Malama Skrevet 22. februar 2006 Forfatter #661 Del Skrevet 22. februar 2006 Forresten, Malama: Går det ikke an å "tette" sprekken på 3 cm under senga di? Slik du beskriver det, er det jo fare for ryggen å skulle støvsuge under sengen deres? Jeg tror jeg ville sidestilt en slik seng med min sovesofa. Der kommer jeg heller ikke under, men på FlyLady-vis støvsuger jeg inntil det jeg kan, og resten får være til den årlige storrengjøringen. Skal jeg måtte dra til kiropraktor, skal jeg i hvert fall ha en annen "årsak" enn sengestøvsuging. ← Vet ikke... går kanskje, men jeg vet ikke hvor vellykket det ville være. Vi har altså sånn seng som bare er madrasser oppå hverandre, også små, korte ben underst, det er derfor den er de fp cm over gulvet. Høyst usikker på hvordan jeg skulle tette dte. Jeg støvsuger ikke under der spesielt ofte, det blir som du sier ved "storrengjøring", som gjerne finner sted når vi flytter om på soverommet, eller noe sånn.... Men det funker greit for meg å ikke støvsuge under der, så det gjør meg ikke noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 23. februar 2006 #662 Del Skrevet 23. februar 2006 I kveld skal jeg pælme ut 3 poser med videokasetter vi har (videospilleren er jo borte, så da behøver vi jo ikke kasettene heller). Skal gi bort til noen jeg kjenner som liker video og ikke har så god råd. Deilig! Ellers har jeg plassert Jif og en gammel oppvaskkost i dusjen, så i går og i dag har jeg begynt å vaske de gule (burde vært hvite ) flisene i dusjen. Vasker over 10-12 fliser hver gang, men i løpet av uka er jo hele hjørnet vasket. Nå er det faktisk gjenskinn i flisene. De fine er at jeg da har en grunn til å stå ekstra lenge i dusjen om morgenen. Dere er jo superflinke med å rydde, jeg har null sjanse å følge opp, men har begynt å børste støv av basic-rutinene. Og det hjelper! I går kom en venninne overraskende på besøk, men jeg slapp å kriserydde i 10 minutter før hun kom! Så det er deilig. Blir blidere også jeg, av å ikke ha det så rotete rundt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 23. februar 2006 #663 Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg vasker også dusjen litt hver dag. Har hengende en mikrofiber-klut (Enjo)som er spesielt til det formålet. Den trenger jo bare vann, så da slipper jeg å styre med vaskemidler også. Vasker litt hver dag, sånn at jeg har fått tatt hele dusjen i løpet av en uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 23. februar 2006 #664 Del Skrevet 23. februar 2006 Må le litt her når jeg leser gjennom de siste dagene, for jeg kjenner meg så godt igjen.. Blir helt av seg selv når en ser hvor gira en blir og hvor mye rart en gjør Laaange vaskelister, det er jo helt topp men du så morsomt for det er så utrolig fjernt fra hvordan jeg holdt på for bare et halvt år siden!! Og det verste av alt er at det er jo moro!! Jeg er hekta på "decluttering" Men her i gården går det for det meste i oppussing dvs maling, sparkling og pussing - i motsatt rekkefølge da Passer på hotspotene og tar svisj og swipe, holder meg til rutinene mao. Og senga mi hviler på en sokkel så jeg gidder hvertfall ikke støvsuge under senga Må jo demontere hele senga da og det er jo ikke pointet.. Jaja, stå på jenter!!! Det er en fryd og en inspirasjon å ha dere her!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 23. februar 2006 #665 Del Skrevet 23. februar 2006 Akkurat bært ut to søppelsekker og tre bæreposer i bilen som skal til fretex!! Lørdag kommer svoger med stor bil så skal vi kjøre masse skrot fra oppussinga - samt masse annet skrot - på søpla! Fantastisk digg å bli kvitt så masse rask!! Føler skapene og bodene mine gir fra seg et lettelsens sukk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 23. februar 2006 #666 Del Skrevet 23. februar 2006 I dag har jeg vært kjempeflink. Får gjester til helga, og det medførte rydding av gjesterom. I stede for å stappe alt stryketøyet som har bodd i gjestesenga inn i et tilfeldig skap, har jeg strøket alt (15 minutter av gangen selvfølgelig) og fått det på plass. Det tok jammen tid, men det er godt å ha det gjort. Nå står senga klar og nyoppredd, og gulvet er støvmoppa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 23. februar 2006 #667 Del Skrevet 23. februar 2006 flink Fakse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 23. februar 2006 #668 Del Skrevet 23. februar 2006 Flinke dere er! :applaus: Har hatt en velfortjent rolig dag. Har ikke gjort annet enn å vaske en vask og legge på plass klær. Og så har jeg pakket til fjelltur i helgen. :-D Det er så fint her! Takk til Malama for denne tråden, ellers hadde det fortsatt sett ut som et bomba horehus her. Nå er det ryddig og rent og koselig i vintermørket med stearinlys og dempet belysning. God helg til dere alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 25. februar 2006 #669 Del Skrevet 25. februar 2006 Idag skal jeg: Støvsuge Vaske gulv Vaske kopper Gå tur med hunden (Har nettopp vært ute en lang tur) Vaske klær tørke litt støv Vaske og rydde soverommet Vaske badet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 25. februar 2006 #670 Del Skrevet 25. februar 2006 I dag skal jeg - vaske 2 maskiner med klær - tørrmoppe gulvet i 1.etg - støbsuge 2 tepper i 1.etg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 25. februar 2006 #671 Del Skrevet 25. februar 2006 Oooh! Dere er flinke! Nok en gang har jeg ikke hatt vett på å gå og legge meg etter jobb. Nå er det 23 timer siden jeg sto opp. Legger meg nå, men skal senere idag vaske tøy og rydde litt mer i garasjen. Jeg tærer på ferdiglagde frosne middagsporsjoner, og ser forøvrig snart bunnen i dypfryseren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 25. februar 2006 #672 Del Skrevet 25. februar 2006 Idag skal jeg...ikke no!! Det er helg og jeg har fri (Har sendt et digert lasse på søpla med mannen da, så litt fornuftig har man jo gjort ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 25. februar 2006 #673 Del Skrevet 25. februar 2006 Vi reiser til Spania på mandag, så jeg må vaske klærne (skiftet selvfølgelig på 3 senger i går. Får jo ikke nok av klesvask!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 25. februar 2006 #674 Del Skrevet 25. februar 2006 Å så deilig, riktig god tur!! Håper dere får masse sol og fint vær!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #675 Del Skrevet 27. februar 2006 Ny uke, nye muligheter! Denne uken er vi vel i to soner. Først stua i dag og tirsdag, og siden det blir mars på onsdag, endres fokus til inngangsparti/gang/spisestue (for dem som har det). Jeg var ikke helt med på den bestemmelsen om at man ikke skulle ha full uke i en sone, men nå har jeg sluttet å opponere. Jeg får det ikke perfekt likevel, og innser at leiligheten min trenger lengre tid enn fem uker for å komme iorden. Så det spiller ikke så stor rolle lengre. Dessuten jobber jeg i andre soner dersom jeg får lyst og inspirasjon. Dette inntreffer stadig. Jeg får tatt oppvasken, og blir så fornøyd både med kjøkkenet og meg selv at jeg i samme slengen kaster ut gamle aviser og samler sammen ting til Fretex. Det blir bra å komme hjem idag og ta fatt på ukesrengjøringen. Det er to uker siden sist støvsuging, og nå merker jeg at ukentlig støvsuging er best. Jeg vil jo helst kunne gå barbeint uten at rusk setter seg under foten... Ha en fin uke, dere andre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kremt Skrevet 27. februar 2006 #676 Del Skrevet 27. februar 2006 ...og det var gjest med sko, ikke innlogget, over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. februar 2006 Forfatter #677 Del Skrevet 27. februar 2006 Jeg har vært lite flink den siste uka... vi får se om jeg blir flinkere denne uka. Vi var litt flinke i helga og fikk unna en del klesvask i alle fall. Men, jeg gir opp disse 31 babystepsene. Jeg velger å innføre mine rutiner på mine måte, som jeg har fått til en gang før. Mine smilefjesoppgaver, som vokser for hvert 7. smilefjes, og jeg belønnes for hvert 10. Start i dag. Mine smilefjesoppgaver i dag er HELT basis. *Shine kjøkkenvasken *Fylle vaskemaskina før jeg legger meg slik at den er klar til i morgen *Finne frem klær til i morgen. *Starte vaskemaskina når jeg kommer hjem (fra i morgen av: den jo da klar til å bare trykke på knappen) Når jeg har gjort dette i en uke innfører jeg et nytt punkt. (selvsagt skal jeg gjerne gjøre andre ting denne uka også da. Jeg skal vel kanskje vaske klær i dag også. Årsaken til "kanskje" her er at jeg muligens ikke kommer hjem før klokka er halv ni, og da er det litt sent...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 27. februar 2006 #678 Del Skrevet 27. februar 2006 Oppvaskmaskinen går, det henger klær på snora og tørker, og i dag skal jeg få tørka sagestøv ut av det nye garderobeskapet og kanskje få rydda litt i kjelleren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 27. februar 2006 #679 Del Skrevet 27. februar 2006 Notat til meg selv: Husk å begynne på kveldsrutinene mye tidligere!! Merker det blir til at jeg dropper flere og flere, fordi jeg er trøtt og vil rett i seng og ikke gjøre masse rutiner først.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 28. februar 2006 #680 Del Skrevet 28. februar 2006 Det er ikke mye man får gjort i stua på bare to dager. Heldigvis er stua mi liten hvis man trekker fra spisestuedelen, så det er ikke så ille for mitt vedkommende. Fredag hadde jeg fri og fordi det var fint vær og plussgradder vasket jeg vinduer. Alle husets vinduer fikk gjennomgå før klokken slo 9 på morgenen. Da var jeg stolt da! Ellers har vi ommøblert litt i helgen og utført dertil hørende - tvingende nødvendig rydding. Men noe særlig rutinearbeid skal jeg ikke skryte på meg for tiden. Jeg har kjøpt små klistremerker som jeg limer i kalenderen hver gang jeg er flink og shiner vasken og rydder kjøkkenbenken ordentlig på kvelden. Fikk tre forrige uke... Men nå har junior flyttet over på eget rom, så jeg har tilgang til klesskapet mitt om kvelden igjen. Kanskje jeg da skal prøve å legge frem klær til neste dag? Tror det blir mitt neste prosjekt ja. Det og å lage matpakke. Jeg får alltid så dårlig tid om morgenen så det er greit å ha det gjort på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå