Gjest Sabia Skrevet 23. januar 2006 #381 Del Skrevet 23. januar 2006 Synes det er en gøyal bonus at jeg får et lite innblikk i amerikansk hverdagsliv. Ler godt noen ganger ← Syns jeg også er artig! Kulturforskjeller er veldig gøy og interessant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 23. januar 2006 #382 Del Skrevet 23. januar 2006 Jeg er også enig! Folk kan være rare/annerledes, men jeg synes det er interessant å observere. Og så synes jeg at jeg blir litt klokere og mer forståelsesfull også. Det er enkelte ting i noen testemonials jeg kjenner meg selv igjen i, og da er det en liten trøst og styrke i å vite at jeg ikke er alene i verden om å føle det sånn... I tillegg er det en bonus å få litt engelsktrening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 24. januar 2006 #383 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg bruker også også den amerikanske versjonen, men velger å heller samle opp alle e-postene. De kommer jo på andre tider enn det som passer for meg uansett. Hos oss er gangen et eneste stort hotspot, så her en dag ryddet jeg ting litt på plass. Hvorpå mannen spør "hvor i all verden har det blitt av skoene mine?". På skohylla hadde han ikke sett, for der er de jo aldri :-) Denne uka er det soverommet som er sonen, og der har jeg mye rot. Kanskje jeg til og med klarer å komme meg gjennom reperasjonshaugen som ligger der inne snart? Jeg skal i alle fall få tømt de siste eskene etter flytting for snart 4 måneder siden... Flylady har helt rett, jeg fortjener en oase på soverommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 24. januar 2006 #384 Del Skrevet 24. januar 2006 Det befinner seg mye rart i klesskapet mitt. Det må jeg ta en nærmere titt på snart. Neste gang jeg er på Ikea skal jeg kjøpe noen bokser jeg kan ha i skapet for å holde det mer oversiktlig! Ellers har jeg bare tre hyller i skapet, så å få orden der bør vel være ganske så overkommelig. Det er så koselig å ha dere her! Jeg sitter her på jobb og gleder meg faktisk (litt) til å komme hjem og ta mine 15 minutter og shine vasken! Det er ordentlig inspirerende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 24. januar 2006 #385 Del Skrevet 24. januar 2006 Om jeg skal rydde hver dag i 15 minutter på soverommet denne uken blir det ingenting igjen! Nattbordet er tomt, både på og inni. Klærne er redusert fra to sengeskuffer til en, men jeg har en til jeg må gå igjennom så jeg har noe å gjøre i dag også. Blir vel vinduspuss og skikkelig vask også, så da har jeg tre dager.... men mannen har mye som kan ryddes!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 24. januar 2006 Forfatter #386 Del Skrevet 24. januar 2006 Om jeg rydder 15 minutter på soverommet hver dag vil det likevel være MASSE igjen som kan ryddes bort neste måned. Om du er ferdig med å rydde i sonen, så kan du går igang med "detailed cleaning list" for sonen da. Og blir du ferdig med både rydding og vasking i løpet av uken.. Ja dakna du bare me god samvittighet NYTE det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 24. januar 2006 #387 Del Skrevet 24. januar 2006 Om jeg rydder 15 minutter på soverommet hver dag vil det likevel være MASSE igjen som kan ryddes bort neste måned. Om du er ferdig med å rydde i sonen, så kan du går igang med "detailed cleaning list" for sonen da. Og blir du ferdig med både rydding og vasking i løpet av uken.. Ja dakna du bare me god samvittighet NYTE det ← "detailed cleaning list" ????? What??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 24. januar 2006 #388 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) til Qlio: http://www.flylady.net/pages/FlightPlan.asp Punkt tre (link) i den turkise firkanten. Husk bare på at du skal bli helt ferdig med å rydde/kaste/kvitte deg med ting før du begynner på Flyladys detaljerte rengjøring for et rom. Lizzie: Ikke kjøp for mange Ikeabokser da! Husk : You can't organize clutter, you can only get rid of it! Jeg er forresten helt enig med deg; det er koselig å ha en flybabies-gjeng å sludre med og utveksle erfaringer og gleder/"sorger" med og oppdage at det er flest gleder! Jeg gleder meg også til mine babysteps hjemme! De er så overkommelige, og så ser jeg alltid fremskritt! Jeg har funnet sånn ca 4 kilo mandler i fryseren... Snakk om å være hamster. Det positive er at nå snoper jeg mandler i steden for sjokolade, så jeg føler meg veldig sunn og så sparer jeg masse penger. Endret 24. januar 2006 av Gjest med sko Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 24. januar 2006 Forfatter #389 Del Skrevet 24. januar 2006 Mandler i fryseren? FRYSER du mandler? Nå spiser ikke jeg mandler uansett da, men det ville aldri falt meg inn å FRYSE dem i alle fall... Mamma hadde ofte mandler i skapet, men de var i skapet.... (kanskje fordi hun aldri hadde 4 kilo på en gang da...) Uansett... man finner såmangt ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 24. januar 2006 #390 Del Skrevet 24. januar 2006 Når man hamstrer alt for mye mandler fordi det er kjempebillig, og har store vyer om kransekaker, mandelterter, hjemmelaget marsipan, brente mandler som venninnejulegaver...DA fryser jeg ned ja. De tørker ikke inn slik de ville gjort i kjøkkenskapet dersom de ble liggende lenge. OK, jeg skal ikke hamstre så voldsomt lengre! Tredje verdenskrig er IKKE om hjørnet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 24. januar 2006 Forfatter #391 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg skjønner. Tror likevel du totalt sett hadde spart like mye på å bare kjøpe dem du trengte, ikke hamstre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 24. januar 2006 #392 Del Skrevet 24. januar 2006 I know... Dagens mission:15 minutter rydding på soverommet - ting som ikke hører hjemme der. Lett. Har nok å gjøre da. Det havnet noen pappesker inn dit i en hastejulerydding før et besøk. Håper jeg kan kaste mesteparten. Ellers er det pån igjen med shine the sink om kvelden. Mangler en stjerne i kalenderen fra søndagen, men i dag blir det en ny en. Syns du absolutt burde gi smilefjes, Malama! Men sett ned listen! Gi smilefjes når du har utført månedens mission! Så kan du lage ekstra smilefjes om du har gjort resten av rutinen din! Jeg synes du er alt for kjip til å gi deg selv smileys!!! Vær snill med deg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 24. januar 2006 Forfatter #393 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Det er ikek fordi jeg ikke gjør ting jeg ikke har gitt meg selv smilefjes enda, jeg har bare aldri kommet på det på kvelden.Jeg tenker på det når jeg sitter her (på jobb!) at "er jeg flink i dag skal jeg få smilefjes på kalenderen", men når jeg kommer hjem så husker jeg ikke på det, bare er fornølyd om jeg har gjort oppgaven min. Må prøve å huske å finne frem penn, legge nær kalenderen, så jeg kanskje husker det Når jeg først har fått det første smilefjeset husker jeg det jo, for da ser jeg smilene på kalenderen da Endret 24. januar 2006 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isabellas Skrevet 24. januar 2006 #394 Del Skrevet 24. januar 2006 Da er jeg blitt en Flybaby igjen. Starter på ny i morgen! :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isabellas Skrevet 24. januar 2006 #395 Del Skrevet 24. januar 2006 Har meldt meg inn, ikke vet jeg hva jeg tenkte på med 2 unger.... Men har verdens blankeste vask, det er jeg sikker på! Polert med sånn metallpolish og greier. Qliomannen tør ikke bruke kjøkkenvasken lenger. Soverommet er ryddig, så jeg tar ett tak i klærne i kveld etter at ungene er lagt. Jeg er en av dem som insisterer på sengeteppe o.l. ← Hvor kjøper man metallpolish? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 24. januar 2006 #396 Del Skrevet 24. januar 2006 Mandler i fryseren? FRYSER du mandler? ← You read my mind... Gjest med sko, ikke styg ment å le, det er bare veeldig morsomt - og ja jeg er overtrøtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 24. januar 2006 #397 Del Skrevet 24. januar 2006 Soveromsuke. Jeg er sååå stolt nå! Jeg har et lavt innbygget skap på soverommet. Det er ikke kjempestort, men et av de få oppbevaringsstedene jeg har utenom loft og kjellerrom. Og jeg har ryddet der for første gang på nesten ti (!) år. Det verste er at det tok meg bare 40 minutter. En diger sekk med søppel og en sekk til fretex. Skapet er ryddig og nesten tomt, og nå har jeg en plass å ha gjestesengetøyet. Har dessuten pakket en søppelsekk til fretex med ytterklær, det er tre fulle fretexsekker + en eske og to sekker med søppel på en uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 25. januar 2006 #398 Del Skrevet 25. januar 2006 Hvor kjøper man metallpolish? ← I bilforretninger, type Bilextra, Claes Ohlsson, NAF- shopen og sikkert på noen bensinstasjoner også. Autoglym har en som koster 77 kr, ser jeg på Bilextra sine sider. Jeg mener jeg har sett denne serien på både NAF- shopen og Statoil. Jeg har en mannen sverger til, den er hvit med blå skrift (visstnok den beste). Den heter Pol Metal- polish. Tenk at jeg skulle tipse noen om polish, da! Hva er det Flylady gjør med oss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isabellas Skrevet 25. januar 2006 #399 Del Skrevet 25. januar 2006 Takk for svar! Skal spørre faren min om han har noe liggende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #400 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg vet mamma har hatt noe greier av merket "pol" fra "tidenes morgen", men det trur jeg er pussemiddel... er det polish det tro? Jeg mener vui frukte det når vi... skulle få messingen blank til jul og sånn.... som alltid var min og min brors oppgave i oppveksten (til den grad at min bror tilslutt nektet å kjøpe mamma messing i gaver, selvom hun ønsket detm, for han måtte pusse det...) I går synes jeg vi var flinke. Vi tok et felleskvarter på soverommet (IKKE slik sambo først valgte med et glis å tolke "et kvarters innsats på soverommet") og det hjalp veldig. Deretter rota jeg noe tiligjen da, da jeg hadde LETEAKSJON i sambos "arkiverte" papirer (I hurtigryddesituasjioner med uventet besøk putter han masse papirer i en eske under høytidelig lovnad om å sortere dem ved første mulighet.) "Kan vi bare finne ligningsattestene våre og siste lønnsslipp, bare i tilfelle han vil se på dem?" Jada, ligningen har jeg kontroll på, sier jeg og henter frem permen og oppdager til min overraskelse at jeg finner ligninsattesten for 2003 og selvangivelsen for 2004, men ikke ligningen! Den var "arkivert" på soverommet, viste det seg. (Ikke at vi trengte disse papirene da, bankmannen var mer enn villig til å love oss lån bare basert på det vi SA vi tjener, uten noen papirer på dette. Han sjekker oss vel opp med en kredittsjekk eller noe, tenker jeg) Men i alle fall, alle OPPGAVENE jeg hadde gitt meg selv i går gjorde vi. BELØNNINGEN, jeg skulle scrappe ferdig en albumside jeg begynte på i helga (det skal jo i teorien være koselig, jeg klarer bare ikke roe meg ned, sitte still og kose emg med det, men løper til og fra alt mulig annet) kom jeg derimot ikke igang med... Vel, nye muligheter i dag. Som ledd i mine 31 babysteps (som jeg har brukt 3 uker på å komme til dag 14 av eller noe sånn) har jeg i dag redd opp senga. Eller... min ide av å re opp senga da, som er å la dynene dekke hele senga, IKKE brette dem pent (for, hallo, det er iskaldt på soverommet vårt. Jeg vil ha senga mest mulig levelig når jeg legger meg oppi den!) Men de ligger da i det minste pent, ikke i et kaos slik de ofte gjør. (selv om jeg har midd i bakhodet og vet at kaos egentlig er lurt...) Også skifta jeg på senga i går, dessuten, og vaska sengtøyet. Jeg må med skam innrømme at jeg ikke vet hvor den klesvasken er nå, antakelig inni trommelen, tørt, men knørvet.... Jeg har glemt den der (Det betyr at noen andre enn meg, altså min samboer, har stoppet den når den var ferdig, og han pleier ofte bare åpne døra, ikke ta ut klærne ) Alt i alt er jeg fornøyd med meg selv og min innsats i går. Men smilefjes glemte jeg å tegne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå