Gå til innhold

Styrketrening i vinden noe så til de grader?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hva som skjer egentlig. Jeg er en mann. Er det blitt et styrketreningshysteri? Jeg har f.eks. en tinderkonto. Omtrent halvparten av jentene der legger ut bilder av seg selv fra treningsstudio, gjerne med et eller annet tungt løft. Går ikke an å gå inn på instagram uten å bli overøst av jenter som reklamerer med fitnessreise/ strength gains/ muskelvekst. På toget i dag satt jeg ved siden av jenter kanskje 17-18 år som snakket om hvor my de tok i benkpress. På treningssentrene kryr det av jenter som tar chin-ups med 20kgs vekt rundt livet, eller tresifrede markløft langt opp på skalaen.  Hver gang jeg ser en veldreid pen jente på gata nå så tenker jeg - hun der løfter sikkert jævla tung shit på gymmet som gjør at hun ser så bra ut som hun gjør.

Har det tatt helt av ?

Anonymkode: c768b...f05

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn har det jo vært i mange år. Så bra at folk tar vare på helsen sin. 

Anonymkode: 0215c...33e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kryr er vel å ta litt vel mye i. De fleste på tinder er hverken på studio eller har tenkt tanken på å dra dit. Så om noen få trener syns jeg de skal få lov til det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lurer på hva som skjer egentlig. Jeg er en mann. Er det blitt et styrketreningshysteri? Jeg har f.eks. en tinderkonto. Omtrent halvparten av jentene der legger ut bilder av seg selv fra treningsstudio, gjerne med et eller annet tungt løft. Går ikke an å gå inn på instagram uten å bli overøst av jenter som reklamerer med fitnessreise/ strength gains/ muskelvekst. På toget i dag satt jeg ved siden av jenter kanskje 17-18 år som snakket om hvor my de tok i benkpress. På treningssentrene kryr det av jenter som tar chin-ups med 20kgs vekt rundt livet, eller tresifrede markløft langt opp på skalaen.  Hver gang jeg ser en veldreid pen jente på gata nå så tenker jeg - hun der løfter sikkert jævla tung shit på gymmet som gjør at hun ser så bra ut som hun gjør.

Har det tatt helt av ?

Hva slags bolegym trener du på? Kvinner som tar chin-ups med +20kg er i topp 5% av verdens sterkeste. 

Anonymkode: 0985c...7ea

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det tatt helt av ?

Oj, hvor i all verden trener du? Jeg kjenner kun to kvinner som tar pull ups med 20 kilos vekter. Jeg trener 10-12 timer i uka, veldig mye over snitt med andre ord, og jeg klarer ikke en eneste pull ups med 20 kilo ekstra. De aller aller fleste kvinner jeg vet om tar faktisk ikke en eneste uassistert pull-up. 

Ut over det synes jeg det er råbra at flere trener styrke 💪

Anonymkode: e05b0...176

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oj, hvor i all verden trener du? Jeg kjenner kun to kvinner som tar pull ups med 20 kilos vekter. Jeg trener 10-12 timer i uka, veldig mye over snitt med andre ord, og jeg klarer ikke en eneste pull ups med 20 kilo ekstra. De aller aller fleste kvinner jeg vet om tar faktisk ikke en eneste uassistert pull-up. 

Ut over det synes jeg det er råbra at flere trener styrke 💪

Anonymkode: e05b0...176

Jeg trener på SATS i Oslo, noen veksler mellom ulike, Fagerbrog, Bislett, Colosseum (mest de tre). Jeg sett hvert fall 3-4 jenter iløpet av de siste par gangene jeg har vært der som har tatt pull-ups eller chin-ups med ekstra vekt (mulig jeg overdrev litt med 20kg) . Ja det er jo råbra, men det har liksom skjedd så utrolig eksplosiv utvikling. For meg så føles det som å leve nesten i en drøm - hvor kom dette fra liksom? Fra at alle ville være syltynne modeller og var livredd for muskler, til at alle vil være fysisk sterke og ha synlige muskler. Det handler selvfølgelig om å være sunn, men også at estetiske idealer har forandret seg brått. Det er veldig attraktivt, men samtidig litt sjokkerende. Som mann kjenner man også på kroppspresset. Det blir jo desto stadig viktigere å være stor og muskuløs for å føle seg som en mann i disse dager. 

Anonymkode: 3fca7...c7d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bolegym trener du på? Kvinner som tar chin-ups med +20kg er i topp 5% av verdens sterkeste. 

Isåfall kjenner jeg plutselig veldig mange av verdens sterkeste kvinner 😂😂 tviler gitt.

Mitt inntrykk er at dette begynte allerede i 2012 da bikinifitness kom til Norge. Så begynte de i tillegg å skjønne at det er mer til livet enn lav fettprosent og da begynte folk å faktisk ta i på trening. Så det har definitivt holdt på i noen år.

Anonymkode: fe771...dc3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke akkurat en ny trend, men synes uansett det er superbra, bortsett fra at jeg av og til føler meg litt svak når jeg omgitt av masse sterke damer på halvparten av min fysiske størrelse 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tok helt av, men det er noen år siden, kanskje 10-12 år siden. Og det er jo rett og slett bare råsexy. "Trene som Tarzan og se ut som Jane", det er blitt normen det nå, særlig i byene,  Mange jenter er blitt veldig fysisk sterke, og ikke bare "sterke til å være jente". Er du en pingle eller ikke trener som mann, så vil du bli lett gruset av disse jentene. 

Anonymkode: 6fbc0...21f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt hvordan menn føler seg truet av at så mange kvinner trener styrke. 😂

Anonymkode: 5cb3c...014

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da er jeg plutselig blant verdens 5% sterkeste med mine 25 ekstra pullups-kg🙊

Anonymkode: a94b9...b5e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har det tatt helt av ?

I hvert fall det å ha en sterk og muskuløs rompe og lår veldig populært . Der kjører jentene minst like tungt som gutta gjør, for å få fylde og fasong. På overkropp er det vel litt mer varierende , men mange jenter liker å kjøre tungt også på øvelser for rygg , skuldre og triceps .

Anonymkode: 0964a...158

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I hvert fall det å ha en sterk og muskuløs rompe og lår veldig populært . Der kjører jentene minst like tungt som gutta gjør, for å få fylde og fasong. På overkropp er det vel litt mer varierende , men mange jenter liker å kjøre tungt også på øvelser for rygg , skuldre og triceps .

De fleste kvinner som trener regelmessig og tung styrke over tid, får en helt vanvittig flott fasong og kropp. Så fremst fettprosenten er normal, syns ikke det ser så bra ut når kvinner er ripped, men fyldige lår og bra rumpe er jo bare et pluss. Er kvinne selv og trener styrke jevnlig, og kroppen min ser smashing ut i forhold til hvordan den så ut utrent. :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De fleste kvinner som trener regelmessig og tung styrke over tid, får en helt vanvittig flott fasong og kropp. Så fremst fettprosenten er normal, syns ikke det ser så bra ut når kvinner er ripped, men fyldige lår og bra rumpe er jo bare et pluss. Er kvinne selv og trener styrke jevnlig, og kroppen min ser smashing ut i forhold til hvordan den så ut utrent. :) 

Ja. Man ser så mange vakre kvinnekropper på treningssente som skyldes beinhard innsats. Skjønnhet og fysisk styrke i ett. Det er en utrolig sexy kombinasjon 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Da er jeg plutselig blant verdens 5% sterkeste med mine 25 ekstra pullups-kg🙊

Anonymkode: a94b9...b5e

Er du kvinne så er du det ja 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt populært blant kvinner de siste ~10-ish årene, for et par-tre år siden spøkte Norges Styrkeløftforbund med at de måtte kjøre en rekrutteringskampanje for å få flere menn med på styrkeløft siden det var flere damer enn herrer med på et stevne. Jeg synes bare det er en positiv ting, jo flere jo bedre

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...