Gjest Gjest med sko Skrevet 17. januar 2006 #341 Del Skrevet 17. januar 2006 Har alltid vært glad i å vaske tøy (ikke håndvaske, men sette på maskinen, henge opp, brette osv.) Nå har jeg blitt så ordentlig og kastet/gitt bort masse unødvendig/overflødig tøy, og jeg er flinkere til å brette sammen tøy som kan brukes en dag til i steden for å rote halvbrukt tøy rundtomkring. Det er rett og slett litt kjedelig å ikke vaske tøy hver dag *sitte foran vaskemaskinen og vente på at den skal bli så full at jeg kan sette på en vask* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 17. januar 2006 #342 Del Skrevet 17. januar 2006 Det er rett og slett litt kjedelig å ikke vaske tøy hver dag *sitte foran vaskemaskinen og vente på at den skal bli så full at jeg kan sette på en vask* ← Gale menneske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 17. januar 2006 #343 Del Skrevet 17. januar 2006 Dere er virkelig en inspirasjon til å komme i gang igjen. Nå har jeg brukt opp alle mine 1000 (gode) grunner til å ikke gjøre som flylady sier, så nå er vasken skinnende ren, og jamme smittet det kjøkkenbenken også. Og før timeren rakk å ringe hadde jeg jammen ryddet unna oppvasken som stablet seg opp på stua, skittentøyet som lå strødd utover soveromsgulvet etter at skittentøyskurva brakk (tyder på for mye skittentøy?) og ryddet sofaen som står der inne - et prosjekt jeg har utsatt i 2 måneder fordi jeg trodde det skulle ta så lang tid. I kveld skal jeg legg fram klær til i morgen også. Det har jeg ikke gjort på to måneder (fordi sofaen var full av andre ting, nok en unnskyldning). Nå sitter jeg her med verdens beste samvittighet og kan nyte kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 17. januar 2006 #344 Del Skrevet 17. januar 2006 Så flink du har vært, abelille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isabellas Skrevet 18. januar 2006 #345 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg får ikke lengre email fra Flylady... Rart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 18. januar 2006 #346 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg får ikke lengre email fra Flylady... Rart... ← Har du hotmail? De sendte ut en mail om at det var noe tull der tror jeg. *flyguy* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isabellas Skrevet 18. januar 2006 #347 Del Skrevet 18. januar 2006 Ja, jeg bruker hotmail ja. Da kanskje det retter seg opp av seg selv etterhvert da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 18. januar 2006 #348 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Ja, jeg bruker hotmail ja. Da kanskje det retter seg opp av seg selv etterhvert da. ← Her er mailen: Dear Friends, We have had several thousand of our members bounce in the last few days. We have been doing a lot of research this morning and here is what we have found. If you know any MSN or Hotmail FlyBabies please pass this along to them. This is a good link to check your bouncing and also get rid of those pesky ads that Yahoo has started putting in our emails. You will need to log in with your Yahoo ID. Below if you need one. http://groups.yahoo.com/myprefs Why does it say my account is "bouncing"? If group messages sent to your email address are returned to Yahoo! Groups as undeliverable ("bouncing"), your Yahoo! Groups account may be temporarily disabled. Messages can be returned for several reasons: Your mailbox may be full -- try deleting messages from your Inbox. Your ISP may have a backlog of email to process -- contact your ISP. Your ISP may be blocking email from Yahoo! Groups -- contact your ISP. In many cases, Yahoo! Groups can automatically reactivate your account once the delivery problem is solved. However, in some cases you will need to manually reactivate your account: Visit your My Groups page. Look for a bounce alert near the top of the page. Click the Alert link to reactivate your account. Thank you so much for learning how to reactivate your account or letting your Internet Service Provider know that you are not getting our messages. We hope this helps all of us. {{{HUGS}}} FlyLady and the FlyCrew How to get a Yahoo ID Obtaining a Yahoo User Id is very easy. Go to http://www.yahoogroups.com or http://groups.yahoo.com to register. Once on that page, click on "Click Here to Register" which appears under New Users. Yahoo will walk you through the process step by step. You will need to come up with a "handle." Have several in mind since their are thousands of YahooGroups users and your first choice will probably be taken. Mulig den blir slettet pga. copyright, men hvis noen trenger den etterpå kan dere PM'e meg. Edit: Copyrighten bør være ok pga. det jeg nå har uthevet i sitatet. Endret 18. januar 2006 av Hu i Svingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 18. januar 2006 #349 Del Skrevet 18. januar 2006 I korte trekk betyr det at om man har hotmail-konto og ikke får mail skal man først sjekke om mailboksen er full, og om den ikke er det skal man sende en mail til hotmail og spørre hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. januar 2006 #350 Del Skrevet 18. januar 2006 har bare falt ut jeg. Det er ryddig og reint her, og vasken skinner.. men noen nye soner eller rutiner hr det ikke blitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 18. januar 2006 #351 Del Skrevet 18. januar 2006 Har ingen flater å rydde på badet siden jeg har verdens minste bad (nesten), så da vasket jeg innsiden av dusjhjørnet i stedet. :-D Ellers holder det seg utrolig ryddig her nå, helt merkelig den der sink-effekten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isabellas Skrevet 18. januar 2006 #352 Del Skrevet 18. januar 2006 Ok, min innboks er ikke full, så hotmail tar nok bare ikke imot fra yahoo så jeg får vel prøve igjen eller noe. Vasker klær som bare det idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 18. januar 2006 #353 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg opplevde noe tilsvarende før jul ang. mail. Og ennå idag er ikke "oppsettet" helt normalt, selv om jeg bruker yahoo. Isabellas: Det blir en liten utfordring for deg å opprettholde rutinen(e) dine uten påminnelser! Uansett, mange gode tips på FlyLadys nettside. Jeg har ikke brydd meg så mye om 15 minutters ryddinger i det siste, men jeg tar oppvask og vasker vasken (utvidet til baderomsvasken også), og selv om det ikke minker på rotet pt, så er det merkbart at det ikke BLIR MER rot heller! Stua flyter, men den får vente til det blir dens tur. Jeg rydder av og til litt på tvers av sonene fordi det er morsommere, men skal skjerpe meg og ta sonerydding 15 minutter pr dag. Jeg er jo ikke kommet til det stadiet at huset er blåst for ting jeg ikke liker og som er overflødige... Og det er fortsatt endel ting som ikke har funnet sin rette plass ennå, selv om det hjelper. Garasjen min inneholder mye rart, men den skal vente litt til, for der er det ikke så prekært. Tross alt får jeg plass til bilen, og det er jo ikke boareal. Jeg vil gjerne prioritere boarealet, så får hage og garasje komme til våren. Kellys mission idag var å rydde alle flater på badet. Den var lett. Bortsett fra et par klesplagg oppå vaskemaskinen, så var resten ryddig fra før . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. januar 2006 Forfatter #354 Del Skrevet 19. januar 2006 Nå begynner jeg et "nytt og bedre liv". Overtiden er slutt! Nå er det mulig jeg skal jobbe til seks eller noe sånn likevel da, og gå på visning, så jeg kommer kanskje ikke hjem så mye tidligere, men likevel... Badet mitt har ikke fått den innsatsen det fortjener, men det skal det få i dag. Og i morgen. Det bedrer seg i alle fall Det blir ikke MER ROT hos oss heller, men det kommer av at vi står opp, spiser, går på jobb, kommer hjem, spiser, og sover. Tirsdag gjorde vi ikke det engang, da kom vi hjem og la oss. Litt oppvask blir det, men det er ikke mye. Men nå skal det bli andre boller ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 19. januar 2006 #355 Del Skrevet 19. januar 2006 Idag har sykt dyr og veterinær krevd mye tid. Kom hjem for en time siden, gikk rett i dusjen og "pang" så satt jeg foran skjermen med oppvarmet middag på fanget. Har heller ikke vært hjemme lenge nok til å rote, skal ta oppvasken (to tallerkner og en kopp...) og klistre gullstjerne i kalenderen. Det er den 11. stjernen på rad siden jeg begynte å telle. Igår pælma jeg alle telefonkatalogene og registrerte dem hos FlyLady. Foruten å være i veien alle steder, så bruker jeg likegjerne nummersøk på nett den ene gangen i året jeg skal ha tak i en jeg ikke har nummeret til fra før. Det var 4,5 kg katalog ut av huset. What a waste, med alt det papiret for å lage kataloger! Og hvor mange bruker dem? Jeg må være nest siste skanse (pensjonistene uten internett er den siste). Vaskemaskinen surrer og går, jeg hører lydbok og skal gjøre en 15-minutters decluttering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. januar 2006 Forfatter #356 Del Skrevet 19. januar 2006 Så flink du er da! Jeg kom hjem i halv åttetida, sambo laget middag, vi spiste, og PANG så er klokka over leggetid, og jeg er kjempetrøtt! Sambo har faktsik bakt muffins, mens jeg ikke aner hva jeg har gjort. Og jeg orker egentlig ikke tanke npå 15 minutter på badet... Jeg har mer enn nok med tanken på å vøære der lenge nok til å pusse tenner.... Men det er vel bare å bite tenna sammen og gå igang. Det går fortere over om jeg abre begynner, så kan jeg få legge meg i senga mi og sove, sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 19. januar 2006 #357 Del Skrevet 19. januar 2006 15 minutter går fort, men da får du være like flink i morgen og ha Friday Date Night samt bruke helgen til lek og moro og ikke bare tvangshusarbeide! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 20. januar 2006 #358 Del Skrevet 20. januar 2006 Husk positiviteten nå, folkens. Jeg har hengt opp bilder i stua i dag, og er fornøyd fordi det er ryddig i alle "synlige" rom. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 20. januar 2006 #359 Del Skrevet 20. januar 2006 Jeg er blitt veldig positiv jeg, selv om jeg ikke er så perfekt at jeg gjør alt hver dag. Men på en måte synes jeg det er helt perfekt å ikke måtte være perfekt i et så bra system som FlyLady sitt. Rutiner rusler og går, og jeg får nok søvn, har dagene planlagt og har oversikt/kontroll over gjøremål, det meste er tilrettelagt uten at jeg stresser med det eller bruker masse tid på det. Hjemmet er ryddigere enn noen gang, og jeg koser meg over å vite hvor mye som er gitt bort eller kastet som egentlig bare sto i veien og var en pest og en plage. Jeg har vært på samme spor mht tankegangen til FlyLady i årevis, men uten å kunne gjøre noe med det, fordi jeg praktiserte crash and burn med de negative sideeffektene. Idag har jeg ryddet bilen og vasket klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 20. januar 2006 Forfatter #360 Del Skrevet 20. januar 2006 Jeg er heller slett ikke perfekt, men som FlyLady sier, vi trenger jo ikke være perfekte, bare vi gjør litt er det bedre enn ingenting. Jeg har tatt ett srkitt videre i mine 31 babysteps nå, og laget en sånn "inspirasjonsside" i permen min. Og siden jeg har hatt fri fra jobb i dag, har jegvaska et par maskiner med klær, og oppvaskmaskina er kjørt en runde og alt i alt føler jeg at jeg har en fin balanse på avslapping og arbeide i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå