Kjempeliten Skrevet 13. september 2021 #41 Skrevet 13. september 2021 Jeg visste ikke at det var så stor forskjell i pris. Jeg går sjeldent til frisør, og når jeg har gjort det har jeg ikke undersøkt pris så mye. Aldri hatt kort hår heller, så vet ikke hvor mye det koster. Men vil fks en mann med langt hår betale mindre for klippen enn en dame? Og en dame med kort hår må betale mer enn en mann med samme mengde hår? Jeg skjønner jo at det er litt frustrerende. Uansett hvilket kjønn man er.
Kågebruker Skrevet 13. september 2021 #42 Skrevet 13. september 2021 Det er jo bare tull med herreklipp og dameklipp egentlig. 4
Applehead Skrevet 13. september 2021 #43 Skrevet 13. september 2021 Kjempeliten skrev (14 minutter siden): Jeg visste ikke at det var så stor forskjell i pris. Jeg går sjeldent til frisør, og når jeg har gjort det har jeg ikke undersøkt pris så mye. Aldri hatt kort hår heller, så vet ikke hvor mye det koster. Men vil fks en mann med langt hår betale mindre for klippen enn en dame? Og en dame med kort hår må betale mer enn en mann med samme mengde hår? Jeg skjønner jo at det er litt frustrerende. Uansett hvilket kjønn man er. Jeg og min bror har helt likt hår. Like tykt, samme lengde og samme farge. For samme type klipp her måtte jeg ut med 220 kroner mer enn han. Kun fordi jeg har innovertiss. 6
Gjest parkeringsvakten Skrevet 13. september 2021 #44 Skrevet 13. september 2021 Selvsagt burde man betale etter hvor avansert en klipp er. Ser ikke helt hvorfor saken må vinkles utifra kjønn og ikke-binær, da. Er vel fordi det gir mer klikk enn å bare snakke om klipp og pris. Kynisk.
Clefable Skrevet 13. september 2021 #45 Skrevet 13. september 2021 Linebekk skrev (9 timer siden): Var jo den den handlet, "Hun" ville ikke betale for en dameklipp. "Sjølv om Jeanett ikkje identifiserer seg som ei kvinne, og har ein kort klipp, må ho ofte betale for ein såkalla «kvinneklipp»." Poenget er jo at personen har kort hår som er mer typisk for menn, men må likevel betale mer kun fordi de er biologisk kvinne. Hvorfor skal de betale mer for en kvinneklipp, når håret er så kort? 4
Snurrepurre Skrevet 13. september 2021 #46 Skrevet 13. september 2021 Forstår ikke hva dette har med «hysteri» å gjøre, eller at hun identifiserer seg som «ikke-binær». Det er jo irrelevant. Jeg irriterer meg over det samme, de fleste frisører bruker 5!! Minutter på klippen min. Jeg har langt hår og skal ha rett klipp når jeg stusser. Å betale 500-600 for det, er helt tåpelig. Mannen min bruker sjeldent mindre enn 15 min, og betaler 350-400 ish. 6
Elysion Skrevet 13. september 2021 #47 Skrevet 13. september 2021 Synes det gir mening å betale mer hvis du har lengre hår, og mindre dersom du har kort hår. Det jeg derimot ikke skjønner, er hvorfor dette på død og liv skal handle om hvilket kjønn man identifiserer seg med (eller ikke).
Snurrepurre Skrevet 13. september 2021 #48 Skrevet 13. september 2021 Wednesday Addams skrev (Akkurat nå): Synes det gir mening å betale mer hvis du har lengre hår, og mindre dersom du har kort hår. Det jeg derimot ikke skjønner, er hvorfor dette på død og liv skal handle om hvilket kjønn man identifiserer seg med (eller ikke). Hvorfor skal det koste mer med en stuss av langt hår, enn full klipp på kort hår? Tidsbruk burde jo være styrende mtp klipp! 4
Elysion Skrevet 13. september 2021 #49 Skrevet 13. september 2021 Snurrepurre skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal det koste mer med en stuss av langt hår, enn full klipp på kort hår? Tidsbruk burde jo være styrende mtp klipp! Tenker at en eller annen behandling tar lenger tid, ergo koster mer sånn sett også, dersom man har langt hår.
Madame Butterfly Skrevet 13. september 2021 #50 Skrevet 13. september 2021 Det er ikke dette som er det nest problematiske med prising av frisørtimer 😩 Jeg klipper meg litt skjeldnere enn en gang per måned, samme med farge. Det er drit dyrt. Min mann tar hår og skjegg en gang i uka, det tar er kvarter, de spør etter 600-800 kroner for sånt. Han får derimot til en utlending, som gjør like bra jobb for 259,- synes faktisk Cutters på 350,- / kvarter tar seg klekkelig betalt også. Det er jo verre enn daneklippen, den tar jo en time, ikke 800,- per kvarter. Det er jo mer enn for lege og advokattjenester 🤯
Snurrepurre Skrevet 13. september 2021 #51 Skrevet 13. september 2021 Wednesday Addams skrev (12 minutter siden): Tenker at en eller annen behandling tar lenger tid, ergo koster mer sånn sett også, dersom man har langt hår. Ja, noen behandlinger tar lengre tid - men langt hår er betyr ikke at det tar lengre tid. Jo kortere hår jeg har hatt, desto lengre tid tar det (mtp forming av håret). Mange mannfolk har ganske avanserte frisyrer. Syntes det er rart at Line på 14 med langt rett hår skal betale mer enn Gunnar på 34 som skal ha en mannlig modellfrisyre. 1
Elysion Skrevet 13. september 2021 #52 Skrevet 13. september 2021 (endret) Snurrepurre skrev (1 minutt siden): Ja, noen behandlinger tar lengre tid - men langt hår er betyr ikke at det tar lengre tid. Jo kortere hår jeg har hatt, desto lengre tid tar det (mtp forming av håret). Mange mannfolk har ganske avanserte frisyrer. Syntes det er rart at Line på 14 med langt rett hår skal betale mer enn Gunnar på 34 som skal ha en mannlig modellfrisyre. Da kan jeg bare omformulere meg, for du har et bra poeng: synes at tidsbruk og hvor mye produkter som brukes (f.eks. fargebehandling) er det som bør bestemme prisen. Skjønner uansett ikke hvorfor hvilket kjønn man identifiserer seg som eller ei, skal være relevant i denne saken. Endret 13. september 2021 av Wednesday Addams skrivefeil 2
velociraptor Skrevet 13. september 2021 #53 Skrevet 13. september 2021 Athena79 skrev (8 timer siden): Derfor er dameklipp dyrere https://www.tv2.no/a/11284514/ det står ikke noe om hvorfor? Bare at frisørene lyver og sier «vi bruker erfaringsmessig mer tid på kvinner». Ja fordi frisørene skal skvaldre så jævlig og bruke så mye tid på å prøve å prakke på kvinnene produkter og ekstra behandlinger da eller? For det er ingen grunn til at en lik sveis skulle ta mer tid på en kvinne enn på en mann. Leila87 skrev (8 timer siden): Men hvorfor må man ha manneklipp og kvinneklipp? Jeg har hatt kort hår og betalt 600 for kvinneklipp, mens mannen min betaler 450 for manneklipp. Klippen burde prises etter hvordan håret er, ikke hvordan kjønn du er. Jeg skjønner at det er mer strevsomt å klippe langt hår enn kort hår, men hvorfor skal kvinner med kort hår betale mer enn menn med kort hår? Og hvorfor skal menn med langt hår betale for en billigere klipp kun for de er mann? Hvorfor skjønner du det? Langt hår er stort sett mye mindre komplisert å klippe enn kort hår. Kjempeliten skrev (56 minutter siden): Jeg visste ikke at det var så stor forskjell i pris. Jeg går sjeldent til frisør, og når jeg har gjort det har jeg ikke undersøkt pris så mye. Aldri hatt kort hår heller, så vet ikke hvor mye det koster. Men vil fks en mann med langt hår betale mindre for klippen enn en dame? Og en dame med kort hår må betale mer enn en mann med samme mengde hår? Jeg skjønner jo at det er litt frustrerende. Uansett hvilket kjønn man er. Ja, det var det som kom frem i en artikkel her. Wednesday Addams skrev (19 minutter siden): Synes det gir mening å betale mer hvis du har lengre hår, og mindre dersom du har kort hår. Det jeg derimot ikke skjønner, er hvorfor dette på død og liv skal handle om hvilket kjønn man identifiserer seg med (eller ikke). Hvorfor i all verden gir det mening å betale mer bare fordi håret er langt? Wednesday Addams skrev (17 minutter siden): Tenker at en eller annen behandling tar lenger tid, ergo koster mer sånn sett også, dersom man har langt hår. Behandling? Vi snakker om klipp. Å klippe av tuppene på langt hår tar ca fem minutter. Å klippe en kort sveis tar myyye lenger tid. 1
Pumpkin88 Skrevet 13. september 2021 #54 Skrevet 13. september 2021 Anonymus Notarius skrev (7 timer siden): Langt fra alle damefrisyrer tar lang tid å klippe. Har man langt hår som skal stusses, tar jo det kortere tid enn å klippe en standard herrefrisyre. 👆👏 1
Elysion Skrevet 13. september 2021 #55 Skrevet 13. september 2021 velociraptor skrev (Akkurat nå): Hvorfor i all verden gir det mening å betale mer bare fordi håret er langt? Hvis du leser hva mer jeg har svart i tråden her, så har jeg omformulert det.
Gjest Saph Skrevet 13. september 2021 #56 Skrevet 13. september 2021 Wednesday Addams skrev (2 minutter siden): Da kan jeg bare omformulere meg, for du har et bra poeng: synes at tidsbruk og hvor mye produkter som brukes (f.eks. fargebehandling) er det som bør bestemme prisen. Skjønner uansett ikke hvorfor hvilket kjønn man identifiserer seg som eller ei, skal være relevant i denne saken. Send en mail til journalisten og spør. [email protected]
Elysion Skrevet 13. september 2021 #57 Skrevet 13. september 2021 Saph skrev (Akkurat nå): Send en mail til journalisten og spør. [email protected] Takker
velociraptor Skrevet 13. september 2021 #58 Skrevet 13. september 2021 Wednesday Addams skrev (8 minutter siden): Hvis du leser hva mer jeg har svart i tråden her, så har jeg omformulert det. Jeg så det, men du postet mens jeg skrev, så så det først etterpå ☺️ 1
Pumpkin88 Skrevet 13. september 2021 #59 Skrevet 13. september 2021 Hvor mange frisører er det i denne tråden nå?😅 Altså, dere skjønner poenget. Kortere hår er ofte vanskeligere å klippe, lage en fin fasong på kontra stusse tuppene på lengre hår. Dere vet så utrolig godt at det er røveri🤭 Skal jeg farge håret og KLIPPE mer enn 1/2 cm og med litt fasong i JA da skjønner jeg det skal koste mer fordi det tar lengre tid. Jeg klipper håret mitt selv. Spart MASSE penger på det, og jeg kjenner mange andre som går den veien pga at prisene er insane! Ved å gå ned i pris på vanlig klipp til damer, så vil dere få flere kunder som kommer oftere og dermed tjener dere mer penger. Så ja, før prisene endrer seg fra 800,- ++ for en enkel stuss, så kommer jeg aldri til å sette en fot innenfor en frisørsalong. Altså, jeg betalte 2700,-!!! For en stuss som var så rævva at jeg satt der sjokka(var fortsatt slitt hår etter jeg gikk ut) og noen FÅ striper i håret. Etter den gang bestemte jeg meg for å gjøre ALT selv;) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå