AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Skatteetaten: Politikere som bor gratis hjemme, må betale skatt av pendlerbolig (aftenposten.no) Hvordan er det mulig at Stortinget ikke kjenner disse reglene? Er det ikke Stortinget som lager disse reglene? Hvordan kan man ikke kjenne til noe man selv har laget? Det er som en baker som ikke kjenner til kaken han har laget. Anonymkode: 0fa95...10a 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 Jeg tror stortingspolitikeren har krysset en grense og har bevilget seg selv for gode vilkår og ordninger. Man skal kunne leve av å tjene folket, men det skal lønne seg å arbeide som man så fint sier det. Når stortingspolitiker er din karriere og eneste yrke, og du har så gode betingelser, og kan miste jobben hvert fjerde år. Da er det ikke politikken som blir viktig lenger. Jeg aner en økende skepsis til forvaltningen i Norge. Spørsmålet blir, hvilken dråpe får begeret til å renne over. Og hvordan snu ukulturen?? Anonymkode: 7dabb...0ff 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Skatteetaten: Politikere som bor gratis hjemme, må betale skatt av pendlerbolig (aftenposten.no) Hvordan er det mulig at Stortinget ikke kjenner disse reglene? Er det ikke Stortinget som lager disse reglene? Hvordan kan man ikke kjenne til noe man selv har laget? Det er som en baker som ikke kjenner til kaken han har laget. Anonymkode: 0fa95...10a Tror du på dette selv? Dette er et forsøk på å snu fokus bort fra at de har fått feilaktige goder, og liksom «ordner opp» ved å etterbetale skatt som de har «glemt å betale». Viktig å gi inntrykk av at de selvfølgelig ordner opp i feilen, når de i virkeligheten enda en gang forsøker å unngå nettopp det! De har selvsagt brukt tiden fra avsløringen til denne artikkelen, på å regne seg frem til hva som er billigst for de. I stedet for å betale tilbake de godene de feilaktig har fått, så betaler de heller en brøkdel av summen i skatt - og håper at folk ikke skjønner hva de driver med. De skulle selvsagt betalt tilbake ALLE goder de har fått feilaktig utbetalt, og deretter sluttet som politiker. Enda en gang, så viser spesielt Ropstad at han absolutt ikke er guds beste barn. Kommer grådige folk til himmelen i hans tro? Anonymkode: bf698...a86 6
Whistler Skrevet 13. september 2021 #4 Skrevet 13. september 2021 Normalen i staten er at fordeler som fører til berikelse skal beskattes. Problemet med rettigheter og goder i Stortinget er at ingen av de som sitter der ønsker å lage bråk om det da det er stor sannsynlighet for at den neste gratislunsjen ryker. 4
solmåneogstjerner Skrevet 13. september 2021 #5 Skrevet 13. september 2021 (endret) Det er jo så greit å bare ikke kjenne til ting. Jeg skal også forsyne meg av alt jeg vil ha og så bare 'jeg visste ikke'. Tror dere det fungerer i retten/nav/skatteetaten? (For oss vanlige folk, vel og merke) Endret 13. september 2021 av solmåneogstjerner 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #6 Skrevet 13. september 2021 Blir dette definert som korrupsjon? Anonymkode: 80751...b45 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #7 Skrevet 13. september 2021 solmåneogstjerner skrev (5 minutter siden): Det er jo så greit å bare ikke kjenne til ting. Jeg skal også forsyne meg av alt jeg vil ha og så bare 'jeg visste ikke'. Tror dere det fungerer i retten/nav/skatteetaten? (For oss vanlige folk, vel og merke) Vurderer det samme. Hvis jeg får en parkeringsbot, så kan jeg bare tilby meg å betale ordinær parkeringstakst, så forsvinner nok den boten. Vi trenger færre politi da, hvis naskere kan velge å levere tilbake varer eller kun betale en brøkdel av summen? Så greit. Anonymkode: bf698...a86 3
solmåneogstjerner Skrevet 13. september 2021 #8 Skrevet 13. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vurderer det samme. Hvis jeg får en parkeringsbot, så kan jeg bare tilby meg å betale ordinær parkeringstakst, så forsvinner nok den boten. Vi trenger færre politi da, hvis naskere kan velge å levere tilbake varer eller kun betale en brøkdel av summen? Så greit. Anonymkode: bf698...a86 Det er jo veldig lønnsomt. Stjel noe til 1000 kr. Enten slipper du unna, eller så betaler du 200 kroner i skatt. Gevinst 800. Genialt. I verste fall må du levere tilbake varen, men da har du jo uansett ikke tapt noe. Endret 13. september 2021 av solmåneogstjerner 3
A-hunter Skrevet 13. september 2021 #9 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Og hvordan snu ukulturen?? Ved at velgerne ikke gir systemet sitt mandat ved å stemme blankt. Velgerne har all makt, men vi må tørre å bruke den. Bruker vi stemmen til å stemme på Stortingspartiet (R, MDG, SV, AP,SV, V, KRF, H, FRP) vil vi fortsette å få akkurat det samme, men med noen marginale forskjeller etter hvilken "blokk" som vinner. En blank stemme forteller at man er tilhenger av demokrati og folkevalg, men at dagens system ikke minner om dette på noen måte. Tenk deg rabalderet det hadde blitt med en million blanke stemmer! Fullstendig kaos og et system helt uten anerkjennelse fra befolkningen. Det måtte bli ryddet opp en gang for alle. Min blanke stemme ble avgitt i går. Sikkert til ingen nytte i år heller. Men kampen for politikere som hver dag går på jobb for å tjene folket på folkets nåde og med folkets beste i tankene fortsetter. Det får man ikke med Stortingspartiet.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #10 Skrevet 13. september 2021 Syntes alle godene de gir til seg selv er så utrolig hykleresk, og korrupt at man kan sitte å stemme på sine egne goder. I praksis sier de jo at godene i samfunnet er bra nok for resten av oss men ikke de. Hvis de ikke klarer å få endene til å møtes med godene resten av oss får så får de gi bedre goder til alle. De burde også ha maks tak på sin egen lønn som ble beregnet ut av gjennomsnittet til befolkningen (eks, maks to ganger gjennomsnittet), ikke sitte å tildele seg selv fete lønninger, barnepass, egen parkering osv. Anonymkode: 11482...2ed 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #11 Skrevet 13. september 2021 Det er Stortingets administrasjon som ikke kjente til reglene. De er ikke politikere, men vanlig ansatte. Anonymkode: 256fc...ed5
solmåneogstjerner Skrevet 13. september 2021 #12 Skrevet 13. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er Stortingets administrasjon som ikke kjente til reglene. De er ikke politikere, men vanlig ansatte. Anonymkode: 256fc...ed5 Men det er likevel jobben deres å kjenne til reglene. Og hver enkelt skatteyters ansvar å sette seg inn i reglene for hva man skal betale skatt av. Og tror du at det hadde blitt akseptert at jeg lot være å betale skatt fordi 'sjefen min/hr-avdelingen sa det var greit'? Endret 13. september 2021 av solmåneogstjerner 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #13 Skrevet 13. september 2021 solmåneogstjerner skrev (10 minutter siden): Men det er likevel jobben deres å kjenne til reglene. Og hver enkelt skatteyters ansvar å sette seg inn i reglene for hva man skal betale skatt av. Og tror du at det hadde blitt akseptert at jeg lot være å betale skatt fordi 'sjefen min/hr-avdelingen sa det var greit'? Det var svar på dette spørsmålet i HI: "Hvordan kan man ikke kjenne til noe man selv har laget?" Det er ikke Stortinget administrasjon som har laget reglene. Anonymkode: 256fc...ed5
solmåneogstjerner Skrevet 13. september 2021 #14 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det var svar på dette spørsmålet i HI: "Hvordan kan man ikke kjenne til noe man selv har laget?" Det er ikke Stortinget administrasjon som har laget reglene. Anonymkode: 256fc...ed5 Nei, det vet vi.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #15 Skrevet 13. september 2021 solmåneogstjerner skrev (8 minutter siden): Nei, det vet vi. Jeg aner ikke hva du vet eller ikke vet. Jeg svarte på spørsmålet i HI. Anonymkode: 256fc...ed5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå