Gjest Leila87 Skrevet 13. september 2021 #21 Skrevet 13. september 2021 Men hvorfor må man ha manneklipp og kvinneklipp? Jeg har hatt kort hår og betalt 600 for kvinneklipp, mens mannen min betaler 450 for manneklipp. Klippen burde prises etter hvordan håret er, ikke hvordan kjønn du er. Jeg skjønner at det er mer strevsomt å klippe langt hår enn kort hår, men hvorfor skal kvinner med kort hår betale mer enn menn med kort hår? Og hvorfor skal menn med langt hår betale for en billigere klipp kun for de er mann?
Tiuren Skrevet 13. september 2021 #22 Skrevet 13. september 2021 1 minutt siden, Fru Solsikke said: Blir jo det samme som dame og herreklipp det. Man bør ta betalt etter tiden det tar. Jeg er jo egentlig enig i det, men tviler på at så mange damer egentlig ønsker det når man skal betale. Og feminin/maskulin beskriver jobben ikke kundens kjønnsorganer (det er tross alt ikke de som skal klippes). Om en feminin frisyre tar lenger tid så kan man definere at det koster mer. Det er ikke uvanlig å sette pris ut fra erfaring om hvor lang tid en jobb tar, skal du legge om dekk på ekstreme felger så får du vite at det koster mer en standard 16" felger.
Fru Solsikke Skrevet 13. september 2021 #23 Skrevet 13. september 2021 Tiuren skrev (11 minutter siden): Jeg er jo egentlig enig i det, men tviler på at så mange damer egentlig ønsker det når man skal betale. Og feminin/maskulin beskriver jobben ikke kundens kjønnsorganer (det er tross alt ikke de som skal klippes). Om en feminin frisyre tar lenger tid så kan man definere at det koster mer. Det er ikke uvanlig å sette pris ut fra erfaring om hvor lang tid en jobb tar, skal du legge om dekk på ekstreme felger så får du vite at det koster mer en standard 16" felger. Du tror de fleste kvinner ønsker å betale ekstra kun for navnet på klippen? En bedre sammenligning hadde vært å tatt mer betalt for "damefelger", selv om de er akkurat de samme som menn kjøper. Frisørene tar ikke betalt fordi det er mer jobb i dette tilfellet. Det er kun pga kjønnet ditt. 10
Tiuren Skrevet 13. september 2021 #24 Skrevet 13. september 2021 8 minutter siden, Fru Solsikke said: Du tror de fleste kvinner ønsker å betale ekstra kun for navnet på klippen? En bedre sammenligning hadde vært å tatt mer betalt for "damefelger", selv om de er akkurat de samme som menn kjøper. Frisørene tar ikke betalt fordi det er mer jobb i dette tilfellet. Det er kun pga kjønnet ditt. Om du har rett så håper jeg de tar fram stoppeklokken... Sist jeg klipte meg tok det 10 minutt, hvor lang tid bruker du? 2
Fru Solsikke Skrevet 13. september 2021 #25 Skrevet 13. september 2021 Tiuren skrev (4 minutter siden): Om du har rett så håper jeg de tar fram stoppeklokken... Sist jeg klipte meg tok det 10 minutt, hvor lang tid bruker du? Like lang tid som deg, bortsett fra at frisøren, i mange tilfeller, tar ekstra betalt for at jeg er dame. Hadde det vært snakk om at "damefrisyrene" tok lengre tid, så hadde det ikke vært noen diskusjon. SAMME frisyre, eller frisyrer som tar kortere tid, blir dyrere fordi man er dame. 9
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 13. september 2021 #26 Skrevet 13. september 2021 Tiuren skrev (54 minutter siden): Jeg er jo egentlig enig i det, men tviler på at så mange damer egentlig ønsker det når man skal betale. Og feminin/maskulin beskriver jobben ikke kundens kjønnsorganer (det er tross alt ikke de som skal klippes). Om en feminin frisyre tar lenger tid så kan man definere at det koster mer. Det er ikke uvanlig å sette pris ut fra erfaring om hvor lang tid en jobb tar, skal du legge om dekk på ekstreme felger så får du vite at det koster mer en standard 16" felger. Langt fra alle damefrisyrer tar lang tid å klippe. Har man langt hår som skal stusses, tar jo det kortere tid enn å klippe en standard herrefrisyre.
Hatsumomo Skrevet 13. september 2021 #27 Skrevet 13. september 2021 Athena79 skrev (1 time siden): Er det bare meg, eller har dette hysteriet gått for langt? For langt. Og lengre kommer det nok til å gå. 3
LeneXCII Skrevet 13. september 2021 #28 Skrevet 13. september 2021 Athena79 skrev (1 time siden): Er det bare meg, eller har dette hysteriet gått for langt? Nei, du er absolutt ikke alene. Hvorfor fornekte noe så opplagt... 1
Applehead Skrevet 13. september 2021 #29 Skrevet 13. september 2021 Selvfølgelig skal man betale etter tiden det tar og ikke om man har innovertiss eller utovertiss 👌 10
The Princess Skrevet 13. september 2021 #30 Skrevet 13. september 2021 Dette er jo ikke hysteri? Er jo ekstremt merkelig at prisen baseres på hvilket kjønn du har, og ikke hvilken jobb som utføres. Om jeg (kvinne) og samboeren (mann) drar til frisøren sammen bruker han ofte lenger tid enn meg. Jeg har langt hår, men skal bare stusse endene. Han har kort og skal barberes rundt, og klippes på toppen. Likevel må jeg betale mer? Fordi jeg har pupper? Makes no sense... 18
parmanoia Skrevet 13. september 2021 #31 Skrevet 13. september 2021 Akkurat dette er jo bra. Samma om du definerer deg som ikke-binær, katt eller kvinne. Kort hår er kort hår, og det er det som bør være avgjørende på pris. 8
Fjollefyr Skrevet 13. september 2021 #32 Skrevet 13. september 2021 Athena79 skrev (1 time siden): Er det bare meg, eller har dette hysteriet gått for langt? Det er ikke frisyren som skal være kjønnsnøytral, det er jo prisen. 16
Gjest 123 eller noe Skrevet 13. september 2021 #33 Skrevet 13. september 2021 Men jeg lurer på om hun hadde klaga hvis manneklipp var dyrere enn dameklipp og hun fortsatt betalte dameklippen
parmanoia Skrevet 13. september 2021 #34 Skrevet 13. september 2021 Outlander skrev (1 time siden): Hun kunne like ha gått til en "barber" som fokuserer seg på kun menn. Men nei, hun måte lage bråk og gå til media og det er denne sutringen som til slutt kommer til å ødelegge hele movement deres. DET er sant. De finner noe å klage på og krenkes av overalt. Kan jeg gå til frisøren og si at i dag føler jeg meg som en mann, og kreve herrepris? Typ genderfluid. 🙄
Hattivatti Skrevet 13. september 2021 #35 Skrevet 13. september 2021 Jeg er kvinne som har mannesveis på håret og synes det er fryktelig irriterende at Frank i stolen ved siden av meg betaler mindre for akkurat den samme sveisen som jeg har kun fordi han er mann. Jeg er helt for at de begynner å prise ut i fra tidsbruk og ikke kjønn. 19
parmanoia Skrevet 13. september 2021 #36 Skrevet 13. september 2021 skruttveig skrev (5 minutter siden): Men jeg lurer på om hun hadde klaga hvis manneklipp var dyrere enn dameklipp og hun fortsatt betalte dameklippen Haha, godt poeng. 1
Voyager Skrevet 13. september 2021 #37 Skrevet 13. september 2021 parmanoia skrev (4 minutter siden): Haha, godt poeng. Ikke et poeng i det hele tatt. Da hadde jo en mann klagd istedet. Det er jo de som blir urettferdig behandlet som klager. 10
Leselusa Skrevet 13. september 2021 #38 Skrevet 13. september 2021 skruttveig skrev (9 minutter siden): Men jeg lurer på om hun hadde klaga hvis manneklipp var dyrere enn dameklipp og hun fortsatt betalte dameklippen Men da hadde garantert menn klaget. Høylytt! jeg synes det er flott at noen nå tar til ordet for at man skal betale for hvilken klipp man skal ha, uavhengig av om man er mann eller kvinne. 15
Drizzt Skrevet 13. september 2021 #39 Skrevet 13. september 2021 Athena79 skrev (2 timer siden): Er det bare meg, eller har dette hysteriet gått for langt? Det er ikke bare deg. Hysteriet har gått for langt. Jeg måtte bare le av denne videoen fra P3 i artikkelen. Heterofil mann som er litt lesbisk? 😂 Flytende kjønnsidentitet?😂 Hva slags galskap kommer mine barn til å vokse i ... 3
PetterKanin Skrevet 13. september 2021 #40 Skrevet 13. september 2021 Frisører burde tatt timespris, ikke enhetspris. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå