AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Jeg har lest at man aldri har mensen i svangerskap, men at noen kvinner kan blø regelmessig og omtrent like mye i svangerskapet. Dermed tolkes det som menstruasjon. Jeg lurer på om noen har erfaringer med dette? Varte det hele svangerskapet eller bare noen få måneder? Anonymkode: 1d02f...dd0
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 Nei, det er ikke vanlig. Anonymkode: 4a29e...9d6
Villette Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 Jeg begynte å blø i uke 6. Det var annerledes enn vanlig mens. Sparsommelig blødninger, men konstant litt på papiret etter dobesøkene og i bindet hver dag. Det var rødt, friskt blod, ingen klumper, ingen smerter. Hadde graviditetssymptomer som normalt, såre brystvorter, trøtthet og noe kvalme. Gikk og målte hcg hos lege 3-4 ganger, og det steg på normalt vis. «Dette lover bra», sa legen. Etter ca. en uke med disse blødningene, jeg var da i uke 7, fikk jeg plutselig en kveld enorme smerter i magen. Jeg har vært gjennom noen aborter, og dette lignet ikke på det i det hele tatt. Mer som skarpe kniver som stakk overalt i magen, men mest på høyre side. Ble sendt til sykehus i ambulanse. Det var svangerskap utenfor livmor, i høyre eggleder som var sprukket. Jeg hadde over to liter blod i buken, og det var alvorlig. Ble operert i hui og hast. Jeg leste også at det var normalt å blø i begynnelsen av svangerskap, og siden legen min ikke reagerte nevneverdig på det at jeg blødde, tenkte jeg at det går sikkert fint. Det gjorde det absolutt ikke, jeg strøk nesten med.. Så vær obs! Ikke gå lenge med blødninger når du er gravid. Få en ultralyd så raskt som mulig!
Angeleye Skrevet 13. september 2021 #4 Skrevet 13. september 2021 Jeg har lest at det er normalt med små blødninger i første trimester, men vær obs på mengde/farge og iallefall smerter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå