AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Del Skrevet 13. september 2021 Noen som vet noe om det er lurt å vente eller ikke i forhold til dette med materialpriser? Viktig for meg å holde budsjettet og synes det er vanskelig å innhente priser hvis de må prise seg mye opp pga usikre materialpriser. Anonymkode: 46892...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #2 Del Skrevet 13. september 2021 De fleste tar vel betalt for det materialene koster + x% fortjeneste på materialprisen. (Selvfølgelig pluss arbeidstid etc etc) Regner med at de fleste tar forbehold om prisendring på materialer når de regner priser nå, hvis ikke vil bedriftene gå kraftig i underskudd. Personlig tviler jeg på at prisene vil gå så mye ned, når de først har gått opp. Mulig noe priskrig i perioder på ting som terrassebord da. Anonymkode: 272ca...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #3 Del Skrevet 13. september 2021 Vi skal bygge ut 25 kvm på huset før jul nå i år. har vært i tenkeboksen på om det er så lurt, men de fagfolk vi har pratet med mener prisene nå er satt og vil ikke gå ned igjen til nivået vi hadde før i år. Mao burde vi ha gjort dette i fjor, men det er lite å gjøre med det nå. Det eneste som kan gjøre noe med materialprisene ifølge de vi har snakket med er et ordentlig prisfall på boliger. Slik det har vært har ikke material- og boligprisene stått i stil. Nå gjør de mer det. Så vi bygger ut, så får prislappen heller bli 50 000 - 100 000 mer enn 2019/2020 pris. Anonymkode: 4b0da...096 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #4 Del Skrevet 13. september 2021 Priser går aldri ned igjen 🤑 Anonymkode: 3dc1c...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #5 Del Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi skal bygge ut 25 kvm på huset før jul nå i år. har vært i tenkeboksen på om det er så lurt, men de fagfolk vi har pratet med mener prisene nå er satt og vil ikke gå ned igjen til nivået vi hadde før i år. Mao burde vi ha gjort dette i fjor, men det er lite å gjøre med det nå. Det eneste som kan gjøre noe med materialprisene ifølge de vi har snakket med er et ordentlig prisfall på boliger. Slik det har vært har ikke material- og boligprisene stått i stil. Nå gjør de mer det. Så vi bygger ut, så får prislappen heller bli 50 000 - 100 000 mer enn 2019/2020 pris. Anonymkode: 4b0da...096 Har dere fått totalpris på dette og hva er det dere skal bygge? Vi skal bygge selv. Anonymkode: 50ae4...ac8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #6 Del Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har dere fått totalpris på dette og hva er det dere skal bygge? Vi skal bygge selv. Anonymkode: 50ae4...ac8 Vi har fått en pris på ca 600 000 kr for ferdig isolert bygg minus vinduer og inngangsdør. Det inkluderer da støpt såle, tak, reisverk, isolering og kledning - 25 kvm på en etasje. Ikke noe komplisert bygg, lett å komme til med gravemaskin etc og flatmark der det skal bygges ut. Det skal bare «hektes» på eksisterende bygg så ingenting som er spesielt kostnadsdrivende der heller. Vi gjør alt innvendig selv + tar utgiften for dør og vinduer og har ikke regnet på det nøyaktig, men det blir det vel fort 150 000 kr til. Ikke noe våtrom som skal inn i bygget, så ikke alt for store utgifter forhåpentligvis🤞 Anonymkode: 4b0da...096 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #7 Del Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi har fått en pris på ca 600 000 kr for ferdig isolert bygg minus vinduer og inngangsdør. Det inkluderer da støpt såle, tak, reisverk, isolering og kledning - 25 kvm på en etasje. Ikke noe komplisert bygg, lett å komme til med gravemaskin etc og flatmark der det skal bygges ut. Det skal bare «hektes» på eksisterende bygg så ingenting som er spesielt kostnadsdrivende der heller. Vi gjør alt innvendig selv + tar utgiften for dør og vinduer og har ikke regnet på det nøyaktig, men det blir det vel fort 150 000 kr til. Ikke noe våtrom som skal inn i bygget, så ikke alt for store utgifter forhåpentligvis🤞 Anonymkode: 4b0da...096 Fikk samme pris på det for 9kvm per etasje (tilbygg med kjellerutvidelse). Ingen våtrom her heller. Men herregud 600 000 for så lite. Er det normale priser? Jeg forventet noe rundt 300, fikk jo helt sjokk når jeg hørte prisene. Anonymkode: d0969...44d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #8 Del Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Fikk samme pris på det for 9kvm per etasje (tilbygg med kjellerutvidelse). Ingen våtrom her heller. Men herregud 600 000 for så lite. Er det normale priser? Jeg forventet noe rundt 300, fikk jo helt sjokk når jeg hørte prisene. Anonymkode: d0969...44d Bygge tilbygg er kjempedyrt! Også tidligere år. Jeg syns også 300 000 kr er en logisk pris for den type jobb, men den gang ei. derfor bør man nok ta en seriøs vurdering på om det er bedre å bytte bolig i stedet eller klare seg med det man har. Tror ikke prisøkningen på boligen vil bli tilsvarende prisen på utbyggingen hos oss, men vi skal forhåpentligvis bo her i mange mange år og gjør dette for å få en bedre hverdag. Så får det heller koste oss dyrt. Anonymkode: 4b0da...096 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #9 Del Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har fått en pris på ca 600 000 kr for ferdig isolert bygg minus vinduer og inngangsdør. Det inkluderer da støpt såle, tak, reisverk, isolering og kledning - 25 kvm på en etasje. Ikke noe komplisert bygg, lett å komme til med gravemaskin etc og flatmark der det skal bygges ut. Det skal bare «hektes» på eksisterende bygg så ingenting som er spesielt kostnadsdrivende der heller. Vi gjør alt innvendig selv + tar utgiften for dør og vinduer og har ikke regnet på det nøyaktig, men det blir det vel fort 150 000 kr til. Ikke noe våtrom som skal inn i bygget, så ikke alt for store utgifter forhåpentligvis🤞 Anonymkode: 4b0da...096 Her skal det bygges gang, så ikke noe våtrom ei heller støping for det er allerede gjort, men fikk tilbud på 1,8mill🤬 Jeg ble så forbanna at jeg ba dem dra til H. Så nå planen foreløpig lagt på hyllen. Eller få tak i en annen snekker. Anonymkode: 50ae4...ac8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 13. september 2021 #10 Del Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Her skal det bygges gang, så ikke noe våtrom ei heller støping for det er allerede gjort, men fikk tilbud på 1,8mill🤬 Jeg ble så forbanna at jeg ba dem dra til H. Så nå planen foreløpig lagt på hyllen. Eller få tak i en annen snekker. Anonymkode: 50ae4...ac8 Og folk sitter og venter på at boligprisene skal falle. Lykke til sier jeg bare. Fra januar 2022 er det full fres igjen, spesielt i Oslo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #11 Del Skrevet 13. september 2021 Traktor skrev (Akkurat nå): Og folk sitter og venter på at boligprisene skal falle. Lykke til sier jeg bare. Fra januar 2022 er det full fres igjen, spesielt i Oslo. Jeg skjønner ikke hvordan prisene skal falle, med byggeprisene som er nå. Bor selv i Oslo. Anonymkode: 50ae4...ac8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #12 Del Skrevet 13. september 2021 Kjøpte litt materialer i helgen, ville kostet ca 1000kr tidligere. Betalte 2200kr nå👍🏻 Anonymkode: 5d2ad...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #13 Del Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Her skal det bygges gang, så ikke noe våtrom ei heller støping for det er allerede gjort, men fikk tilbud på 1,8mill🤬 Jeg ble så forbanna at jeg ba dem dra til H. Så nå planen foreløpig lagt på hyllen. Eller få tak i en annen snekker. Anonymkode: 50ae4...ac8 Du ble forbanna for at en håndtverker gav deg en pris på jobben du ville ha utført men ikke var villig til å betale for fordi du har totalt urealistiske forventninger til hva det koster og ikke penger til å betale det? Mhm okei... Anonymkode: aaf47...8d3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #14 Del Skrevet 13. september 2021 Vi bygger påbygg nå, 15 m2 ca, over eksisterende rom. Pluss skifte av noen vinduer og riving av en peis. Prisen startet på 700 000, nå er vi snart oppe i 800 000 etter uforutsette ting som har dukket opp. Det ble et dyrt ekstra soverom… Anonymkode: 0be81...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #15 Del Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Du ble forbanna for at en håndtverker gav deg en pris på jobben du ville ha utført men ikke var villig til å betale for fordi du har totalt urealistiske forventninger til hva det koster og ikke penger til å betale det? Mhm okei... Anonymkode: aaf47...8d3 Det koster ikke 1,8mill å bygge en gang på 15kvm. Ingen graving og ingen støping. Selv med kraftig prisstigning på materialer, er ikke arbeidet å koste i nærheten av 1,8. Det står ikke på pengene, men følelsen av å bli lurt. En kollega fikk bygget på huset nå, 3 soverom og et bad. 1,6 mill endte det på. Jeg skal kun utvide gangen. Anonymkode: 50ae4...ac8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #16 Del Skrevet 13. september 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: Fikk samme pris på det for 9kvm per etasje (tilbygg med kjellerutvidelse). Ingen våtrom her heller. Men herregud 600 000 for så lite. Er det normale priser? Jeg forventet noe rundt 300, fikk jo helt sjokk når jeg hørte prisene. Anonymkode: d0969...44d Hvor i landet er du? Vi vil bygge det samme her, kanskje til og med mindre, med bare 6 kvm pr etasje, men 5-600 ville ikke skremt meg. Kan ta alt innvendige og vinduer/dører selv. Ingen våtrom. Anonymkode: 186e2...70a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #17 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvor i landet er du? Vi vil bygge det samme her, kanskje til og med mindre, med bare 6 kvm pr etasje, men 5-600 ville ikke skremt meg. Kan ta alt innvendige og vinduer/dører selv. Ingen våtrom. Anonymkode: 186e2...70a Oslo så tror ikke det blir dyrere enn her. Vi skal også ta det innvendige selv. Syntes prisen er helt vill, må jo ha det uansett hva prisen er men føler nok folk har hevet på litt korona-tillegg fordi etterspørselen er stor. Kan hende jeg utsetter det til neste år. Anonymkode: d0969...44d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #18 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det koster ikke 1,8mill å bygge en gang på 15kvm. Ingen graving og ingen støping. Selv med kraftig prisstigning på materialer, er ikke arbeidet å koste i nærheten av 1,8. Det står ikke på pengene, men følelsen av å bli lurt. En kollega fikk bygget på huset nå, 3 soverom og et bad. 1,6 mill endte det på. Jeg skal kun utvide gangen. Anonymkode: 50ae4...ac8 Vi totalrenoverte en enebolig og satt opp et tilbygg på 25m2 over to etasjer (så totalt 50m2) i fjor. I tillegg flyttet vi ut to vegger i den gamle delen av huset. Alt nytt elektrisk, alt nytt av rør, 2 bad med fliser på gulv og vegg, 1 vaskerom med fliser på gulv, stort nytt kjøkken, helsparklede vegger og listefrie løsninger. Alle dører ble byttet ut, nye vindu samt ny kledning på hele huset + tilbygget. Vi havnet på 2,5 mill, men gjorde da tilnærmet alt selv bortsett fra rør og el. Anonymkode: ab610...631 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #19 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Oslo så tror ikke det blir dyrere enn her. Vi skal også ta det innvendige selv. Syntes prisen er helt vill, må jo ha det uansett hva prisen er men føler nok folk har hevet på litt korona-tillegg fordi etterspørselen er stor. Kan hende jeg utsetter det til neste år. Anonymkode: d0969...44d Enig i at prisen er spinnvilt. Bor i Oslo selv. Jeg tror håndverkerne utnytter pandemien i å presse prisen opp. Jeg har hatt en annen snekker på befaring nå. Han anslo at det ikke vil koste mer enn 500tusen for å utvide gangen. «Bare» 1,3mill billigere😅 En snekker som holder til i «gokk» som ikke har Oslo priser. Men han sa at siden jeg bor så langt unna, må jeg dekke bompenger og diesel. Det gjør meg aldeles ingenting😂 Anonymkode: 50ae4...ac8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #20 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi totalrenoverte en enebolig og satt opp et tilbygg på 25m2 over to etasjer (så totalt 50m2) i fjor. I tillegg flyttet vi ut to vegger i den gamle delen av huset. Alt nytt elektrisk, alt nytt av rør, 2 bad med fliser på gulv og vegg, 1 vaskerom med fliser på gulv, stort nytt kjøkken, helsparklede vegger og listefrie løsninger. Alle dører ble byttet ut, nye vindu samt ny kledning på hele huset + tilbygget. Vi havnet på 2,5 mill, men gjorde da tilnærmet alt selv bortsett fra rør og el. Anonymkode: ab610...631 Det er jo en fin pris sammenligna med tilbudet jeg fikk. Men har uansett fått et annet tilbud fra en annen snekker som er mye billigere. Anonymkode: 50ae4...ac8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå