AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Vi hører til i Danvik-område, men jeg ønsker å flytte, uten at barnet skal miste skoleplassen sin. Barnet går nå i 5.klasse. Vurderer å bo her ut barneskolen, og når barnet starter på ungdomskolen, blir vel det nede på Marienlyst? Hvilke bydeler inngår i Danvik skolekrets / Marienlyst ungdomsskole? Vi er nyinflyttet, så er ikke så kjent. Det meste av utleie-leiligheter nå er på Bragernes-siden, og det går jo ikke. Tror også det blir uutholdelig å beholde denne leiligheten ut barneskolen, pga. dårlig bostandard, og ønsker i såfall å komme oss lenger ned, nærmere sentrum. Jeg vil selvfølgelig til Bragernes-siden, men må nok holde oss på Strømsø-siden i noen år til. Noen som er kjent her, og vet litt?😊 Anonymkode: 839f3...b88
Illuminatum Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 Her finner du svar på spørsmålet ditt Skolekrets (arcgis.com)
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi hører til i Danvik-område, men jeg ønsker å flytte, uten at barnet skal miste skoleplassen sin. Barnet går nå i 5.klasse. Vurderer å bo her ut barneskolen, og når barnet starter på ungdomskolen, blir vel det nede på Marienlyst? Hvilke bydeler inngår i Danvik skolekrets / Marienlyst ungdomsskole? Vi er nyinflyttet, så er ikke så kjent. Det meste av utleie-leiligheter nå er på Bragernes-siden, og det går jo ikke. Tror også det blir uutholdelig å beholde denne leiligheten ut barneskolen, pga. dårlig bostandard, og ønsker i såfall å komme oss lenger ned, nærmere sentrum. Jeg vil selvfølgelig til Bragernes-siden, men må nok holde oss på Strømsø-siden i noen år til. Noen som er kjent her, og vet litt?😊 Anonymkode: 839f3...b88 Leier du eller har du kjøpt nå? Anonymkode: 0f463...f4b
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #4 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Leier du eller har du kjøpt nå? Anonymkode: 0f463...f4b Leier. Anonymkode: 839f3...b88
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #5 Skrevet 13. september 2021 Leier du av noen av de store selskapene? Vet feks. at Brage eiendom har endel leiligheter rundt i Drammen. Ville forsøkt å leie av de med flere leiligheter, som lever av det. Selvfølgelig har de leiligheter med ulik standard, men husker at det var mye bedre enn de fleste som leide av uprofesjonelle huseiere. Drammen er veldig strenge på skolegrenser, men vet at noen har vunnet frem med å beholde skoleplass etter flytting. Lykke til! Anonymkode: df2f6...b54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå