AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Erfaring? Anonymkode: 0e51a...a84
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 Jeg måtte pushe på det selv. Lite tilrettelegging der. Anonymkode: 122ff...1ef
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 Jeg er leder med personalansvar, og oppfølgingsplan lages i samarbeid med den sykemeldte. Blant annet skal alle arbeidsoppgaver angis/beskrives, og planen blir bedre når begge parter bidrar der. Deretter skal den sykemeldte vurdere hver oppgave, og angi om den kan utføres, om den kan utføres med tilrettelegging, eller om den IKKE kan utføres. Slik synliggjøres restarbeidsevne. Jeg kan uansett ikke gjøre dette alene. Trenger også å diskutere feks arbeidstid hvis det er gradert sykemelding. Der kan man ofte tilrettelegge mye; når er formen best? Må det tas hensyn til dager med behandling? Trengs en pausedag midt i uka? Trenge en pause midt på dagen med arbeidstimer før og etter? Alt dette må den sykemeldte også bidra med å utforme. Anonymkode: fa101...778
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #4 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er leder med personalansvar, og oppfølgingsplan lages i samarbeid med den sykemeldte. Blant annet skal alle arbeidsoppgaver angis/beskrives, og planen blir bedre når begge parter bidrar der. Deretter skal den sykemeldte vurdere hver oppgave, og angi om den kan utføres, om den kan utføres med tilrettelegging, eller om den IKKE kan utføres. Slik synliggjøres restarbeidsevne. Jeg kan uansett ikke gjøre dette alene. Trenger også å diskutere feks arbeidstid hvis det er gradert sykemelding. Der kan man ofte tilrettelegge mye; når er formen best? Må det tas hensyn til dager med behandling? Trengs en pausedag midt i uka? Trenge en pause midt på dagen med arbeidstimer før og etter? Alt dette må den sykemeldte også bidra med å utforme. Anonymkode: fa101...778 takk for svar. Ja skjønner at begge skal bidra. Lederen min har sååååå mye å gjør - kommer aldri rundt. Har vært sånn i mange år ( 20....) Jeg har bedt om dette,vi tar en prat og hun skal tilrettelegge,bl.a med å delegere ansvaret jeg har ( er gradert sykmeldt) I praksis skjer ikke dette...og jeg sitter med like mye ansvar som når jeg jobber fullt. Når det kommer til oppfølgingsplanen skjer det ingenting.Verneombud er koblet inn i ulike saker....men øverste leder prater alt rundt og slik går dagene og årene.....Bare surr og rot....ts Anonymkode: 0e51a...a84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå