Fakse Skrevet 5. desember 2005 #161 Skrevet 5. desember 2005 Det har visst blitt en tvangshandlig å rydde kjøkkenbenken før leggetid. Var ikke ferdig med parkettlegging før 23:30 i går, men like vel "måtte" jeg rydde ut av oppvaskmaskinen og stable inn det som sto på benken. Jeg dekket også på frokostbordet som vanlig (selv om jeg er bare en for tida), og la frem klærne til i dag. Deilig at det var gjort da jeg våkna!
Malama Skrevet 5. desember 2005 Forfatter #162 Skrevet 5. desember 2005 Så fint at du har fått det som en vane du bare "må" gjøre. Det er deilig om morgenen.... Jeg har nok brutt alle mine rutiner jeg. fikk vaska en el klær i helga, og sambo vaska opp, og vi skifta på senga, men de gode rutinene mine må jeg nok opparbeide på nytt.... Starting today! Jeg går tilbake til min basis: *Vaske ei maskin med klær *Legge sammen det som er tørt av klesvasken fra i går *Fylle vaskemaskina før leggetid så den er klar til i morgen *Fylle inn i oppvaskmaskina Vi får se om jeg klarer å utvide den, og finne igjen mine hotspots og sånn. Rapportering i kveld...
Fakse Skrevet 5. desember 2005 #163 Skrevet 5. desember 2005 Bra Malma, start med det enkle! Ikke engang tenk på å utvide før de enkleste rutinene sitter skikkelig
Gjest Sabia Skrevet 5. desember 2005 #164 Skrevet 5. desember 2005 Så bra dere!!! Jeg fikk gjort Home Blessing OG vasket glassene mine, så da er jeg tilfreds. Det holder for idag
Malama Skrevet 5. desember 2005 Forfatter #166 Skrevet 5. desember 2005 Jeg synda. Jeg glemte å sette på vaskemaskina.... Men nå skal jeg fylle den til i morgen i ale fall, så DA skal jeg huske å vaske klær!
Gjest Sabia Skrevet 5. desember 2005 #167 Skrevet 5. desember 2005 Bra Malama - det blir enda bedre imorra - Husk - you are never behind!!!
Gjest Sabia Skrevet 9. desember 2005 #168 Skrevet 9. desember 2005 Måtte dytte denne lit topp på mine innlegg, så da skriver jeg litt Bare at jeg holder stand med morgen og kveldsrutinene, og får slengt inn en og annen sonevask, og Kellys missions.. Og ikveld tenkte jeg at nei jeg gidder ikke ta og shine vasken og få kjøkkenet strøkent, men så tok min "indre flylady" overhånd, og så var jammen kjøkkenet strøkent og vasken skinte, gitt.. Fakse, mulig det er automatpilot på gang i rutinene, er det ikke det som er målet? Malama, drukner du helt i arbeid på jobben eller henger du med? Klarer du å holde på etpar rutiner? ***Målet er ikke perfekt, målet er forbedring***
Fakse Skrevet 9. desember 2005 #169 Skrevet 9. desember 2005 Ja, jeg tror det er autopiloten som er målet. Hos meg er det alt for hektisk for tida, så jeg rekker ikke skrive her. Men rutinene holder stand, og jeg får gjort juleforberedelser litt og litt. Bra jobba Nivea!
Malama Skrevet 9. desember 2005 Forfatter #170 Skrevet 9. desember 2005 Autopiloten er definitvt målet, men hjemme hos oss er det lite autopilot nå. Jeg er glad om jeg har laga middag og putta tenner i løpet av kvelden jeg. Jeg er rett og slett trøtt og sliten når jeg kommer hjem fra jobb, og dessverre litt lat. Det er nok litt kaos hjemme hos oss nå. Men jeg holder en minimumsrutine. Jeg holder i det minste meg selv ren. Renser ansiktet, pusser tenner, vasker meg (og dusjer innimellom selvsagt) Og legger meg relativt tidelig så jeg skal få nok søvn. Spiser middag hver dag. Men, utover det er det dessverre lite. Så, jeg må nok skjerpe meg, og få inn en liten rutine i alle fall...
Gjest Gjest med sko Skrevet 15. desember 2005 #171 Skrevet 15. desember 2005 (endret) Min tur til å dytte opp tråden. Litt nedtur at mailsystemet til Flylady fucka opp... Jeg lider nok litt under det (det var så hyggelig å få påminnelser...) Men i alle fall, det har gjort at jeg har skjerpet inn morgen og kveldsrutiner, selv om jeg var ganske flink fra før. Ellers har det vært lite husarbeide bortsett fra sånt som har vært månedens missions. Vasketøy går automatisk. Planlegge middager også. Desemberens "Plei deg selv" strever jeg med. "Har ikke tid" selv om jeg lengter etter et fotbad! Men, jeg sparer til lange fingernegler og har kommet et stykke på vei, og minst en gang pr uke fjerner jeg gammel lakk, steller neglbånd og lakker på nytt. Jeg føler meg så fin med halvlange, velstelte negler! (Må bare huske på håndkrem). Julen: Alle gaver er innkjøpt og pakket (innpakking er gøy, ikke et ork!), Amerikapakke avsendt innen fristen, julekortene er sendt alle sammen (minus ett). Nå har jeg skrevet ned alle adresser på et ark, og satt arket inn i Kontrolljournalen så jeg finner lista til neste år (slipper bruke telefonkatalogen og Opplysningen for å finne adressene igjen!) Har klart å klemme inn et par møter m/venninner (overnattingsbesøk hos ei som bor langt unna, kino/café med ei og museum/café med ei anna), og samtidig har vi utvekslet gaver. Tips: Hallmark.com har utrolig mange søte/tøffe/stilige/morsomme jule-e-kort (gratis). Har du ikke rukket sende julekort likevel men har en mailadresse, kan du "haste-sende" julehilsner likevel. Hallmark sier kortene leveres innen 24 timer, så da kan man sende fine julehilsner senest lillejulaften... Endret 15. desember 2005 av Gjest med sko
Gjest Fantus Skrevet 15. desember 2005 #172 Skrevet 15. desember 2005 Hei dere. Nå har jeg brettet ut vingene og tar mitt første lille flaks i kveld. Syns fly-lady virker som en bra måte og organisere seg på. Jeg er et rotehue, men jeg liker å legge planer for meg selv. Såh... da går jeg ut på kjøkkenet og vasker oppvaskkummen
Gjest Gjest med sko Skrevet 15. desember 2005 #173 Skrevet 15. desember 2005 HURRA, en ny! Velkommen Fantus! Flyladymetodene er supre til å lære å bli strukturerte på.
Gjest Sabia Skrevet 15. desember 2005 #174 Skrevet 15. desember 2005 Så bra Fantus!!!! Velkommen i gjengen!!!! Jeg er et rotehue som har funnet løsningen i Flylady så jeg kan hvertfall anbefale det.. Bruk babyskrittene, de 31 skritta det står om, ikke storm fram sånn jeg gjorde og tok 10 skritt av gangen... Det er det lureste.. selv holder jeg fortsatt på med morgen og kveldsrutinene, tar Home Blessing en gang i uka, og tar et par-tre ting i ukas sone. Og Kellys Missions. Tar ikke alt sånn som jeg gjorde de første ukene som overivrig Flybaby Heldigvis brant jeg ikke ut og klarer å klamre meg fast!! Og nå som jeg har fått vaskemaskin igjen så slipper jeg å knurre hver gang jeg fikk mail med "where is your laundry"... Fantus, stå på - et skritt om gangen!! Og når du holder på å gi opp klager du bare din nød her inne, så backer vi deg opp
Lizzie Skrevet 16. desember 2005 #175 Skrevet 16. desember 2005 Hjelp, jeg må finne en bra klesvaskrutine nå som jeg har begynt i jobb igjen. Kom plutselig på at det ligger håndklær i maskinen som ble vasket mandag . Ikke greit å være et surrehode med hukommelsen til en mus når man plutselig har altfor mye å gjøre. Vasken får gå en gang til i ettermiddag, så får vi håpe den har klart seg bra. Ellers har jeg fått vaskehjelp hver 14. dag, så det gjør livet litt greiere!
Malama Skrevet 16. desember 2005 Forfatter #176 Skrevet 16. desember 2005 Jeg har falt helt av jeg.... men jeg skal, skal, skal komme inn i det igjen. Jeg var jo flink en periode, så jeg kan klare det igjen. Det vet jeg.
Gjest Sabia Skrevet 16. desember 2005 #177 Skrevet 16. desember 2005 For første gang siden jeg begynte vasket jeg ikke vasken igår kveld, det stod til og med skitne gryter oppi... Første skritt på vei ut.. Neida, skal nok hanke meg inn igjen. Heng deg fast Malama, husk at hver minste lille ting er bedre enn ingenting Jeg har stor tro på deg!!!
Gjest Gjest med sko Skrevet 16. desember 2005 #178 Skrevet 16. desember 2005 Lizzie: Heng en glorete post-it-lapp på baderomsspeilet med "Har du tømt vaskemaskinen?" Eller fest en lapp på tannbørsten, den burde være synlig... Malama: Det fine med FlyLady er at du aldri har mislykkes! Du bare hopper innpå igjen som om ingenting var hendt når du får summet deg litt! Jeg er helt sikker på at du har fått gjort en del ting nå før jul likevel. Ikke forsvinn helt fra denne tråden, men stikk innom og si hei! Selv sliter jeg med å omstille meg til nattejobbing, og det lille jeg har av oppvask blir gjerne stående tre dager før jeg tar det. Jeg må prøve å kverke den teite stemmen i hodet som sier at det er bortkastet å vaske opp så lite av gangen... Du er flink, Nivea!
Imax Skrevet 16. desember 2005 #179 Skrevet 16. desember 2005 Vil bare poste min lille seier i dag (oppi alle ukene med kvalme og svært lite husarbeid): Vasket en maskin med klær, tromlet det OG hang det opp og la det vekk Jeg er flink til de to første skrittene, mens de to siste trinnene forsvinner i mengden (med det resultatet at rent tøy ligger og slenger inntil det brukes eller må vaskes på nytt ) Så jeg vil bare gi meg selv en liten
Gjest Gjest med sko Skrevet 16. desember 2005 #180 Skrevet 16. desember 2005 Det er kjempeflott, Imax! Jeg har til min store forskrekkelse oppdaget at hotspotsenei stue/kjøkken har fått overtaket igjen. Ikke skjønner jeg hvordan de kan ha vokst...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå