Gå til innhold

Dere som sitter inne i dag, skam dere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planleggingsdag i Bergen og været er nydelig. Hva i svarte granskogen feiler det dere foreldre som sitter ungene passiv foran tv? Kjenner jeg er skikkelig forbanna og trist på ungene sine vegne. 

Alle jeg kjenner er selvfølgelig ute og finner på noe, bortsett fra våre sofaslitere av noen naboer. Prøvde nok en gang å få de med ut, men nei, er visst for tungt å finne på noe med sine egne unger. Spyr av dere. 

Anonymkode: 22ae1...224

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slutt å surfe på mobilen du, så snakkes vi 😆

(lunsj på jobb. Alle har ikke fri i dag) 

Anonymkode: 8d664...78d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Planleggingsdag i Bergen og været er nydelig. Hva i svarte granskogen feiler det dere foreldre som sitter ungene passiv foran tv? Kjenner jeg er skikkelig forbanna og trist på ungene sine vegne. 

Alle jeg kjenner er selvfølgelig ute og finner på noe, bortsett fra våre sofaslitere av noen naboer. Prøvde nok en gang å få de med ut, men nei, er visst for tungt å finne på noe med sine egne unger. Spyr av dere. 

På andre kjenner man seg selv.  Er det noe som heter.  

Anonymkode: 2c377...774

• Liker 11
Skrevet

Ehm, kjenner du ingen som har jobb? 🤨 Det er ikke offisiell fridag.

Anonymkode: 261ef...749

De som er hjemme med små barn pga planleggingsdag. Trodde da det kom tydelig fram i hovedinnlegget 🙄

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ehm, kjenner du ingen som har jobb? 🤨 Det er ikke offisiell fridag.

Anonymkode: 261ef...749

Det er sikkert mange foreldre som må ta ut en feriedag eller avspasering på slike planleggingsdager..

Skrevet

Kan være mange grunner til det.

Jeg er en av de som har parkert 3-åringen foran tv i dag. Er høygravid og sliter med bekkenlåsning og symfysesmerter. I natt var barnet våkent i 2-3 timer så vi er alle trøtte i dag. Hadde planer om å gå ut i det fine været med barnet, men smertene er så ille i dag at jeg sleper foten etter meg. Mannen er på jobb som vanlig og har ingen annen familie som kan avlaste heller.

Anonymkode: cf5a5...20e

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva vet du om naboen ikke er i form? Kan være mange grunner til at de er inne. Beste er å passe på seg selv, så sant det ikke er noe alvorlig, da skal man selvsagt bry seg.

Anonymkode: 16981...900

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan være mange grunner til det.

Jeg er en av de som har parkert 3-åringen foran tv i dag. Er høygravid og sliter med bekkenlåsning og symfysesmerter. I natt var barnet våkent i 2-3 timer så vi er alle trøtte i dag. Hadde planer om å gå ut i det fine været med barnet, men smertene er så ille i dag at jeg sleper foten etter meg. Mannen er på jobb som vanlig og har ingen annen familie som kan avlaste heller.

Anonymkode: cf5a5...20e

Vel, nå er ikke min nabo høygravid. Eneste grunnen er at de hater å finne på noe med ungene. Vi prøver støtt og stadig å få de med, for ungenes del. Men de orker omtrent aldri. Er vi på besøk, så sitter minstemann fastspent foran tv. 

Er de mest tafatte jeg vet om, og akkurat nå er jeg ekstra sur 😅 Hadde kuttet de ut av livet for lenge siden, hadde det ikke vært for at vi er gode voksenpersoner for eldstemann. 

Skrevet

Hva vet du om naboen ikke er i form? Kan være mange grunner til at de er inne. Beste er å passe på seg selv, så sant det ikke er noe alvorlig, da skal man selvsagt bry seg.

Anonymkode: 16981...900

Jeg kjenner dessverre naboen altfor godt. 

Skrevet

Jeg spyr av mennesker som skal diktere hva andre skal gjøre.

Anonymkode: 589b8...3f4

• Liker 35
Skrevet

Du, klokka har såvidt passert 12.

Du kan ikke forvente at alle er ute fra 08.00 - 19.00? Dagen har mange timer, ikke sant?

Og det finnes da flere aktiviteter enn å spasere på brygga eller ta Fløybanen? 

Noen sitter og øver på matte, noen har dratt på besøk til mormor, noen trener valpen i hagen, noen fikk kanskje endelig tid til malesettet sitt.

Ro deg ned. At ikke samtlige bergensere er ute NÅ betyr ikke at alle barn sitter foran TV fra de står opp til de legger seg.

• Liker 18
Skrevet

Er noe som heter å feie for sin egen dør. 

Har planleggingsdag til onsdag. Absolutt 0 planer. Ingen unnskyldning for å ikke ha planer heller. Men hverken barna eller jeg dør av en innedag. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg kjenner dessverre naboen altfor godt. 

Men likevel skriver du "dere" i hi og sammenligner alle med naboen din? 

Jeg har SÅ LYST til å dra ut med barna i finværet. Men vi har korona og har selvsagt ikke lov. Vi har stor hage, så barna kan leke der, men litt langweilig i lengden... 

Anonymkode: 22762...00f

• Liker 5
Skrevet

Jeg spyr av mennesker som skal diktere hva andre skal gjøre.

Anonymkode: 589b8...3f4

Jeg spyr av mennesker som aldri skulle hatt barn. 

Skrevet

Jeg har hjemmekontor siden barna har fri og er syke. De er 5 og 8. De klarer fint å underholde seg selv inne uten noe skjerm eller ute i hagen.

Selv om barn er inne betyr det ikke at de driver med ipad, tv eller mobil. Mange leker faktisk 😉

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men likevel skriver du "dere" i hi og sammenligner alle med naboen din? 

Jeg har SÅ LYST til å dra ut med barna i finværet. Men vi har korona og har selvsagt ikke lov. Vi har stor hage, så barna kan leke der, men litt langweilig i lengden... 

Anonymkode: 22762...00f

Det finnes flere som min nabo, og det er de jeg retter meg mot. 

Føler du deg truffet, så er det en grunn til det. Tenker du at dette gjelder ikke meg, så fint, ha god samvittighet og bla videre. 

Skrevet
Frøken888 skrev (1 minutt siden):

Jeg har hjemmekontor siden barna har fri og er syke. De er 5 og 8. De klarer fint å underholde seg selv inne uten noe skjerm eller ute i hagen.

Selv om barn er inne betyr det ikke at de driver med ipad, tv eller mobil. Mange leker faktisk 😉

Da gjelder jo ikke hovedinnlegget deg. Naboen sin minste er 2 år, og sitter foran en skjerm. Eneste lufteturen han kommer til å få i dag, er når de skal kjøre på butikken. 

Skrevet

Enig hvis det kun går på viljen. Sånne dager som idag i Bergen kan det være leenge til vi får igjen. Har akkurat kommet inn fra tur på langegården og gamlehaugen, anbefales 😊

Anonymkode: de2f3...eb3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...