AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Hvor lenge synes du småbarnstiden varer? Til bleieslutt (2 eller 3 år), eller til skolestart? Anonymkode: f37a3...48d
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 I mitt hode varer småbarnstiden til et sted mellom 3 og 4 år. Men noen god begrunnelse for det har jeg ikke, utover at jeg syns modningen som skjer hos barna i den alderen gjør at jeg (oftest) opplever en treåring som et småbarn, og ikke en fireåring. Anonymkode: df7b4...896 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 For min del synes jeg det varer til barnet ikke lengre oppfører seg som et småbarn, som igjen for meg går en del på bruk av gråt/sutring/høylydt frustrasjon i mange situasjoner der eldre barn normalt ikke gjør det. Derfor regnet jeg meg fortsatt i småbarnsperioden nå når minste er 4,5 år. Men, jeg merker det går mot slutten 😅 Anonymkode: 1796c...f63
Arkana Skrevet 13. september 2021 #4 Skrevet 13. september 2021 (endret) Jeg ville sagt småbarnstiden er til barna er 3-4 år. Småbarn er vel den norske betegnelsen på det en brite/amerikaner kaller toddler, som er 1-3 år. Endret 13. september 2021 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #5 Skrevet 13. september 2021 Har diskutert dette med vennepar og andre mødre. De fleste mener at man er i småbarnsfasen eller har småbarn så lenge de går i barnehagen. Selv mener jeg småbarnsfasen er ferdig når det er slutt på bleier, smokk og vogn. Altså rundt 3 årsalderen. Da kan de fleste barn snakke rent, spise uten for mye søl osv. Man kan være mer spontane uten dagsoving reise steder uten å pakke med seg «halve huset». Anonymkode: 898b2...fa3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå