Nilma Skrevet 7. mars 2006 #701 Del Skrevet 7. mars 2006 Sånn! Der er jeg tilbake etter en liten ferie, med nytt pågangsmot for å få skikk på rutinene. Det skled litt ut i dagene før vi dro, vanskelig å gjøre husarbeid når man har reisefeber. Men nå er jeg klar for innsats igjen! I første omgang finpusse basicrutinene mine; shine vaskene, Kelly's Mission og Hotspots. Tror det skal holde som mål for uka, så får jeg se hva jeg kan legge til etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 7. mars 2006 #702 Del Skrevet 7. mars 2006 Fikk ikke gjort noe fornuftig i går likevel, men i dag er formen mye bedre, så nå er jeg med igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 7. mars 2006 #703 Del Skrevet 7. mars 2006 Hei alle sammen! Fint å se dere! Jeg måtte droppe forelesning idag. Uggen i kroppen etter søvnunderskudd og kaldt hus igår. Det tok lang tid å få varmen opp i huset igår etter at snekkerne var ferdige, men den nye døra var fin og der trekker det ikke kaldt! Jobbet inatt, og har sovet til nå. Formen er bedre bortsett fra halsen, der kommer nok en forkjølelse. Idag skal jeg støvsuge etter snekkerne, og vaske gulvene. Så skal jeg ta oppvasken etter brødbakingen igår (brødbakeoppvask er pyton, og er en grunn til at jeg ikke baker så ofte selv om jeg elsker å bake!) Må snu innstillingen slik at jeg får tatt oppvasken rett etter baking (eller mens det står og steker). Ellers blir det egenstudier idag for å henge med. (Hmmm, jeg sa ikke "ajour" ) Ha en fin dag alle, pass på morgen- og kveldsrutinene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 7. mars 2006 #704 Del Skrevet 7. mars 2006 Ganske fornøyd med meg selv i kveld; har vasket to maskiner klær, shinet vasken, ryddet sjefshotspoten og gjort både gårsdagens og dagens Mission. Og i samme slengen fikk jeg gjort en del decluttering (jeg fortsetter å innarbeide den rutinen denne måneden også; dels ble det mindre enn jeg ønsket forrige måned, dels kommer jeg uansett aldri til å begynne å gå med sko inne ). Jeg har kastet en del plastbokser som aldri blir brukt, og da jeg tok en grundig vask av kjøkkenbenken (egentlig gårsdagens Mission) kastet jeg krukker med krydderblandinger, smaksatte oljer og diverse annet som stod på benken og samlet støv (mesteparten ting jeg har fått i gave, men som jeg aldri bruker, og ikke har hatt samvittighet til å kaste tidligere). Så nå har jeg en skinnende kjøkkenvask og en benk som er ryddigere enn på svært lenge. *beundre kjøkkenet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 7. mars 2006 #705 Del Skrevet 7. mars 2006 Flinke dere er! Nå er jeg dritt lei av å reboote opvasken - det tar jo aldri slutt. Nei, stemmer det - det er ikke lov til å klage. Har blomstervannedag i dag, men har ikke gjort det enda... Må få gjort det før sengetid! Holder vasken ren i det minste (=mitt minimumskrav). Hilsen Hu - slapp og lei i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 7. mars 2006 #706 Del Skrevet 7. mars 2006 I kveld har jeg vært flink. Kjøkkenbenken ble vaska grundig fra ende til annen (fikk jo ikke gjort det i går siden jeg var dårlig), og flisene på veggen over fikk seg en runde i samme slengen. Tok hvitevarene også, det blir fort litt søl på dem når man lager mye mat. Etterpå satte jeg i gang med ukens home-blessing. Nå har jeg tatt "mine" rom, så er resten igjen til leieboeren. Håper hun har planer om å ta det nå snart. Fikk dessuten brettet sammen en del tørre klær, og tatt filteret til kjøkkenvifta en runde i oppvaskmaskinen, så nå synes jeg at jeg er godt i gang med ukens sone og andre rutiner . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 8. mars 2006 #707 Del Skrevet 8. mars 2006 I dag trenger jeg timeren min! Skal pakke bort alt fra en ukes ferie for 2 voksne og 2 barn på under 3 år... Det flyter overalt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 8. mars 2006 #708 Del Skrevet 8. mars 2006 Har fulgt dere andre og kastet filteret til kjøkkenvifta i oppvaskmaskinen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 8. mars 2006 #709 Del Skrevet 8. mars 2006 Utslitt i dag, men har skiftet på senga og kastet det skitne settet i vaskemaskinen. Og så har jeg vannet blomster og betalt regninger. Kelly er unødvendig i dag, det er nylig gjort. Ellers er det ryddig her, så jeg sier meg fornøyd for i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. mars 2006 #710 Del Skrevet 8. mars 2006 Jeg hadde også gjort Kelly's mission fra før, så i dag har jeg vasket vegger og kjøkkenmøbler i 15 minutter. Det er utrolig hvor mye man rekker på de minuttene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 8. mars 2006 #711 Del Skrevet 8. mars 2006 Og jeg har fått en fjortis jeg kjenner til å begynne å rydde rommet sitt i ti minutter om dagen, fordi hun fortalte at mammaen var så sinna på at hun ikke ryddet (stort sett klær...) Jeg anser det som dagens gode gjerning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 9. mars 2006 #712 Del Skrevet 9. mars 2006 Siden kjøkkenet er ukens sone, hva gjør dere med kluter, håndduker og liknende på kjøkkenet? Altså, de som er i bruk, de rene har jeg selvsagt i et skap. Vi har veldig lite veggplass på kjøkkenet, så det er ikke bare å finne plass til knagger; jeg har ikke så lyst til å ha knagger på veggen over benken, det er jeg redd kommer til å se rotete ut. Men det gjør det jo for så vidt også når oppvaskkluten ligger ved vasken, og håndduken ligger i et hjørne av benken. Tips eller ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 9. mars 2006 #713 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg har en stang under overskapene på begge sider til klut, kjøkkenredskaper, krydderhyller o.l. Håndklær har jeg ved enden av det ene underskapet. Hva med å montere noen knagger under utslagsvasken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. mars 2006 Forfatter #714 Del Skrevet 9. mars 2006 Hos oss er det dessverre sånn "kluten ligger ved/på kanten av/i vasken" (eller henger over springen når jeg akkurat har shina, da henger der en ren da) Og kopphåndkleet ligger... en eller annen plass, på benken eller kjøkkenbordet (vi har kjøkkenhord som fungerer som benk, ikke spiseplass!) eller over en stolrygg. Det er litt dumt, men jeg gidder ikke begynne å styre med å henge opp noen knagger eller noe NÅ, vi skal jo flytte og hele huset skal rives... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 9. mars 2006 #715 Del Skrevet 9. mars 2006 Klut og oppvaskbørste ligger på et lite metallbrett bak kummen (har dyp benk), og håndkleet henger i en henger på veggen ved siden av benkeraden. Sånn henger med en sprekk som man drar håndkleet nedi hvis dere skjønner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 9. mars 2006 #716 Del Skrevet 9. mars 2006 Vi har 20 cm tomrom under benkeplaten mellom veggen og underskapet. Der har vi kluter og smekker. Oppvaskhåndkleet ligger som oftes et eller annet sted, men jeg prøver å henge det foran komfyren. Er komfyren varm blir det fort tørt, ellers er det ihvertfall et oppholdssted. I går var jeg så sliten at jeg ikke orket å gjøre noe som helst. Heldigvis tok mannen seg av oppryddingen etter middagen og kjøkkenet så upåklagelig ut når han var ferdig. I dag skal jeg skifte sengetøy og ta 15 minutter på et-eller-annet på kjøkkenet. Kaste sauser og dressinger fra kjøleskapet som har gått ut på dato står høyt på prioriteringslisten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 9. mars 2006 #717 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg har håndkleet hengende på knagg under kjøkkenbenken (der en oppvaskmaskin kunne ha stått, men som jeg ikke har). Oppvaskkluten henger nok dessverre oftest på en av overskapets dørhåndtak. Jeg vil uansett helst ha de hengende, så tørker de i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #718 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg har fått unna alt etter ferien, inkl. klesvasken. Vasken skinner, klærne er lagt frem for morgendagen, stua er strøken, de eneste papirene som ligger fremme på hotspotene er Qliomannen sine som han skal se på når han kommer hjem etterpå. Maten hans står klar til å settes i ovnen om litt, ungene sover mette og fornøyde (etter dagens grove pannekaker). Pokker, i dag er jeg jammen i meg flink! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 9. mars 2006 #719 Del Skrevet 9. mars 2006 Den over var meg, uten innlogging. Var visst ikke så flink alikevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 9. mars 2006 #720 Del Skrevet 9. mars 2006 Jo da. Det var KG som kastet deg ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå