Gå til innhold

FlyLady

Malama

Anbefalte innlegg

Jeg shinet ikke kjøkkenvasken i går, sambo vaka opp sent, s åden ble jo ganske så ren likevel da, etter at han ahdde skylt ut av den etter oppvask, men jeg shina komfyren i stedet. Det var av ren nødvendighet da, jeg lagde potetball til middag, og det kokte over... Men så ble da komfyren og veggen bak og på siden vasket helt ren da.

Og jeg har putta inn klær i vaskemaskina sånn at det bare er å sette på når jeg kommer hjem.

Fremskritt i det minste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søplebøtta er skrubbet, oppdaget at det var hull i den så den må byttes ut.

Når jeg alikevel var der og rotet, fjernet jeg alt i skapet, skrubbet brannslangen, skapet, fjernet tomgods og termoser før det ble satt tilbake igjen. Nå har jeg 4 minutter igjen av pausen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker 15 min decluttering vanen denne måneden!! Jeg har decuttera så mye de siste par månedene, at 15 min pr dag er altfor mye, men jeg fjerner NOE hver dag, og noen ganger går jeg på jakt i 15 min, bare ikke hver dag.. Finner stadig noe nytt jeg kan kvitte meg med!! Blir jo helt hekta jo... :ler:

Og så på de 31 babystepsa er jeg fortsatt på skrittet med å legge ut klær, glemte det i går kveld.. På an igjen idag! Går ikke videre før jeg føler den er innarbeidet. Vil så gjerne få den godt inn, for den er så kjekk når jeg begynner å jobbe igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med klærne hver kveld har jeg gjort mer eller mindre fast en stund, så den kom raskt på plass. Både for meg og ungene.

Deilig måte å starte dagen på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg antar å skrubbe søppelbøtta er kellys mission i dag?

Vel, jeg har sånn der "trådsak" (som selvsagt ikke er tråd mer enn hva "trådhyller", det er metall) så det er ikke så mye skrubbing å gjøre der, og der er selvsagt masse hyll iden, men slik skal den være :)

Jeg kan nå likevel unersøke om den bør vaskes, det er jo mulig den kan trenge det. Det er i alle fall nødvendig med kjøkkeninnsats, så det passer fint med kjøkkensone :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenet er igrunn veldig bra hos meg, så tenkte jeg skulle prioritere litt mere gangen denne uka. Henger igjen der etter oppussinga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nå snart ferdig med å vaske inni kjøleskapet. Har kastet masse som aldri blir spist, har gått ut på dato (æsj!) o.l. Nå skal jeg bare smile hver gang jeg skal lage mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest med sko

Jeg er blitt flink med å shine vasken (FlyLady har rett i at det tar en mnd å innarbeide en god rutine :) )

Litt verre med 15 minutter fling. Hos meg blir det en slags 15 min hotspot fire drill... de dagene jeg får gjort det. Jeg blir ikke ferdig å rydde kjøleskapet jeg. Men igårkveld tittet jeg inn og bestemte at rådyrene skal få alle grønnsakene mine der (minus nyinnkjøpte løk). Etter det vil jeg ha et kjøleskap det er mulig og vaske (trengs nå, etter at noe "grønt" råtnet mot bakveggen).

Kjøkkenet har holdt seg ganske bra siden sist, jeg trenger en utsortering av tallerkner, kopper, mugger og boller for det er egentlig litt lite skapplass her. Dvs hadde jeg bare pakket bort pene stettefat og tekanner jeg aldri bruker (og kaster plastting som hoper seg opp), så er plassen der.

Ellers har jeg en hotspot på kjøleskapet og en liten på bordet, men jeg bør greie å komme gjennom i løpet av uken.

Så flinke dere er alle sammen! Jeg vil herved skryte litt av Qlio for svært god innsats siste uken! Du er ihvertfall drahjelp og inspirasjon for meg, som nå ikke jobber like iherdig i huset pt. Men jeg er fortsatt med, bare reduserer kravene uten å få dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det bør advares mot henne også, for man blir hektet.

Har vært av og på i 15 minutters økter i hele dag.

Har vasket og ryddet 4 overskap (oppå, inni, utenfor og veggene over skapene), du verden så god plass jeg fikk! Men fyttikatta så mye man har som har gått ut på dato! Jeg har kastet med hard hånd, og nå bare smiler jeg!

Takker også for rosen, "Gjest med sko", det er hyggelig å kunne si hva man har gjort uten at noen tror at man fisker etter ros. For dette gjør jeg for meg selv, og ingen andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest med sko

Fikk dere Kellys Mission på mail? Jeg har yahoo-mail og synes systemet hikker for tiden. Det virker som om mailene kommer uregelmessig. Velvel, jeg var inne på websiden og lette frem Kellys Mission. Lett. Det er ikke lenge siden jeg vasket søplebøtta, så den var ikke ille. Litt vaskemiddel og vann, vaskes med dobørsten i dusjen, skyll og sett til tørk.

Jeg skiftet forresten sengetøy igår og vasket det, så dagens ukesrengjøring tar ennå kortere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått Kellys mission på mail enda, men finner det bare på hjemmesida, så det er greit. :) Har fortsatt til gode å gjøre det enda, men vært ute i hele dag.. Kjøpt nye gardiner for å belønne meg for hvor fint det er blitt etter å ha flydd noen måneder!!

:klem: til meg selv!! :ler: Og til dere andre her inne også, som takk for motivasjon og god inspirasjon!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kult! Lagra den jeg, så kan jeg gå gjennom den imorra!! Ikke alt man tenker på faktisk er rot!! Feks jeg har en staabel med rammer liggende, til jeg skulle få lyst å henge opp et bilde til... De går med neste porsjon til fretex :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og bare så det er sagt, nå har jeg endelig - med hjertet skjelvende i halsen - bestemt meg for å kaste alle tidliger skolepapirer!!! Det er jo helt utrolig til meg å være, tenk om jeg får bruk for det i en fremtidig jobb!! Syns det er fryktelig skummelt... Men Flylady sier jeg ikke får bruk for det så jeg tar henne på ordet.. Og det er en diiger eske ned i boden.. Jeg sparer på de beste bøkene om de mest interessante fagene, men alt av notater og oppgaver går i søpla!! (Det er altså snakk om papirer fra høyskole, ikke fra videregående)

Skal innrapportere når jeg faktisk har gått til det drastiske skritt å KASTE det, for det er ikke nok å bare prate!! :ler: Så følg meg opp her, jenter, hvis jeg ikke har skrevet om det i løpet av noen dager!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest med sko

Ojoj, Nivea, det er en tøff beslutning!

Nå er ikke hensikten å kvitte seg med alt vi har i livet, og selv har jeg ingen planer om å kvitte meg med siste års høyskolepapirer. Jeg holder nok på dem noen år til, til jeg er godt etablert i jobb i hvert fall.

(Men for å ha sagt det, så har jeg mye mer lyst til å kaste alle papirer i steden for å sortere og sette inn i permer fordi jeg har vært sløv siste året og ikke satt inn i permer med det samme...)

Men om du er overbevist om at du ikke trenger det, så go on! (Mener ikke å sabotere fremdriften din!)

15 minutter gikk fort på kjøkkenet idag. Fikk ikke kastet allverden, men ble ihvertfall kvitt et lass med tomme pepperkakebokser og isesker som jeg pleier fryse middager i (har alt for mange), pluss ennå flere "kunne vært brukt til syltetøy-glass" (får begynne å samle når tiden er inne i steden, dessuten går det an å kjøpe engangsemballasje eller bruke rene gamle melkekartonger.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å shine vasken i dag for vaskehjelpen gjør det i morgen tidlig. Men jeg har gjort en fin liten innsats på kjøkkenet i dag, selvom det slett ikke ble kastet så mye. Vi skal snart igang med å gjøre om kjøkkenet, så da kommer det nok av seg selv tenker jeg. Selv om det ikke er mer enn to-tre måneder siden jeg tok forrige runde blant kopper og glass ser det ut til at de formerer seg på egenhånd der inne. Skummelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...