Malama Skrevet 30. januar 2006 Forfatter #441 Del Skrevet 30. januar 2006 Ja, når en er hjemme så stiller det seg gjerne litt annerledes. Jeg var arbeidsledig i en periode etter endt studie, og da syntes jeg det var en selvfølge at hoveddelen av husarbeidet var mitt ansvar siden han jobbet, men siden vi nå begge jobber fulltid, så forventer jeg at vi deler likt på det hjemme. Og jeg HAR tolmodighet til å vente til han gjør det, så lenge jeg slipper å gjøre det selv. Vi har nok LAV standard for husarbeidet vi, men vi har LIKE LAV og da går det jo greit Også har jeg jo en samboer som altså deltar da. Dvs, om en 2med støv på hjernen" hadde bodd sammen med min samboer ville hun sagt at han ALDRI gjorde NOE, og var helt håpløs. Ettersom jeg er like håpløs ser jeg at han gjør like mye som meg, og anser han derfor som flink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 30. januar 2006 #442 Del Skrevet 30. januar 2006 Hvorfor elsker jeg å reise bort? Fordi rotet hjemme overvelder meg, og det er deilig å komme et sted med kun nødvendige ting, og ingenting mer... Ro i sjelen. Super Testemonial på mail idag "Every Home Should Feel Like a Vacation Get-Away!" Den kjenner jeg meg igjen i. Og så må jeg litt stolt si at jeg begynner å nærme meg følelsen av "hotellrom" hjemme! Den siste testemonialen nederst som er hentet fra Sink reflections, er en av mine favoritter. Har lest den et par ganger tidligere og liker optimismen i det. Slik kan jeg også få det! Idag har jeg støvsugd og vasket gulvene. Ingen kroker, for der ligger det ting, men det gjør ikke noe. Når tiden er inne for decluttering der, så åpner jeg opp plassen for videre støvsuging og vasking. Returpapir blir hentet denne uken, så jeg har kvittet meg med litt ekstra, men ellers er jeg flink til å få ut aviser og reklame hver dag. Jeg legger det i gangen og så tar jeg det med på vei ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 30. januar 2006 #443 Del Skrevet 30. januar 2006 Ukens sone var også gang, og jeg har ryddet ut for små/store sko til jentene, har kun sesongens sko til meg selv. Har funnet ut at jeg skal få litt ro i sjelen med å kjøpe transparente esker/kasser til å ha over gangskapet, det er lavt og lagringsplassen i heimen lite, så da forsøker vi å utnytte det vi kan. Der skal mannens capser, jekkestropper, plast/presenninger, sykkelutstyr o.l. i hver sine esker så de er lette å ta frem, men ser mindre rotete ut. Nei, det er visst ikke aktuellt å legge dette ett annet sted eller kaste noe av det. Men nå er alt bare kastet opp der, og kaos råder. I helgen støvsugde jeg sofaen, så der er intet å bestille. Jeg passet samtidig på å bone kjøpmannsdisk og bord (dette blir ryddet hver kveld). Kjøpmannsdiskens innhold er variabelt, så der skal jeg hvertfall fjerne det som er mitt. Lettere å kaste stein utenfor glasshuset.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 30. januar 2006 #444 Del Skrevet 30. januar 2006 Lettere å kaste stein utenfor glasshuset.... ← Heheheh! Kom hjem i sted til blanke, rene gulv uten hybelkaniner. Jeg gjør ikke litt hver dag, men nesten hver dag, men det synes godt at huset forandres til det bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 30. januar 2006 #445 Del Skrevet 30. januar 2006 Sinken er shinet - livet går igjen på skinner. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 30. januar 2006 #446 Del Skrevet 30. januar 2006 Ah - back in track - *rusle tilbake til oppvasken som ble lagt i bløt for en stund siden* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 31. januar 2006 #447 Del Skrevet 31. januar 2006 Har kjøpt "Gloria" pusserenvasken- greier og shinet med WD40 (fikk tips via den amerikanske siden, om jeg ikke husker feil). Vasken er blank og fin, nå skal jeg begynne å sortere skit på toppen av garderobeskapet i gangen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #448 Del Skrevet 31. januar 2006 Kjøkkenvasken min ble ikke shinet i går... Jeg er ikke så flink. Nei, men i dag skal jeg gjøre det igjen. Jeg er ikke perfekt, men jeg forbedrer meg, og det er jo det viktige, sant? Jeg vaska jo klær i går i alle fall da. Så jeg er jo litt flink. Også må jeg skryte litt av vanish i dag. Ja, reklamen er forferdelig, men det virker! Det kom en mail fra min samboer i går formiddag "hvordan får man bort blekk?" Han hadde fått en penn til å leke utover den nesten helt hvite skorta si, "nestfavorittskjorta" som han sa. Jeg ba ham egentlig bare kjøpe en ny, men lovde å prøve. Omo's flekkguide anbefalte rødsprit, men det har vi ikke, og han fikk ikke tak i det på den lokale bebsinstasjonen heller. (De sa de ikke kunne selge det pga "folk i nabolaget drakk det", hvem vet.) Men jeg bløtla den, med vaniskpulver på (og biotexspray som ikke akkurat virket da..) Jeg ble skeptisk da det blå blekket ble rosa, tenkte at de to vaskemidlene hadde virket mot hverandre.... men litt gnikking med pulveroppløsning og deretter en runde i vaskemaskina med både vanlig såpe og vanish, så er skjorta faktsik ren den! Litt mer "slitt" etter at jeg gnikket pulver, men den er ren igjen! Det hadde jeg ikke trodd... Husmorgener mangler jeg, men flekkfjerning gikk greit ved hjelp av den rosa boksa med den forferdelige reklamen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 31. januar 2006 #449 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg fant en sokk i sofaen i går - og jammen ligger den ikke der ennå. Jeg er ikke perfekt jeg heller, men det går fremover! Syns i grunnen stua ellers ser ok ut, med unntak av juniors leker som er slengt overalt og som jeg ikke hadde overskudd til å rydde opp i går kveld. Av og til tenker jeg "hva er vitsen?" Han slenger det jo utover igjen med en gang han står opp. Men jeg pleier å gjøre det allikevel, men altså ikke i går. Ikke vasket jeg opp den innbrente lasagne-formen heller og ikke shinet jeg vasken. Førstnevnte tok jeg i morges, men nå er vasken befengt med tomatsausrester. Ja, ja. Jeg får ta det når jeg kommer hjem. Ellers er det nok spisestuebordet den største utfordringen min. Det fungerer som kontor så lenge junior sover på vårt soverom - og som oppbevaringsplass for ting og tang han ikke skal få tak i. Jeg får ta tak i det når uken nærmer seg slutten og vi beveger oss inn i den sonen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 31. januar 2006 #450 Del Skrevet 31. januar 2006 Husmorgener mangler jeg, men flekkfjerning gikk greit ved hjelp av den rosa boksa med den forferdelige reklamen... ← Lenge leve Vanish! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 31. januar 2006 #451 Del Skrevet 31. januar 2006 Hmm..jeg hadde satt opp ukesrengjøringen idag, men gjorde den igår fordi jeg likevel hadde tid. Kanskje jeg skal komme på banen igjen med jevnlig 15-minutters-decluttering. Stuen idag, inngangspartiet resten av uken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 31. januar 2006 #452 Del Skrevet 31. januar 2006 Vært på IKEA og kjøpt oppbevaringsbokser til å ha oppå garderobeskapet i gangen. Det er ikke alt som kan kastes her i verden, og da vil jeg at det skal se mer ryddig ut. Så nå er det 2 store, 2 medium og 2 små kasser med lokk (liten og medium sammen har samme høyde som en stor) som inneholder jekkestropper (disse er kveilet sammen og strikk rundt for lett å kunne hente det man trenger), presenninger, capser, reflekser i diverse varianter o.l. i hver sine bokser. Jeg vasket selvsagt før jeg satte de nyinnkjøpte boksene på plass. En del har funnet veien opp til ungenes rom. Som sykkelhjelmer, redningsvest, ekstrastol o.l. Dette blir så jævelig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 31. januar 2006 #453 Del Skrevet 31. januar 2006 Idag har jeg kommet til dag 7 i min oppfriskning av de 31 baby-stepsa, og her blir jeg en stund, gitt!! Det er nemlig å legge frem klær til dagen etter, og det skal jeg nå endelig få lært meg selv til å gjøre. Så nå skal jeg poste innlegget, og gå ut og legge frem morgendagens klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 31. januar 2006 #454 Del Skrevet 31. januar 2006 Done!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 31. januar 2006 #455 Del Skrevet 31. januar 2006 Flinke dere er! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 31. januar 2006 #456 Del Skrevet 31. januar 2006 Har forresten shinet vasken min nå - og tror jeg skal finne senga etter en laaang arbeidsdag. *håper noen flybabies gidder å kaste bort en PM på å minne Donnie Darko på at det er hans tur til å tømme oppvaskmaskinen* *håpe håpe håpe* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 31. januar 2006 #457 Del Skrevet 31. januar 2006 Barna sine klær er lagt frem, vasken shiner jeg hele dagen nesten... men nå står en paiform i vann så jeg må til en gang til før det er natta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 31. januar 2006 #458 Del Skrevet 31. januar 2006 Idag har jeg kommet til dag 7 i min oppfriskning av de 31 baby-stepsa, og her blir jeg en stund, gitt!! Det er nemlig å legge frem klær til dagen etter, og det skal jeg nå endelig få lært meg selv til å gjøre. Så nå skal jeg poste innlegget, og gå ut og legge frem morgendagens klær. ← Tro meg, når du først har blitt vant til det kommer du til å bli like "avhengig" av det som å shine vasken. Jeg legger frem klær til dagen etter selv når jeg kommer hjem fra fest tidlig på morgenkvisten Jeg har akkurat begynt i ny jobb og er ganske sliten for tida, så jeg skriver ikke så veldig mye her. Men rutinene holder vi orden på. Innfører ikke noen nye akkurat nå, men slakker heller ikke tømmene på de vi har innarbeidet. Er kanskje ikke så mye å skrive heller, vi gjør jo det samme hver dag, så det ville blitt kjedelig for dere i lengda . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 31. januar 2006 #459 Del Skrevet 31. januar 2006 Tro meg, når du først har blitt vant til det kommer du til å bli like "avhengig" av det som å shine vasken. Jeg legger frem klær til dagen etter selv når jeg kommer hjem fra fest tidlig på morgenkvisten ← ***Lever i håpet!!!*** Det er jo en genial rutine, spør du meg!! Når jeg jobber pleier jeg å stå opp før mannen, og det er ikke FÅ ganger jeg har stått i halvmørke og dradd ut halve klesskapet for å finne noe å gå med.. Egentlig ganske merkelig at jeg ikke har kommet på det selv når jeg tenker etter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isabellas Skrevet 31. januar 2006 #460 Del Skrevet 31. januar 2006 Idag har jeg shina sinken, tatt oppvasken, skrubbet ovnen. Igår satte jeg rosebukett i vase, la på nye, rosa duker og satt i nye rosa stearinlys og kubbelys og fått vekk puter og duker i mørke farver. Nå går det mest i hvitt og lyserosa! Har kjørt to maskiner med klær og hengt opp, handlet mat og skal vaske gulv før jeg tar kvelden. Fått masse skryt av min kjære! :rosasmil: Jeg elsker forandring i stua! Så lett å variere med duker og puter og forskjellige gjenstander som jeg bytter ut med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå