Gå til innhold

Jeg nekter kjæresten tilgang til telefonen og pcen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og nå er det krangel.

Jeg gjør ingenting galt på noen av delene. Men jeg vil ha et privat rom. At meldinger sendt til venner ikke kan leses. At tekster jeg skriver (litterære) forblir hemmelige til jeg velger å dele dem. Er det så rart? 

Anonymkode: b8f57...c31

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det tenker jeg er helt innafor. Hvordan kom dette opp? Altså, er krangelen fordi han ikke kan lese meldingene dine når han vil, eller fordi du har proklamert høylydt at all tilgang på din mobil og pad er strengt forbudt?

Anonymkode: f2402...cc8

• Liker 11
Skrevet

Skjønner dere begge jeg, egentlig. Tror jeg også hadde blitt bittelitt mistenksom.

Anonymkode: 6b17c...0c2

• Liker 7
Skrevet

Da får kjæresten gjøre som alle de andre her, å snoke. Det skal visstnok være helt ok hvis man bare er mistenksom nok ./ 

Anonymkode: 1c029...973

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det tenker jeg er helt innafor. Hvordan kom dette opp? Altså, er krangelen fordi han ikke kan lese meldingene dine når han vil, eller fordi du har proklamert høylydt at all tilgang på din mobil og pad er strengt forbudt?

Vi bruker en app til å booke tennisbaner, og har han tilgang til min mobil kan vi booke både på hans og min. Nye timer dukker opp på natta når han ofte er våken og ikke jeg.

Skrevet

Så han har overhodet ikke tilgang til din mobil? Tja, jeg ville nok ha tolket det som lite tillit fra min mann, om han plutselig byttet kode på tlf, og ikke delte den. Og kanskje blitt litt mistenksom? Jeg tar det som en selvfølge at han ikke misbruker tilgangen han har på min tlf, ved å lese mld etc, og ville heller aldri misbrukt tilliten han gir meg.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så han har overhodet ikke tilgang til din mobil? Tja, jeg ville nok ha tolket det som lite tillit fra min mann, om han plutselig byttet kode på tlf, og ikke delte den. Og kanskje blitt litt mistenksom? Jeg tar det som en selvfølge at han ikke misbruker tilgangen han har på min tlf, ved å lese mld etc, og ville heller aldri misbrukt tilliten han gir meg.

Jeg er helt enig, i ett forhold må jeg føle 100% tillitt og åpenhet. Skulle min mann/kone hatt behov for å skjule ting og laget en konflikt basert på det vært ett stort rødt flagg. Spesielt hvis jeg på andre siden ikke har noen problem med å være avslappet og åpen rundt mine ting. 

Anonymkode: 69323...dde

• Liker 4
Skrevet

Min mann har heller ikke tilgang på min mobil eller pc. De bruker jeg jo i kommunikasjonen med mine venner, og det de sender til meg har de jo ikke tenkt at han skal lese.

Anonymkode: 18b96...11e

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

...og nå er det krangel.

Jeg gjør ingenting galt på noen av delene. Men jeg vil ha et privat rom. At meldinger sendt til venner ikke kan leses. At tekster jeg skriver (litterære) forblir hemmelige til jeg velger å dele dem. Er det så rart? 

Nei. Det er selvfølgelig ikke rart.

kunne ikke falt meg inn å skulle lese på samboeren sin tlf, pc etc.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er helt enig, i ett forhold må jeg føle 100% tillitt og åpenhet. Skulle min mann/kone hatt behov for å skjule ting og laget en konflikt basert på det vært ett stort rødt flagg. Spesielt hvis jeg på andre siden ikke har noen problem med å være avslappet og åpen rundt mine ting. 

Anonymkode: 69323...dde

Jeg må føle det samme, men har det motsatt.

Om min samboer forventet å ha tilgang til min tlf, ville det vært et stort rødt flagg. Jeg ville følt at det ikke var tillit.

• Liker 9
Gjest Lilleluring
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skjønner dere begge jeg, egentlig. Tror jeg også hadde blitt bittelitt mistenksom.

Anonymkode: 6b17c...0c2

Jeg hadde blitt super mistenksom... De som nekter kjæresten tilgang til sånt skjuler noe 

Skrevet

Jeg hadde synes det var kjempespesielt om kjæresten min ville ha tilgang til telefonen min. Hva skal han med det liksom? 

Anonymkode: 1b528...ef0

• Liker 15
Skrevet

Min samboer har heller ikke tilgang til min pc eller telefon uten at jeg gir ham det og "låser opp" for ham.

Det samme gjelder andre veien.

Har aldri hatt grunn til å mistenke noe som helst, og jeg skravler jo med mine venner og de betror seg om ting som ikke nødvendigvis skal leses av andre selv om han ville holdt informasjonen for seg selv.

Når det er sagt, så får han selvsagt låne den eller bruke telefonen min om det trengs!! Men det skjer alltid mens jeg er hjemme fordi det er jeg som har passord osv.

• Liker 2
Skrevet

At man skal ha fri tilgang til PC/mob er bare tull. Jeg har vært i et sånt forhold, og aldri igjen. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vi bruker en app til å booke tennisbaner, og har han tilgang til min mobil kan vi booke både på hans og min. Nye timer dukker opp på natta når han ofte er våken og ikke jeg.

Men leser han meldingene dine, da? Eller booker han en tennisbane og så skrur han av mobilen igjen? 

Hvorfor trenger han tilgang til PC-en din?

Anonymkode: a090b...68c

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

...og nå er det krangel.

Dette bunner ut i et behov om kontroll og sjalusi. Fri tilgang til tlf. og pc er starten. Deretter må du redegjøre for hver gang du er ute av huset, forsvare deg for tullete ting, og få mulige anklager rettet mot deg. Sett grenser for deg selv om hva du finner deg i er mitt råd. 

En har rett på privatliv, også i et samliv. 

Anonymkode: 022c8...f84

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

...og nå er det krangel.

Nei, det er din rett. Synes det er sykt at folk mener at de har rett på tilgang til partnerens telefon og pc.

• Liker 1
Skrevet

Jeg deler heller ikke. Har egen bruker til han på min pc. Jeg kan holde på med jobbrelaterte ting, skriver dagbok osv, og jeg krysser ikke vekk alt for hver gang. Da er det mest ryddig å ha egen bruker. 

På mobilen er det private meldinger fra familie/venner/kollegaer osv. 

Og googlesøkene hadde sikkert skremt han. Feks "hvordan ser sopp i underlivet ut"😂

Jeg tenker man må stole på hverandre. Er man hysterisk, så er det enten fordi man selv er usikker, kanskje har opplevd at tidligere partner har flørtet på meldinger med andre osv. Men man kan ikke "klandre" den nye partneren for det samme. Det blir et dårlig utgangspunkt. Ellers tror jeg at noen har mistanker som er reelle, men da må man velge å gå eller bli. Men om man skjuler mobilen hele tiden, så virker det jo merkelig. Må feks gå an å svare på noen meldinger/surfe rett ved siden av han uten å snu den vekk.

Anonymkode: eff38...3ce

• Liker 6
Skrevet
Lilleluring skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde blitt super mistenksom... De som nekter kjæresten tilgang til sånt skjuler noe 

Nei, vi gjør ikke det. Sykelig sjalusi, kalles det når du mistenker partneren for utroskap fordi du ikke får gå gjennom tlf deres.

• Liker 9
Skrevet

I gamle dager var det mer vanlig med én felles PC i huset på kjøkkenet som alle hadde tilgang til, og "kan du sjekke om jeg har fått mail fra verkstedet, kjære?". Men i dag når "alle" har hver sin mobil og PC, så er det ingen grunn til å bruke hverandres PCer. Kanskje om man har vært i sammen i 35 år. Men tenker at har man vært sammen i 3 år og har hver sin PC, så er det unaturlig å kreve tilgang til hverandres mobiler/PCer og sosiale medier, mail, etc.

Anonymkode: fac53...862

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...