Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hjemme igjen, og klar til ny innsats. Soverommet trenger i alle fall støvmopping og kanskje nye sengeklær, så det er vel bare å brette opp ermene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja...

Har vaska en maskin med kopper, som venter på å bli rydda ut. Har satt på en maskin klær som snart er ferdig. Har ryddet i en del gamle kvitteringer, og fått gjort opp noen skyld-regnskap med venner. Kjekkt nå som jeg er blakk. Har fått pakket inn gave til nevøen som blir ett år i morra, og til storebroren som må få en liten "trøstegave". Har satt bort kofferten som jeg rydda ut av i går kveld.

Jøss, det ser jo imponerende ut når jeg skriver det ned alt sammen, så jeg må vel si at det gikk bra da :)

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Er her jeg og!

Har bare gjort morgen og kveldsrutiner idag, rengjøring må utsettes til imorgen. Ellers har jeg gjort flere ting som har vært utsatt lenge nå, og det er jeg veldig fornøyd med å ha gjort.

Skrevet

Nå er kjøkkenet rent og pent, oppvaskmaskinen tom, klærne på snora, søppla båret ut, støvlettene smurt inn med pleievoks og jeg er klar for senga.

Skrevet

Driver å snuser litt på FlyLady for tiden, og lurer på om det er noe for meg.. Er Nivea som har påvirket meg der.. Idag har jeg iallefall shina vasken! Så får vi se.. Jeg er heeeelt i startfasen, og driv er å setter meg inn i det...

Skrevet

I går var jeg hjemme først klokka 23:00, så det ble lite flylady på meg da. Fordelen er jo at man heller ikke roter så mye når man ikke er hjemme :ler:.

Det enste jeg gjorde var å dekke frokostbordet og legge frem klær til neste morgen. De rutinene sitter så godt at jeg nesten ikke kan la selv om jeg prøver.

I dag er jeg sliten etter jobb, men skal i alle fall legge på senga. Tok nemlig av dynetrekket da jeg sto opp i morrest, så da må jeg. Også har jeg ryddet kjøkkenet etter middagen, satt på oppvaskmaskinen som jeg sikkert skal rydde ut av litt senere, og tatt ned noen tørre klær fra snora som det er på tide å brette sammen. Litt småpusk altså, men ingen veldig stor innsats.

Gjest Sabia
Skrevet
Driver å snuser litt på FlyLady for tiden, og lurer på om det er noe for meg.. Er Nivea som har påvirket meg der.. Idag har jeg iallefall shina vasken! Så får vi se.. Jeg er heeeelt i startfasen, og driv er å setter meg inn i det...

Så gøy å se deg her inne!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe: Husk bare å ta liiitt og gangen, lite tips, -klok av skade..

Selv klamrer jeg meg til "grunnrutinene", dvs morgen og kveldsrutinene. Handle dag er bankers på torsdager - minner meg på at jeg må skrive handleliste og ukemeny idag nå før lost.. Sonevask blir det heller lite av.. Men litt Flylady er bedre enn ingen Flylady for en working SHE :ler:

Skrevet

Velkommen hit iss, og lykke til!!

Jeg har nå fått hengt opp klær, rydda ut av oppvaskmaskinen, bretta de reine klærne, støvmoppa og støvkosta (fjærkost) soverommet, lagt på rene sengeklær. Dessuten har jeg strøket klær i 15 minutter, så nå er det bare to skjorter igjen der inne som henger og venter på at jeg skal få tid en annen dag. Nå skal jeg ha meg litt kveldsmat, også er det tid for senga.

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Velkommen, iss!

Jeg klamrer meg som best jeg kan til basisrutinene. I går fikk jeg endelig skiftet sengetøy og vasket det, og idag har jeg skrubbet dusjkabinettet innvendig mens jeg dusjet. Har endelig "ofret" en dyr flassjampo jeg aldri bruker og en skrubbevott jeg hater fordi hele meg lukter vått hamptau etter bruk. Med denne kombinasjonen fikk jeg bort like mye kalkflekker på dusjveggene som med bruk av vanlig Jif/Ajax og svamp. *fornøyd*

"Housework done incorrectly, still blesses the family." :-D

Og denne helgens husarbeide er ikke etterslep av forrige ukes manglende rengjøring, men forskudd på neste ukes ukerengjøring. (Mye bedre å tenke positivt!)

Ha en fortsatt fin søndag, om noen av dere er innom!

Gjest Sabia
Skrevet

Innom og snuser til meg litt inspirasjon!!!! Alle Fly vibber mottas med takk... Har pakket ut etter hyttetur med EN gang vi kom hjem idag, det er min fly innsats idag!! :ler:

Skrevet

Jeg er i gang med å skifte på senga! Det er ryddig på soverommet takket være sone oppgavene...

Skrevet

Jeg har vasket badematter i dag. De henger til tørk nå, og kan brettes og legges i skapet i morra antakelig. Er jo ikke bade-sone nå, men etter en vann-over-hele-gulvet-episode i går så var det tvingende nødvendig likevel. Ufrivillig golvvask på badet fikk jeg i samme slengen :ler:

Ellers har jeg utnyttet det fine været til å lufte dyna skikkelig. Sol skal jo være så bra mot midd, så den har fått "sole" seg på begge sider. Dessuten har jeg fått måket av verandaen. Ikke hele, men plass nok til at man kan sitte der ute og nyte solstrålene. Mer følger etterhvert. Dessuten fikk jeg tatt en søppel-runde i dag og båret ut alt vi hadde av søppel i morra, for da er det tømme-dag på restavfall. Blir ganske mye av sånn når man er flink med ryddingen. Nå skal jeg ta meg et velfortjent bad, og etterpå skal jeg legge meg tidlig for å motvirke effekten av klokkestillinga.

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Neste ukes sone er stua. Jeg har som mål at jeg rydder og kaster ihvertfall annenhver dag. Jeg har fortsatt rot i stua som skal bort, men har ekstra stramt program kommende uke, så jeg vet at jeg ikke får ryddet hver dag. Men jeg skal holde på morgen- og kveldsrutinene, og vaske opp hver kveld (har vært litt slapp på oppvasken siste uka, gitt.) Har lest testemonials og holdt moralen oppe på det viset. :ler:

Ellers er det nå så gjennomsnittlig bra, at uventet besøk gjerne kan komme inn, og jeg roter fælt lite. Så jeg trenger i grunnen bare å holde et jevnt sig med Decluttering her, så har jeg i grunnen blitt et "nytt og bedre menneske"...

*kjenner vingene gro på ryggen*

Skrevet

Jeg har rutinene på plass, jeg tenker ikke på dem lenger.

Her kan det komme besøk når som helst på døgnet.

Skrevet

Stua som er denne ukens sone. Akkurat den er faktisk ikke så ille lenger. Har et skap hvor ting har blitt kastet litt inn, men etter at kvelds rutinen min inkluderer å rydde stua og kjøkkenet (og det tar sjelden så mye som 15 minutter), er det faktisk presentabelt her. Kellys mission går greit unna i dag i alle fall.

Da får den "ekstra" tiden gå til "kontoret" (les:lageret) denne uken?

Gjest Sabia
Skrevet

Stua mi ser bomba ut etter at mannen min holder på med diverse prosjekter der inne...... :forvirret: Men jeg rydder IKKE opp etter ham, det får han gjøre selv, så dermed gjør jeg litt ekstra andre steder istedet.. Men skal passe på at han rydder opp ALT etterpå, -han har nemlig en tendens til å rydde opp de største tingene, men så blir det liggende masse skrot og dubbeditter som jeg ikke tør å hive i tilfelle det er noe viktig... :ler:

Skrevet

Jeg er i gang med ukens homeblessing, 15 minutter av gangen. Nå gjenstår det ene badet og kjøkkengulvet. Dessuten skal jeg sette på en maskin klær, og henge opp noen uteklær fra i går som ble liggende utenfor garderobeskapet for å tørke.

:husarbeid:

Skrevet
Stua mi ser bomba ut etter at mannen min holder på med diverse prosjekter der inne...... :forvirret:  Men jeg rydder IKKE opp etter ham, det får han gjøre selv, så dermed gjør jeg litt ekstra andre steder istedet.. Men skal passe på at han rydder opp ALT etterpå, -han har nemlig en tendens til å rydde opp de største tingene, men så blir det liggende masse skrot og dubbeditter som jeg ikke tør å hive i tilfelle det er noe viktig... :ler:

:ler: Er det min mann du har??

Idag har jeg shina vasken med nytt middel for børsta stål. og den ble super blank :tommel: Ellers har jeg shina kjøkkenbenkene. de er nå helt strøkne! Har litt problem med å holde stua ryddig nå, fordi vi har 11 pappesker med klær her, pga kloakklekasje i kjeller.. Så litt midlertidig kaos må det bare være.. Så tok for meg kjøkkenet og alle Orkideene idag!

Og i går gjorde jeg ferdig soverommet, med skifting av sengetøy som prikken over i'en!

Er i siget nå! gleder meg til å fortsette i morgen!

Gjest Gjest med sko
Skrevet

WOW, så er vi samlet igjen! Så bra!

Jeg trnger mest av alt et skikkelig spark bak for å skrive CV, 15 minutter av gangen. Jeg hater det helt intenst (wonder why?), men vi skal snart ha bedriftspresentasjonsdag på skolen og da MÅ jeg ha en bra CV ferdig...

Anyone?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...