AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Hei. Min eks svigemor, altså barnets farmor, har holdt ved en bok jeg skrev i når jeg gikk gravid. Der skrev både jeg og bf, men boka var i hovedsak min. Jeg skrev ned tanker og alt annet jeg ville få skrevet ned. I hovedsak om graviditet og barseltiden. og det inneholder mitt armbånd fra fødestuen og barnets. Der står jo også mitt personnr.. Jeg har lenge ikke visst hvor den boka var. Antok den forsvant i flyttingen når jeg gikk ifra bf. Jeg har jo lett etter den, men det er 6år siden brudd. Så jeg tenkte at den er og forblir vekk. Nå fortalte jentungen at i helga fikk hun se og lese i den boka hos farmor. Og fikk se mitt armbånd fra sykehuset, fra når jeg fødte ho. Jeg er glad for at den boka enda eksisterer, men samtidig vil jeg ha den tilbake. MEN! Eks svigermor hater meg, sånn langt inn i rævmargen. Virkelig hater! Og grunnene er ikke av noe dypere enn at jeg er grusom (hennes mening). Typ hun meldte meg til bv fordi ho mente jeg hadde søppel liggende på gulvet i stua. (Ble selvsagt ingen sak, men ho sendte så mange meldinger av denne type karakter at bv ønsket en samtale ang trakasseringen ho driver med)🙄 så med andre ord er det betent, men jeg ønsker jo boka mi. Om ikke den, så båndet mitt i det minste. Det er personlig. Noen tanker om hvordan jeg kan be den tilbake? Bf er 0 intr i å hjelpe. Han kan ikke brukes som et alternativ med andre ord😅 Anonymkode: 519a6...e38
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 Kan barnet ta den med hjem neste gang det er hos bestemoren? Anonymkode: 20700...141 24
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan barnet ta den med hjem neste gang det er hos bestemoren? Anonymkode: 20700...141 Jo det er mulig, men jeg forsøker å holde det sånn at barnet skal slippe å involvere seg for mye. Typ hun bare får den med. Men da må jeg ha en dialog med bestemor. Anonymkode: 519a6...e38 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #4 Skrevet 13. september 2021 Hva sier barnefar til dette? Anonymkode: e6428...d0c
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #5 Skrevet 13. september 2021 Hva med å skrive at datteren din har lyst til å ha boka hjemme? Anonymkode: 8296c...a95 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #6 Skrevet 13. september 2021 Dette får du ikke gjort noe med. Du skal selvsagt ikke involvere ungen, det er et idiotisk råd. Anonymkode: 0c61d...f0c 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #7 Skrevet 13. september 2021 Ts her. barnefar nekter å snakke med meg direkte, all kommunikasjon går via kjæresten hans. Som ofte svarer på vegne av han. Hun er heller ikke så glad i meg, og kommunikasjonen er deretter 😬 jeg må virke helt forferdelig etter hva dere leser her inne nå😆 Jeg har heller ikke snakket direkte med han om det(eller dama hans), da jeg forsøker å tenke ut en fremgangsmåte som ikke gjør at det hele blir blåst opp. Og de i verstefall ødelegger boka. Det er egnt min store frykt, siden den er fra en «hellig» tid jeg aldri får igjen. Jeg tenker jo at den boka er min, og armbåndet med personnummeret mitt på. De har egentlig bare å levere den tilbake. Men samtidig vil jeg ikke lage en situasjon hvor farmor føler seg angrepet. Da mtp hvor lite hun liker meg. tenker jeg kan nevne at jentungen vil ha det med hjem. Men mistenker at det ikke vil plutselig skje av seg selv 😅 Anonymkode: 519a6...e38 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #8 Skrevet 14. september 2021 Ts her jeg ringte farmor. Ho latet som om ho ikke forstod hva jeg snakket om. Til jeg nevnte at armbåndet mitt er svært personlig og ho ikke skal selvsagt ikke ha den, og at jentungen fikk se i boka i helga. Så den skal være hos ho. Da husket hun plutselig, kanskje, mulig: som ho sa Ho skulle se om den ikke plutselig ble kastet. For hun skulle visst rydde i skapet sitt i dag. Mest sannsynlig har hun den, og gjemmer den vekk, eller kaster den så jeg ikke får den tilbake 💁🏻♀️ Anonymkode: 519a6...e38
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #9 Skrevet 14. september 2021 Ring politiet og meld den stjålet. Anonymkode: aadbe...f30 12
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #10 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ring politiet og meld den stjålet. Anonymkode: aadbe...f30 Det hadde faktisk jeg også vurdert… Anonymkode: d82f4...5d7 6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #11 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ring politiet og meld den stjålet. Anonymkode: aadbe...f30 Men kommer man noen vei med det? -ts Anonymkode: 519a6...e38 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #12 Skrevet 14. september 2021 43 minutter siden, AnonymBruker said: Men kommer man noen vei med det? -ts Anonymkode: 519a6...e38 Farmor fortjener å bli anmeldt uansett hva. Anonymkode: 6c742...084 6
Gjest Alterego666 Skrevet 14. september 2021 #13 Skrevet 14. september 2021 Ikke involver barnet ditt i striden med farmor. Jeg gjetter at barnet har nok med en mor og en far som ikke snakker sammen.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #14 Skrevet 14. september 2021 Jeg hadde spurt barnet litt tilfeldig hvor i huset boka ligger. Funnet et påskudd til å inn hos farmor. Så rappet den tilbake, bare puttet den i veska når hun ikke så. Den er jo din. Anonymkode: 3b2f1...657 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #15 Skrevet 17. september 2021 Ts her jeg kommer ikke til å dra inn til farmor, og barnet slipper alt annet enn å få den boka dytta i sekken sin. Om jeg får den tilbake da. Forsøker å forsone meg med at den ikke kommer tilbake. Men er forstyrrende at den gærne dama tar vare på noe så personlig som er mitt. Det er faen ikke normalt. Anonymkode: 519a6...e38 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #16 Skrevet 17. september 2021 Jeg hadde fått med meg et familiemedlem eller en venn og bare ringt på døra Anonymkode: 7fc3e...c89 9
Bacteria Skrevet 17. september 2021 #17 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ts her jeg kommer ikke til å dra inn til farmor, og barnet slipper alt annet enn å få den boka dytta i sekken sin. Om jeg får den tilbake da. Forsøker å forsone meg med at den ikke kommer tilbake. Men er forstyrrende at den gærne dama tar vare på noe så personlig som er mitt. Det er faen ikke normalt. Anonymkode: 519a6...e38 Nei, det er ikke normalt. Skikkelig ondskapsfullt er det. Har ingen andre råd enn det du har gjort, spørre pent om å få den tilbake. Tviler på at det hjelper å melde til politi. De ransaker neppe farmors bosted for å finne boka. 5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #18 Skrevet 17. september 2021 Så sykt. Hun hater deg, men sitter å gnuer på noe så personlig som er ditt? Anonymkode: 7490b...10d 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #19 Skrevet 17. september 2021 Jeg hadde ringt igjen og nevnt at det ikke er lov å lese andres private dagbøker, og at du godt kan involvere politiet med mindre hun gir den til deg. Anonymkode: 19e12...163 7
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #20 Skrevet 17. september 2021 Jeg hadde ventet til barnet ble litt eldre, og så hadde jeg bedt henne ta den med hjem. Alternativt hadde jeg funnet en unnskyldning for å følge barnet mitt inn. Latt som jeg måtte på do eller noe. Og så snappet den med meg om den lå lett tilgjengelig. Anonymkode: e550e...9e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå