AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Jeg hadde to ubetalte fakturaer som jeg glemte av forrige uke. Ikke store beløp, 600kr og 500kr på den andre. Betalte de så fort jeg fikk varsel på at betalingen var uteblitt. I helga skulle jeg kjøpe bilsete og betale med klarna, men da avviste de kjøpet mitt. Kan det være pga de to jeg hadde glemt? Men de er jo betalt nå? Når oppdateres det isåfall så jeg kan bruke klarna igjen? Anonymkode: f5c6d...836
Elysion Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 Kanskje det tar tid å få de registrert som betalt hos Klarna. Ville ha kontaktet kundeservice i så fall. 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 Betal med kort når du kjøper så slipper du det. Jeg betaler alltid med de samme, blir også ofte billigere på sikt. Anonymkode: dccb0...7a2
Miranda Bailey Skrevet 13. september 2021 #5 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Betal med kort når du kjøper så slipper du det. Jeg betaler alltid med de samme, blir også ofte billigere på sikt. Anonymkode: dccb0...7a2 Koster ikke noe ekstra å bruke klarna. Jeg kjøper alltid via klarna om det er mulig, slik at jeg slipper styret med tilbakebetaling om jeg angrer på kjøpet. Jeg betaler dog alltid innen fristen - får varsel fra appen én dag før forfallsdatoen. 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #6 Skrevet 13. september 2021 Miranda Bailey skrev (1 minutt siden): Koster ikke noe ekstra å bruke klarna. Jeg kjøper alltid via klarna om det er mulig, slik at jeg slipper styret med tilbakebetaling om jeg angrer på kjøpet. Jeg betaler dog alltid innen fristen - får varsel fra appen én dag før forfallsdatoen. Ja nå tenker jeg helst på de som utsetter. Har vært der selv, derfor betaler jeg når jeg kjøper. Man har akkurat de samme rettigheter mtp reklamasjon, retur osv. Anonymkode: dccb0...7a2
Miranda Bailey Skrevet 13. september 2021 #7 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja nå tenker jeg helst på de som utsetter. Har vært der selv, derfor betaler jeg når jeg kjøper. Man har akkurat de samme rettigheter mtp reklamasjon, retur osv. Anonymkode: dccb0...7a2 Ja, det er vel ikke anbefalt å bruke penger man ikke har, spesielt ikke når man vet man sliter med å gjøre opp for seg/huske forfallsdatoene. Jeg bruker kun klarna slik at jeg skal slippe å måtte vente i flere dager på å få tilbakebetalt penger når jeg har angret på et kjøp. Har dårlig råd, så å gå i minus i flere dager kan påvirke økonomien stort. Bruker dog aldri penger jeg ikke har. Det er slik man ender opp på luksusfellen. TS: Prøv å kontakt kundeservice. Ellers vil jeg anbefale deg å ikke bruke klarna dersom du ikke er ansvarlig nok til å klare å huske å betale tilbake i tide. På klarna kan man både utsette eller dele opp betalingen, og man kan skru på varsler for forfallsdatoer, så det er ingen unnskyldning for å glemme seg ut. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #8 Skrevet 13. september 2021 Kan det hende at du har dårlig kreditt score? At du tjener for lite? Jeg er voksen student med redusert inntekt de siste par årene og jeg kan gjennomføre små kjøp opp til va 1000kr, men får avslag over dette. Anonymkode: ff3ca...037 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #9 Skrevet 13. september 2021 Klarna bruker flere dager på en registrere en betaling - har du sjekket at den faktisk er registrert som betalt? Jeg bruker også alltid klarna og det fungerer supert om man betaler før forfall😁 Anonymkode: 55453...6e2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #10 Skrevet 13. september 2021 Er det deg med svigerfar som ikke ville kjøpe bilstol? Anonymkode: efbc0...4e8 2
Million Skrevet 13. september 2021 #11 Skrevet 13. september 2021 (endret) Det kan ta noen dager før en betaling blir ordentlig registrert og fakturaene du glemte blir registrert som oppgjort. Vet ikke om Klarna har et "synderegister" over folk som glemmer å betale i tide, selv om det bare er noen dager eller innenfor purringen. Altså før det går til inkasso. De liker kanskje ikke at folk er sene, selv om det bare er noen dager? Avvent et par-tre arbeidsdager til (det går ikke bankbetalinger i helgene) før du prøver kjøpet på nytt. Endret 13. september 2021 av Million
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #12 Skrevet 13. september 2021 Last ned appen fra Klarna, så får du opp påminnelser før forfall og kan se om innbetalinger er registrert. Anonymkode: 4ce67...fb8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #13 Skrevet 13. september 2021 Var ganske forsinket med en regning fra klarna for 5 år siden, får ikke handlet der mer... Skjønner ingenting. Anonymkode: b0364...053
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #14 Skrevet 14. september 2021 Jeg har alltid fått handle med Klarna til tross for betalingsanmerkning.. får ikke handle for over 2000 da Anonymkode: da380...d89
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #15 Skrevet 14. september 2021 Jeg får ikke lov til og handle mer med klarna i hele tatt, da jeg hadde så mye regninger derfra Anonymkode: 590ca...b17
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #16 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har alltid fått handle med Klarna til tross for betalingsanmerkning.. får ikke handle for over 2000 da Anonymkode: da380...d89 Rart det er så mye forskjellig. Noen får, andre ikke... Anonymkode: b0364...053
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #17 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Rart det er så mye forskjellig. Noen får, andre ikke... Anonymkode: b0364...053 Vil tro det handler om inntekt. De vurderer selvsagt alles betalingsevne før de godkjenner lån. Anonymkode: 68a54...649
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå