Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Jeg er med! Men reduserer kravene siden det er eksamensuke nå. Men det er på tide å kverke hybelkaniner imorgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn skal det være. En liten homeblessing er bedre enn ingen homeblessing!

Skrevet

Jeg er med!

I dag er første dag hvor både jeg og mannen jobber.

Sto opp 6:45, ordnet meg selv, satt på en vaskemaskin (det var jo bare å trykke på knappen, for den ble "klargjort i går") vekket to barn som fikk tørre bleier og rene klær før ferdigsmurte matpakker fra i går ble lagt i sekkene mens yttertøy ble tatt på og vi gikk til barnehagen. Qliomannen leverte Ida, og jeg leverte Vilde. Deretter bar det til jobb (forøvrig bare 13 arbeidsdager igjen), før jeg stresser hjem kl 16:00 for å hente barn.

Middagen i dag blir hjemmelaget potetstappe og røkte kyllingpølser (må huske å kjøpe ketchup), potetene ble skrelt i går kveld og lagt i kaldt vann i kjøleskapet klare til koking (spare sårt tiltrengt tid etter jobb, prioriterer barn).

Rutiner er i dag gull verdt, jeg ser at jeg og min kjære familie i den andre enden tjener på det. Ikke penger, men tid sammen og den kan ei kjøpes ved behov.

15 minutter intensiv rydding i dag, det passer alltid bra (særlig når man har vært på hytta en helg og kommer hjem).

Qliomannen skal ta barna vekk, jeg skal rydde og ha "homeblessing".

Skrevet

Jeg er med!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

(:hoppe: litt i håp om at jeg skal bli full av inspirasjon til å ta home blessing...)

Får begynne og se hvor langt jeg kommer!! :sjarmor:

Skrevet (endret)

Home Blessing Hour :Nikke:

Kellys mission :Nikke:

(1)5 min zonevask :Nikke:(Det ble 5 min og ikke 15 men alt hjelper!!)

Klesvask :Nikke:

Flink jente idag!!! :hoppe:

Endret av Nivea
Skrevet

Jeg har ikke feiga ut, men det har PC'en min, så jeg får ikke skrevet så mye her siden jeg bare kan stikke innom på jobb. Og på jobb skal man jo jobbe, så dere skjønner ;)

Vi var flinke i går. Tok som planlagt litt homeblessing utendørs. Jeg luka i det ene blomsterebedet som har tint frem, og mannen kosta bort grus fra i vinter. Fikk plukka opp litt søppel og noen sneiper som lå strødd (hvorfor kan ikke røykere bruke askebeger?), så det så veldig mye bedre ut da vi var ferdig.

Innendørs fikk vi sett over selvanngivelsen og levert den inn. Deilig å ha det unnagjort. Mye jobb var det jo heller ikke, spesielt siden ingen av oss trengte å endre noe.

Etterpå definerte jeg havdøde og vissne blader på plantene som søppel, og dermed brukte jeg 15 minutter på å fjerne "søppel" fra stua slik som kellys mission oppfordra til. Det vil gjøre det mye lettere å få vaska vinduene i stua, og det SKAL jeg få gjort i løpet av denne uka.

Så avslutta vi kvelden med å skrelle potet og gulrot, for å gjøre klart til familiemiddag i dag. Middagen må være klar tidlig, for våre små nevøer må være hjemme til barne-TV for ikke å få alt for mye tull med rutinene sine. Og da er det greit med alt som er unnagjort!

I dag skal jeg først og fremst servere familiemiddag samt få ryddet etter den. Om alle gjestene (svigermor og svigerfar kommer også, og de drar ikke nødvendigvis før barne-TV) drar før det blir så veldig seint skal jeg i alle fall få gjort Kellys Mission. Dessuten har snora på den ene klestørkepinnen (jeg har sånne som man heiser opp under taket) blitt slitt av, så det hadde vært fint å få den på plass sånn at vi har full kapasitet på klestørken igjen. Sist men ikke minst nærmer det seg 17. mai og i år skal jeg IKKE stryke skjorte siste kvelden. Skal se over i kveld om det er noe som må vaskes, og legge en plan som sørger for at begge bunadene er klare i god tid. Dette blir bra :hoppe:

Skrevet

Status:

Nå er kjøkkenet strøkent

Stua er sånn nesten bra

Badet er også strøkent

Soverommet trenger en opprydning

Gangen trenger rydding i vinduet

Store-gjøre-ting-utsettelses-liste

- Vaske kjøleskap innvendig

- Rydde i gangskapet

- Rydde i kaos-boden inne

- Vaske vinduer (da må sambo lage noe jeg kan stå på først)

Av morgenrutiner så rer jeg opp senga, og kler på meg, sminker meg og fikser håret. Sko inngår ikke i min rutine.

Skrevet

Det med å lage/forberede morgendagens middag kvelden i forveien skal bli en del av mine kveldsrutiner! Har gjort det to dager nå, og de få timene vi har med Prinsessene kan brukes på kos fremfor matlaging. Når de er lagt lager jeg morgendagens matpakker og middag før jeg går og legger meg. Morgenene er fine og rolige, jeg vil ha minst mulig stress for meg og min familie.

Skrevet

:tommel: Da har jeg skura kjøleskapet!!! En ting ut av lista!

:kvalm: Ei flaske kikkoman hadde rent ut, så var litt kvalmende lukt...

Skrevet

:overrasket: Verste tråden jeg har lest!

Jeg lover å aldri lese den igjen! :kvalm:

Skrevet

Ja, det kan virke som om det vil være en fordel både for deg og oss ;)

Skrevet

For å gjøre deg enda slankere til sommeren:

I dag har jeg:

- vasket 3 maskiner med klær, alt som er tørt er i sine skaper.

- støvsuget 1. og 2.etg.

- vasket badet i 2.etg, trappen og hele 1.etg.

- lagt frem klær til i morgen for meg og barna.

- pakket ned rent barnehagetøy (parkdresser er forbruksvare nå om dagen!).

- tørket støv i 2.etg.

Planer for resten av kvelden:

- henge opp den siste vaskemaskinen.

- oppvaskmaskinen skal "rebootes".

- lage matpakker til ungene.

- forberede morgendagens middag.

- handle mat på Kiwi.

Det burde vel bli ytterligere ett par kilo, FrøkenHobart? ;)

Skrevet

Fikk ikke gjort noe av det planlagte i går, det holdt i grunnen med familieselskap og opprydding etter det. Men vi fikk i det minste kjøkkenet nesten tilbake til normaltilstand etter utskeielsen, og alle matrestene ble godt tatt vare på. Jeg fikk til og med kokt kraft på beina som var igjen etter lammesteiken, sånn at jeg i dag kan lage suppe av kraft og potetrester. Så jeg er egentlig ganske fornøyd likevel. I dag skal jeg vaske sykkelen min dersom vinden gir seg litt. Sånn som det er nå kommer både jeg og sykkelen til å blåse bort.

Gjest gjest med sko ii
Skrevet

I går fikk jeg tatt klesvask og ryddet bort rent. Idag blir det oppvask og (nytt forsøk på å) kverke hybelkaniner.

Skrevet

Nå har jeg fått vasket sykkelen. Får ikke levert den inn i morra, for de åpner for seint. Men kanskje etter jobb i morra, eller om kurset varer for lenge, etter jobb fredag.

Skrevet

Hei alle! :vinke: Er midlertidig avhopper siden jeg er hagegal om våren. Kommer tilbake da, ;)

Skrevet

Bortreist noen dager, men nå er jeg tilbake, og med et uttalt LANGTIDSMÅL.

Det er LANGTID, ikke noe jeg får tik over natta, men jeg ønsker meg dette, ideelt sett.

Jeg vil ha et hjem slik mine foreldres hjem er. Jeg vil ikke ha mine foreldres hjem, men altså:

Min onkel ble begravet denne uken, og før helga ble man enige om at det skulle være en "liten kaffe" hjemme hos mine foreldre. (Dette fordi hans datters om nærmeste pårørende ikke orket en "stor" samling etter begravelsen, og heller ønsket å være alene sammen med sine aller nærmeste.) Følgelig hadde min mor altså midt oppi sorgen over å ha mistet sin bror, og det ekstraarbeidet som følger av at hennes mor er syk, og i tillegg tok dette hardt, og mamma er den som følger mormor til legen, hun fikk en hastetime på mandag (ikke pga begravelsen, men en betennelse i foten pluss feilmedisinering fra sykehuset, som fastlegen hennes oppdaget, og derfor ringte mamma mandag morgen og ba henne ta med mormor til legen (rett før mamma ringte ham for å spørre om de kunne komme med den betente forten...) altså ca 4 dagers varsel på å arrangere denne samlingen av nærmere 25 mennekser (hennes foreldre, tanter/onkler (noen av dem med følge av et av sine barn dersom de er syke gamle mennesker) samt hennes søsken. Ca 25 mennesker som skulle samles etter en begravelse, og 4 dagers varsel. (midt oppi dette kom jeg og min samboer på besøk, og bodde på kjellerstua...)

Selvsagt ordnet hun ikke alt alene, søskenen delte på å smøre 15 rundstykker hver, en stilte med like, hvite duker til alle bordene, og det ble lånt inn ekstra servise, bestikk, stoler og kaffetrakter. Men grunnpoenget er at hun i løpet av disse dagene (og IKKE konsentrert arbeide) altså klarte å så stue og kjøkken "presentabelt" til en slik situasjon, rent og ryddig. Vi flytta bord og dekket til, selvsagt hjalp vi til, men mitt hjem er pr. dags dato IKKE i stand til å kunne gjøre noe slikt.

Nå har ikke jeg planer om å holde "begravelsesselskap" altså, men grunnprinsippet. Det å kunne ta mot mine foreldre og tanter (eller besteforeldre, eller hva som helst, voksne/eldre mennesker) søsken teller ikke helt, min bror er 25 år gammel, rothode, og tåler det meste.... Men å kunne gjøre det, på kort varsel, i en setting som krever at det ikke bare er rent på badet, men også ryddig på kjøkkenbenkene, "verdig" på stua, ja.... generelt, det å kunne være i stand til å på kort tid gjøre mitt hjem presentabelt for enhver situajson.

DET er mitt langtidsmål.

På kort sikt er målet å pakke ut kofferten og baggen etter jobb i dag, vaske mist ei maskin med klær etter jobb, og legge sammen det som henger på snora fra før vi dro (helt sikkert blitt tørt nå....) Samt å shine kjøkkenvasken før jeg legger meg i kveld.

Skrevet

I dag blir en aktiv liste- dag.

Dette står som skal gjøres:

Hagemøblene må også vaskes

Grillen må vaskes.

Terassen må kostes og spyles.

Ekstra bordplate må bæres ned.

Stoler må bæres ned.

Klær må brettes og i skap (vil ikke ha det hengende rundt i huset når vi har gjester).

Qliomannens kjøresko må finnes ett eller annet sted.

Lage potetsalat.

Lage fiskepakker i folie.

Marinere kjøtt.

Kjøpe dørfester til en skapdør.

Bestille røntgen for Qliomannen.

I tillegg skal jeg være tilgjengelig for jobben.

Deilig med planleggingsdager i barnehagen... når man skal ha 14 gjester neste dag! :grine2:

Skrevet

Høres ut som om du har nok å henge fingrene i Qlio. Du får bare huske at like viktig som å få gjort alt, er det å ta nok pauser og drikke vann mellom slagene. Pass også på at du har skikkelig lunchpause. Da klarer man det meste :)

I går var vi begge seint hjemme, så det ble ikke gjort så veldig mye i heimen. Fikk proggramert en maskin med klær som jeg har hengt opp i morrest. Kveldsrutinene ble som alltid oveholdt, og mannen tok en sekk og tømte papirsøppla. Det siste var et bidrag til ukens sone, for kassen med papiravfall står i stua, og den hadde flytt grundig ut over sine kanter. Rasfare kaller man sånn :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...