AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Hei. Min samboer jobber på båt og jobber rotasjon ca 2 uker på og 4 uker av. De gangene han har fri så er han gjerne borte flere dager da han har en hobby som tar tid. Han tar rett og slett ferie og lever sine glade dager. Gjør det han har lyst til og lever livet. Jeg jobber 24/7 og tar ofte doble vakter for å få det til å gå rundt. Har heller ikke tatt særlig med ferie i år. Han tjener ca tre dobbelt så mye som meg, og det er ikke så mye snakk om at jeg burde få meg litt fri. Vi deler alt 50\50. Synes det er litt vondt at han ikke en gang tenker på meg. Kjenner jeg blir litt misunnelig, og at jeg går rundt og irriterer meg. Tanker? Andre i samme situasjon? Anonymkode: 3716b...b13 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 Du kan jo ta et karriereskifte om du er misfornøyd med din egen livssituasjon. Det er mye bedre enn å gå rundt å misunne andre 😊 Anonymkode: d3753...b85 38
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 Hadde det blitt bedre om han hadde betalt mer? At dere hadde delt prosentvis eller gjort det mer rettferdig? Det høres jo ikke rettferdig at du må jobbe døgnet rundt for at det skal gå rundt og han jobbe i to uker.... Anonymkode: 24302...d7f 32
Hr. Aktiv Skrevet 13. september 2021 #4 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei. Min samboer jobber på båt og jobber rotasjon ca 2 uker på og 4 uker av. De gangene han har fri så er han gjerne borte flere dager da han har en hobby som tar tid. Han tar rett og slett ferie og lever sine glade dager. Gjør det han har lyst til og lever livet. Jeg jobber 24/7 og tar ofte doble vakter for å få det til å gå rundt. Har heller ikke tatt særlig med ferie i år. Han tjener ca tre dobbelt så mye som meg, og det er ikke så mye snakk om at jeg burde få meg litt fri. Vi deler alt 50\50. Synes det er litt vondt at han ikke en gang tenker på meg. Kjenner jeg blir litt misunnelig, og at jeg går rundt og irriterer meg. Tanker? Andre i samme situasjon? Anonymkode: 3716b...b13 Bytt partner. Dere passer ikke sammen. Avensjuka har trådt i kraft her og da er det spikeren i kista. 15
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #5 Skrevet 13. september 2021 Har dere barn sammen? Det kommer ikke helt frem av innlegget. Anonymkode: a707e...5b9 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #6 Skrevet 13. september 2021 Dette tenker jeg du bør ta opp med han? Det bør være normalt, og lav terskel for å prate om hverdagslige saker i et samliv? Gi og ta tenker jeg, ydmykhet og respekt. Husk på, når han er på jobb i de to ukene er det nok både tungt og heftig når det står på, og mulighet til å faktisk koble av når han så har fri er kanskje det han trenger for å stå i jobben? Alle har ansvar for egen tilfredshet. Tenker ikke du kan forvente skjevdeling av utgifter for eksempel, men det er ingenting i veien for å prate sammen om det. Om du må jobbe veldig mye og dermed blir utslitt og uten fritid ville jeg vel tro at samboeren din hadde mer glede av å dele utgifter skjevt så du kan ha litt fri sammen med han, men det er nå bare meg. Anonymkode: da8d9...6c3 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #7 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde det blitt bedre om han hadde betalt mer? At dere hadde delt prosentvis eller gjort det mer rettferdig? Det høres jo ikke rettferdig at du må jobbe døgnet rundt for at det skal gå rundt og han jobbe i to uker.... Anonymkode: 24302...d7f Du fremstår ganske uvitende. Når man jobber borte, jobber man ikke 8 timer mandag til fredag. Da jobber man minimum 12 timer i de 14 dagene. Om ts ønsker å tjene mer, må hun finne seg en bedre betalt jobb. Det å misunne andre for at de har en godt betalt jobb er ikke noe som kler noen. Anonymkode: ad40a...962 12
Kmff20 Skrevet 13. september 2021 #8 Skrevet 13. september 2021 (endret) Snakk med han om det! Å gå å irritere seg er gift for forholdet. og du skriver at dere deler alt 50/50? Dere kan jo ta en liten økonomi-date for å se på utgiftene, kanskje det er noe dere kan stramme inn på slik at du får mer å rutte med og dermed ikke må ta dobbeltskift. Og at dere deler alt i to er vell litt urettferdig med tanke på at han tjener såpass mye mer enn deg? Endret 13. september 2021 av Kmff20 Skrivefeil 9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #9 Skrevet 13. september 2021 Hva er det som er vanskelig? Er det sånn at dere deler alle utgifter 50/50, og dette er vanskelig med din økonomi? I så fall forstår jeg deg godt, da må dere redusere forbruket kraftig, eller han må ta en større del av det økonomiske ansvaret. Det høres jo feil ut om du må jobbe dobbelt for å dekke dine utgifter. Om det er det at han koser seg når du må jobbe, så vet jeg ikke helt. Det må han kanskje få liv til? Anonymkode: 7deb8...ae2 9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #10 Skrevet 13. september 2021 Betaler du 50% for hans hobbyer også? Anonymkode: d3753...b85 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #11 Skrevet 13. september 2021 Når han tjener 3 ganger mer bør han betale 3 ganger mer av fellesutgifter. Minst. Skjønner du synes det er kjipt. Han høres skikkelig egoistisk ut. Anonymkode: 25fa0...bd5 25
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #12 Skrevet 13. september 2021 Det mest rettferdige er at dere deler prosentvis ut ifra hva dere tjener på fellesutgifter og mat når en i forholdet tjener så mye mer enn den andre. Det burde du ta opp så snart som mulig. Anonymkode: 0e01b...cd8 11
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #13 Skrevet 13. september 2021 Hvis du må jobbe så mye for å få råd til å leve, så må dere gå igjennom forbruket deres og droppe alt luksus. Har dere for mange/dyre biler? For dyre hobbyer, fritidsaktiviteter? Dagligvarer er en stor synder på bankkontoen!! Jeg antar dere ikke kjøper mye/dyre klær? Alkohol/fest/kafé er luksus man ikke kan unne seg om man må jobbe ekstra for å dekke basisbehovet. Anonymkode: d3753...b85 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #14 Skrevet 13. september 2021 Altså, du er misunnelig? Vil du at han skal forsørge deg, sånn at du kan jobbe deltid? Eller er han ikke så mye kjæreste for deg, at han prioriterer andre ting enn deg oftere enn du liker? Han lever livet sånn han har valgt det, og du har valgt annerledes. Du kan velge å ta (mer?) utdanning eller bytte yrke. Du kan også velge om denne mannen er rett for deg eller velge at du ikke orker at dere har så forskjellige dager. Du kan velge å snakke med han om fordeling av utgifter eller fortsette slik dere har det nå. Å irritere seg over at han har god lønn og mye fri når han ikke jobber er uansett veldig uproduktivt. Anonymkode: a7c05...226 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #15 Skrevet 13. september 2021 Så dere bor og lever på et nivå som er tilpasset hans lønnsnivå og betaler 50-50. Det er jo kvinnefella. Man betaler etter evne. Du kan også forlate han. Han tenker tydeligvis ikke på deg? Anonymkode: 0e72f...6b2 13
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #16 Skrevet 13. september 2021 Jeg forstår ikke hvem som må jobbe døgnet rundt for å ha et greit liv. Selv jeg med en svært lavt betalt jobb klarer å dekke bolig, bil og andre levekostnader. Hadde jeg ikke klart det, måtte jeg enten fått hjelp av NAV, eller byttet jobb/solgt bilen/flyttet. Noe er galt med økonomien dersom man må jobbe DØGNET RUNDT. Ville ha sett på hvor skoen trykket. Anonymkode: 302a8...4aa 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #17 Skrevet 13. september 2021 Han høres litt egosentrisk ut. Selvsagt må det være greit å bruke frien sin på seg selv og sine hobbyer, men når man først er i et forhold så bør man jo helst ønske å tilbringe tid med partneren også. Anonymkode: c78fa...4a4 4
jokke1 Skrevet 13. september 2021 #18 Skrevet 13. september 2021 Det er selvsagt slik som en her ovenfor nevner at han jobber jo sine 100 %, men på kortere antall dager enn folk i "vanlige" jobber. Du kan jo tenke på at alle dagene du kommer hjem fra jobb og har resten av dagen fri(enten før eller etter om du jobber turnus) så er han stuck på jobb i 14 dager. Noe av den høye lønnen hans kommer av at det kompenseres når en må være borte fra hjemmet sitt over tid. Hvis du snur på situasjonen, hadde du følt det samme da? Eller valgte du han fordi han tjente mer? Det er ikke ukjent sak at damer forsøker å finne en partner som tjener minimum det samme, men som oftest mer enn seg selv. Hvorfor? nei si det..
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #19 Skrevet 13. september 2021 Om dere har ulike meninger om hva som er et ok forbruk, og du må jobbe rævva av deg for å matche hans nivå, så er det gjerne bedre å være særboere. Antar at dere ikke har barn. Anonymkode: d3753...b85 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #20 Skrevet 13. september 2021 Dette blir ikke riktig. Syntes han er egoistisk,men håper det er lovt å mene det nå uten at alle skal kommentere innlegget mitt med : hvorfor er han egoistisk? Han tjener mer enn henne osv osv…!!! Jeg (jeg og IKKE dere andre) mener han burde hatt ønske om å dele mer av pengene sine med deg og i tilegg kunne tilbringe mer tid sammen med deg. Dere er et par og ikke to kompiser som deler leilighet fordi dere vil spare penger. En mann som elsker sin dame vil ønske mere for henne uansett! Men det er min mening. En annen ting er at det ikke handler om at du skal kunne ta fri hele tiden og få alt du peiker på,men LITT kvinne/prinsesse eller kalle det hva man vil - er alltid med på å gjøre forholdet bedre. Har vært i flere forskjellige forhold og noen er kjipere og mer selvsentrert enn andre. Noen er jo åsså GAL på å SPARE alt som tjenes. Syntes ikke det spiller noen rolle om dere har barn eller ikke. for meg er dette et spørsmål som handler mer om kjærlighet enn penger.. men selvfølgelig kanskje ikke forklare det til han sånn som jeg beskriver det her 😂 masse lykke til ! 💕 Anonymkode: 144cd...977 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå