Gå til innhold

Har du sett netflix-messiah?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3c95cb60-b6ef-4c89-8928-daad857d9770?fit
Jeg har sett denne for andre gang nå og har gått litt frem og tilbake på om jeg tror det hadde vært mulig ...og jo, jeg har landet på at det kunne godt ha blitt slik; vi ville få opptøyer og mistro, forvirring, anklager, følgere, tilbedere, helbredelsesønsker og alt som de viser i serien. I tillegg passer han svært godt til akkurat denne rollen syns jeg. Troverdig.

Har du sett den og hva syns du om det hele evt? https://www.imdb.com/title/tt7671598/ 

Skrevet

Ikke sett ennå, men ligger i lista på hva som skal sees😊

Anonymkode: 457f6...d9d

• Liker 2
Skrevet

:tommelopp: Kom tilbake hit etterpå og si hva du tenkte...? 

Skrevet

Så den aldri ferdig, mistet interessen. Kan du fortelle i spoilertag hva greia med han var? 😁 Var han terrorist? 

(jeg lider under dårlig tid så mange serier blir dessverre nedprioritert) 

Skrevet (endret)

Han var muligens en Guds sønn som igjen ble sendt ned til menneskene for å lodde stemningen. Kanskje det. Kanskje ikke. Kanskje det. Spørsmålet ble hengende i luften gjennom hele filmen og han forsvant igjen til sist. Han foretok seg spesielle  ting som troende trodde på og tvilerne betvilet og bortforklarte som noe helt annet = han er ikke ekte! En løgnaktig sjarlatan!!!

Han hadde vel aldri sagt at han var noe som helst i starten, men menneskene som opplevde ham tolket ham som den nye Messias og det tok helt av. Når folk først begynner å spre budskapet, så tar det kort tid før det blir stort og uregjerlig. Noen vil tjene penger på det og kaster seg inn i sentrum. Folk vet ikke hva de skal tro. De høye herrer og damer aner heller ikke hva de har foran seg. Tvil. Tro. Tvil. Sinne. "Vi skal ta ham!!!" Løgner! Bedrager! Andre faller sjokkert på kne og får hele sitt miserable  liv snudd opp ned og visshet om at det de nå opplever er sant. Det ER ham... 

Jeg vil anbefale alle som syns temaet er interessant å se serien.
                                         Mye bedre det enn å sjekke de siste sidene i boka først. ;) 

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet

skal

Skrevet
On 9/13/2021 at 4:54 PM, Hoppetaujenta said:

:tommelopp: Kom tilbake hit etterpå og si hva du tenkte...? 

skal jeg gjøre☺️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...