Fakse Skrevet 27. mars 2006 #781 Skrevet 27. mars 2006 Nå er homeblessing ferdig, og jeg har til og med gjort 15 minutter kelly's mission Men nå er det leggetid!
Imax Skrevet 28. mars 2006 #782 Skrevet 28. mars 2006 (endret) Jeg er periode-flylady, og nå er jeg pån igjen! Gjorde Home Blessing i går, dvs. jeg OG mannen. Så nå har vi vasket rundt og det ser veldig mye bedre ut. Kan ikke huske sist gang vi vasket gulvet... Stua har jeg fått ryddet opp en del i, da vi har byttet ut seksjonen med en skjenk. Har faktisk kvittet meg med en hel kasse med glass! Så det skal kjøres på loppis i dag, sammen med den gamle kasettspilleren og videospilleren. Så sånn sett er jeg ganske fornøyd. Ellers ble jeg rett og slett litt overwhelmed i går, da vi ryddet og vasket. Får ikke plass i skapene mine til ting. Det betyr kun en ting: GET RID OF THE CLUTTER! Og jeg stresser litt, siden jeg får baby i hus i juli. Da behøver jeg jo i hvert fall mer plass. Så nå skal mine 15 minutter dreie seg i hovedsak om maskinrommet (les: vårt andre soverom som i dag fungerer som kontor for min IT-nerdete mann, ergo navnet; men som skal bli barnerom til sommeren) og kottet i gangen. Lurte litt på sonene osv., men tror jeg skal legge fokus her. For det er også de verste områdene. Forøvrig er jeg godt i gang med middagsplanlegging, og det fungerer DØDSBRA! Satt opp en fire ukers liste her men nå har den måneden passert, så nå måtte jeg lage ny frem til påske. Veldig enkelt, siden jeg hadde 4 uker å ta av fra den forrige lista. Har printet ut, og henger den på kjøleskapet. En ting er at vi spiser mindre pizza og usunne greier, en annen ting er at vi ikke diskuterer hvem som lager mat (for det står også på lista). Og så er det mye lettere å handle inn mat. Synes også vi klarer godt å variere i måltidene, selv om det selvsagt blir en del av det samme (wok osv). Må også rose meg selv litt: Tok en hylle i skapet på badet og tømte den, vasket den, og la tingene pent på plass i morges. Nå får jeg faktisk plass til føneren der Ha en fortsatt fin flylady-uke folkens! Endret 28. mars 2006 av Imax
Imax Skrevet 29. mars 2006 #783 Skrevet 29. mars 2006 I går ga jeg bort tre esker + en gammel videomaskin til loppemarked. Nå skal jeg sette frem en ny eske, slik at jeg alltid har et sted å legge ting jeg ikke trenger lenger.
Fakse Skrevet 29. mars 2006 #784 Skrevet 29. mars 2006 Dagens Kelly-oppdrag er å støvtørke i stua, og jeg skal definitivt frem med støvkosten min!
Gjest Gjest med sko Skrevet 29. mars 2006 #785 Skrevet 29. mars 2006 Jeg har også funnet frem en pappeske til loppisting. Foreløpig er det mest klær der (rart hvordan man tviholder på klær man ikke vil gi slipp på, selv om jeg allerede har gått gjennom klesskapet flere ganger...) Men nå skal ennå mere vekk. Tok meg en halvtimes "prøve klær og titte i speilet"-session igår, og det resulterte i en litt mere kritisk sans (samt noen nye kombinasjoner som så bra ut og som jeg ikke hadde tenkt på før!). Ellers flapser jeg så godt jeg kan. Du har rett Imax: "You can only get rid of the clutter." I will!
Hu i Svingen Skrevet 31. mars 2006 #786 Skrevet 31. mars 2006 Titter innom for å fortelle at jeg fortsatt flyr, men at jeg nærmest subber i tretoppene. Pokker så mange trær rundt om kring.
Gjest Sabia Skrevet 31. mars 2006 #787 Skrevet 31. mars 2006 Titter innom for å fortelle at jeg fortsatt flyr, men at jeg nærmest subber i tretoppene. Pokker så mange trær rundt om kring. ← Hang in there!!! Meg også, klamrer meg til rutinene så det går greit. Har gjort 4 av 5 kellys mission - den detaljerte støvsuginga gikk ikke pga mannens rot over hele stuegulvet (han har et prosjekt på gang...) Skal vi ut å hogge trær??
Fakse Skrevet 31. mars 2006 #788 Skrevet 31. mars 2006 Kom igjen jenter, dette klarer dere. Det er ikke viktig å klare absolutt alt av weekly home blessing, kellys missions og decluttering, men hold på rutinene og vent på insiprasjonen. I lange perioder gjør jeg ingenting annet enn rutinene. Og plutselig kommer inspirasjonen, og jeg er i gang igjen. Og da er det ikke blitt så ille siden sist, for rutinene holder det jo sånn nogenlunde OK. Dette klarer vi skjønner dere!
Hu i Svingen Skrevet 31. mars 2006 #789 Skrevet 31. mars 2006 Skal vi ut å hogge trær?? ← Ja, det var en idé gitt! Kom igjen jenter, dette klarer dere. Det er ikke viktig å klare absolutt alt av weekly home blessing, kellys missions og decluttering, men hold på rutinene og vent på insiprasjonen. I lange perioder gjør jeg ingenting annet enn rutinene. Og plutselig kommer inspirasjonen, og jeg er i gang igjen. Og da er det ikke blitt så ille siden sist, for rutinene holder det jo sånn nogenlunde OK. Dette klarer vi skjønner dere! ← Ja. Rutiner er en fin ting. Det svømmer ikke over her lenger... Det er jo faktisk utrolig bare det. *venter på inspirasjonen*
Gjest Sabia Skrevet 31. mars 2006 #790 Skrevet 31. mars 2006 Er det min mann du har??← Er det fler av de???!! Kom igjen jenter, dette klarer dere. Det er ikke viktig å klare absolutt alt av weekly home blessing, kellys missions og decluttering, men hold på rutinene og vent på insiprasjonen. I lange perioder gjør jeg ingenting annet enn rutinene. Og plutselig kommer inspirasjonen, og jeg er i gang igjen. Og da er det ikke blitt så ille siden sist, for rutinene holder det jo sånn nogenlunde OK. Dette klarer vi skjønner dere! ← Takk for peptalk - trenger det
Gjest Gjest med sko Skrevet 1. april 2006 #791 Skrevet 1. april 2006 Denne helgen har jeg endelig fått til total "renew your spirit", Fikk byttet bort jobben, og har hatt første dag av et helgekurs innen en av hobbyene mine. Har vært ute og fått grillet ansiktet i solen, fått frisk luft og hatt det gøy og lærerikt. Dagen har vært utrolig! Gleder meg like mye til imorgen. For første helg på ? måneder har jeg IKKE jobbet og IKKE studert, hadde nesten glemt hvordan fritid kjentes Jeg skal bli flinkere til å fokusere på rutiner og husarbeide i uka, slik at helgene i størst mulig grad skal bli hviletid og "oppbyggelige" (Og - nei - da tenker jeg ikke på å gå i kirken på søndag). Leiligheten er jevnt over grei nok, med hotspots her og der. De fleste hotspotsene ligger igrunnen uberørte, men det er nå i alle fall mer struktur over resterende rot nå, og det kommer til å forsvinne sakte og sikkert. Og jeg er blitt kjempeflink til å rydde etter meg og dermed "forebygge" mer rot. Solrik helgehilsen fra gjest, nå uten solkrem.
Gjest Sabia Skrevet 1. april 2006 #792 Skrevet 1. april 2006 IDag har jeg litt home blessing. Passer fint idag, gjør litt innimellom, så da er det ikke noe ork! Har shinet litt rundt omkring, støvsugd og nå skal jeg vaske bade og kjøkkengulvet (tar det med engangs våtmopp, -elsker engangs!! For jeg liker ikke å vri opp klutene og skylle etter at jeg er ferdig å vaske - det er så kjedelig... ) Så blir det ikke så mye på homeblessing på mandag. Men koser meg også alså!
Hu i Svingen Skrevet 1. april 2006 #793 Skrevet 1. april 2006 Har hatt mini homeblessing her også, med rebooting av oppvask, støvsuging, søppel ut og vasking av badet. God helg!
Imax Skrevet 3. april 2006 #794 Skrevet 3. april 2006 Homeblessing i dag. Håper jeg får det til! Jeg og mannen gjør det sammen, det er utrolig bra. Går kjappere pluss at jeg ikke blir sur fordi han ikke gjør noe. Gjorde det forrige mandag, og skal gjøre det i dag. Så slipper man å holde på i helgen. Så skal jeg rapportere i morgen om vi klarte å gjennomføre det!
Malama Skrevet 3. april 2006 Forfatter #795 Skrevet 3. april 2006 Jeg har falt helt ut her i det siste jeg. Men min samboer synes visst det er på tide med en ordning, han fastslo i går like før jeg skulle si "tuslerpå badet og pusser tenner jeg, så tar vi kvelden", at "Nå tar vi en effektiv halvtime, å kan vi legge oss" (resultatet ble førat en hlvtimes rydding, og deretter kveldsmat, jeg ble jo sulten av all den ryddinga, vi hadde så tidelig middag, og legging en time etter jeg hadde tenkt meg. Men jeg var jo på vei i seng allerede halv ti jeg da (tente å ta med meg ei bok da) så det var jo ikke så ille. Og underveis i ryddinga fastslo han at med en TIMES innsats (som jeg krevde må kuttes opp i flere små posjoner da!) hver dag i dag, i morgen og onsdag så skal vi få komplett orden på stuene våre. (Det inkluderer sikket minst en times sammenlegging av klær, om ligger stuet bort inne på ene stua, i en sovesofa i en krok der ingen ser...) Også begynte han å fabulere på hva "vanlige folk" gjør med tiden sin... mens vi kommer hjem fra jobb, og glor på jhver vår pc eller på tv'n, pleier andre folk bruke mye av denne tiden på rydding? Siden alle andre har det langt renere og penere enn oss... Vi skal få KOMPLETT orden på leiligheta. Vi skal jo tross alt flytte ut derfra etterhvert, så det må til. Og når han er inspirert, så klarer vi det kanskje. Jeg klarer det ikke når jeg prøver alene i alle fall. Men nå håper jeg det er slutt på all overtida hans, så kanskje? Jeg skal rapportere her inne ha jeg får gjort.
Fakse Skrevet 3. april 2006 #796 Skrevet 3. april 2006 Jeg skal også se om jeg får med mannen på en "Weekly home blessing" i dag. En halvtime hver blir jo en time til sammen, og på den tida skal vi nok få tatt det værste. Nysnø i dag, så jeg tror også vi skal prøve å få tatt ut de to håndknyttede teppene våre og få banket dem. Men det er jo egentlig en lek da, bortsett fra jobben med å få snøen av teppet før det får komme inn igjen. Husker hvor gøy vi syntes det var når vi fikk hoppe på mammas tepper som barn.
Malama Skrevet 3. april 2006 Forfatter #797 Skrevet 3. april 2006 Å hoppe på, banke på, gnikke inn med snø... Ja, det gjore vi også med mammas tepper. Det var gøy. Å få det opp på rekkverket der det kunne henge og bli banket v all snøen og tørke før det fikk komme inn igjen, det var ikke like gøy nei. Det var tungt det... Men å bakse rundt på teppet i snøen, det var gøy
Gjest Gjest med sko Skrevet 3. april 2006 #798 Skrevet 3. april 2006 Teppehopping er nesten glemte barndomsminner gitt! Husker vi gjorde det med filleryene... Idag er målet en kjapp ukesrengjøring, med fokus på støv. Jeg må også igang med en 127 Virtuell Fling Boogie i mailboksen min, for nå er den øyeblikkelig så full at store mailer risikerer å bli avvist. Jeg skal reise bort deler av påsken, og skal få ryddet opp såpass at jeg ikke føler det er kjipt å komme hjem igjen til et bomba hus. Nå har ikke leiligheten sett bomba ut på noen måneder, men jeg vil gjerne komme hjem til en ryddig og støvfri leilighet. Har mye å si for helhetsinntrykket på ferien synes jeg; at man slipper å møte kaoset i døra når man kommer hjem fra en fin og avslappende ferie.
Gjest Qlio Skrevet 3. april 2006 #799 Skrevet 3. april 2006 Jeg har begynt å jobbe igjen (har forøvrig sagt opp), og mannen går hjemme. Det funker dårlig, vi har definitivt ikke samme standard på hvordan det skal se ut i heimen kan man si! I dag brølte jeg: "Det ser helt for jævelig ut her, det er rot overalt" mens jeg kastet meg over ryddingen sammen med Ida (som er 3 år og 3 ganger flinkere enn mannen til å rydde). Jeg ba henne rydde opp rundt kjøkkenet sitt, noe hun nektet... trass? Mor er enda trassigere og sa at om hun ikke ryddet fikk hun gå i gangen. Jenta ryddet det jeg ba henne om etter en liten tenkepause på kjøkkenet (hun får lov til å tenke før hun blir "utvist") og ryddet det jeg ba om og mer til. Fikk masse ros og kos, selvsagt! Hun må lære seg til å rydde opp lekene sine når hun er ferdig, jeg er ikke slave. Qliomannen skjønte sikkert også at jeg nå mente alvor, for han kastet seg ut i stua og fikk alle lekene der inne unna før jeg rakk å gjøre noe som helst. I morgen skal han få rydde i papirene som ligger på kjøkkenbordet (gjør det umulig å innta ett måltid der inne), kjøkkenbenken (skal brukes til matlaging, ikke som kontor) og kjøpmannsdisken på kjøkkenet. Jeg kan fikse vasking, støvtørking og støvsuging, men det er den evinnelige ryddingen etter alt og alle som irriterer meg noe grusomt! Om alle fjerner sitt, går det jo så mye raskere å få det fint! Åhh, det var deilig å få ut litt gruff! Men rutinene sitter, vasken skinner hver kveld, vaskemaskinen er klar til å bare trykke på start om morningen, klærne ligger fremme til meg og snuppene, barnas rom er ryddige når de legger seg og jeg rydder det jeg kan av hotspots for meg selv og barna. Vi er helt klart på rett spor, men "noen" (=Qliomannen) trenger ett spark i ræva.
Malama Skrevet 4. april 2006 Forfatter #800 Skrevet 4. april 2006 Åhh.... jeg er heldig. Min samboer og jeg setter omtrent samme standard, og det er like gjerne han som meg som sier at "nå må vi ta i et tak". I går ble det først 20 minutters innsats, så en pause, og så 20 minutter til, også innvilga han oss fri de siste 20 fordi vi hade vært så flinke de første 40. Og det ble en MERKBAR bedring!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå