Gå til innhold

Hva feiler det deg og hva gjør man galt når man aldri lykkes i kjærligheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gråter meg i søvn. Er en god person men kommer aldri i mål med et kjæresteforhold. Det er fryktelig sårt for man ønsker så inderlig å få oppleve gjensidig m,ekte kjærlighet. Bare feiler. 

Folk kan like en godt for plutselig ikke er interessert mer,lyver så det renner,bruke deg som et tidsfordriv eller bare ikke vil være kjæreste med deg. 

Det er fortvilt😢 Aldri helt bra nok. Har vært så mye alene og har ikke lyst å leve livet alene mere. 

Det er så fortvilt å ønske/trenge sex og nærhet fra en mann i tillegg til kjærlighet ,men aldri få det. Man blir så bitter og frustrert(Er klar over at det ikke er et sjakktrekk og er ikke slik at man er needy til mannfolk). 
Lurer på om man mangler noe for å være bra nok som kjæresteemne. Ikke kun venn eller sexpartner.

Ønsker meg så inderlig en kjæreste men føler jeg er dømt til å tape. Det gjør så vondt inn i sjelen😪

Anonymkode: baf98...4b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å forsøke å pushe det er neppe løsningen på dine problemer. Sannsynligvis vil lykken ramle i fanget på deg en eller annen gang etter at du selv føler at du egentlig har gitt opp.

• Liker 1
Skrevet

You cant make anyone love You but You can make yourself loveable…

Irriterende å komme med sånne quotes, men det ligger noe i denne… min erfaring er at når man fokuserer på seg selv og slutter å «jage» så kommer det…da mener jeg ikke halv-fokusere på seg selv mens man venter på drømmemannen… 

men virkelig..: gå inn for å bli «beste versjonen» av deg selv..(jeg veit, høres cheesy ut)  Jeg var singel i 7 år og «ga opp» og begynte å fokusere på meg selv. 
Jeg kjøpte treningsklær, startet å trene seriøst.. følte meg litt bedre..orket å lage gode middager til meg selv, sa nei til ting jeg ikke ville, sa ja til muligheter..følte meg enda litt bedre..ble invitert på ting og inviterte på ting, var mye ute på tur og begynte å småskravle med folk, ble kjent med meg selv på en ny måte, farget håret, kjøpte gaver og blomster til meg selv..følte meg enda bedre.. fikk meg kjæreste… 4 år før jeg følte meg dritt igjen😂 også var samma runden igjen- følte meg bedre… fikk ny kjæreste.. 

Det begynner med forholdet til deg selv.. ♥️

Anonymkode: a458c...bcb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

You cant make anyone love You but You can make yourself loveable…

Irriterende å komme med sånne quotes, men det ligger noe i denne… min erfaring er at når man fokuserer på seg selv og slutter å «jage» så kommer det…da mener jeg ikke halv-fokusere på seg selv mens man venter på drømmemannen… 

men virkelig..: gå inn for å bli «beste versjonen» av deg selv..(jeg veit, høres cheesy ut)  Jeg var singel i 7 år og «ga opp» og begynte å fokusere på meg selv. 
Jeg kjøpte treningsklær, startet å trene seriøst.. følte meg litt bedre..orket å lage gode middager til meg selv, sa nei til ting jeg ikke ville, sa ja til muligheter..følte meg enda litt bedre..ble invitert på ting og inviterte på ting, var mye ute på tur og begynte å småskravle med folk, ble kjent med meg selv på en ny måte, farget håret, kjøpte gaver og blomster til meg selv..følte meg enda bedre.. fikk meg kjæreste… 4 år før jeg følte meg dritt igjen😂 også var samma runden igjen- følte meg bedre… fikk ny kjæreste.. 

Det begynner med forholdet til deg selv.. ♥️

Anonymkode: a458c...bcb

Har jobba mye med meg selv og har gjort/gjør mange av tinga du ramser opp.  Har møtt folk når man har fokusert mindre på det. Går aldri helt i mål. Og plutselig lyver de og nekter for det,gjør deg usikker så du blir mistenksom og skyver de vekk. Sier de er ute etter forhold men vil kun i buksa di eller fwb til de går lei og vil ha nytt hull.  
Det er helt fortvilt. Men tror det er traumer pga omsorgssvikt. 
Har fått høre av mannfolk at jeg er mer enn bra nok men de forlater en,lurer en,er utrygge og shady eller andre ting. Vil bare bli elsket og elske tilbake i noe som et stabilt og trygt😔 

Skrevet

Det er på grunn av den norske forhold-kulturen. Den er rett og slett elendig og uten moral. Ligg, bruk og kast er mentaliteten. Derfor sliter gode folk som virkelig vil ha noe ekte. 

Anonymkode: e1c4b...d02

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er på grunn av den norske forhold-kulturen. Den er rett og slett elendig og uten moral. Ligg, bruk og kast er mentaliteten. Derfor sliter gode folk som virkelig vil ha noe ekte. 

Anonymkode: e1c4b...d02

Så alle mennene som ingen vil ha og som aldri har tilgang til hverken sex, nærhet eller forhold - dette er pga den norske forholdskulturen?

Eller er det sånn at de er slemme 😏

Anonymkode: bd1df...23a

Skrevet

google "kjærlighetsmønster"

Du trenger å gjøre endringer, og først lære å elske og respektere deg selv.

Anonymkode: f4119...767

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler deg podcasten kjærlighetsmønster, det er deg selv du må bli kjent med å komme deg ut av det samme mønsteret ditt❤️ 

Jeg føler på samme følelsene å innser desverre litt for sent at jeg har vært for dårlig på å sette grenser etc. Hadde jeg ikke hatt barn med han jeg bor med nå, hadde jeg gått for lenge siden! Heller lykkelig alene enn ulykkelig i et forhold! 

Anonymkode: 151f7...368

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Anbefaler deg podcasten kjærlighetsmønster, det er deg selv du må bli kjent med å komme deg ut av det samme mønsteret ditt❤️ 

Jeg føler på samme følelsene å innser desverre litt for sent at jeg har vært for dårlig på å sette grenser etc. Hadde jeg ikke hatt barn med han jeg bor med nå, hadde jeg gått for lenge siden! Heller lykkelig alene enn ulykkelig i et forhold! 

Hvilket mønstrer mener du jeg har og hvilke grenser bør jeg sette? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilket mønstrer mener du jeg har og hvilke grenser bør jeg sette? 

Det vet jeg ikke, men du må finne ut hva som er dine verdier og sette grenser for deg selv så du kan ha det bra med en mann. Jeg feks har latt samboer alt for ofte tatt avgjørelser selv om jeg har vært uenig og jeg føler han ikke lenger har respekt for meg... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det vet jeg ikke, men du må finne ut hva som er dine verdier og sette grenser for deg selv så du kan ha det bra med en mann. Jeg feks har latt samboer alt for ofte tatt avgjørelser selv om jeg har vært uenig og jeg føler han ikke lenger har respekt for meg... 

Skjønner.

Dette virker kanskje helt sykt men mulig jeg ikke vet hva verdier jeg har og derfor feiler🤔

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gråter meg i søvn. Er en god person men kommer aldri i mål med et kjæresteforhold. Det er fryktelig sårt for man ønsker så inderlig å få oppleve gjensidig m,ekte kjærlighet. Bare feiler. 

Folk kan like en godt for plutselig ikke er interessert mer,lyver så det renner,bruke deg som et tidsfordriv eller bare ikke vil være kjæreste med deg. 

Det er fortvilt😢 Aldri helt bra nok. Har vært så mye alene og har ikke lyst å leve livet alene mere. 

Det er så fortvilt å ønske/trenge sex og nærhet fra en mann i tillegg til kjærlighet ,men aldri få det. Man blir så bitter og frustrert(Er klar over at det ikke er et sjakktrekk og er ikke slik at man er needy til mannfolk). 
Lurer på om man mangler noe for å være bra nok som kjæresteemne. Ikke kun venn eller sexpartner.

Ønsker meg så inderlig en kjæreste men føler jeg er dømt til å tape. Det gjør så vondt inn i sjelen😪

Du gir nok fra deg vibbene at du er desperat i møte med menn. Dette skremmer dem vekk. Forsøk å senk skuldrene, og fokuser på å ha det gøy fremfor en relasjon. Da kommer kanskje et forhold som et biprodukt. Om du stresser med dette vil du alltid få et dårlig resultat. 

Anonymkode: 8ebc6...ae0

• Liker 1
Skrevet

Du må se om det er et mønster i det som skjer med deg.

Møter du for eksempel bare menn som ønsker sex og ikke forhold? Da må du se etter en annen type menn og sile ut de som bare er ute etter sex ved å utsette sex så lenge som mulig og heller bygge en relasjon.

Anonymkode: e5481...246

• Liker 1
Skrevet
so_what skrev (9 timer siden):

Å forsøke å pushe det er neppe løsningen på dine problemer. Sannsynligvis vil lykken ramle i fanget på deg en eller annen gang etter at du selv føler at du egentlig har gitt opp.

Forbanna tull det verste jeg hører. Jeg føler meg akkurat som ts. Aldri bra nok. Har hatt 1 forhold med en muslim på mine 53 år. Det var for at jeg ikke så annen utvei den gangen da jeg var passert 30 og aldri fått de jeg hadde vært forelsket i. Jeg var aldri forelsket i han her men tok det bare. Dummeste jeg har gjort. Aldri hatt kjæreste. Nærmeste er en fwb jeg er forelsket i som bare gir meg brødsmuler og driter i meg. Det er mitt lodd i livet. Enten er du alene ensom( har ikke venner) eller du blir en dørmatte bare for å få litt menneskelig kontakt i livet ditt. Tragisk men sånn er det for noen av oss. Så har full forståelse ts🤗🤗🤗

Anonymkode: 0ba8d...f9f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Forbanna tull det verste jeg hører. Jeg føler meg akkurat som ts. Aldri bra nok.

Tror du misforsto meg. Det var aldri meningen å invalidere noens følelser, eller påstå at dette ikke er et problem. Men som innlegget under mitt påpeker kommer en ingen vei med selvdestruktiv tankegang.

Jeg regner med at jeg er selveste Kaptein Åpenbar her, men jeg tar det likevel:

Du må endre tankegangen bort fra hvor forferdelig det er at ingen vil være din partner; rett og slett gi litt faen. Fokusér heller på hvilke grep du selv kan ta for å bli lykkelig - eller ihvertfall hvilke små grep du kan gjøre for at livet ditt skal bli litt bedre - uten at det nødvendigvis trenger å involvere kjæreste. Du mener du ikke har venner, da synes jeg du skal finne på noe for å skape et nettverk. Meld deg inn i en bokklubb, gå på dansekurs, begynn å spille bridge. Hva som helst som gjør at du kan få kontakt med nye mennesker for å skape platoniske forhold.

Ingen som er ute etter et seriøst forhold ønsker en partner som oser desperasjon. Er det meg hun vil ha, eller vil hun bare ha en kjæreste? Dette er spørsmål som gjør det fryktelig enkelt for "motparten" å bli valgt bort. I motsatt ende av skalaen har du dem som bare vil ha et raskt knull, og da kan desperate mennesker være lette bytter. Når du faktisk klarer å gå inn i en date-setting genuint innstilt på at du egentlig ikke bryr deg så veldig om hvordan det går, er nok sannsynligheten størst for at det går bra.

Det handler derfor om å bli komfortabel med seg selv før man egentlig er klar for å date, og hva man kan gjøre for å oppnå dette. Ta deg selv på alvor, respektér deg selv, og snakk deg selv opp. Jeg hører at noe så enkelt som å regelmessig stå naken i speilet og gi seg selv komplimenter skal hjelpe tonnevis - selv om det høres ut som en fullstendig døv ting å gjøre.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Aldri hatt kjæreste. Nærmeste er en fwb jeg er forelsket i som bare gir meg brødsmuler og driter i meg.

Det aller første du skal gjøre er ihvertfall å sende ham på dør. Du klarer deg helt fint uten ham! Kjøp en womanizer i stedet.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Husker at jeg følte på sånne helt håpløse følelser i tiden som singel også. Men tilslutt våknet jeg. Du må være lykkelig med deg selv. Du må aldri gjøre deg fullstendig avhengig av å ha en annen person i livet ditt.  Da jeg først hadde funnet lykken i å leve alene så kom mannen inn i mitt liv. Men jeg husker tiden som singel som en lærerik men tiltider en vanskelig tid med mye skuffelser. Og husk at man har aldri forsikringer om at et forhold vil vare. Så man må være sin egen lykkesmed også. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 4
Gjest TheCatLady
Skrevet

Ja, det er nok som de andre skriver at man må ha det bra med seg selv. Jeg har også vært singel i flere år og mitt problem er at jeg trekker meg unna på grunn av dårlig selvtillit og dårlig selvbilde. 

I tillegg er jeg lite sosial og er sjenert og stille. Får mye dårlige tanker om meg selv og at jeg ikke er bra nok. Klarer ikke å tro at noen kan like meg og sette pris på den jeg er. 

Jeg synes at datingsider forsterker disse tankene jeg har om meg selv. 

Det er ikke lett å endre på slike ting synes jeg, men tenker at nøkkelen ligger i å ha det bra med seg selv, respektere seg selv og finne ut hva som er rett for en selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...