AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Noe veldig vondt og skremmende skjedde. Vi lå i sengen og sov (jeg sov i hvert fall, men går ut ifra babyen også gjorde det da han var stille og jeg våkner lett av lyd) og plutselig skriker han som at han skulle ha blitt brent. Det hjalp ikke å trøste, gi han pupp eller noe i sengen og måtte ut av rommet med han. Han pustet fort som han skulle ha vært redd, gaulet som aldri før og ble bare plutselig under gråtingen så ekstremt sint. Klarer ikke helt å beskrive hva slags type sinne som kom ut av han, men har aldri vært noe sånn før. Han var både redd og rasende, og det tok tid før han roet seg ned i stuen. Og da han fikk roet seg litt ned så gråt han «normalt» og jeg fikk til slutt roet han helt ned. Han var helt svett etter denne hendelsen. Like etter så koste og tullet jeg med han sånn han smilte og ble seg selv igjen. Noen som har opplevd noe lignende? Kan det være mareritt? At han ble lei av å ligge i sengen? Det var INGEN normal gråting eller sinneutbrudd, var som at han bare klikket helt fullstendig. Anonymkode: 0c8e1...36f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 Mareritt. Det er helt normalt i den aldere, og han er for liten til å forstå at det ikke er virkelig. Bare trøst ham, det går over. Anonymkode: 6ce35...971 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 Vondt i magen, du sovnet over babyen eller mareritt. Han har begynt med en ny type gråt og da veit du det. Anonymkode: daf28...61e
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #4 Skrevet 13. september 2021 Tenker enten mareritt eller så har han klort seg selv i søvne? Min gjør av og til det. Han gnir seg i øynene eller klør i ansiktet og så klorer han seg selv og så blir det helt baluba med skriking og en livredd mamma, men så ser jeg at han har klort seg. Skjer ikke ofte men det har skjedd. Anonymkode: 3f0c3...6cd 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #5 Skrevet 13. september 2021 Min hadde en sånn periode i den alderen, men det var mens han sovnet på meg under amming og jeg var våken, så jeg vet at han definitivt ikke skadet seg etc. Jeg tolket det som mareritt. Anonymkode: 3b511...0c0
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #6 Skrevet 13. september 2021 Nattskrekk - Natteskrekk er en uskyldig søvnforstyrrelse hos barn. Den arter seg ved nattlige anfall hvor barnet plutselig skriker til, og i mange tilfeller hopper ut av sengen. Under anfallet er det typisk at de er rød og oppkavet i ansiktet, og har hurtig puls, puster raskt og svetter, og virker engstelige. Under anfallet er de utrøstelige. Når barnet våkner neste morgen, husker det verken episoden eller at det har hatt noen vond drøm. Natteskrekk kan oppleves skremmende av familien dersom man ikke vet hva det er. https://nhi.no/sykdommer/barn/sovnforstyrrelser/sovnproblem-natteskrekk/ Anonymkode: 47a33...2b2 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #7 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noe veldig vondt og skremmende skjedde. Vi lå i sengen og sov (jeg sov i hvert fall, men går ut ifra babyen også gjorde det da han var stille og jeg våkner lett av lyd) og plutselig skriker han som at han skulle ha blitt brent. Det hjalp ikke å trøste, gi han pupp eller noe i sengen og måtte ut av rommet med han. Han pustet fort som han skulle ha vært redd, gaulet som aldri før og ble bare plutselig under gråtingen så ekstremt sint. Klarer ikke helt å beskrive hva slags type sinne som kom ut av han, men har aldri vært noe sånn før. Han var både redd og rasende, og det tok tid før han roet seg ned i stuen. Og da han fikk roet seg litt ned så gråt han «normalt» og jeg fikk til slutt roet han helt ned. Han var helt svett etter denne hendelsen. Like etter så koste og tullet jeg med han sånn han smilte og ble seg selv igjen. Noen som har opplevd noe lignende? Kan det være mareritt? At han ble lei av å ligge i sengen? Det var INGEN normal gråting eller sinneutbrudd, var som at han bare klikket helt fullstendig. Anonymkode: 0c8e1...36f Nattskrekk. Datteren min hadde det. Anonymkode: 357fb...40b
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #8 Skrevet 13. september 2021 De som sier dette er nattskrekk: Babyer på 6 mnd får ikke nattskrekk. Det oppstår fra 1 års alder, men er mest vanlig hos enda eldre barn. Anonymkode: 7b66c...ffe 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #9 Skrevet 13. september 2021 Hvorfor sover du med babyen i sengen? Godt mulig du har skadet han. Håper du slutter med utrygg samsoving, det kan i verste fall føre til død Anonymkode: cd106...9d2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #10 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor sover du med babyen i sengen? Godt mulig du har skadet han. Håper du slutter med utrygg samsoving, det kan i verste fall føre til død Anonymkode: cd106...9d2 Hvor står det at det var utrygg samsoving? Anonymkode: 08b2c...ecd 13
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #11 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvor står det at det var utrygg samsoving? Anonymkode: 08b2c...ecd Det sier seg selv. Anonymkode: cd106...9d2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #12 Skrevet 13. september 2021 Ahhh grøsser av folk som kaller babyer sinte Anonymkode: 11c82...f4e
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #13 Skrevet 13. september 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Det sier seg selv. Anonymkode: cd106...9d2 Hvordan sier det seg selv? Anonymkode: ccce3...ec5 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #14 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ahhh grøsser av folk som kaller babyer sinte Anonymkode: 11c82...f4e Er du seriøs? Tror du ikke babyer kan ha temperament? Min yngste er veldig tålmodig, men kan også bli sint. Godt at de kan kjenne på forskjellige følelser, så er det opp til oss å støtte de igjennom det og sette ord på følelsene. Anonymkode: f655b...cdb 7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #15 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Noe veldig vondt og skremmende skjedde. Vi lå i sengen og sov (jeg sov i hvert fall, men går ut ifra babyen også gjorde det da han var stille og jeg våkner lett av lyd) og plutselig skriker han som at han skulle ha blitt brent. Det hjalp ikke å trøste, gi han pupp eller noe i sengen og måtte ut av rommet med han. Han pustet fort som han skulle ha vært redd, gaulet som aldri før og ble bare plutselig under gråtingen så ekstremt sint. Klarer ikke helt å beskrive hva slags type sinne som kom ut av han, men har aldri vært noe sånn før. Han var både redd og rasende, og det tok tid før han roet seg ned i stuen. Og da han fikk roet seg litt ned så gråt han «normalt» og jeg fikk til slutt roet han helt ned. Han var helt svett etter denne hendelsen. Like etter så koste og tullet jeg med han sånn han smilte og ble seg selv igjen. Noen som har opplevd noe lignende? Kan det være mareritt? At han ble lei av å ligge i sengen? Det var INGEN normal gråting eller sinneutbrudd, var som at han bare klikket helt fullstendig. Anonymkode: 0c8e1...36f Helt helt klart mareritt. Han har drømt noe opplevde akkurat det samme som deg for en uke siden med min straks seks mnd gamle baby. Sjeldent at han gjorde det dj e skriver jeg også måtte ut i stua en tur og vise han litt leker og lys så roet han seg. Men tok jammen meg tid. Husk at det også kan være tenner som vokser. Det gjør himla vondt men man må bare ta dem til seg og vise dem trygghet og kjærlighet ❤️ sånne dager har man bare. Går bra. Heller det enn noe annet 🌷 Anonymkode: 9f110...183
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #16 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er du seriøs? Tror du ikke babyer kan ha temperament? Min yngste er veldig tålmodig, men kan også bli sint. Godt at de kan kjenne på forskjellige følelser, så er det opp til oss å støtte de igjennom det og sette ord på følelsene. Anonymkode: f655b...cdb Nei, det er en subjektiv tolkning av babygråt som er helt hinsides. Mange behandler barn som er "sinte" med lite respekt. Anonymkode: 11c82...f4e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #17 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (På 13.9.2021 den 12.58): De som sier dette er nattskrekk: Babyer på 6 mnd får ikke nattskrekk. Det oppstår fra 1 års alder, men er mest vanlig hos enda eldre barn. Anonymkode: 7b66c...ffe Vår baby hadde flere episoder med nattskrekk lenge før 1 års alder. Han slet veldig med søvn og dette kom i perioder med ekstremt lite søvn. Snakket med både lege og helsesøster om det. Anonymkode: 22486...838
Khloe P.T Skrevet 14. september 2021 #18 Skrevet 14. september 2021 Vår gutt startet å få nattskrekk (kunne også oppstå på dagen) fra han var 6-7 mnd. Det var akkurat som TS beskriver, men i blant pekte han opp på skapet som om det var der alt kom fra. Skumle greier.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #19 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (På 13.9.2021 den 15.19): Det sier seg selv. Anonymkode: cd106...9d2 og hva er det med deg? Går fint an å ssmsove trygt. Og ikke handlet tråden om dette heller. AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ahhh grøsser av folk som kaller babyer sinte Anonymkode: 11c82...f4e Noen babyer er faktisk mer «sinte» enn andre. Det er da ikke noe galt å kalle noen for sint. Ts: kanskje det var mareritt! Anonymkode: 273c0...de7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #20 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, det er en subjektiv tolkning av babygråt som er helt hinsides. Mange behandler barn som er "sinte" med lite respekt. Anonymkode: 11c82...f4e Ts behandlet ikke barnet sitt dårlig og med lite respekt hun trøstet barnet og fikk roa ned. Hvorfor må noen spre eder og galle i slike innlegg! Anonymkode: 273c0...de7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå