AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #1 Skrevet 12. september 2021 Hvordan går man frem i Norge om man vil ha seg et tinyhouse som man kan frakte med seg? Anonymkode: 16e29...95b
ajarRun Skrevet 12. september 2021 #2 Skrevet 12. september 2021 Google det. Masse selgere. Men det er jonså dyrt. Sikkert billigere å kjøpe et normalt hus og rive det. Eller en båt. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 Campingvogn? De er lettere, og enklere å flytte. Anonymkode: 49607...9ea 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #4 Skrevet 14. september 2021 Har forstått det slik at det er vanskelig å finne en tomt til slike hus? Anonymkode: e3445...af7
newman01 Skrevet 14. september 2021 #5 Skrevet 14. september 2021 Tinyhouse har den ulempen at de normalt sett ikke følger prisveksten til vanlige boliger med tomt. Blir mer å regne som en ekstremt dyr campingvogn med verdifall...
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #6 Skrevet 14. september 2021 Bobil? Enda enklere enn campingvogn. Anonymkode: c2512...b82
Miss-Grey Skrevet 14. september 2021 #7 Skrevet 14. september 2021 newman01 skrev (37 minutter siden): Tinyhouse har den ulempen at de normalt sett ikke følger prisveksten til vanlige boliger med tomt. Blir mer å regne som en ekstremt dyr campingvogn med verdifall... Det tenker jeg også. Det er jo en forlokkende idé, men jeg har forstått det slik at minihusene har dårlig holdbarhet i forhold til et vanlig hus eller leilighet. Det er også vanskelig å finne tomt. Leste en artikkel om ei som «investerte» i et minihus et sted på bygda i Østfold, og uttalte at hun fikk mye mer for pengene enn dersom hun hadde kjøpt leilighet på St. Hanshaugen. Jaja, tenkte jeg. Hva man tenker at gir verdi for pengene er jo subjektivt, men fra et økonomisk perspektiv ville jeg nok mye heller kjøpt leilighet på St. Hanshaugen enn et minihus. Tenker at idéen om campingvogn er enklere og mer realistisk. Og kanskje kan der være lurt å leie først, slik at man er sikker på at man er komfortabel med å bo på liten plass. Personlig trives jeg med det, men det er lurt å teste ut før man legger store summer i et minihus eller en bitteliten leilighet.
Commander Skrevet 14. september 2021 #8 Skrevet 14. september 2021 Tiny hus ser jo litt morsomt , samtidig virker det som et bastard avkom mellom Moelven brakke og stor campingvogn. Hvordan skal man unngå at et område med flere Tiny hus ender opp som en amerikansk trailerpark? 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #9 Skrevet 14. september 2021 Det er vel to store forhandlere i Norge, de kommer kjapt opp når man googler. Anonymkode: 7ef69...187
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #10 Skrevet 14. september 2021 https://www.nordlys.no/minihuset-til-isabella-33-har-blitt-til-et-gjeldsmareritt-jeg-ma-flytte-inn-pa-pikerommet-og-er-ikke-gjeldfri-for-jeg-er-50-ar/s/5-10-407936 Kan fort bli problemer hvis du ikke vet hva du går inn i. Er vel betalingsmur, men ville spandert på meg et abonnement for å lese saken hvis du vurderer det. Anonymkode: d5913...1c0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå