Majer Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 (endret) Jeg har opplevd følgende flere ganger: dame jeg dater har hatt ff tidligere som hun har latt være med andre andre damer ved siden av, men så fort hun vil bli sammen med meg nekter hun meg den samme muligheten. Jeg tenker at om man er glad i en person så setter man ikke mer begrensninger for vedkommende enn man gjør for noen man bare er med for sexen. I mine ører virker det veldig dobbeltmoralsk og kontrollerende. Det hadde selvfølgelig vært annerledes om hun heller ikke lot tidligere ff være med andre. Jeg er ikke avhengig av å være med flere, men det er tanken bak som plager meg. Noen som kan komme med logiske argumenter på om jeg er helt på jordet? Endret 13. september 2021 av Majer
*Mocca* Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 Det er en forskjell på fuckfriends og kjæreste. Noen takler fint at noen man kun har sex med, uten at det er følelser inne i bildet var sex med andre. Men når det er følelser involvert blir det vanskelig å dele. Begge deler er helt greit, men hvis du ønsker et polyforhold, så bør du være tydelig på det i i forkant slik at dama kan bestemme seg for om det er noe for henne eller ikke. Bare husk at dersom muligheten til å ha andre er åpen for deg, må du også takle at hun treffer andre menn. 24
Majer Skrevet 13. september 2021 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2021 (endret) *Mocca* skrev (7 minutter siden): Det er en forskjell på fuckfriends og kjæreste. Noen takler fint at noen man kun har sex med, uten at det er følelser inne i bildet var sex med andre. Men når det er følelser involvert blir det vanskelig å dele. Begge deler er helt greit, men hvis du ønsker et polyforhold, så bør du være tydelig på det i i forkant slik at dama kan bestemme seg for om det er noe for henne eller ikke. Bare husk at dersom muligheten til å ha andre er åpen for deg, må du også takle at hun treffer andre menn. Er det bare en emosjonell greie at det plutselig blir vanskelig å dele når man har kjæreste og er ikke det veldig egoistisk og noe man evt bør jobbe med selv? Blir ikke det som andre egoistiske ting der man er usikker og andre mener man må jobbe med egen usikkerhet? Jeg tenker risikoen for kjønnssykdommer osv er lik uansett🤔 Endret 13. september 2021 av Majer
GrønnNellik68 Skrevet 13. september 2021 #4 Skrevet 13. september 2021 Jeg syns man bør være klar på ting. hvis hun skal treffe flere ved siden av deg må du ha samme rettigheter. Mener hun du ikke skal date andre eller treffe andre så må hun i det minste gå foran som ett godt eksempel. Man må bli enig om kjøre reglene enkelt og greit. Er man ikke enig så får man si i fra. 2
Veggdyret Skrevet 13. september 2021 #5 Skrevet 13. september 2021 En FF er som en drosje, en kjæreste er som din egen, nyinnkjøpte bil. Selvfølgelig kan hvem som helst få sitte i drosjen, den er jo ikke din. Og selvfølgelig får IKKE hvem som helst låne den splitter nye Teslaen din! 36 1
NysgjerrigPiken Skrevet 13. september 2021 #6 Skrevet 13. september 2021 Dette er da verken dobbeltmoralsk, kontrollerende eller egoistisk (med mindre hun mener at hun skal kunne ligge med andre, men at du ikke kan). Hva man er komfortabel med varierer jo i ulike relasjoner. Noen har ulike grenser for relasjoner som bare handler om sex versus romantiske forhold. Det er ikke nødvendigvis knyttet til usikkerhet eller egoisme (selv om det selvsagt kan være det). Har du spurt henne hvorfor hun har dette skillet mellom deg og tidligere ff? Kanskje du får et svar som hjelper deg å forstå bakgrunnen. 12
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #7 Skrevet 13. september 2021 Fint om du informerer om dette på første date så vi kan stikke. Anonymkode: d73fe...37b 14
*Mocca* Skrevet 13. september 2021 #8 Skrevet 13. september 2021 Majer skrev (3 timer siden): Er det bare en emosjonell greie at det plutselig blir vanskelig å dele når man har kjæreste og er ikke det veldig egoistisk og noe man evt bør jobbe med selv? Blir ikke det som andre egoistiske ting der man er usikker og andre mener man må jobbe med egen usikkerhet? Jeg tenker risikoen for kjønnssykdommer osv er lik uansett🤔 Definitivt en emosjonell greie ja... Men det er ikke alle som takler å dele de man har følelser for, men de kan takle det uten følelser involvert. Noen trenger monogami i forhold. Andre liker åpenheten og poly. Men man skal respektere at folk ønsker forskjellige ting, ønsker den ene poly og den andre monogami i forhold, så er man kanskje ikke en match egentlig. Man kan ikke kreve at en monogam person lever poly..... Eller motsatt. 8
Virrevirrevapp Skrevet 14. september 2021 #9 Skrevet 14. september 2021 Majer skrev (21 timer siden): Er det bare en emosjonell greie at det plutselig blir vanskelig å dele når man har kjæreste.... Ja, men folk velger selv om de vil være i monogame forhold og ikke. Du må nesten finne andre som også vil ha et åpent forhold. 7
Majer Skrevet 14. september 2021 Forfatter #10 Skrevet 14. september 2021 Virrevirrevapp skrev (1 time siden): Ja, men folk velger selv om de vil være i monogame forhold og ikke. Du må nesten finne andre som også vil ha et åpent forhold. Jeg trenger ikke åpent forhold, men jeg vil ikke føle at en person skal begrense meg mer enn hun har begrenset andre. Da tror jeg hun må ha hatt de samme begrensningene for tidligere ff.
Gjest TheCatLady Skrevet 14. september 2021 #11 Skrevet 14. september 2021 Dette skjønte jeg ikke helt. Er dere kun ff og hun nekter deg å treffe andre eller er dere på vei inn i et forhold? Det er da en vesentlig forskjell på noen man bare vil knulle og noen man ønsker seg forhold med. Jeg får litt inntrykket at du har lyst til å treffe andre, men samtidig skriver du at du ikke vil ha åpent forhold? Hvis du skal treffe andre mens du er i et forhold så blir det jo et åpent forhold. Jeg hadde i hvert fall hatt lyst til å vite om en fyr jeg ønsket et seriøst forhold til ville knulle rundt på andre mens vi fortsatte å treffes. Mulig jeg misforstår, men synes det var vagt forklart.
Virrevirrevapp Skrevet 14. september 2021 #12 Skrevet 14. september 2021 Majer skrev (13 timer siden): Jeg trenger ikke åpent forhold, men jeg vil ikke føle at en person skal begrense meg mer enn hun har begrenset andre. Da tror jeg hun må ha hatt de samme begrensningene for tidligere ff. Hva folk har gjort med ekser har ingenting med deres nåværende forhold å gjøre. Det fungerer ikke sånn at du må få noe for å "ta igjen" det kjærestens ekser og eksligg har fått. Og som thecatlady skriver, om du får frihet til å ligge med andre så er det jo nettopp et åpent forhold du etterlyser. 10
Majer Skrevet 15. september 2021 Forfatter #13 Skrevet 15. september 2021 Virrevirrevapp skrev (12 timer siden): Hva folk har gjort med ekser har ingenting med deres nåværende forhold å gjøre. Det fungerer ikke sånn at du må få noe for å "ta igjen" det kjærestens ekser og eksligg har fått. Og som thecatlady skriver, om du får frihet til å ligge med andre så er det jo nettopp et åpent forhold du etterlyser. Ja, men jeg er i utgangspunktet ute etter et helt vanlig monogamt forhold
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #14 Skrevet 15. september 2021 Majer skrev (25 minutter siden): Ja, men jeg er i utgangspunktet ute etter et helt vanlig monogamt forhold Men en ff er ikke et monogamt forhold, så du kan ikke sammenligne. Forstår du virkelig ikke forskjellen her? Anonymkode: 67f60...255 11
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #15 Skrevet 15. september 2021 33 minutter siden, Majer said: Ja, men jeg er i utgangspunktet ute etter et helt vanlig monogamt forhold Da er det jo akkurat det du får, så hva er problemet? Til info: ikke at ff'er og kjærester er det samme emosjonelt for det er milevis fra hverandre og dermed forskjellige regler, men det er også en annen ting du må huske på. Vi mennesker er i konstant forandring og utvikling, og vi endrer ønsker og behov etterhvert som vi vokser opp. Det som føltes ok med tidligere partnere må ikke alltid føles ok med nåværende partner, og det er helt normalt og helt ok! Alle kan jo ombestemme seg. Her synes jeg det er du som virker umoden og barnslig? Anonymkode: bffee...0a4 14
Antiviruset Skrevet 15. september 2021 #16 Skrevet 15. september 2021 (endret) Majer skrev (På 2021-9-14 den 9.18): Jeg trenger ikke åpent forhold, men jeg vil ikke føle at en person skal begrense meg mer enn hun har begrenset andre. Da tror jeg hun må ha hatt de samme begrensningene for tidligere ff. En ff er akkurat som en ons. Det er noe man kan drive med om man er singel og ikke har noen forpliktelser ut over det. Ferdig diskutert. At du ikke klarer å se forskjellen forundrer meg. Når du er en kjæreste, samboer og ektemann har dere gått inn i en avtale om at dere er eksklusive og ikke skal ha seksuell omgang med andre. Det er oppstått følelser som forelskelse og kjærlighet noe det nesten aldri er snakk om når det gjelder en ff. Så er dere to et par der trygghet og tillit skal råde. Det er ikke å legge begrensinger på deg, for du kan takke nei til det og finne deg noen andre. At dette skal være vanskelig å forstå? Da tror jeg ikke at du passer i noe forhold, for dett er er helt grunnleggende for et seriøst monogamt forhold. Endret 15. september 2021 av Antiviruset 9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #17 Skrevet 15. september 2021 FFs som er eksklusive er kjærester. FFs som er ikke eksklusive er hverandres gratishorer. FFs hvor den ene er eksklusiv og den andre er ikke eksklusiv er ett cuckold forhold. Anonymkode: 4e99e...9a8
*Mocca* Skrevet 15. september 2021 #18 Skrevet 15. september 2021 Antiviruset skrev (4 timer siden): En ff er akkurat som en ons. Det er noe man kan drive med om man er singel og ikke har noen forpliktelser ut over det. Ferdig diskutert. At du ikke klarer å se forskjellen forundrer meg. Når du er en kjæreste, samboer og ektemann har dere gått inn i en avtale om at dere er eksklusive og ikke skal ha seksuell omgang med andre. Det er oppstått følelser som forelskelse og kjærlighet noe det nesten aldri er snakk om når det gjelder en ff. Så er dere to et par der trygghet og tillit skal råde. Det er ikke å legge begrensinger på deg, for du kan takke nei til det og finne deg noen andre. At dette skal være vanskelig å forstå? Da tror jeg ikke at du passer i noe forhold, for dett er er helt grunnleggende for et seriøst monogamt forhold. Hvis du kun tenker at kjærester er to monogame mennesker ja. Kjærester kan være mer enn det, det kan også være et par som har åpent forhold. Det kan være at den ene er monogam, men den ene er polyseksuell eller polyamorøs, og den ene da har fuckfriends eller en eller flere kjærester i tillegg. Det kan være en triade hvor alle partene er kjærester. Det kan være polyamorøs hvor begge har en eller flere kjærester. Og til sist ff er ikke nødvendigvis sol ons heller, noen man møter på Tinder eller lignende og har sex med kjapt og tilfeldig har..... Men det er også de som har en god relasjon, men har sex med hverandre noenlunde fast over lengre tid, men de er ikke eksklusive nødvendigvis heller.har ingen forpliktelser til hverandre. Noen ff har faktisk bare en ff og. Mangfold i relasjoner er det ikke alle som skjønner, men å si at kjærester er to som har lovet hverandre å kun være med hverandre, det medfører ikke riktighet. Hvilken relasjon noen har er kun opp til de involverte, så får man godta hva den eventuelle ønsker eller ikke. Man har alltid valget å gå videre for å finne seg noen andre, hvis man ikke kan akseptere hva den andre ønsker. 2
Antiviruset Skrevet 15. september 2021 #19 Skrevet 15. september 2021 *Mocca* skrev (40 minutter siden): Mangfold i relasjoner er det ikke alle som skjønner, men å si at kjærester er to som har lovet hverandre å kun være med hverandre, det medfører ikke riktighet. for 99,9% av alle mennesker i Norge er det slik jo, og om det ikke er slik bør man faktisk avklare dette før første date! Og ike komme drassende med det senere. Verre er det ikke. 7
*Mocca* Skrevet 15. september 2021 #20 Skrevet 15. september 2021 Antiviruset skrev (40 minutter siden): for 99,9% av alle mennesker i Norge er det slik jo, og om det ikke er slik bør man faktisk avklare dette før første date! Og ike komme drassende med det senere. Verre er det ikke. Sånne ting, og generelt ganske mye....må avklares tidlig... Helst FØR første date og.... Seksuelle preferanser/fetisjer bør også tas tidlig.... Men nei, 99,9% av befolkningen stemmer nok ikke nei..... Man har de som lever litt åpent om sånt..... Og så har man alle de som ikke forteller til folk at de har åpent forhold f.eks..... Trodde som deg før, men du verden så mange som faktisk ikke lever A4 livet med monogam tosomhet.... Og hvor mange som har levd mesteparten av livet sitt monogamt og alltid trodd det har vært noe galt med de, fordi de ikke passer inn i samfunnets normer. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå