AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #1 Skrevet 12. september 2021 Kan søsken ha forskjellig hårfarge? Har en gutt og en jente. Gutten ble født med mørke blondt hår og har det fortsatt...han er 3 år gammel. Jenta som er 4 mnd gammel har svart hår siden fødsel. Ellers samme hudfarge og ligner mye på hverandre. Jeg er norsk og barnefaren er fra Srikanka Kan søsken ha forskjellig hårfarge? Anonymkode: a8ccb...2f2
powerpuffen Skrevet 12. september 2021 #2 Skrevet 12. september 2021 (endret) Ja. Mørke gener er dominante, men det betyr ikke at andre gener ikke kan trumfe gjennom. Dessuten kan hårfargen til gutten endre seg senere. Endret 12. september 2021 av Lacuna 5
cassio Skrevet 12. september 2021 #4 Skrevet 12. september 2021 Barna dine er søsken og har forskjellig hårfarge. Ja, som du ser kan søsken ha forskjellig hårfarge 😉 22
Lea Skrevet 12. september 2021 #5 Skrevet 12. september 2021 Ja🙂 Søsken har ofte forskjellige hårfarge. Søstera mi har en helt annen farge enn det jeg har. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #6 Skrevet 12. september 2021 Ja, her har sønnen min blondt hår, og datteren min mørke brunt hår. Anonymkode: 141c2...44b
Lorieen Skrevet 13. september 2021 #7 Skrevet 13. september 2021 Selvfølgelig kan søsken ha forskjellig hårfarge, med mindre de er eneggede tvillinger da. 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #8 Skrevet 13. september 2021 Jeg har mørkt hår og søsteren min er blond. Har du ikke sett søsken før? Mange søsken har forskjellig hårfarge. Anonymkode: 5fa34...5c0 9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #9 Skrevet 13. september 2021 Jeg er mørk blond med grønne øyne og faren har brunt hår med blå øyne. Ene datteren min er lys med grå øyne og den andre datteren har rødt hår og brune øyne. Ingen i slekta vår har rødt hår😊 Men vet hun må ha fått et ‘rødt hår gen’ fra begge oss foreldre for å få rødt hår. Gener er en snodig ting🙃 Anonymkode: e2e9f...764 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #10 Skrevet 13. september 2021 Lacuna skrev (4 timer siden): Ja. Mørke gener er dominante, men det betyr ikke at andre gener ikke kan trumfe gjennom. Dessuten kan hårfargen til gutten endre seg senere. Nei, det er de ikke (ikke mer dominante enn lyse). Lagt merke til at blandingsbarn som regel er lysere i huden enn den mørkeste forelderen? Og at håret blir en nyanse av brunt og ikke svart? (i tillfelle lyst+svart hår) Når gener er like dominante blir resultatet en blanding. Øyenfarge er annerledes igjen. Anonymkode: ee0c5...0e7 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #11 Skrevet 13. september 2021 Selvsagt. Det er vanlig. Søsken ser sjeldent ut som eneggede tvillinger. Anonymkode: 4325b...5ac
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #12 Skrevet 13. september 2021 Ja, jeg kjenner til og med tvillinger (ikke eneggede selvfølgelig) hvor den ene har helt mørkt hår og den andre helt lyst. Ja da, naturlig ufarget, jeg har kjent dem siden barndommen. Anonymkode: 1f00d...70f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #13 Skrevet 13. september 2021 Ja, seff. Jeg har mange søsken (samme mor og far) og hårfarge varierer fra lys blond til kastanjebrunt. En rødhåret. Øyenfarge varierer også. Jeg har 3 barn med samme mann, en mørkhåret, en mellomblond og en lys blond. Anonymkode: ed171...953 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #14 Skrevet 13. september 2021 Jeg har mørkeblondt hår, mannen min har mørkebrunt. Av 3 barn har én mørkebrunt hår og 2 er blondere enn meg. Anonymkode: 9a030...4db
Guppy88 Skrevet 13. september 2021 #15 Skrevet 13. september 2021 Ylvisbrødrene er da et prakteksempel 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #16 Skrevet 13. september 2021 Selvsagt kan de det. Ofte har jo foreldrene forskjellig hårfarge. Det kommer helt an på gener. Jeg er veldig mørk i håret. Pappaen har blondt hår. Vi har 2 barn med blondt hår og 2 med mørkt. Anonymkode: 5573e...38a
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #17 Skrevet 13. september 2021 Jeg kjenner en søskenflokk der alle har ulike farger. 1 har mørkebrunt hår og grå øyne. 2 har rødt hår og blå øyne. 3 har blondt hår og brune øyne. Mor har mørkebrunt hår og brune øyne, far har mellomblondt hår og blå øyne. Alle tre er helt tydelig søsken, og helt tydelig barn av begge foreldrene. De har bare fått genene blandet på ulike måter. Begge foreldrene har rødt hår i slekta. Anonymkode: c88a4...ec9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #18 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kan søsken ha forskjellig hårfarge? Har en gutt og en jente. Gutten ble født med mørke blondt hår og har det fortsatt...han er 3 år gammel. Jenta som er 4 mnd gammel har svart hår siden fødsel. Ellers samme hudfarge og ligner mye på hverandre. Jeg er norsk og barnefaren er fra Srikanka Kan søsken ha forskjellig hårfarge? Anonymkode: a8ccb...2f2 Jeg har mørkt, nesten sort hår. Mamma, pappa, søster er blonde. Pappa har blå øyne og det har jeg og, mens søster og mamma har grønne. Alle er norske hos oss, mitt mørke hår er av gener lengre bak. Anonymkode: 93cda...3cc
Loff77 Skrevet 13. september 2021 #19 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kan søsken ha forskjellig hårfarge? Har en gutt og en jente. Gutten ble født med mørke blondt hår og har det fortsatt...han er 3 år gammel. Jenta som er 4 mnd gammel har svart hår siden fødsel. Ellers samme hudfarge og ligner mye på hverandre. Jeg er norsk og barnefaren er fra Srikanka Kan søsken ha forskjellig hårfarge? Anonymkode: a8ccb...2f2 Ja du vet vel om du har hatt andre enn barnefar evt?? 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #20 Skrevet 13. september 2021 Det er ikke noe merkelig:) Min bror har mørkebrunt hår, jeg er lys blond. Min mor er rødhåret og min far var platinablond som barn og ble mørkeblond som voksen. Besteforeldrene på morsiden så hadde en svart hår og den andre var blond. På farsiden var den ene blond og den andre nøttebrun, sistnevnte hadde brune øyne men min far har blå øyne. Anonymkode: 33d97...28c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå