Gå til innhold

Foreldre som ikke svarer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her å er direkte lei meg, selv om jeg er voksen og vet at folk er forskjellige. 

Har et barn i 1. klasse og opplever til stadighet at vi spør om andre barn i klassen vil finne på noe på fritiden, være med hjem fra skolen, på kino etc. og ikke får svar fra de andre foreldrene i klassen. Det oppleves rett og slett jævlig at barnet mitt og et annet barn har "avtalt" å være med hjem eller leke etter skolen, men at de andre foreldrene ikke så mye som gidder å svare på sms eller messenger når invitasjonen kommer. Jeg begynner å føle det er noe galt med enten oss foreldre eller barnet vårt siden vi ikke er verdige nok til å en gang få et "sorry, det passer ikke".

Vi bor i en bygd, så det er dessverre ikke så store forhold eller mange barn å velge mellom. Derfor oppleves det ekstra vondt å bli avvist.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dere tilflyttere til denne bygda? Om dere er det er det vel slik som de aller fleste bygdetullingene oppfører seg mot «fremmedfolk» Om dette har pågått over lengre tid å om dere har mulighet hadde jeg flyttet, barnet går enda bare i 1 klasse så det skal nok gå bra for barnet å tilpasse seg. Hvordan er disse menneskene mot dere når dere treffes på butikken fks? Forstår at det føles sårt for dere, ikke greit å bli fryst ut.

• Liker 2
Skrevet

De later som ingenting når vi møtes, så derfor dette fremstår som veldig spesielt. Kanskje er dette typisk "bygda", men jeg forventer kanskje et visst nivå av folkeskikk. 🤷‍♀️

Skrevet

Veldig rart å ikke svare da? frekke folk mener jeg! man svarer jo hvis ikke det passer også.  

Anonymkode: 81a5a...79a

Skrevet

Tving de til å svare ved å ringe. Enig i at det er dårlig folkeskikk, men er fra «bøgda» selv, og det er dessverre helt vanlig. Ikke bare mot nyinnflyttete heller🙄 

Anonymkode: 7eeb3...2aa

Skrevet

Jeg bor i bygd, flyttet hit for 2,5år siden. De eneste foreldrene som «gidder» å være med oss er de som også er tilflyttere.

jeg har også opplevd at foreldre ikke svarer når vi prøver å følge opp en avtale barna har laget seg i mellom. Eller at de har ytret er ønske flere ganger.
En av de kommer aaldri i bursdag, svarer så vidt på invitasjon. 
folk er forskjellige, men jeg tror det er sånne raringer som bor på bygda som driver med dette. 
jeg ser at de fleste som driver på med dette ikke ser ut til å være ressurssterk (ikke pent å dømme for det man ser utenfra, jeg vet). 

Uansett; er man lat, travel eller evner ikke annet enn å klø deg i rumpa. Så klarer alle å skrive «hei, passer ikke nå» eller noe lignende. Et eller annet da. 
Jeg gir en stemme til at det er foreldrene som er litt utenfor normalen, og ikke at de ikke liker dere. 

Anonymkode: 9835f...7c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...