Gå til innhold

Smittet av HPV etter 5 år i fast forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg tok celleprøve noen måneder etter jeg begynte å date min nåværende samboer, den ga ingen utslag på noe, alt så fint ut. Nå, fem år etter, viste celleprøven at jeg har HPV viruset. Hvordan er det mulig når jeg kun har hatt samme partner siden sist negative prøve? Antar at det er noe prøvekluss kanskje med falske positive eller negative svar, men gikk plutselig opp for meg at en annen grunn kan være at samboeren min har ligget med noen? Noen som har noen erfaringer? 

Anonymkode: 66c99...b9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har nok hatt hpv da og smittet deg. 

Anonymkode: c9457...983

Skrevet

Celleprøven viser celleforandringer som kan komme så mye som 10 år etter smitte. Celleprøven påviser ikke HPV men vi vet at HPV står bak celleforandringen.

Anonymkode: a4ff0...afc

• Liker 3
Skrevet

Jeg tok celleprøve og fant ut at jeg ikke hadde hpv, men celleforandringer. Så de sjekker for hpv også. 

Du har nok blitt smittet litt senere da? Eller første prøven var feil. 

Anonymkode: 6142f...d4f

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Celleprøven viser celleforandringer som kan komme så mye som 10 år etter smitte. Celleprøven påviser ikke HPV men vi vet at HPV står bak celleforandringen.

Anonymkode: a4ff0...afc

I noen fylker tar de HPV-prøve samtidig med celleprøven, regner med TS har tatt prøve i et av de fylkene.

Anonymkode: 822fc...01c

Skrevet

Før testet de aldri celleprøver rutinemessig for hpv, så du har nok hatt det hele tiden men ikke fått celleforandringer før nå. 

Anonymkode: 16e62...108

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...