AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #1 Del Skrevet 12. september 2021 Noen som har det og kan si noe om hvor bra det faktisk er hvis man lager en del mat? vi planlegger nytt kjøkken og synes disse ser råkule ut, men vi er en familie på 4 og lager masse mat. Alle er glad i det, så jeg kan ikke ha noe som ikke egentlig egner seg for skikkelig bruk. Da går vi heller for vanlig ventilasjon. del erfaringer og meninger, og gjerne også hvilket merke og modell dere har 😊 Anonymkode: 1472b...a5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #2 Del Skrevet 13. september 2021 Har bora pure x og er veldig fornøyd! Lager masse mat fra bunnen av med hvitløk, løk og alt mulig slikt og synes den fungerer absolutt helt utmerket. Super autofunksjon på vifta som jeg bruker 90% av tiden. Anonymkode: f6463...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 13. september 2021 #3 Del Skrevet 13. september 2021 Har ikke selv, men har bare hørt gode ord om det hvis du har mulighet for å ha avtrekk ut av huset (altså ikke bare kullfilter). Hos oss er det ikke praktisk mulig (avtrekksrøret - hva det enn heter - må gå ned og ikke oppover) uten at det skal koste ekstremt mye penger, så her blir det ny ventilator i tak i stedetfor. 😏😥 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #4 Del Skrevet 13. september 2021 Vet ikke merket, men et vennepar har. De er en svært matinteressert familie på 4, og lager mye mat. De har helt åpen løsning i huset sitt med kjøkken, spisestue, allrom, stue - alt i ett. Det er ingen tvil om at avtrekket er svært effektivt, for det er ingen matlukt i huset deres. Anonymkode: 13a12...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #5 Del Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Noen som har det og kan si noe om hvor bra det faktisk er hvis man lager en del mat? vi planlegger nytt kjøkken og synes disse ser råkule ut, men vi er en familie på 4 og lager masse mat. Alle er glad i det, så jeg kan ikke ha noe som ikke egentlig egner seg for skikkelig bruk. Da går vi heller for vanlig ventilasjon. del erfaringer og meninger, og gjerne også hvilket merke og modell dere har 😊 Anonymkode: 1472b...a5c Kan man gå for vanlig ventilasjon med utlufting via kanal, så går man for dette. Problemet med kullfilter er at det kan fjerne matlukt, men ikke fuktighet. Så man får høyere luftfuktighet i området. Anonymkode: d3843...d66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #6 Del Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan man gå for vanlig ventilasjon med utlufting via kanal, så går man for dette. Problemet med kullfilter er at det kan fjerne matlukt, men ikke fuktighet. Så man får høyere luftfuktighet i området. Anonymkode: d3843...d66 I bora trekkes dampen ned i platetoppen, og dampen går derfor ikke rundt i rommet. Hullet i midten har en beholder hvor man kan tømme ut vannet. I tillegg ligger filteret innenfor der igjen. Jeg har platetoppen min under et vindu har har aldri problem med dugg på vinduet, så det du skriver stemmer ikke. Anonymkode: f6463...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #7 Del Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): I bora trekkes dampen ned i platetoppen, og dampen går derfor ikke rundt i rommet. Hullet i midten har en beholder hvor man kan tømme ut vannet. I tillegg ligger filteret innenfor der igjen. Jeg har platetoppen min under et vindu har har aldri problem med dugg på vinduet, så det du skriver stemmer ikke. Anonymkode: f6463...8ef Bora kommer både med kullfilter og utlifting via rør, så avhengig av hvilke løsning man velger. At kullfilter fungerer dårligere enn mekaniske uttrekk via rør, kan enhver byggteknisk person fortelle deg. Anonymkode: d3843...d66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #8 Del Skrevet 13. september 2021 Som andre har skrevet, viktig at anlegget kobles til mekanisk utlufrig, hvis dette er mulig. Takstmann gir TG2 i boligsalgsrapportene for rene kullfilterløsninger. Dvs at utbedringer over tid må forventes. Anonymkode: d3843...d66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #9 Del Skrevet 16. september 2021 Tusen takk for alle gode svar. Vi ender likevel opp med vanlig ventilator i vegg, fant vi ut at er beste valget for oss. Anonymkode: 1472b...a5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå