Gjest gjest1 Skrevet 9. januar 2006 #241 Skrevet 9. januar 2006 Idag har jeg ryddet i kjøkkenskuffene mine, og forventet å finne masse jeg kunne kaste. Det gjorde jeg ikke, men jeg fikk vasket og ryddet oppi dem og sortert så det går an å finne ting, og det hjelper. Jeg har en roteskuff som jeg skal ta også, for den er så kaotisk at jeg knapt for lukket den. Men jeg ble så sliten i ryggen av å stå bøyd over de andre skuffene at jeg måtte ta en liten pause m/KG-surfing, så her er jeg nå. Og man skal jo ta regelmessige pauser også. I dag mÅ jeg imidlertid også vaske gulvene mine. Og ta kattedoen - den tar jeg egentlig daglig, men tok den ikke i går, og jeg synes det lukter surt her. Men nå skal jeg spise lunsj - uten mat og drikke, virker jo helten ikke. Det er noe vi alle vet.
Gjest Sabia Skrevet 9. januar 2006 #242 Skrevet 9. januar 2006 Denne uka er det kjøkken uke. Siden vi pusser opp blir det ikke full fokus på vasking, men tenkte jeg skulle ta en ting fra kjøkkenlista mi hver dag, så får jeg gjort litt likevel:-)
Gjest Gjest med sko Skrevet 9. januar 2006 #243 Skrevet 9. januar 2006 (endret) Hadde ingen skuff å rydde, så jeg fjernet hotspoten på toppen av kjøleskapet. Skulle hatt litt mer skapplass til ting, men løsningen er vel en 27 fling i skapene etter hvert. Jeg var i siget og skiftet noen lyspærer som hadde gått også, så her er det blitt bra lys i gangen igjen! Det er gøy at vi har blitt fler flybabies nå! Hvordan går det med dere nye idag? Jeg er i grunnen litt enig med Donnie jeg, Hu i svingen. Det høres gøy ut! Og det er det også, fordi man oppdager at man ikke må bruke hele kvelden på husarbeide, så lenge man tenker litt annerledes. Det passer meg veldig bra. Endret 9. januar 2006 av Gjest med sko
Cata Skrevet 9. januar 2006 #244 Skrevet 9. januar 2006 Hmmm, jeg har faktisk en skuff på kjøkkenet som jeg burde gjøre noe med. *tusler ut på sokkelesten for å ta en liten aksjon*
Malama Skrevet 9. januar 2006 Forfatter #245 Skrevet 9. januar 2006 Jeg har... tre skuffer på kjøkkenet. (ja, jeg har totalt tre skuffer... og synes det er et par for lite...) Og minst to av dem burde vært ryddet, den tredje trenger egentlig bare en vask (for et bør man jo gjøre en gang innimellom, ikke at den er skitten eller noe altså, men bare... det er bestikkskuffen, og litt sånn smårusk kommer der jo, det er den øverste...) Jeg tolker dette som at skufferydd er kelly's zone mission i dag? Eller er det ukesn mission? Uansett... Ja, jeg burde jo fått unna noe slik! Jeg er ikke kommt så langt i mine babysteps at det er meningen jeg skal gjøre soneoppgaver enda da, sonene er ikke introdusert for meg, men jeg kan jo gjerne gjøre det likevel. Vi får se hva jeg orker når jeg kommer hjem. Det er nok noen timer til enda. Overtid er ikke SÅ gøy, men det må til...
Cata Skrevet 9. januar 2006 #246 Skrevet 9. januar 2006 Skuff forbedret. Ikke bra, men definitivt bedre - nå må jeg bare få tasset ut i søpla med alt det som flyttet ut fra skuffen.....
Hu i Svingen Skrevet 9. januar 2006 #247 Skrevet 9. januar 2006 Har tatt skuffene på kjøkkenet (har bare to) og det trengtes! Har også vasket vask og do på badet, tatt ut oppvasken og vasket ståltermosen som har stått på benken i en evighet. Og vasken min er ren enda :-D Men jeg mååå sortere klær i dag, garderoben ser ut som et h....! Og må ta ut søpla ja... Du verden så kjekt å få påminnelser - det verste av alt er jo å bestemme seg for hvor man skal begynne.
Gjest Sabia Skrevet 9. januar 2006 #248 Skrevet 9. januar 2006 Måtte bare inn og si at det er gøy når det er så folksomt på tråden her!! Jeg har hatt super duper fling boogie på kjøkkenet for litt siden, så fant ikke noe å kaste i skuffene mine idag.. Men tenkte jeg skulle ta en runddans på kjøkkenet nå og ta flest mulig av punktene på sonelista til kjøkkenet. Rastløs i kveld nemlig!!
Gjest Gjest med sko Skrevet 9. januar 2006 #249 Skrevet 9. januar 2006 Jeg har tatt oppfordringen og kastet ut masse ukeblader, fagblader og A-magasiner jeg aldri får lest likevel. På websiden kan du poste hvor mye du har kvittet deg med (scroll nedover til Super Fling Boogie). Jeg er kjempebarnslig, jeg elsker sånt. Så jeg har "bidratt" med 23 blader og ca 5 kg clutter (noe skal til Frelsesarmeen da). Andre som henger seg på? Jeg tror 1 pound tilsvarer ca 450 gram. Jeg skjønner jeg må skjerpe akkurat det med 15 minutter de-cluttering hver dag. Har fortsatt mye mer å kvitte meg med før det blir bra. Det er rart hvordan det påvirker psyken; jeg blir så glad og fornøyd når jeg får noe ut av huset, og når resultatet blir romslige skap og åpne gulvflater! HMMM - idag har jeg vært flink!
Gjest Sabia Skrevet 9. januar 2006 #250 Skrevet 9. januar 2006 Det er rart hvordan det påvirker psyken; jeg blir så glad og fornøyd når jeg får noe ut av huset, og når resultatet blir romslige skap og åpne gulvflater! HMMM - idag har jeg vært flink! ← Ja bare pass deg, jeg har blitt hekta på å kaste!!! Det er så deilig å bli kvitt ting, og jeg orker bare ikke noe som helst overfyllt lenger
Malama Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #251 Skrevet 10. januar 2006 Jeg kasta mange kilo (og derfor enda flere punds) med utgåtte matvarer, tørrvarer altså, fra skapet i helga, og det regustrerte jeg på den superfling-saken. Ellers har jeg ikke kasta så mye, men ja, det trengs... Men jeg tar dette i min egen babystep-fart, og er nå på dag 9, hvor jeg skal gjøre de tinga jeg har på lappene mine, og dessuten legge til en 5 min room rescue. I går gjorde jeg alt som sto der bortsett fra å shine kjøkkenvasken faktsik. Det er ikke det at ejg ikke gadd, men min samboer ga meg fritak, fordi han fortsatt vaska opp til etter jeg hadde lagt meg (ikke min feil han altså bestemte seg for å begynne med husarbeide akkurat da jeg skulle si "da er det på tide å legge seg...") Vi bytta på senga da, ETTER at jeg var mentalt klar for å legge meg, og han vaska altså opp, men da krabba jeg til sengs og sovna. Jeg er trøtt for tida, og forsover meg nesten hver morgen også (ikke at det er krise altså, han vekker meg igjen når han har dusja) denne vintertida er ikke så grei. Derfor fikk jeg lov til å legge meg, og han skulle fjerne skitten fra vasken etter oppvasken var ferdig. Min "fkise ide" er dette flyLady-oppsettet. Han har også fått en "fisk ide" sa han i går, han skal ikke legge seg før det er mindre rotete enn det var da han sto opp.
Gjest Sabia Skrevet 10. januar 2006 #252 Skrevet 10. januar 2006 Han har også fått en "fisk ide" sa han i går, han skal ikke legge seg før det er mindre rotete enn det var da han sto opp. ← Kul type du har!!!
Fakse Skrevet 10. januar 2006 #253 Skrevet 10. januar 2006 Dagens oppdrag er å kaste noe fra matskapet/langskapet på kjøkkenet. og det tror jeg trengs. Trengs i alle fall og rydde der, for jeg har tomme glass ved siden av åpnede poser med diverse bakeingredienser. Hvorfor ikke bare putte innholdet i posene oppi glassene da liksom?
Malama Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #254 Skrevet 10. januar 2006 Kul type du har!!! ← Jepp, en flott fyr Dagens oppdrag er å kaste noe fra matskapet/langskapet på kjøkkenet. og det tror jeg trengs. Trengs i alle fall og rydde der, for jeg har tomme glass ved siden av åpnede poser med diverse bakeingredienser. Hvorfor ikke bare putte innholdet i posene oppi glassene da liksom? ← Matskapet mitt er skrapa tomt. Jeg tømte det jo i helga. (ehh.. men på tide å putte inn igjen det som skal være der kanskje... og ikke minst kjøpe nytt av alt det vi kasta...
Gjest Gjest med sko Skrevet 10. januar 2006 #255 Skrevet 10. januar 2006 Dagens oppdrag har jeg problemer med. JEG KASTER IKKE MAT! Alle tørrvarene mine blir ikke spist opp like fort, men jeg bruker dem til slutt. Derimot - jeg har stående tomme glass med skrulokk som sto og ventet på hjemmelaget jordbærsyltetøy 2005. De skal jeg jammen meg samle og dumpe i returglasscontaineren.
Malama Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #256 Skrevet 10. januar 2006 Jeg kaster mat, når den er utgått på dato.. Når det viser seg at vi har mat emd dato 2002, ja da kaster jeg den, og kjøper heller ny... Ikke ofte vi rydder der nei, for jeg innbiller meg også at "vi bruker det da til slutt", men det viste seg altså at en del ting kom inn i skapet da vi flyttet inn, og har vært der siden... Men dette har jeg altså gjort i helga, så i dag er der ikke noe som helst å kaste i tørrmatskapet mitt.
Lizzie Skrevet 10. januar 2006 #257 Skrevet 10. januar 2006 Det er ikke sååå lenge siden jeg røsket litt opp i tørrmatskapet og kvittet meg med noen åpnede melposer som gikk ut i 2003 bl.a. Tror ikke jeg finner noe særlig der. I kjøleskapet derimot vet jeg at det finnes ting som med hell burde ha vært kastet. Men i dag skal jeg ut, så om jeg orker noe når jeg kommer hjem, så er det maks å shine kjøkkenvasken. Men jeg tror ikke det blir nødvendig heller, for i dag kommer vaskehjelpen.
Gjest Gjest med sko Skrevet 10. januar 2006 #258 Skrevet 10. januar 2006 Joda, jeg kaster også mat som er langt over dato. Men jeg har en før-Flylady-rutine som gjør at jeg rydder kjøkkenskap/dypfryser minst 1-2 ganger i året, og da sorterer jeg det nyeste nederst/bakerst. På den måten unngår jeg å kaste mat.
Malama Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #259 Skrevet 10. januar 2006 Flink du Mye av det vi kastet er rett og slett ting som kom inni mitt skap da min samboer kom inni mitt liv, altså ting han hadde i sitt studentskap... Og vips, nå har vi ikke alt det lengre.
Gjest Gjest med sko Skrevet 10. januar 2006 #260 Skrevet 10. januar 2006 Flinke alle sammen, vi! Men det hjelper selvsagt å rydde i skapene imellom, bare for å få oversikten over hva man har der. Da behøver man ikke kjøpe dobbelt på butikken "i tilfelle", fordi man ikke husker om man har det hjemme... Jeg har mye mer blader/kataloger å kaste ser jeg! Første dag FlyLady oppfordret til å rapportere det antallet vi kastet, ble det hivd 9000 blader! Nå er det visstnok en 250.000 flybabies rundt om i verden, men likevel!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå