Gå til innhold

Følelsen av å måtte tisse under sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går alltid på toalettet før sex, men etter å ha holdt på en stund får jeg et enormt ubehag å en trang til å tisse. Jeg må ofte avbryte midt i akten for å gå på toalettet, men det kommer ikke noe urin. Prøver igjen rett etter men det føles helt for j**** ubehagelig.. Har lest at man bare skal fortsette for å eventuelt få en sprut orgasme å at det etterhvert vil kjennes deilig ut, men for meg er det så ubehagelig å vondt at jeg mister hele lysten å må avbryte. Har noen tips mot dette eller noen av dere som sliter med det samme? Har prøvd å bytte stilling når jeg kjenner ubehaget komme men det hjelper ikke. Jeg elsker sex, men dette dreper hele lysten. Ubehaget/trangen er ikke tilstedet i begynnelsen, men kommer snikende etterhvert…🙄

Anonymkode: 77d75...c42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med at det er denne følelsen som leder til sprutorgasme, er en myte. Jeg får ikke denne intense tissefølelsen rett før jeg får en slik orgasme, og vet at dette gjelder andre kvinner også. Er sikkert slik for noen, men ikke for alle. Den følelsen du beskriver er irriterende og plagsom, at du ikke klarer å få orgasme mens du kjenner på det, er jo ikke rart. For meg avhenger det av størrelsen på penis til mannen og hvilken stilling vi har sex i, og har kun opplevd dette med èn partner. Løsningen var å bytte stilling når det skjedde, ta en pause fra penetreringen osv. Om jeg tømte blæra rett før vi hadde sex, tok det en stund før denne følelsen kom, men leser at du opplever det samme. Har du hatt det slik med alle dine partnere eller er det først nå dette er et problem? 

Skrevet
Trøst skrev (13 minutter siden):

Det med at det er denne følelsen som leder til sprutorgasme, er en myte. Jeg får ikke denne intense tissefølelsen rett før jeg får en slik orgasme, og vet at dette gjelder andre kvinner også. Er sikkert slik for noen, men ikke for alle. Den følelsen du beskriver er irriterende og plagsom, at du ikke klarer å få orgasme mens du kjenner på det, er jo ikke rart. For meg avhenger det av størrelsen på penis til mannen og hvilken stilling vi har sex i, og har kun opplevd dette med èn partner. Løsningen var å bytte stilling når det skjedde, ta en pause fra penetreringen osv. Om jeg tømte blæra rett før vi hadde sex, tok det en stund før denne følelsen kom, men leser at du opplever det samme. Har du hatt det slik med alle dine partnere eller er det først nå dette er et problem? 

Takk for svar. Dette problemet har jeg hatt med flere partnere, uavhengig av størrelse på penis og stillinger. Må vel bare innse at dette er noe jeg bare må leve med..

Skrevet

Hvorfor slapper du ikke bare av og tisser da? Kjøp deg tisselaken. Det bør man ha uansett om man har et sexliv. Beskytter senga mot sæd og tiss som gjerne kommer når man har sex. 

Anonymkode: f9a92...84c

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor slapper du ikke bare av og tisser da? Kjøp deg tisselaken. Det bør man ha uansett om man har et sexliv. Beskytter senga mot sæd og tiss som gjerne kommer når man har sex. 

Anonymkode: f9a92...84c

Jeg må jo ikke tisse, er bare den følelsen jeg får å et ekstremt ubehag så jeg er nødt til å avslutte.

• Liker 1
Skrevet

Har prøvd å ta pauser også, men så fort penetreringen starter igjen så er det på an igjen..

Skrevet

Punkt nr 1 er at du får problem med å oppnå orgasme, hvis noe kjennes for j**** ubehagelig ut. Squirt og orgasme er også to forskjellige ting, det samme gjelder squirt og urin... Squirten kan komme uavhengig om du får orgasme eller ikke, men en orgasme kan også utløse en squirt, og da kjennes det hele ut som en orgasme. For å oppnå squirting må skenes kjertler stimuleres, det kan gjøres i g-punktet, klapping av klitthode, eller av vibrasjoner som sender bølger til kjertlene...

Dette med squirting står jo godt forklart på nettet, det eneste forskerne er usikre på er hva den smaks- og fargeløse væsken inneholder. Det er en blanding av sekreter som fyller opp urinblæra i rekordfart. Så er den gul og lukter er det urin, er den blankt og luktefri er det squirt.

Skrevet

Grunnen til den følelsen er at han treffer G-punktet ditt. Da kan du få følelsen av må tisse

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror du skal slippe seg løs og bare tisse på han om det skjer, så får dere ta en dusj etterpå, og skifte sengetøy. 

Anonymkode: ddd4f...6da

• Liker 1
Skrevet
Doktor Dyregod skrev (10 minutter siden):

Grunnen til den følelsen er at han treffer G-punktet ditt. Da kan du få følelsen av må tisse

G- punktet er en myte. Når skal folk skjønne det?

– Senere forskning avviser at det finnes noe g-punkt inne i skjeden, men at det derimot er delingspunktet på klitoris der den bøyer seg bakover rundt urinrøret og skjeden. Og hvis man trykker innover på fremre skjedevegg vil man treffe delingspunktet på disse to klitorisbeina. Så egentlig er det bare snakk om en annen type stimuli av klitoris, sier Gamnes.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror du skal slippe seg løs og bare tisse på han om det skjer, så får dere ta en dusj etterpå, og skifte sengetøy. 

Anonymkode: ddd4f...6da

Som nevnt over så må jeg ikke tisse, er bare følelsen av at jeg må, blandet med smerte/ubehag. Å fortsette er for meg ikke et alternativ da det blir for ubehagelig, har som sagt prøvd det også men blir nødt til å avbryte, nytter heller ikke med bytte av stilling eller pauser.

Skrevet
Adrenalina1 skrev (47 minutter siden):

– Senere forskning avviser at det finnes noe g-punkt inne i skjeden, men at det derimot er delingspunktet på klitoris der den bøyer seg bakover rundt urinrøret og skjeden. Og hvis man trykker innover på fremre skjedevegg vil man treffe delingspunktet på disse to klitorisbeina. Så egentlig er det bare snakk om en annen type stimuli av klitoris, sier Gamnes.

Ja?🤷‍♂️Gamnes sier det ene og andre sier noe annet. Det viktigste er ikke hva det blir kalt av de forskjellige ekspertene. Det viktigste er jo at TS forstod hva jeg mente. Eller er det utrolig viktig for deg å ha rett? Så skal du få lov til det.  Verre er det jo ikke. Men TS: når gutten treffer det punktet som nå har litt usikkert navn, som før av noe ble kalt G-punktet. Er det ikke uvanlig å få den følelsen av å må tisse. 

• Liker 1
Skrevet

Kan det være at du har latent urinveisinfeksjon uten åpenbare symptomer som svie når du tisser?  Jeg har ofte urinveisinfeksjon og merker det ikke før det evt går over i nyrebekkenbetennelse. Under sex kan det da føles sånn som du beskriver i tillegg til at urinrøret noen ganger hovner opp og blir vondt

Anonymkode: 48dfd...da7

• Liker 1
Skrevet
Adrenalina1 skrev (6 timer siden):

Hvorfor selges det G-punkts sexleketøy over hele verden da?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk for svar. Dette problemet har jeg hatt med flere partnere, uavhengig av størrelse på penis og stillinger. Må vel bare innse at dette er noe jeg bare må leve med..

Når dette påvirker sexlivet ditt så negativt som det gjør, så ville jeg faktisk snakket med en gynekolog om det. Den følelsen du beskriver er overhodet ikke god, det er ubehagelig og ødelegger sexen. Og kjenner til frustrasjonen over å ikke få til å tisse eller klare å få orgasme nettopp fordi det gjør vondt. Hos meg gikk dette problemet etter hvert over med den partneren jeg hadde, og jeg har ikke opplevd det siden. 

Bamseklemmer skrev (3 timer siden):

Salgstriks. Det selges kremer som det påstås at skal redusere og fjerne rynker og linjer, men er ikke en eneste krem som kan gjøre noe slikt. Det selges også fettforbrennende slankepiller, som heller ikke fungerer - likevel kjøper folk det... ;) Vet ikke nok om G-punkts orgasme til å kunne påstå om det er myte eller ikke basert på egne erfaringer og inntrykk, jeg vet bare at en orgasme er en orgasme og noen er mer intense enn andre, og noen ganger spruter man. Om det er på grunn av stimuli av G-punktet eller et annet punkt, er ikke godt å si, men klitoris blir iallfall stimulert. Og det er digg. ;) 

Skrevet (endret)
Trøst skrev (3 timer siden):

Når dette påvirker sexlivet ditt så negativt som det gjør, så ville jeg faktisk snakket med en gynekolog om det. Den følelsen du beskriver er overhodet ikke god, det er ubehagelig og ødelegger sexen. Og kjenner til frustrasjonen over å ikke få til å tisse eller klare å få orgasme nettopp fordi det gjør vondt. Hos meg gikk dette problemet etter hvert over med den partneren jeg hadde, og jeg har ikke opplevd det siden. 

Salgstriks. Det selges kremer som det påstås at skal redusere og fjerne rynker og linjer, men er ikke en eneste krem som kan gjøre noe slikt. Det selges også fettforbrennende slankepiller, som heller ikke fungerer - likevel kjøper folk det... ;) Vet ikke nok om G-punkts orgasme til å kunne påstå om det er myte eller ikke basert på egne erfaringer og inntrykk, jeg vet bare at en orgasme er en orgasme og noen er mer intense enn andre, og noen ganger spruter man. Om det er på grunn av stimuli av G-punktet eller et annet punkt, er ikke godt å si, men klitoris blir iallfall stimulert. Og det er digg. ;) 

Jeg mistenker igrunn at TS er blitt "utsatt" for squirtemetode av typen, uten at hun selv vet hva han holder på meg. Ikke alle synes det er behagelig å bli fingret med disse "kom hit" bevegelsene mot G-punktet. Noen menn tror faktisk at så lenge man spreller med fingrene inni der så squirter dem, det er iallefall en myte og ikke minst ubehagelig hvis man ikke gjør det riktig. Squirting er ikke så vanlig akkurat, men jeg tror det har blitt en trend menn vil gjøre for at de har hørt snakk om dette. Squirting er teamwork og det er noe man må bli enige om på forhånd, varsomme fingre og en klok mann spør hvordan det kjennes ut underveis. Og legger på hastighet og trykk etter godfølelser fra kvinnen, en rolig start har større sjanse enn en som bare peiser på uten mål og mening...

Salgstriks ja, men den fungerer uansett om det heter G-punkt eller noe annet navn. G-punktet er oppkalt etter den tyske gynekologen Ernst Gräfenberg, så punktet er bare oppkalt på lik linje som et gatenavn. 

Ja klittoris og skenes kjertler blir stimulert samtidig, men det er kjertlene som skaper squirten og klitten som skaper orgasmen. Orgasme og squirt kan jo skje samtidig, og man kan få kraftige orgasmer av stimuli i G-puntet selv om man ikke squirter. Jo mere disse kjertlene er utviklet eller størrelse jo lettere er det å squirte. Så hvis noen ikke får til squirtingen er det faktisk like normalt som de som får det til.

Det er kanskje enklere å forklare det hvis vi skiller mellom squirt, orgasme, sammentrekninger i underlivet.

1. Og squirten uavhengig fra orgasmen og er forårsaket av stimuli fra skenes kjertler, og væsken strømmer ut som vanlig uten spesiell nytelse.

2. Orgasmen utløses i hjernen med at man fyller lykkerussenter med impulser fra erogene soner og stimuli av klitten. Når begeret i lykkerussenteret tømmes, kommer det deilige lynet som går gjennom ryggsøylen. Det er orgasmen.

3. Det er lynet som treffer musklene som forårsaker sammentrekningene.

Så det er egentlig sammentrekningen som er hele nytelsen, og hvor lenge man har disse sammentrekningene avgjør styrken av "orgasmen".

Så det går å squirte uten orgasme... men det føles ikke like deilig, som en orgasme med sammentrekning. Så hvis noen synes det er deilig å squirte, har de også mest sannsynlig fått orgasme. Såfremt de ikke synes det er deilig at væsken kommer ut.

Bare si ifra hvis noe er feil eller om du vil utdype ting. Jeg har bare lest endel teori, praksis og snakket med mange om dette temaet. Men jeg vil ikke påstå noe, det meste kan forklares anatomisk eller av hverandres erfaring☺️

Endret av Bamseklemmer
  • Liker 1
Skrevet
Bamseklemmer skrev (11 timer siden):

For å tjene penger. Verden vil bedras.

Skrevet
Adrenalina1 skrev (2 minutter siden):

For å tjene penger. Verden vil bedras.

Ja det tror jeg på, men det er jo mange kvinner som påstår at de får sterkere orgasme i det området... så leketøyet må jo fungere til sin hensikt☺️

Den tyske gynekologen Ernst Gräfenberg er kjent for å ha utviklet kobberspiralen og for hans studie om kvinnens orgasme. I 1981, hundre år etter hans fødsel, ble G-punktet oppkalt etter ham. Han tjenestegjorde som medisinsk offiser under første verdenskrig og ble tildelt Jernkorset.

Så hvem som har rett av forskerne eller sexologer angående G-punktet, tror jeg faktisk forskerne har rett, for det er en anatomisk forklaring på dette området.

Hva med A-punkt, R-punkt og U-punkt? de finnes vel heller ikke da? 

Skrevet
Adrenalina1 skrev (23 timer siden):

Man kan jo enda kalle det punktet for g-punktet. Selv om det ikke er helt hva man har trodd før. De fleste kvinner kjenner forskjell på dette ene punktet i vagina, og et annet sted i vagina. Det er noe som skjer i g-punktet. At det har sammenheng med klitoris, og er faktisk klitoris som blir stimulert, det kan jeg tro på. Men dette ene nytelsespunktet trenger man fortsatt å ha et navn på. Og g-punktet navnet er allerede noe mange vet om, og forstår hva er.

Vet ikke om det er så mye som kan hjelpe ts. Det er mye som skjer under sex, og denne tissefølelsen er det mange som får. Som du sier selv, må du ikke tisse. Så hva med å prøve å bare slappe av? Vet at det ikke er enkelt.

Anonymkode: cfc34...5ec

• 2 uker senere...
Skrevet

Denne følelsen har jeg vent meg til er vanlig og jeg lekker som regel under sex. Jeg tror det beste er å slappe av og akseptere det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...