Gå til innhold

Chia pudding, oppskrift - får det ikke til!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt om kostholdet for å klare å gå ned i vekt. En del av det er å finne ut nye frokost/lunch mat jeg kan spise som ikke er brød, brød og mer brød.

Chia pudding virker interessant. Men jeg får det ikke til. Tror jeg må ha feil kombinasjon av mengde frø og melk kanskje.

Jeg ønsker å blande sammen soyamelk med chiafrø. Ikke noe ekstra søtning, har planer om å ha bær ol servert til uteom.

Men når jeg blander sammen samler alle frøene seg på bunnen i en tykk klump, noen flyter fint rundt i melken på toppen.

Hva gjør jeg feil? Trodde det var bare å blande sammen og sette i kjøleskapet. Men ser jo når jeg blander sammen, med en gang jeg slutter å røre så samler de seg på bunnen, og der blir de liggende.

Jeg har fått det til en gang, da laget jeg den med soya sjokolademelk. Men samme blandingsforhold med vanlig soyamelk funker ikke 🤪 blir litt gal.

Er det noe mer man må gjøre? Har noen en oppskrift?

Var denne oppskriften her jeg brukte:

https://beritnordstrand.no/oppskrifter/melkefri-chiapudding-med-sjokoladesmak

Men funket kun med sjokolade soyamelk og ikke med den med vaniljesmak 🤪 er det en densitetsforskjell på de to eller noe? 🤪

Anonymkode: 286e7...cd2

Skrevet

Ok, tror kanskje jeg har funnet feilen, for lite røring. Man må røre mer en bare en gang 😅

Får se i morgen tidlig om jeg har fått det til denne gangen 😄

Anonymkode: 286e7...cd2

Skrevet

Jeg pleier å blande med melk og  yoghurt eller cottage cheese. Har ikke noe spesielt blandingsforhold, men bare rører godt rundt så alle blir dekket av melk/yoghurt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...