Gå til innhold

Fikk ingen gratulasjon på dagen fra svigerfamilien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at jeg og min mann har vært i sammen i rundt 12 år nå. Er 32 år og hvert år har jeg alltid fått gratulasjoner fra dem og gave. 

Denne gang fikk jeg et kort og gave der det stod gratulerer med dagen fra svinger og svigerfar. Takket men fikk ingen gratulasjon på dagen, mulig kortet er en form for gratulasjon så spekulerer ikke i det :)

Men får første gang fikk jeg ingen gratulasjon fra svigersøster og svogeren eller barna som er tenåringer og de minste forventer jeg selvsagt ikke det av. 

Det står på profilen min at jeg fyller året, den er åpen. 

Men det jeg har reagert på er at jeg heller ikke har fått en gratulasjon på etterskudd. Nå er det 2 uker siden. At mennesker kan glemme er en ting, men å ikke få dagen etter eller dagen deretter er meget spesielt synes jeg? Og fra de alle. 

Samboer synes også det var litt merkelig. Har alltid hatt en grei tone med dem. Svigermor derimot har jeg et overflatisk forhold til å vi har ikke noe særlig kontakt utenom selskaper der vi forholder oss høflig å greit. 

Svigermor er en dame som prater mye ned andre, så jeg har jo tenkt tanken om det kan ligge noe der. 

Hva tenker dere om dette? 

Anonymkode: e32f9...ee8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har alltid gratulert meg med dagen i alle år. 

Skrevet

Helt ærlig, i en alder av 32 hadde jeg ikke brydd meg. 

• Liker 17
Skrevet

Det kan da lett være det ble glemt. Her i familien er det alltid meg som husker på slike ting, men senest i dag ser jeg at en ble glemt. Når jeg sjekker fb på mobil kommer ikke bursdager frem som påminnelse heller, så da skjer der glipper. For meg føles det utrolig kleint å skulle gratulere på etterskudd 😅

Anonymkode: 97cb2...508

• Liker 3
Skrevet

Det jeg tenker om det, er at jeg ikke tror jeg ville tenkt noe om det. Og i alle fall ikke analysert familieforholdene ut fra så spinkelt grunnlag. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan da lett være det ble glemt. Her i familien er det alltid meg som husker på slike ting, men senest i dag ser jeg at en ble glemt. Når jeg sjekker fb på mobil kommer ikke bursdager frem som påminnelse heller, så da skjer der glipper. For meg føles det utrolig kleint å skulle gratulere på etterskudd 😅

Anonymkode: 97cb2...508

Jo, det er mulig det. Men godt gjort at de alle skulle glemme det da i den familien :)

Skrevet
Lacuna skrev (4 minutter siden):

Helt ærlig, i en alder av 32 hadde jeg ikke brydd meg. 

Hva har alder med dette å gjøre? Blir for dumt. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva har alder med dette å gjøre? Blir for dumt. 

Det er absolutt ikke for dumt. Du overtenker situasjonen så til de grader her. Det er barn og ungdom som blir lei seg om de ikke får gratulasjoner. Det hender at jeg ikke får gratulasjoner av flere i min familie, selv de jeg har et godt forhold til. Jeg tenker at livet skjer og jeg forventer ikke noe. 

• Liker 8
Skrevet

Kjenner meg igjen i dette. Vi har vært sammen i 12 år, og jeg får aldri bursdagsgave av dem. Litt kjent syns jeg det er, når det alltid er jeg som planlegger og handler gaver til dem. Tenker de ikke over det selv liksom?  Men jeg trøster meg med at de er sinnsykt vimsete, og har vendt meg til at det er sånn det er😅

Anonymkode: 82b2d...d89

• Liker 2
Skrevet
Lacuna skrev (1 time siden):

Det er absolutt ikke for dumt. Du overtenker situasjonen så til de grader her. Det er barn og ungdom som blir lei seg om de ikke får gratulasjoner. Det hender at jeg ikke får gratulasjoner av flere i min familie, selv de jeg har et godt forhold til. Jeg tenker at livet skjer og jeg forventer ikke noe. 

Neivel da er det deg. Men det er ikke meg! Og vi mennesker er forskjellige. Og jeg kan få overtenke så mye jeg har lyst til! Du kjenner ikke til meg, og heller ikke den. Må du slutte å ta offerrollen å ramse opp andre som eksempel. Det har ingenting med saken å gjøre. Det finnes 40 åringer så vel som 60 åringer som kan analysere slikt! Å bruke alderen, vel, dine hersketeknikker fungerer ikke på meg. Setter stopp for videre diskusjon med deg :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har seg slik at jeg og min mann har vært i sammen i rundt 12 år nå. Er 32 år og hvert år har jeg alltid fått gratulasjoner fra dem og gave. 

Denne gang fikk jeg et kort og gave der det stod gratulerer med dagen fra svinger og svigerfar. Takket men fikk ingen gratulasjon på dagen, mulig kortet er en form for gratulasjon så spekulerer ikke i det :)

Men får første gang fikk jeg ingen gratulasjon fra svigersøster og svogeren eller barna som er tenåringer og de minste forventer jeg selvsagt ikke det av. 

Det står på profilen min at jeg fyller året, den er åpen. 

Men det jeg har reagert på er at jeg heller ikke har fått en gratulasjon på etterskudd. Nå er det 2 uker siden. At mennesker kan glemme er en ting, men å ikke få dagen etter eller dagen deretter er meget spesielt synes jeg? Og fra de alle. 

Samboer synes også det var litt merkelig. Har alltid hatt en grei tone med dem. Svigermor derimot har jeg et overflatisk forhold til å vi har ikke noe særlig kontakt utenom selskaper der vi forholder oss høflig å greit. 

Svigermor er en dame som prater mye ned andre, så jeg har jo tenkt tanken om det kan ligge noe der. 

Hva tenker dere om dette? 

de har gitt deg gave og skrevet gratulasjon på kortet. kanskje de ikke har vært aktive på fb på ei stund? De har da gratulert deg.

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Neivel da er det deg. Men det er ikke meg! Og vi mennesker er forskjellige. Og jeg kan få overtenke så mye jeg har lyst til! Du kjenner ikke til meg, og heller ikke den. Må du slutte å ta offerrollen å ramse opp andre som eksempel. Det har ingenting med saken å gjøre. Det finnes 40 åringer så vel som 60 åringer som kan analysere slikt! Å bruke alderen, vel, dine hersketeknikker fungerer ikke på meg. Setter stopp for videre diskusjon med deg :)

Er du sikker på at du vet definisjonene på hersketeknikk og offerrolle? 

Du ba om råd, jeg ga deg svar - og det har ingenting med det du mener er hersketeknikker å gjøre. Jeg mener bare at man er voksen nok til å ikke bry seg så fryktelig mye om bursdager og gratulasjoner. 

Overtenk så mye du vil, men da ser jeg ikke vitsen med å opprette en tråd om det, om du ikke ønsker en ærlig tilbakemelding. Jeg har da på ingen måte tatt noe offerrolle, er jo du selv som setter deg i en stakkars-meg posisjon. 

Endret av Lacuna
  • Liker 8
Skrevet

Jeg har heller ikke fått gratulasjoner eller gave. Usikker på om de i det hele tatt vet når jeg har bursdag. Vært sammen i mange år. 

Anonymkode: b5ae7...cbb

• Liker 1
Skrevet

Har det på samme måte som deg ja, svigers har aldri gratulert eller nåke når eg har bursdag. Meg og mannen har bursdag dag etter dag så er ikkje så vansklige å huske burdagene våres. 

Funnet ut at det er ikkje vits å bry seg, svigers får bestemme sjølv kem dei vil gratulere. Er dei som taper på at dei mister oss

Anonymkode: 776bf...c54

Skrevet

Familien til min eks har aldri gratulert hverken meg eller min datter med dagen.

Anonymkode: a004b...8df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...