Gå til innhold

Å bære sykepleierstudent skilt utenom praksis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har nå blitt sykepleierstudent. Til vanlig jobber jeg som pleieassistent på sykehuset. Her bærer jeg skilt som tilsier det (har kjøpt eget). 

Men nå som jeg har blitt student vil jeg gjerne bære det istedenfor pleieassistent. Men er det innafor? Føler at man kun kan bære det hvis man er i praksis, siden det beskriver hvem du er.

Noen tanker?

Anonymkode: 8cf80...386

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde spurt lederen min om hva vedkommende tenkte om det.

Anonymkode: 350a4...5c3

• Liker 4
Skrevet

Jeg jobber som ufaglært på sykehjem og har jobbet med mange sykepleierstudenter. De bærer skiltet selv om de ikke er i praksis. Det er helt innafor og det er ikke noe reglement som sier at du ikke kan bære skiltet med mindre du er i praksis. :) 

Anonymkode: 648de...8b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei! Jeg har nå blitt sykepleierstudent. Til vanlig jobber jeg som pleieassistent på sykehuset. Her bærer jeg skilt som tilsier det (har kjøpt eget). 

Men nå som jeg har blitt student vil jeg gjerne bære det istedenfor pleieassistent. Men er det innafor? Føler at man kun kan bære det hvis man er i praksis, siden det beskriver hvem du er.

Noen tanker?

Jeg regner med det ikke er ok. Det har jo ingenting med hverandre å gjøre? 

Jeg har to jobber. Jeg blander jo ikke disse rollene, selv om jeg syns at den xxx-rolle er langt kulere enn yyy-rolle. Men på arbeidsplassen, så er jeg jo ikke xxx. Jeg er yyy. 

Du er ikke der som sykepleierstudent. Du er der som pleieassistent. 

Anonymkode: c8c20...05e

• Liker 7
Skrevet

Dersom jeg er innlagt eller til behandling et sted og den ene som hjelper meg bærer skilt med "sykepleierstudent" antar jeg at denne er i praksis og at det er en veileder som har hovedansvaret for å "passe på" studentens arbeid. Er du ikke i praksis og ikke følger et praksisopplegg på den aktuelle arbeidsplassen vil jeg oppleve det som villedende og feilinformasjon.

Anonymkode: b5f57...38f

• Liker 7
Skrevet

Ts her. 

Mange av de jeg jobber med er sykepleierstudenter, og de har eget skilt til det. Dette bærer de selvom de ikke er i praksis.

Men Hmm.. tenker jo at hvis andre gjør det så hvorfor kan ikke jeg. Men samtidig føler jeg at det setter et større «lys» på meg når jeg jobber utenom praksis. Men samtidig føler jeg det kan være lurt så andre på jobb vet hva jeg er på en måte? Er jo student.

Skrevet

Forstår deg veldig godt, og skjønner du vil bruke det, men jeg er egentlig enig med annen bruker her. Jeg ville trodd du ikke jobbet der, og at du hadde en veileder som fulgte deg opp. Hadde kanskje stolt mindre på deg, i den tro av at det ikke er din faste arbeidsplass, og at du kanskje ikke kan alle rutiner osv (som studenter ikke kan). Men bruker du pleieassistent så vet jeg at du kan det du gjør, og at det er jobben din, så kan du heller si at du også studerer sykepleie.

• Liker 4
Skrevet

Kan du ha på deg begge? Pleieassistent på brystet og sykepleierstudenter rundt halsen? 

Anonymkode: a497f...0fb

Skrevet

Jeg har besøk av hjemmetjenesten 5 ganger daglig, og de bærer dette skiltet. Jeg tenker ikke at de er i praksis, for om de er i praksis, da får jeg beskjed om det. Tenker at en med dette skiltet er "mer enn en assistent, men ikke en sykepleier"

Anonymkode: f7d03...060

• Liker 1
Skrevet

Har aldri hørt om noen sykepleierstudenter som ikke bærer nettopp dette skiltet når de er på jobb. Mange pleiemedarbeidere øker jo i lønn straks de er sykepleierstudenter. Du er under utdanning innenfor dette yrke og da ser jeg overhodet ikke noe galt i å bruke dette skiltet. Dersom hun kommer opp i en situasjon du er ukomfortabel med eller ikke trygg på, så regner jeg selvsagt du tar kontakt med en person "over" deg som helsefagarbeider eller sykepleier. 

Hilsen spesialsykepleier

Anonymkode: b00e4...286

Skrevet

Jeg og alle andre sykepleierstudenter ved min arbeidsplass bruker skilt med "sykepleierstudent", selv om vi ikke er i praksis. I kommunen jeg arbeider i er det dog slik at stillingskoden vår er sykepleierstudent, ikke pleiemedarbeider - så om stillingskoden din er pleiemedarbeider, ville jeg hørt med lederen din 😊

Anonymkode: cec47...970

• Liker 1
Skrevet

Ble ansatt som assistent, og brukte da navneskilt med kun fornavn og etternavn. Ble sykepleierstudent, fikk tilsvarende lønn og arbeidsoppgaver, og brukte sykepleierstudent-skiltet fra jeg begynte 1.året på skolen til jeg var ferdig utdannet sykepleier:-) Har alltid vært assistent i kontrakten siden jeg jobbet det før påbegynt studie.

Anonymkode: 32e21...893

Skrevet

Hvis du er ansatt som assistent så syns jeg ikke du kan bruke sykepleierstudent-skilt. Du er jo ikke der som student. 

Anonymkode: fd9f0...576

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...