Gjest Gjest med sko Skrevet 20. april 2006 #841 Del Skrevet 20. april 2006 Tror ikke jeg tålte å ha påskeferie fem dager...strever med å få kroppen tilbake i nattarbeidemodus... Uansett - HVOR ER DERE ALLE SAMMEN? Her har jeg ikke gjort annet enn å lese mail i det siste, og prøvd å få frem motivasjon til å gjøre noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 20. april 2006 #842 Del Skrevet 20. april 2006 HVOR ER DERE ALLE SAMMEN?← Eeeehh, tjaaaaa.... Jeg ER jo her, men gjør jeg noe særlig? Nope! Til mitt forsvar har det vært utrolig flott vær her de siste ukene, så vi har vært mye ute (og på påskeferie), så husarbeidet har begrenset seg til det mest nødvendige. Men jeg kan vel ikke bare skylde på været, litt har vel vært generell latskap også. Nå er det imidlertid surt, vått og grått ute, så nå kan jeg ikke bruke den unnskyldingen lenger. *ta seg sammen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 20. april 2006 #843 Del Skrevet 20. april 2006 Ah, hei, Nilma! Idag skal jeg "jump in where you are" og ta oppvasken etter gårsdagens kalkunsteking. Hva med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 20. april 2006 #844 Del Skrevet 20. april 2006 Vi har vanligvis "Home Blessing" på torsdag, så det er kanskje en idé. Men nå moppet faktisk sambo gulvet i går, så i dag tror jeg vi konsentrerer oss mer om å få vaskene skinnende igjen og å rydde et par hotspots. Dessuten må jeg få vasket litt klær. Det burde vel holde som prosjekt for dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 20. april 2006 Forfatter #845 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg må nok innrømme: Fraværende. Jeg har rett og slett ikke energi overskudd i det hele tatt, og påskeferien hjalp ikke i så måte. Vi fikk steinsprut på vei hjem fra påskeferie, og ruta sprakk, så i dag er bilen på verkstedet for å få ny rute. Joda, forsikringssak, men egenandel blir det jo, et par tusen kroner. Greit, vi har pengene, det er ikke det, men jeg hadde jo tenkt å bruke dem til noe kosligere enn ny bilrute da.... Også har jeg antakelig ikke jobb fra 1. mai av, frustrerende. Særlig fordi det erså innmari mye jeg skulle ha gjort ferdig på jobb, og så veldig kort til til 1. mai. Særlig siden jeg skal ha fri mandag-onsdag neste uke for å dra i begravelse. Så med bil-styr, massiv klesvask (ja, alt rent var jo med på påskeferie, så nå må vi altså vaske så vi har rent undertøy til denne neste turen, og rene "begravelsesklær" og dessuten andre klær generelt.) Vi reiser på lørdag. Opprinnelig skulle vi bytte bildekk også, men jeg våkna til minusgrader, og hørte noe på værmeldinga i går om snø over 4-5oo meter, så, nei, det avventer vi med til vi er tilbake og jobbstress, på tirsdag var vi dessutne på stadion, og på toppen av de hele har jeg absolutt null overskudd, så husarbeidet har begrenset seg til det absolutt mest nødvendige: Oppvask (må vaske stekepanna før den kan brukes...) og klesvask. Skal skjerpe meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 20. april 2006 #846 Del Skrevet 20. april 2006 Av og til må man vel bare innse at det er andre ting som er viktigere enn husarbeid, og godta det uten å gi seg selv dårlig samvittighet. Høres ut som om du har hatt nok å tenke på i det siste. *oppmuntre Malama* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 20. april 2006 Forfatter #847 Del Skrevet 20. april 2006 Ikke lov å klage, forresten. BAre junp in where I am. Så jeg antar at når jeg er ferdig på jobb og har hentet bilen fra bilglassverkstedet så skal jeg hjem og sette på vaskemaskina. Først sjekke at dressen hans, dressjakka mi, skjørtet mitt og min sorte bukse (alt ettersom været...) våre hvite skjorter og dessuten den helt mørke, tykke sorte strømpebuksa er ren (ellers må den finnes og vaskes, eller erstattes dersom den er slitt) Dersom noe av dette må prioriteres, ja så må det prioriteres, og må det ikke det, så skal det vaskes gensre, for jeg har ikke en eneste ren genser. Og t-skjorter. Undertøy ble vasket i går, så om vi får på plass dette tror jeg vi skal kunne klare å pakke sammen sakene våre og reise på lørdag. (orker ikke stresset mdå dra fredag etter jobb. Pga hyppigheten av ferger sent på kvelden er vi avhengige av å gå så tidelig fra jobb som lovlig (halv tre) og REKKE første ferga (og desuten må der være plass til oss..sist sto vi igjen på fergeleiet), samt ikke sitte så lenge der vi spiser middag at vi mister den neste. (for, det gjorde vi da vi dro på julefrie, og endte opp med å vente halvannen time påden siste ferga, fordi vi kom skjevt ut fra starten....) Også er det vel bare å bite i det sure eple og begynne igjen... shine vasken i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 20. april 2006 Forfatter #848 Del Skrevet 20. april 2006 Av og til må man vel bare innse at det er andre ting som er viktigere enn husarbeid, og godta det uten å gi seg selv dårlig samvittighet. Høres ut som om du har hatt nok å tenke på i det siste. *oppmuntre Malama* ← Takk for oppmuntringen. Det hjelper, faktsik. Men likevel, selv om andre ting er viktigere enn husarbeidet, så må jeg jo prøve å få kontroll på det. Men, om jeg er arbeidsledig i mai, så har jeg jo plenty av tid til å få orden på rutiner og husarbeide fom 2. mai da. Samtidig som jeg må bedrive massiv jobbsøking selvsagt, allerede begynt. (Jepp, og DET tapper energi det, jeg HATER å skrive jobbsøknader, og er avhengig av hjelp fra min samboer.) Men det ordner seg vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 20. april 2006 #849 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg er helt enig med Nilma; av og til må husarbeide vike for andre ting (poenget er vel like mye at vi ikke skal gå med dårlig samvittighet fordi vi ikker er "perfekte" flybabies???) Begravelsesklær er selvsagt viktigst for dere nå, jeg er helt enig i at de er lurest å prioritere. Må si jeg flirer litt over "fergeproblematikken" deres, har selv opplevd lignende og vet hvor irriterende det er! Har nå tatt oppvask men har latt ovnspanna stå igjen i bløt (housework done incorrectly, still blesses the family) osv. Jeg liker heller ikke å skrive jobbsøknader, Malama (er i samme båt som deg dersom det er noen trøst, og jeg er IKKE flink med å skrive CV 15 minutter om gangen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 20. april 2006 Forfatter #850 Del Skrevet 20. april 2006 Nå får jeg ikke god tid til husarbeide i mai likevel, for jeg fikk forlenget kontrakta! Wee! Jobb! Penger! Wee! Vel, rutinene må jeg få på plass likevel. Hmm, minner meg på at da må jeg be om ferie da, kanskje.... jeg skulle jo ha fri en uke i mai, men ettersom jeg fikk beskjed om at jeg ikke hadde jobb i mai, så brydde jeg meg aldri med å be om ferie. Min samboer har fått innvilget ferie. Jeg får vel sikkert det jeg også, satser jeg på... (Mye fri på kort tid, først påskeferie, så begravelsesreise, så ferie (for konfirmasjonsreise og utvidet fri etterpå for en 50-årsdag) alt på en måned.... (Mye KJØRING også....) Vel... jaja, uansett skal jeg nå snart gå fra jobb, hente bilen, og sørge for rene begravelsesklær, og deretter andre klær. For i morgn må vi pakke, for i overimorgen drar vi visst. Enda vi nettopp har kommet hjem, og ikke egneltig har pakket UT enda. (vel, jo, mesteparten er pakket ut, rett og slett fordi det vr en diger pose skittentøy som jeg bare fraktet inn på badet og rett i skittentøyet... Men toalettmappa er bare pakket ut etterhvert som ting tas i bruk, og vips, så skal den pakkes igjen. Det ordner seg vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 20. april 2006 #851 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg er på jobb, men gjør mine ting hver eneste dag jeg er frisk. Når vi er syke er det enda mer husarbeide, med sengetøyvask, spyklær og bæsjebodyer (sa noen Mount Washmore?). For ikke å snakke om skrubbing av doer, desinfisering av håndtak og håndkleskifting... Og jeg gjør ting skremmende fort, for nå er nemlig rutinene der, tingene har sine plasser og jeg er en Flyrobot på speed! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 20. april 2006 #852 Del Skrevet 20. april 2006 Nå får jeg ikke god tid til husarbeide i mai likevel, for jeg fikk forlenget kontrakta! ←Så flott! Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 20. april 2006 Forfatter #853 Del Skrevet 20. april 2006 Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 20. april 2006 #854 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg liker damene fra "Ekstrem Rengjøring", kikket på sidene deres i går og fikk lyst til å prøve dette: Men er det bakepulver, maismel og duftolje? Nå skal jeg gjøre Kellys Mission! ← Prøvd???? Note to self: og huske at baking soda er natron...... stod i et annet innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 20. april 2006 #855 Del Skrevet 20. april 2006 Her er jeg igjen. Har vært borte hjemmefra, og har selvfølgelig kommet helt ut av det meste. Det trengs et tak både her og der, men mannen har lovet og vaske litt hus i morra. Jeg vet ikke engang hvilken uke vi er på, tror jeg skal ta litt forefallende resten av denne uka (inklusiv lørdagskveld, da er jeg hjemme og er barnevakt), også starte på men den uka det nå måtte være på planen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 21. april 2006 #856 Del Skrevet 21. april 2006 Prøvd???? Note to self: og huske at baking soda er natron...... stod i et annet innlegg ← Nei, jeg har ikke prøvd det. Men det jeg gjør, som jeg lærte i ett av deres programmer, er å ha litt skyllemiddel i en sprayflaske blandet ut i vann (en dæsj og litt vann) som sprayes på teppet før man støvsuger. Det funker som bare det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 21. april 2006 #857 Del Skrevet 21. april 2006 Altså vann skyllemiddel i en sprayflaske, spray på og støvsug?? Eller vente litt med å støvsuge??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 21. april 2006 #858 Del Skrevet 21. april 2006 Oioioi så ikke-aktiv jeg er her inne for tida... Men status er som før - henger med fra fingertuppene!! Dvs morgen og kveldsrutiner henger jeg sånn tålelig med på, klarer å gjøre dags-oppgavene, og kellys missions tar jeg litt og litt iblant. Godt nok det!! Litt sonevask innimellom men ikke mye. Klesvask og matinnkjøp går automatisk, selv om vi må handle idag fordi jeg var ute i hele går! Så jada -working og flying går utmerket!! Hvertfall mye bedre enn working og ikke-flying, sånn som før!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 23. april 2006 #859 Del Skrevet 23. april 2006 Altså vann skyllemiddel i en sprayflaske, spray på og støvsug?? Eller vente litt med å støvsuge??? ← Jeg støvsuger med en gang, vet ikke om det er lurt eller om det bør tørke først.... det er jo bare for lukten sin del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 23. april 2006 #860 Del Skrevet 23. april 2006 Denne uken er jeg klar for å ta fatt igjen med full innsats. Skal ikke prøve å ta igjen noe, men hopper inn der jeg (vi) er og gjør alle rutinene og det som skal til. Nå er det nemlig definitivt slutt på både ferier og andre gode eller mindre gode grunner til å overse det som skal gjøres i huset. Og våren nærmer seg med stormskritt, så da er det på tide å få orden på huset, sånn at vi kan konsentrere oss fullt ut om hagen når den bare tiner frem. Jeg er full av tiltakslyst og ståpå-vilje. Er det noen som er med??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå