Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Synes det er frustrerende at jeg får dårligere lønn enn de to som var butikksjef før meg - omsetningen har til og med økt en del siden i fjor. Det (og pga dårlig lederhold over meg) får meg til å sterkt vurdere oppsigelse (får hele tiden beskjed om at det skal komme en ny butikksjef, jeg er bare midlertidig, derfor jeg ikke har samme lønn?), for slik det er nå får jeg ikke tid til studiene.

Veldig dumt å si opp? Har et jobbintervju denne uka på en helt annen type jobb, samt at jeg har mulighet for vikarjobbing ved flere steder. Føler rett og slett at sjefen ikke respekterer meg

Anonymkode: 35d75...c61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prioriter studiene. 

Anonymkode: e98fb...529

• Liker 3
Skrevet

Helt fair å gi en midlertidig (og mindre kvalifisert?) person lavere lønn. 

Hvis det går ut over studiene burde du ikke tatt jobben. 

Si opp og prioriter studier. 

Anonymkode: 845b1...83a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt fair å gi en midlertidig (og mindre kvalifisert?) person lavere lønn. 

Hvis det går ut over studiene burde du ikke tatt jobben. 

Si opp og prioriter studier. 

Anonymkode: 845b1...83a

Hn var like kvalifisert som meg. Jeg hadde jobben før jeg begynte å studere, sa jeg enten ville ha høyere lønn og kunne knytte meg 100% til stillingen, hvis ikke ville jeg ta opp studiene og kunne være disponibel 50% slik kontrakten sier.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hn var like kvalifisert som meg. Jeg hadde jobben før jeg begynte å studere, sa jeg enten ville ha høyere lønn og kunne knytte meg 100% til stillingen, hvis ikke ville jeg ta opp studiene og kunne være disponibel 50% slik kontrakten sier.

Så du jobber 100 % fast der nå og er like kvalifisert?

Du skal ha like mye i lønn. Om du så hadde hatt en 50 % stilling så skulle du hatt like mye i timelønn som forrige butikksjef. Sjekk tariffavtaler mm og så du ser hvor mye du skal ha i timelønn mtp ansiennitet.

Les gjerne mer om «midlertidig ansettelse» og «fast ansettelse». Sjokkerende hvor lite folk kan om arbeidsrett her inne på KG. Ikke mot deg ts, men alt for mange som synser her inne.

Anonymkode: ef610...701

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Så du jobber 100 % fast der nå og er like kvalifisert?

Du skal ha like mye i lønn. Om du så hadde hatt en 50 % stilling så skulle du hatt like mye i timelønn som forrige butikksjef. Sjekk tariffavtaler mm og så du ser hvor mye du skal ha i timelønn mtp ansiennitet.

Les gjerne mer om «midlertidig ansettelse» og «fast ansettelse». Sjokkerende hvor lite folk kan om arbeidsrett her inne på KG. Ikke mot deg ts, men alt for mange som synser her inne.

Anonymkode: ef610...701

Vet ikke om de følger tariffavtale…

Skrevet

Kan være at de tidligere har hatt lønnsforhandlinger med folk men at de nå har satt en fast lønn som de tilbyr lederne sine.

Han som hadde min jobb før meg hadde flere hundretusen mer enn meg. Null utdanning. Jeg har fagbrev og har 100,- ekstra om dagen oppå tarriffen og varesortimentet er mye mer omfattende enn før når han hadde jobben😂😂😂

Anonymkode: 6db1a...85d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vet ikke om de følger tariffavtale…

Du vet ikke? Er ikke du butikksjef? 

Anonymkode: 44897...ff8

Skrevet

Du får vel ikke like høy lønn om du egentlig ikke er butikksjef, men bare har ansvaret/midlertidig? Du for heller jobbe som en vanlig ansatt med mindre ansvar, passer bedre ved siden av studier. 

Anonymkode: e17a5...192

Skrevet

Det er slett ingen regel på at du skal ha eksakt samme lønn som forgjengeren din, sånt kommer an på kvalifikasjoner og hva du selv forhandler fram.

Anonymkode: b2632...fc4

Skrevet

Hvis du kun er midlertidig butikksjef, er vel det årsaken til at du tjener mindre. Men hvis du egentlig studerer, synes jeg du skal prioritere studiene og heller ta en annen jobb bare for å tjene litt ekstra mens du studerer.

Sånn som situasjonen er nå, jobber du tydeligvis alt for mye i en midlertidig jobb du ikke engang er fornøyd med, OG det går utover studiene.

Det er ikke dumt å si opp, studiene er mye viktigere. Husk det, om tre år er det ingen i ledelsen som kommer til å huske at du stilte opp, nedprioriterte studiene og tok på deg midlertidig butikksjefansvar mens ledelsen fomlet rundt. Det er din framtid dette går på bekostning av, tenk på deg selv nå.

Skrevet

Som midlertidig eller konstituert, så er du kanskje ikke helt riktig kvalifisert til stillingen og de gir deg kanskje en del hjelp i det daglige. Det at du ikke vet om bedriften lønner tariff eller ei blant annet, sier at det kanskje er en personalavdeling som håndterer en god del ting som forrige butikksjef ordnet selv? 

Anonymkode: 74df7...22c

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei. Synes det er frustrerende at jeg får dårligere lønn enn de to som var butikksjef før meg - omsetningen har til og med økt en del siden i fjor. Det (og pga dårlig lederhold over meg) får meg til å sterkt vurdere oppsigelse (får hele tiden beskjed om at det skal komme en ny butikksjef, jeg er bare midlertidig, derfor jeg ikke har samme lønn?), for slik det er nå får jeg ikke tid til studiene.

Veldig dumt å si opp? Har et jobbintervju denne uka på en helt annen type jobb, samt at jeg har mulighet for vikarjobbing ved flere steder. Føler rett og slett at sjefen ikke respekterer meg

Hvor mange tråder trenger du å lage om dette? Om du er så misfornøyd så er det bare å slutte,, du skylder ikke arbeidsgiveren noe

Anonymkode: 32a3a...f89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...