AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #21 Skrevet 14. september 2021 Magika_fra_Fyll skrev (1 minutt siden): Det har blitt populært blant kvinner de siste ~10-ish årene, for et par-tre år siden spøkte Norges Styrkeløftforbund med at de måtte kjøre en rekrutteringskampanje for å få flere menn med på styrkeløft siden det var flere damer enn herrer med på et stevne. Jeg synes bare det er en positiv ting, jo flere jo bedre Ja, de færreste tenker nok at det er en negativ ting. Unntaket er menn som føler seg truet og betegner det som maskulint fordi de selv er redd for at kvinnen skal være sterkere enn dem selv. De ser også for seg body builder versjonen av kvinner med kjempe lav fettprosent og megastore muskler. Sannheten er, dessverre for disse mennene, at det skal godt gjøres at en kvinne får maskulin kropp av hard styrketrening. Da snakker vi heftig trening over lang tid (flere år). Menn bygger muskler lettere enn kvinner og de er også sterkere enn kvinner. En mann som trener like tung styrke som en kvinne, vil bli mye sterkere. Men en som ligger på sofaen og runker tjue ganger om dagen mens han spiser pizza og godteri som han skyller ned med pils, vil så klart være svakere enn en godt trent kvinne. Dette sitter så klart langt inne for disse mennene å innrømme og det er kanskje ikke lurt å høre for mye på disse mennene heller. Jeg er veltrent og løfter tungt, men typen min er mye sterkere enn meg og han er også veltrent. Jeg har trent styrke i 3 år, han i 5 år, vi kjører også ulike program og har litt ulike mål. Men jeg er sterkere enn gamer kompisen hans som utfordra meg til håndbakk på fylla.. Kjæresten har jeg ikke sjans til å ta i håndbakk Anonymkode: 5cb3c...014 3
Trening Skrevet 14. september 2021 #22 Skrevet 14. september 2021 Magika_fra_Fyll skrev (45 minutter siden): Det har blitt populært blant kvinner de siste ~10-ish årene, for et par-tre år siden spøkte Norges Styrkeløftforbund med at de måtte kjøre en rekrutteringskampanje for å få flere menn med på styrkeløft siden det var flere damer enn herrer med på et stevne. Jeg synes bare det er en positiv ting, jo flere jo bedre Seriøst??
LeneXCII Skrevet 14. september 2021 #23 Skrevet 14. september 2021 (endret) Jeg tipper en årsak til at styrketrening har blitt populært også blant jenter/kvinner er at det er den enkleste måten å forme kroppen på. Kombinert med et riktig kosthold Legg til at det har blitt veldig inn å se, ikke bare veltrent, men godt trent ut 😉 Endret 14. september 2021 av LeneXCII 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #24 Skrevet 14. september 2021 Det er nok riktig at det har blitt veldig populært med styrketrening blant jenter. Bortsett fra mulig et lite set-back under corona, så har det vel bare økt og økt. Jeg er i midten av 20-årene, jobber som sykepleier, og vil vel anslå at hvert fall 2/3 av min omgangskrets trener jevnlig. Og ja, det er å løfte tungt som er trenden. Det er blitt status å han en sterk og spenstig kropp, gjerne litt synlige muskler og å ha en stram sprettrumpe . Jenter kan bli usedvanlig sterke i underkroppen, ofte sterkere enn gutta der. Jeg tok f.eks. mer enn ekskjæresten i både hip thrusts og markløft. Anonymkode: 73c71...605 6
LeneXCII Skrevet 14. september 2021 #25 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er nok riktig at det har blitt veldig populært med styrketrening blant jenter. Bortsett fra mulig et lite set-back under corona, så har det vel bare økt og økt. Jeg er i midten av 20-årene, jobber som sykepleier, og vil vel anslå at hvert fall 2/3 av min omgangskrets trener jevnlig. Og ja, det er å løfte tungt som er trenden. Det er blitt status å han en sterk og spenstig kropp, gjerne litt synlige muskler og å ha en stram sprettrumpe . Jenter kan bli usedvanlig sterke i underkroppen, ofte sterkere enn gutta der. Jeg tok f.eks. mer enn ekskjæresten i både hip thrusts og markløft. Anonymkode: 73c71...605 Du nevner et viktig poeng, det er ikke lenger tabu for jenter å vise synlige muskler! 3
Zooey Skrevet 14. september 2021 #26 Skrevet 14. september 2021 Det er fordi det kvinnelige kroppsidealet har forandret seg. Det har det for såvidt gjort kontinuerlig hvis du ser tilbake de siste 100 årene. Jeg synes det er kult at det er mer sosialt akseptabelt at kvinner trener tyngre vekter. Men det er som med dette idealet som alle andre, det er noen som blir sykelig opptatt av det. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå