flyr diskret i hennes hus i steden. Morsomt å være på bortebane. :ler:

Hei alle sammen, og vel overstått nasjonaldag! Hvordan går det med svi-flekken din, Malama? Er det noe man kan gjøre med sånt?

Skrevet

Jeg merker at jeg flyr litt i andres hus, hvertfall i hodet mitt.

Sa noen hjernevasking?

Jeg har blitt avhengig av tom oppvaskkum, og rene flater på kjøkken og stue uten hotstpots. Det er jo så raskt å gjøre huset "company- ready"!

Skrevet
Jeg merker at jeg flyr litt i  andres hus, hvertfall i hodet mitt.

Sa noen hjernevasking?

Jeg har blitt avhengig av tom oppvaskkum, og rene flater på kjøkken og stue uten hotstpots. Det er jo så raskt å gjøre huset "company- ready"!

Samme her. Hjemme hos mamma rydder jeg om kvelden før vi går og legger oss (jeg og mannen er som regel sist til sengs). De rydder alltid morran etter, så de blir så forundra når de står opp og det er ryddig. Hos søsteren min har jeg gitt opp, men jeg ser hun kunne trenge flylady. Hun påstår det ikke funker, hun har det for travelt som alenemor og student. Jeg mener det ville ha hjulpet henne, men kan jo ikke akkurat tvinge henne og vil ikke mase.

Her hjemme får jeg helt pustebesvær når det er rotete. Hadde jo utdrikkingslag i helga, og det tok noen dager før alt var tilbake på plass. Noen hadde satt igjen ting som de skulle hente, en del måtte av ulike grunner vente litt før det kunne bli ryddet. Tror jeg gikk med konstant stressfølelse til alt var kommet i orden. Nesten litt usunt? :ler:

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Jeg har også et familiemedlem som absolutt kunne trengt litt inspirasjon fra FlyLady... Men uansett hva jeg forsiktig sier, så har hun det også for travelt i livet sitt. Det sørgelige er at hun virkelig flyr som et piska skinn mellom omstendigheter hun kan gjøre noe med og de hun dessverre ikke har noen kontroll på (les: psykopat-eks), men det er litt leit å se henne fra sidelinjen og vite av egen erfaring at det er så lite som egentlig skal til for å få det bedre.

Og så skulle jeg gjerne vært der en dag og fikset hele huset, men det får jeg visst ikke lov til. Hun har aldri tiden til det (selv om jeg prøver å si at jeg gjør det en gang hun er borte, at hun skal slippe å være med på det.)

:tristbla:

Gjest Sabia
Skrevet

Ville bare si jeg fortsatt henger med!! Rutinene er på plass, får i praksis gjort 2-3 Kellys Missions. Jeg overvåker hotspots - det er viktig merker jeg! Ignorerer man de litt for lenge hoper det seg fort opp!

Stå på jenter!! :klappe:

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Og da var jeg tilbake hjemme.

Har hjulpet min venninne med klesvask, skrubbing av dusjgulvet (Jif og dobørsten mens jeg dusjet), og så har jeg skrudd opp kjøkkenvasken hennes og gravd ut materie som ikke engang Plumbo greide å løse opp...Yækk! Det er verste tilstoppingen jeg noengang har sett, selv om jeg ikke er rørlegger... Etterpå shina jeg vasken, og jeg tipper venninnen min blir overrasket når hun kommer hjem!

Og nå er jeg klar til å fly litt mer her! (Kult å hjelpe andre.)

Skrevet

I dag tok vi homeblessing, mannen og jeg.

Han støvsugde mens jeg vasket.

Mye festligere, håper han også syntes det var all right!

Og nei, jeg kommenterte ikke når han ikke støvsuget grundig nok. ;)

Skrevet

Det er kjekkere når man gjør det sammen, og, ettersom flyLady insisterer på at å gjøre det er laaaaaaangt bedre enn å ikke gjøre det, og at det ikke trenger være perfekt, ja så ER det jo på et vis støvsuga godt nok :)

Ugg... litt for filosofisk for meg på morgenen. før froksot. Prøver å opparbeide matlyst. Jeg måtte stå opp uforsvarlig tidelig (5) i dag, for å frakte min samboer til flyplassen. Så nå er jeg kommet hjem, og skal være alene hjemme i ca 2,5 døgn, og HAR seriøse planer om "storrengjøring", sånn at det er SYNLIG bedre her når han kommer hjem. vi får nå se om jg får det til, jeg er flink til å legge planer, men elendig på å gjennomføre dem dessverre.

Og nå er jeg rett og slett trøtt, men jeg må jo på jobb, så det nytter ikke å krabbe tilbake i senga...

Ha en fin dag, og fly pent :)

Skrevet

Vi tar homeblessing i dag tenker jeg. Og været er nydelig, så vi må nok ta minst 15 minutter (begge jobber) i hagen. Får gjort utrolig mye på den tida har vi funnet ut.

Soverommet er ukens sone, men vi har allerede brukt deler av forrige uke til vask av diverse trekk på madrassene samt vask av dyna og trekket til tempur-puta mi. Litt av en jobb å få på trekket på den mellomste madrassen igjen gitt!

Skal nok klare å finne på noe å gjøre på soverommet hver dag denne uka også, men tror ikke vi gjør det begge to, for SÅ viktig er ikke det rommet. Mannen kan ta innsats på soverommet, så gjør jeg noe et annet sted tenker jeg. I dag tror jeg nok Kellys mission passer bra, det er en stund siden fjærkosten har vært på luftetur. Også skal han få fjerne fluer fra fluekirkegården i taklampa. Hvorfor MÅ de dø akkurat der?

Skrevet

Effektiv dag i dag. Vi har tatt 15 minutter i hagen med raking av plen begge to. Før det fikk jeg planta om min store bjørkefiken til ei selvvanningspotte som jeg kjøpte på tur hjem (sånne tiltak må vanligvis vente i månedsvis her i huset, så jeg er veldig fornøyd med at jeg fikk det unna så fort og greit), jeg har vaska matavfallsdunken med korin, jeg har vaska badet (untatt gulvet, det tar mannen), og nå har jeg igjen kjøkken og det andre badet. Mannen tar gulvene der også. Han har tatt en runde med støvkost på soverommet, og jeg skal få han til å ta gulvet der mens han er i gang med resten av huset. Leieboeren er i gang med stuene og gangene nå se jeg, og jeg har vasket min andre maskin klær, og tatt ned to tørre maskiner som ligger og venter. Det er godt å kjenne at man har overskudd! :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...