Gå til innhold

Skal være glad du får en jobb? Hva er det for en frekk hersketeknikk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er jo klassisk, vi skal være glade for å få en jobb. Hva er det for en nedbrytende tankegang, de fleste arbeidsgivere tenker på denne måten.

Hvorfor skal ikke en arbeidsgiver være glad for å få en flink arbeidstaker? Uten ansatte er jo firmaet null.

Ingen ledelse ser på firmaet som et fellesskap, de tenker kun på ledelsen. Driter i "gutta på gølvet", de kan vi bytte ut med andre uansett.

Dette får meg til å unngå det skittne arbeidslivet som er i dag, det er umulig å finne et sted å jobbe der man behandles som et menneske. Man er kun en slave.

Anonymkode: 3c5f3...c48

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig gode poenger. Man blir indoktrinert fra ganske ung alder.

Anonymkode: 4cd8d...75d

• Liker 11
Skrevet

Helt enig. Det er en håpløs tankegang. Dårligere ledere som bare trumfer igjennom, mens "slavene" får gjennomgå. Er så lei!!!

Anonymkode: 4a6dd...610

• Liker 12
Skrevet

Hvorfor skal man ikke være glad for å ha en jobb?

Det gir deg lønn, økonomisk frihet, grunnlag for å kjøpe bolig, personlig utvikling, sosial tilhørighet osv.

• Liker 15
Skrevet
Guppy88 skrev (Akkurat nå):

Det gir deg lønn, økonomisk frihet, grunnlag for å kjøpe bolig, personlig utvikling, sosial tilhørighet osv.

.. Og er moderne slaveri, hvor mennesket ikke er viktig, men du er pliktig til å følge opp og gjøre som sjefen og arbeidsplassen vil. Din mening har ingen betydning. Samlebånd av slaver, til en dårlig pris.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

.. Og er moderne slaveri, hvor mennesket ikke er viktig, men du er pliktig til å følge opp og gjøre som sjefen og arbeidsplassen vil. Din mening har ingen betydning. Samlebånd av slaver, til en dårlig pris.

Er du naver kanskje? 

Anonymkode: c7f6c...12b

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du naver kanskje? 

Anonymkode: c7f6c...12b

Prøver du med hersketeknikk? Nei, jeg er ikke naver. Jeg mottar økonomiske ytelser fra NAV, nettopp pgsa det "moderne arbeidsliv"

Takk for at jeg får en del av lønna di, forresten. Det settes pris på 😍

• Liker 6
Skrevet

Hvor i all verden jobber du????

Forventer du å komme på jobb og kjøre ditt eget løp? Du har jo helt misforstått konseptet om arbeidslivet.

Hvis du vil gjøre akkurat som du vil, skap din egen arbeidsplass! Selv da vil du oppdage at markedskreftene, etterspørsel og regelverk binder deg opp slik at du ikke er 100% fri, slik du tydeligvis ser for deg.

Er du arbeidstaker, har du en jobbeskrivelse som du selvfølgelig skal forholde deg til.

Her er det bare å vokse opp, og forstå at både arbeidsgiver og -taker er avhengig av hverandre. Velger du å være noens ansatte, må du selvfølgelig godta premissene i rollen din!

• Liker 9
Skrevet

Og du lever av...arv? Dvs penger noen før deg har jobbet for ..eller snylter du på alle andre via Nav?

Anonymkode: 06b8d...c56

• Liker 2
Skrevet
Guppy88 skrev (8 minutter siden):

Du glemte de negative tingene. Da blir det håpløst.

Skrevet

Du glemte de negative tingene. Da blir det håpløst.

Ja, for du bidro jo til å nevne de positive sidene 🙄. Selvinnsikt?

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Dette er jo klassisk, vi skal være glade for å få en jobb. Hva er det for en nedbrytende tankegang, de fleste arbeidsgivere tenker på denne måten.

Hvorfor skal ikke en arbeidsgiver være glad for å få en flink arbeidstaker? Uten ansatte er jo firmaet null.

Ingen ledelse ser på firmaet som et fellesskap, de tenker kun på ledelsen. Driter i "gutta på gølvet", de kan vi bytte ut med andre uansett.

Dette får meg til å unngå det skittne arbeidslivet som er i dag, det er umulig å finne et sted å jobbe der man behandles som et menneske. Man er kun en slave.

Anonymkode: 3c5f3...c48

Hvordan unngår du arbeidslivet? Aksjer med stor avkastning? 

Anonymkode: b87e3...0c9

Skrevet

Sitter du i arbeidstiden og henger på KG forresten? Eller er du en av de "heldige" som jobber skift?

• Liker 2
Skrevet
Guppy88 skrev (1 minutt siden):

De negative sidene omhandles i HI.

Kan legge til: Mister kontroll over egen tid. Mindre fritid. Må forholde seg til faste tider. Sure kollegaer. Ofte langt til jobb. Må ofte ha egen bil. Dårlig lønn. Får ikke jobb uten x antall år med utd. Osv.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De negative sidene omhandles i HI.

Kan legge til: Mister kontroll over egen tid. Mindre fritid. Må forholde seg til faste tider. Sure kollegaer. Ofte langt til jobb. Må ofte ha egen bil. Dårlig lønn. Får ikke jobb uten x antall år med utd. Osv.

Er det noen hjemme? 

Du kritiserte meg for å bare argumentere for den ene siden; den positive. Det ble nemlig håpløst.

Mens når du bare argumenterer for den andre siden, så er det....?

• Liker 3
Skrevet

Vel, når jeg leser enkeltes holdninger er så er jeg helt enig i «at de burde være glad for å få seg en jobb». Glad jeg ikke har slike på min arbeidsplass.

Dyktige folk derimot, er man glad man har. Der har arbeidsgiver og arbeidstaker gjensidig glede av hverandre.

Anonymkode: e46ad...eff

• Liker 5
Skrevet

Er det noen hjemme? 

Du kritiserte meg for å bare argumentere for den ene siden; den positive. Det ble nemlig håpløst.

Mens når du bare argumenterer for den andre siden, så er det....?

Pga du kritiserte meg for ikke å nevne noen. Nå gjorde jeg det, og det var galt også.

Tror vi avslutter her. Mulig du sto opp på feil fot og var ute etter brukerdebatt.

Skrevet

Skal man ikke væte glad for det? Mulighet til å tjene penger, slik at man kan bo bra, spise bra og ha aktivitet og utfordringer i hverdagen.

min jobb er fysisk tung men syntes det er digg å få betalt samtidig som mann brenner 700-800 kcal hver dag😁

jeg går opp i vekt og blir lat i perioder jeg ikke har jobb, så jeg trenger det😅

Anonymkode: cab80...731

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sitter du i arbeidstiden og henger på KG forresten? Eller er du en av de "heldige" som jobber skift?

Jepp, i arbeidstiden.

Ikke hele tiden, men når vaktordning min kun krever aksjon når noe skjer.

Jeg er en av de heldige som har jobb. Og attpåtil en meningsfull jobb der jeg får bruke utdannelsen min og kreativiteten min.

Uten jobb hadde jeg sikkert blitt like bitter som enkelte her.

• Liker 4
Skrevet
Guppy88 skrev (1 minutt siden):

Jepp, i arbeidstiden.

Ikke hele tiden, men når vaktordning min kun krever aksjon når noe skjer.

Jeg er en av de heldige som har jobb. Og attpåtil en meningsfull jobb der jeg får bruke utdannelsen min og kreativiteten min.

Uten jobb hadde jeg sikkert blitt like bitter som enkelte her.

.. Men likevel, sitter du her å bruker tid på noe annet enn det som er din jobb. Sier noe om holdningen din.

Jeg får takke deg for "lønna" mi , ettersom deler av din lønn går til meg. Takk så mye. Det gjør også at jeg kan sitte på KG i arbeidstiden 🥰

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...